rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Dethleffs C'Go 495 QSK  (Luettu 70866 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
  • Kulkija
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #165 : 12.05.2016 kello on 10:23 »
MOT, case closed 8)

On se hyvä, että löytyy tätä asiantuntemusta laidasta laitaan.

Kassi suljettu ja vaunuun akselin päälle.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:53
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #166 : 12.05.2016 kello on 10:34 »
On se hyvä, että löytyy tätä asiantuntemusta laidasta laitaan.

Kassi suljettu ja vaunuun akselin päälle.  Thumb
Mikäli näin on, niin miksi nuorallakävelijät ( varsinkin extreme-sellaiset ) käyttävät lisätasapainon saamiseksi pitkää keppiä, joka tulee kummallakin puolella pitkälle painopisteestä?
Kyllä, juurikin tasapainon saavuttamiseksi. No vastaavasti tuo toki toimii tuossa vaunussakin, tasapainoa säilyttävänä. Vaan kun sen veturin eturenkaat nousee vaikka hidastepatin päälle, painuu tällöin koukku alas ja tuo vaunu pitäisi siis poikkeuttaa tuosta tasapainostaan (tai irrottaa koukusta) => aisapaino tuolla hetkellä painuu helposti negatiiviseksi kun vaunua revitään aisasta alaspäin. No vaunu lähtee pyörimäliikkeeseen, vaan kun se pitäisi myös stopata heti kun ne veturin etuset ovat hidastepatin korkeimmassa kohtaa => aisapaino voi hyvinkin nousta jopa 2x jotta se saa tuon vaunun heilahduksen pysähtymään :-X

Eli ne massat siellä vaunun päissä todellakin haluavat ylläpitää sitä vakaata tilaansa, tasapainoa. Vaan kun tuo tien pinta ei oikeassa elämässä ole mitään parkettia, vaan siellä on myös niitä kuoppia ja patteja, niin... :-X

PS piruetissa käsien paino tuodaan ulkoa sisälle, eikä käsiä pidetä ulkona, koska kaukana olevat kädet vaimentavat liikettä?
Ei ne kädet mitään liikettä vaimenna, vaan niiden massa on em. kaavan mukaisesti säteen r päässä keskipisteestä. Näin säteen muutos vaikuttaa siis luistelijan kulmanopeuteen = kädet supussa keskipisteessä pyörii vinhasti, kun kädet levällään se pyöriminen hidastuu 8)

On se hyvä, että löytyy tätä asiantuntemusta laidasta laitaan.
Enkös mä sanonut että nuo inertian periaatteet on vieläkin peruskouluajoilta varsin hyvin kyllä muistissa :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #167 : 12.05.2016 kello on 10:57 »


Eli ne massat siellä vaunun päissä todellakin haluavat ylläpitää sitä vakaata tilaansa, tasapainoa. Vaan kun tuo tien pinta ei oikeassa elämässä ole mitään parkettia, vaan siellä on myös niitä kuoppia ja patteja, niin... :-X
Ei ne kädet mitään liikettä vaimenna, vaan niiden massa

Just joo, painot päissä haluavat ylläpitää vakaata tilaa, mutta se vain lisää epävakautta, paitsi esimerkiksi nuorallakävelijän tapauksessa. Parempi siis lienee, että vakaata tilaa ei yritetä ylläpitää. :D

"Massattoman" käden :) liikkeen  vaikutuksista en ainakaan minä ole käsittääkseni kirjoittanut.

E=mc2/2x2wc MOT ;)


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:53
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #168 : 12.05.2016 kello on 14:19 »
Siellä se on tulossa, Karskronan edustalla jo Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #169 : 12.05.2016 kello on 14:44 »
Nyt vetopeilit paikoilleen, kaffeeta mukaan ja kaijalle venaamaan  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:53
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #170 : 12.05.2016 kello on 14:58 »
Eilen kateltiin jo sammutin, sammutuspeitto, matalapainesäädin, vetopään suojapussi... ja tässä jo hiukka aikasemmin tuli nuo peilit, vetopään lukko, aisapainomittari, kaasugrilli... Eli aika valmiina jo ollaan tuon vaunun kotimaisiin kilpiin laittamisenkin kanssa ^-^

