rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?  (Luettu 17450 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:14.06.2024 kello on 00:09
  • Kulkija
Valvojan oman mielipiteen esittäminen ja toisten mielipiteiden poissulkeminen ovat kaksi eri asiaa.

Toisten mielipiteiden poissulkeminen voisi olla viestien poistamista tai muokkaamista, jota ei ole tehty. Ei ole kyllä muutenkaan suljettu mielipiteitä pois, vaan oltu eri mieltä, mitä on sitten ryhdytty täysin ennenkuulumattomall a tavalla paisuttelemaan. Mikä johtunee yksin siitä, että aihe on monille hyvin henkilökohtainen ja arka tai vähintäänkin kiusallinen, syystä tai toisesta. Jos ja kun niin on, niin eihän keskusteluun ole pakko osallistua.

Vaikuttaa taas kerran siltä, että orgia pidetään Etuteltan kaltaisena foorumina, jossa valvoja on keskustelujen ulkopuolinen yhdistyksen toimihenkilö ja kirjoittajat yhdistyksen jäseniä, joiden "työntekijöitä" valvontaa hoitavat henkilöt periaatteessa ovat. Tämä on vapaaehtoisfoorumi, jossa valvojat ja ylläpitäjä osallistuvat keskusteluun ja jossa taloudellisia tai muita sidonnaisuuksia ei ole.

  • Vieras
  • Jos tänne viikonloppuna kirjoittaa hieman kärkkäämmin niin jo tuomitsevat
    kännipuheiksi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:08
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Ei kait ole kummankaan elämä sen tylsempää ottaako vai ei, vaan tylsää se on jos tekee sen mukaan mitä muut ajattelee eikä oman mielen mukaan.

    Koskee muuten erilaisia asioita aika paljon laajemmaltikin, esim. autovalinnat nyt vain mainitakseni Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Jokohan ne kaksi lonkeroa palanut pois mitä nautin eilen ;) :D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.08.2018 kello on 18:18
    Itse alkomahoolista vielä sen verran että 25pv tätä kuuta tulee vuosi täyteen kun otin viimesen bissen, saunassa istuin olut kädessä kun jostaan syystä päätin koittaa että miltä tuntus olla viikonloppu selvinpäin ?
    Luulin että ois ollu vaikeetakin koska sitä ennen sitä kaljaa kulu joka helv... viikonloppu ja monesti arkenakin PALJON  Thumbd

    Mulle ei tullu ihme kyllä mitään vierotusoireita suuntaan eikä toiseen, eikä kukaan koskaan sitä missään ole paheksunut tai "vinoon" kattonut vaikka karavaanialueilla kieltäytyykin ryypyistä !
    Ja mulle on ihan yks hailee ottaako joku "perseet" tai on ottamatta porukassa missä sitte satutaankin olemaan  Thumb

    Olikohan tääkin joillekki liian rankka "vuodatus", jos oli niin "so what"

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
    Eikös aiheen otsikko ole varustettu kysymysmerkillä. Itse tulkitsen tämän tutkiskeluksi onko asia näin.
    Itse olin apsolutistina 4 kuukautta vuodenvaihteessa ja en tunne elämäni olleen sen tylsempää kun nyt pikkusen sillon tällön maistelleena, aika henkilökohtasesti tuntuu muutama(t) asian ottavan

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.06.2024 kello on 21:22

    Asia mihin tartuin oli vain ja ainoastaan se, etten hyväksy toisen määrittelevän oman elämäni laatua. Itse en ole koskaan ymmärtänyt toisilla olevan valtuuksia moiseen, mutta nyt huomaan, että täällä se ainakin on sallittua ja hyväksyttyä kun sen kätkee "omaksi mielipiteekseen". Jopa niin sallittua, että ihmisestä, joka tämän kyseenalaistaa, tuleekin yhtäkkiä se, joka häiriköi.


    t.Kaarina

    Miksi alkoholista pitää säätää omat rajat miten siitä saa keskustella. Itsenäisen ihmisen elämä on täynnä valintoja ja itse asiassa koko elämä perustuu niihin. Ruokavalio, uskonto, politiikka, alkoholi, ostospaikat, tuotteiden tuottajat .... Kaikki nuo on valintoja ja itse ainakin minä arvostan ihmistä jolla on periaatteita ja noudattaa niitä, huolimatta siitä että ne poikkeaa omistani.
    Keskustelupalstalla keskustellaan laajasti eri aiheista ja nyt sinun mielestä jostain aiheesta ei voisi omaa mielipidettä sanoa, tuo mielestäni ei edusta sananvapautta.
    Mietit miten reagoitaisiin jos täyraitis arvostelisi käyttäjiä. Suhteessa varmasti samantyyppinen keskustelu olisi käyty. Enemmistö kuitenkin taitaa olla kohtuukäyttäjiä ja vastarinta sen takia määrältään isompi. Henkilökohtaisuuksi in ei silti tarvitse mennä ja myönnän itsekin sortuneeni siihen. .

