rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?  (Luettu 17332 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Tuskin, ehkäpä, persoonasidonnaista, saattaa olla,  en tiedä. Siinä tyhjentävä vastaus, toki vain allekirjoittaneen näkökulmasta ja ei muiden ole pakko pitää absoluuttisena totuutena. Vai olisko kuitennii...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:59
Hän, joka on pilkkonut tämän ketjun alkuperäisestä paikastaan, on itse rakentanut otsikon. Asia, mihin minä puutun, on Alnain väitös siitä, että täysraittiiden elämä on tylsempää, jää moni nautinto kokematta. Ehkei otsikon laatijaa ole lukenut elkuperäistä ketjua lainkaan kun on tuolla kysymyserkillä asian kokonaan muuttanut vai onko ollut tahallinen muutos, en tiedä.

Kysymyksenä asia olisikin ollut mielenkintoinen. Nyt se esitettiin omaksi mielipiteeksi verhottuna fiktiona, mihin olen älähtänyt.

En kyllä jaksa uskoa, että näin moni orgilianen olisi luku-ja ymmärrystaidoton eikä mistään esimerkistäkään vääntäen tajua mikä ero on mielipiteellä ja fiktiolla. Mielipide on oman näkemys, fiktio on oma kuvitelma.

Jos alkoholia käyttävä kertoo täysraittiiden elämän olevan tylsempää, ei se voi olla mielipide vaan se on fiktio sillä ei asian kertojalla voi olla tietämystä millainen elämä täysraittiilla on.








t.Kaarina

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Alkuperäisessä viestissä ei ollut kysymysmerkkiä


Ei ollut kysymysmerkkiä, koska kyseessä oli esittäjän oma mielipide.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:59
Eli sun mielestä 99 mielipide on väite siitä, millaista jonkun ihmirsyhmän elämän henkisesti on, ja sen voi esittää ihminen joka ei ko.ihmisryhmään kuulu?

Ja sulla on okeus muuttaa toisen väite kysymykseksi? Alan ei kysynyt onko täysraittiiden elämä tylsempää kuin alkohlia juovien, hän kertoi niin olevan. Kyseessä on kaksi aivan eri asiaa. Tästä tuskin voi montaa mieltä olla.


Mielipide pitää voida pystyä perustelemaan, Alanin väitettä ei voi perustella.




t.Kaarina

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo


Mielipiteenä voi sanoa vaikka mitä, se kun on esittäjänsä oma käsitys asiasta josta on sitten muodostanut mielipiteensä. Jos muuta väität, niin osaatko todellakin lukea toisen ajatuksia miten hän kokee ja käsittää ympäröivän maailman? Ja yhä edelleen, miten itse voit väittää että alkoholia käyttävillä ei ole (hmm... Mikä on tylsän vastakohta tässä?) mukavampaa? Osaatko lukea alkoholia käyttävien ajatuksia, että miten he kokevat?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:59
Mulla on alkanut Ihaa tämä juttu tässä pikku hiljaa selvitä, mutta en olsis uskonut asiavan saavan tällaisia mittasuhteita. Meinasinkin laittaa sulle yksityisvietstin mutta en vielä ehtinyt.




t.Kaarina

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Mulla on alkanut Ihaa tämä juttu tässä pikku hiljaa selvitä, mutta en olsis uskonut asiavan saavan tällaisia mittasuhteita. Meinasinkin laittaa sulle yksityisvietstin mutta en vielä ehtinyt.




t.Kaarina

Tämmöiset asiat voi hoitaa yksityisviesteillä, keskustelussa näiden paikka ei ole.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:59
En minä voi väittää kenelläkään olevan mukavampaa tai tylsempää tai yhtään mitään muutakaan, sillä en ole kenenkään toisen pään sisällä. Vastaavasti kukaan muukaan ei ole minun pääni sisällä eli kukaan ei voi väittää sellaista. Ei kukaan voi väittää tietävänsä kenenkään toisen pään tai sielun tai sydämen sisäisistä asoista mitään eli sellaisesta voi olla mielipidettä.

