rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?  (Luettu 17326 kertaa)

  • Vieras
  • Toisaalta voishan tämän siirtää metsästys ja kalastua
    osioon ja otsikoksi "Ohilaukaukset"

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:35
    Lue kimi nyt ajatuksella mitä olen kirjoittanut niin huomaat vastaavasi johonkin aivan muuhun kuin minun viestiini.

    En missään puhu siitä, että alkoholikeksustelus sa pitäisi käyttää eri sääntöjä kuin muussa keskustelussa. Kirjoitin nimenomaan, vain ja ainoastaan "etten hyväksy toisen määrittelevän oman elämäni laatua." Ja tämä koskee ihan kaikkea kirjoitettua. Ei kukaan voi myöskään kertoa kerrostalossa asuvien elämän olevan tylsempää kuin ok-talossa asuvien, teltan kanssa kulkevien tyhmempää kuin vaunun kanssa jne jne.



    t.Kaarina

    Siis sinä määräät mitä mieltä saa olla. Jos omiin kokemuksiin kertoo mielipiteensä jostakin asiasta joka mahdollisesti joku toinen pitää elämänlaatukysymyks enä niin se on väärää.
    Toki nuo usein on yleistämisiä mutta kuitenkin. Ei se vaan voi mennä noin, ei toisen mielipidettä voi tukehduttaa jos toinen on jotain mieltä.
    Me muutetaan vaimon kanssa kuukauden kuluttua meille molemmille uuteen asumismuotoon. Yhteisiä muuttoja takana 8 tai 9 ja asumismuotoina ollut omakoti, paritalo ja kerrostaloasumista eri alueilla pääkaupunkiseudulla . Nyt on vuorossa rivari ja jos jonkun ajan päästä ilmaisen mielipiteeni joko sen hetkisestä asuinmuodosta tai aikaisemmasta astun siis mielestäsi jonkun toisen varpaille ja aihe pitää lopetta tai olla keskustelematta.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:39
    • Callengr
    Eiköhän täällä kaikki esitä omia mielipiteitään eikä Alanin?
    Aika vaikeaa tuntuu olevan antaa periks!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Eiköhän täällä kaikki esitä omia mielipiteitään eikä Alanin?
    Aika vaikeaa tuntuu olevan antaa periks!
    Minä ainakin esitän oman näkymykseni!

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Absolutistin elämä on tylsempää koska myös melko kohtuullisesti käyttäjä on selvinpäin. Tällöin absolutistilta jää kokematta kännisekoilut, kännihölmöilyt, krapula ja se fiilis kun aamulla heräät kauheassa krapulassa, huomaat että lompakko on tyhjä, tili on kuiva ja sen jälkeen erehtyy katsomaan kännykästä soitetut puhelut, lähetetyt ja saapuneet viestit.

    Lisäksi absolutisti ei pääse kokemaan sitä fiilistä kun tietää olevansa täysin oikeassa ja kaikki muut vaan ei ymmärrä. Tällöinhän alkoholia nauttiva korottaa ääntään niin paljon että ne muut ymmärtävät.

    :)

    Rapajuopon elämähän se vasta vauhdikasta onkin. Tuntee monia sellaisia ihmisiä joista meillä muilla ei ole hajuakaan. Ovikoristeetkin tulee ihan valtion puolesta.

    Mutta juu. Aivan kuten kaikki muukin elämässä, ei alkoholin käyttökään ole mustavalkoinen asia.

    Suurin osa alkoholia kohtuullisesti käyttävistä ei pääse (toivottavasti) koskaan kokemaan noita kuvailemiani rikkauksia.

    Omakohtaisesti voin sanoa että joskus illalla otan oluen tai kaksi. Joskus jopa jekkuakin. Tai sitten kokista. Kaikista edellämainituista saa saman rentoutumisen tunteen aikaiseksi telkun ääressä.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:22
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    Diplomaatti!
    Sarkasmi on parhaita huumorin lajeja ja niin vaikeaa ymmärtää.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Diplomaatti!
    Sarkasmi on parhaita huumorin lajeja ja niin vaikeaa ymmärtää.
    Näin se taaitaa  mennä...

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:22
    Eli kaikkien teidän, jotka kerrotte että Alanin kommentti ei ollut kohdistettu kehenkään, mielestä esim seuravat lauseet "juutalaiset ovat vääräuskoisia, homot ovat pervoja, sosiaalitukien nauttijat ovat yhteiskunnan loisia, kaikki mustalaiset ovat rikollisia ja alkoholia käyttävät ovat huonoja vanhempia ja rooliesimerkkejä lapsilleen"....eivät ole kohdistettuja kehenkään ja jokainen , joka noista älähtää on se, joka muuttaa retorisen, kevyen pohdiskelun henkilökohtaiseksi ja agressiiviseksi keskusteluksi.