Tosin tuosta matalapainesäätimes tä en sitten tiedä, onko sakemannit siirtyneet 30mbar paineiden myötä tuohon kotimaiseenkin pulloon sopivaan kierreliitokseen. Mutta jos tuli nyt hommattua "ylimääräinen" niin varmaan se tuohon matkagrilliin menee sitten kumminkin käyttöön tai sitten hommataan siihen vielä omansa tämän lisäksi 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:52
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #171 : 12.05.2016 kello on 15:03 »
^
Noissa uusissakaan vaunuissa ei taida muuta laitettavaa olla kuin kaasun korkapaineliitin/letku ja tarrat suomi-ruots. (kaasupaine, pääsulku ja sisätilan ilmanvaihto _hlömäärälle). E-tyyppihyväksyttyinä mitään Coc-tod, sähkö- ja kaasutark. pöytäk. tartte.. ainakin m-autoissa.. muutakuin rek.otetta printtaamaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
  • Kulkija
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #172 : 12.05.2016 kello on 15:27 »
Ei ole kyllä mitään kaasuosia tarvinnut vaihtaa/lisätä Saksasta tuotuihin, kumpaankaan. ^ja ^^ viitaten.

Varoituskolmio, jos ei ole.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:53
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #173 : 12.05.2016 kello on 15:34 »
Ei ole kyllä mitään kaasuosia tarvinnut vaihtaa/lisätä Saksasta tuotuihin, kumpaankaan. ^ja ^^ viitaten.
Varoituskolmio, jos ei ole.

No sittenpähän sai tuo matkagrilli sen oman säätimensä tästä. Kahdella pullolla kun kuitenkin tullaan liikkumaan, niin viitsi niiden kanssa pelleillä jos toisessa olisi sivu- ja toisessa grilli-tyypillinen painoventtiili. Kolmioitakin taitaa tallissa jo valmiiksi olla yksi "ylimääräinen" joten eipä sitten sitäkään tartte nyt erikseen vaunua varten hankkia 8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.04.2022 kello on 19:00
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #174 : 12.05.2016 kello on 18:44 »


Ei ole kyllä mitään kaasuosia tarvinnut vaihtaa/lisätä Saksasta tuotuihin, kumpaankaan.

Juu, ei tarvi. Pullo kiinni ja menoksi.

Eikä tarvinnut minun ainakaan mitään henkilömäärä- tai kaasutarroja liimailla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:53
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #175 : 12.05.2016 kello on 20:02 »
Eikä tarvinnut minun ainakaan mitään henkilömäärä- tai kaasutarroja liimailla.

Toivotaan näin, huomennahan sen sitten näkee - toivottavasti Thumb
« Viimeksi muokattu: 13.05.2016 kello on 08:36 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:53
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #176 : 13.05.2016 kello on 08:35 »
Johan oli muuten kuvio saada tuohon siirtokilpiä :o Mamma konttorilla oli ihan ihmeissään kun ei ollut tullin käyttöönottoilmoitu sta (tehdään vain moottoriajoneuvoist a), ei ex. rek.tunnusta (ensirekisteröinti vasta tuloillaan), ei mitään. Ainoastaan myyntikuitti, jossa vaunun sarjanumero. No siinä aikamme keskusteltuamme ja Trafin systeemeitä tutkittuaan hän lopulta sai tuon tarrankin ojennettua tiskin yli, joten nyt on siis sekin puoli kondiksessa 8)

Vielä olisi näköjään paatilla pikkasen matkaa edessä Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #177 : 13.05.2016 kello on 08:43 »
Ootko rannassa jo  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:53
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #178 : 13.05.2016 kello on 08:57 »
Ootko rannassa jo  ;D

Hiukan kyllä jo kutittelis, mutta vasta iltapäivällä olisi tarkoitus mennä vaunua satamasta ulos kyselemään 8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:59
Vs: Dethleffs C'Go 495 QSK
« Vastaus #179 : 13.05.2016 kello on 09:07 »

Mikä siellä keulassa painaa? Mun Knausissa ei tuota ongelmaa ollut.

Tähän aloin jo eilen aamulla vastaamaan, mutta työt sotkii näköjään harrastuksia  ;D

Jos on kyse suosituista malleista, jossa parisänky pitkittäin ja vessa sen vieressä, se pää painaa jossa tuo rakennelma sijaitsee.  Detskun vessassa aina se 15kg nestettä, kun ei käytetä keskusjärjestelmään liitettyä vessaa ja tuo paino on noissa malleissa uloimmassa nurkassa.
Sitten on lisäksi iso vesisäiliö parisängyn alla samalla puolella akselia ja yleensä myös Alde on akselin samalla puolella.
Minusta valmistajan pitäisi hieman laskeskella noiden raskaiden komponenttien painoja ja katsoa ne eripuolille akselia - tai sitten akselin paikan pitäisi muuttua sisustusmallin mukaan, mutta alustat on samanmittaisissa aina identtisiä.  Jos valmistajalle jotain positiivista, vesisäiliö ja alde lienevät aina heti akselin vieressä.