Millä ja miten sinä perustelisit sen, onko elämäni tylsempää tai mukavampaa kuin sinun? Mistä otat ne argumentit?





t.Kaarina

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:35
Että sinä jaksat.
Huomioisit Kaarina minne ja missä kirjoitat. Tämä on foorumi ja kirjoitukset kirjoitetaan usein nopeasti muun tekemisen ohella. Toki nämä kirjoitukset jää kaikkien luettaviksi, mutta ei voi olettaa että ne oikoluetaan ja analysoidaan ennen julkaisemista. Tietysti tällainen nopeatempoinen kirjoittaminen luo mahdollisuuden kirjoitetun väärinymmärtämisell e.
Osaat itse kirjoittaa ja tuoda julkki sen minkä haluat sanoa selkeästi, monella meistä muista tuota taitoa ei ole. Itse esim. olen oppinut kirjoittamaan uudestaan sen jälkeen kun kaikki kognitiiviset taitoni sai kunnon tällin ja menetin suuren osan.

Lause johon olet reagoinut oli toki tulkittavissa monella tavalla mutta, pitääkö oletusarvoisesti valita se itseään loukkaava tulkinta? Kyllä keskustelu loppuu hyvinkin pian jos kirjoituksia aletaan analysoimaan ja etsimään niistä tulkintoja ja moni luultavasti lopettaisi kirjoittamisen jos onneton sanavalinta kiireessä kirjoitettuun kommenttiin johtaisi pitkiin keskusteluihin.

"Mun mielestä täysraittiiden elämä on tylsempää, jää moni nautinto kokematta." Olen mukannut tuota päässäni useaan otteeseen ja olisitko hyväksynyt tuon mukisematta jos se olisi kuulunut:
"Mun mielestä täysraitis elämä on tylsempää, jää moni nautinto kokematta. "

Mun mielestä nuo puhekielessä ja tämäntyyppisessä keskustelusa tarkoittavat samaa, toisessa ympäristössä niitä voi sitten tulkita toisin.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
En minä voi väittää kenelläkään olevan mukavampaa tai tylsempää tai yhtään mitään muutakaan,


Juurihan väitit ettei ole tylsempää, joten sinun on pakko tietää miten alkoholia käyttävät tuntevat elävänsä, muutenhan et pysty vertailemaan niitä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:05
Eikös näille absolutisteille voisi perustaa tänne oman keskusteluryhmän, niinku esim. Noilla Kopparöläisillä on, saisivat rauhassa keskustella keskenään marjamehujen juonnista ja muusta niin terveellisistä elämäntavoista  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:20
  • seniori
^
Ja oma ryhmä myös maistissa oleville. Sinne ei saisi kirjoitella selvinpäin.   ^-^

  • Vieras
  • Sinne ei saisi kirjoitella selvinpäin.   ^-^

    Miten kävisi viikonloppujen ?  ;) eikös tuo mennyt huulesta ? Sellaiseksi ainakin tarkoitin.

    Mulle on muuten hiukan epäselvää että miksikä katsotaan henkilöä joka maistaa vaimon lasista milloin mitäkin, siis sen verran että voi sanoa juoman menneen kurkusta alas mutta ihan vain maistiaisen verran ? Sellainen mä nimittäin olen.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:05
    ^
    Ja oma ryhmä myös maistissa oleville. Sinne ei saisi kirjoitella selvinpäin.   ^-^
    Eikös tuo jo löydy http://karavaanari.org/index.php/topic,51.3855.html en ainakaan minä ole tuonne koskaan mitään selvinpäin kirjottanu

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Eikös näille absolutisteille voisi perustaa tänne oman keskusteluryhmän, niinku esim. Noilla Kopparöläisillä on, saisivat rauhassa keskustella keskenään marjamehujen juonnista ja muusta niin terveellisistä elämäntavoista  ;D

    Kannatan, jos heidän treffeille saa tulla 80:sen kanssa.  ;)