    Kellekään teistä ei siis tule mieleen, että jonkun em. lauseen esittäjä olisikin agressiivinen ja henkilöön käyvä?


    Jos tulee, niin voin kertoa että Alanin lause on aivan vastaava.


    On siis ihmisarvoa loukkaavaa määritellä ulkoapäin toisen elämän laatua.


    Enkä muuten ole yksin näkemysteni kanssa, olen saanut asian tiimoilta myös henkilökohtaista postia, kaikki eivät jaksa/halua osallistua tähän ketjuun.



    t.Kaarina


    Ja ettei tule kenellekään epäselvyyksiä, esimerkkilauseet EIVÄT ole omia mielipiteitäni.

    Tätä vastausta en ymmärrä, ajetaan asia aivan toisille poluille. :-\

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 17:44
    • Etelä-Pohjanmaa
     Niin, en usko, että kenenkään elämänlaatu siitä muuttuu miksikään, oli Alan mitä mieltä tahansa viinan juonnista tai juomatta jättämättömyydestä.


    Ja näin yleisesti ihmettelen suuresti, että jonkun mielipide viinanjuonnista hetkauttaisi ketään suuntaan taikka toiseen oli raitis tai ei. 


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    voi Kaarina.. miten sen sanos nätisti.. ei uskalla  ku nousee uushula baloo.... yritä ymärtää jos joku kertoo mielipiteen ja se ei oo sun mieleinen, ei se tarkota ett se on osotettu juuri sinull..
    tää kaarinan avautuminen asiassa muistuttaa juuri sellaista "taitoa"lukea rivien välistä. ja senkin väärin...
    Taas kännisen höpinöitä, ei muuten kehtais mukavasta ihmisest tämmösii sanoja lohtii. ja oli sitte henkilökotasta :D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Ei mun elämä ainakaan mitenkään tylsää ole ollut. Yhtälailla olen saanut elämässäni kavereita, eikä siellä ole mitattu kaveruutta drinkin mitalla. Ei silti ole saarnattu tai raittiuspuheita pidetty. Se että olen raitis, on tullut jo ihan lapsuuden ajalta periaatteeksi.Koulu aikana kaveripiirin touhuihin ei kuulunut alkoholi ja armeija-aikanakin olin yleensä se joka oli kuskina kavereille ja he monesti sanoivatkin että pidäthän sitten Jussi huolta, ettei jouduta hankaluuksiin. Ja minä sitten pidin.
     Lapsille en ole myöskään päihteiden käyttöä opettanut, sukujuhlissa mitä nyt ovat nähneet alkoholia otettavan. Silti ei Lukioikäisestä tyttärestä ole tullut bilehileä vielä.
    Harrastuksia ja mielen virikkeitä ja innovaatiivisuutta kun riittää, ei tule tylsää. :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Minäkin olen absolutisti Thumb. Siksi nautinkin vain Absolut Vodkaa :P Nauttikaa tekin.

    Mutta sehän on Ruotsalaista. Jos vodkaa, sitten ryssän vodkaa sen täytyy olla.   ;)

    Olin muuten mökillä illan mättämässä halkoja liiteriin. Saunoin, join kaljan ja ajelin kotiin.  :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Eikö se ole tärkeintä että on hyvä olla ittensä kanssa ja muut läheiset ei kärsi absoluuttiudesta tai juomisesta? Minulle on. Jokainen luo oman elämänsä sisällön ja tyytykööt luomukseensa. Hirveä älämölö ja takajaloille nousu on merkki epävarmuudesta tai huonoista kokemuksista. No niin. Nyt on minunkin lusikka tässä sopassa

    Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    • Epsoo
    Minäkin olen absolutisti Thumb. Siksi nautinkin vain Absolut Vodkaa :P Nauttikaa tekin. Katsokaa mitä Hikipediassa on kirjoitettu absolutismista ^-^


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:59
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Pakkohan tähän on näppinsä (näppäimistönsä) sotkea.  ;D Minua ainakin tämä joidenkin keskustelijoiden fanaattisuus pakkaa naurattamaan. Jos tämä jatkuu vielä huomen illalla varaan vaikkapa 6-packin vaunuun ja lueskelen tätä topicia, töllöstähän ei perjantai iltoina tule hyvää viihdettä.