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 20:24
    Lue kimi nyt ajatuksella mitä olen kirjoittanut niin huomaat vastaavasi johonkin aivan muuhun kuin minun viestiini.

    En missään puhu siitä, että alkoholikeksustelus sa pitäisi käyttää eri sääntöjä kuin muussa keskustelussa. Kirjoitin nimenomaan, vain ja ainoastaan "etten hyväksy toisen määrittelevän oman elämäni laatua." Ja tämä koskee ihan kaikkea kirjoitettua. Ei kukaan voi myöskään kertoa kerrostalossa asuvien elämän olevan tylsempää kuin ok-talossa asuvien, teltan kanssa kulkevien tyhmempää kuin vaunun kanssa jne jne.

    Voi toki kertoa että olen kokenut oman elämäni tylsemmäksi ilman alkoholia kuin alkoholin kanssa, elämäni oli kurjempää kerrostalossa kuin ok-talossa ja matkailuni epämukavampaa ja epäivihtyisämpää teltassa kuin vaunussa, mutta ei sitä kertoa toisten puolesta, yleisenä totuutena (mille haetaan oikeutus sillä "että se oma mielipide".)

    Enhän minä voi sanoa sinulle että sinun elämäsi on tylsempää kuin minun koska en minä ole sinun pääsi sisällä. En voi siis väittää kenenkään toisen elämää minkäänlaiseksi ja se fakta ja siitä tässä on osaltani kyse. Ei mistään muusta, ja sen luulisi Alaninkin voivan ymmärtää ja jättää omasta päästään keksityt selittelyt asiasta sikseen.


    Jokainen ihmisen suulla kerrottu asia on ihmisen oma mielipide -lukuunottamatta "tietokirjafaktaa"- joten jos tällä mielipiteenvapaudel la asiaa perustellaan niin sittenhän hyvään keskustelukulttuuri in kuuluu myö stoisen kaikenpuolinen arviointi ja voin vapaasti kertoa että sinä olet tyhmä ja kaikkien on ymmärrettävä se laaajasti eri aiheista kuuluvan keskustelun osaksi.

    Mutta, kun kuitenkin kerrot "ettei henkilökohtaisuuksi in tarvitse silti mennä", niin näin on minun mielestäni ja siksi koenkin vääräksi mennä väittämään toisen ihmisen elämää tylsäksi tai toista tyhmäksi. Ne lauseet kun kuuluvat ihan samaan kategoriaan.



    t.Kaarina

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:15.06.2024 kello on 17:37
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Kaarina, olen nauttinut monestakin kirjoittamastasi tekstistä, mutta nyt mielestäni olet vähän haksahtanut ottamaan Alanin kommentin liian henkilökohtaisesti. Hieman itse olen yllättynyt tästä myrskystä vesilasissa. Enkä oikein ymmärrä miksi Alan olisi sinulle jokin auktoriteetti jonka sanomisien mukaan sinun pitää omaa elämääsi elää. Muistelen että teillä olisi asuntoauto? Olisitko sinä ottanut tämän asian yhtä henkilökohtaisesti jos Alanin väite olisi kuulunut, "Mielestäni asuntoautoilijoiden matkat ovat tylsempiä kuin asuntovaunuilijoide n?" Itse en olisi ottanut, enkä ota myöskään erityisen henkilökohtaisesti keskustelua siitä kulluuko auton olla etu vai takavetoinen vai olisiko alkoviauton sijaan järkevä valinta ollutkin integroitu. Ja merkkikin on Fiat Mersuhn sijaan. Jokainen operoi sillä omalla jaetulla korttipakallaan ja tekee valintansa varmasti siten, että ne palvelevat sitä valinnan tekijää parhaalla mahdollisella tavalla.

    Missä olet puolestasi mielestäni täysin oikeassa on tuo, että alkoholi on suomalaisessa kulttuurissa pyhä lehmä. Ja onhan tuo mitä nimimerkki iso-juuso kertoi suomalaisten suhtautumisesta niihin jotka eivät juo jotenkin surullista. Näin päin asiaan siis tuntuu olevan luvallista puuttua, mutta ihmiselle jolla alkoholi on oikeasti ongelma ei tunnu olevan yleisesti hyväksyttyä asiasta kommentoida. "Kun se nyt on jokaisen aikuisen oma asia".

    Suomessa on huumevalistus ollut myös sen verran tehokasta, että keskustelussa eri päihteiden vaaroista ja haitoista ei tule mitään. Hyvinkin asialliset keskustelunavaukset esimerkiksi kannabiksen statuksesta leimataan helposti ja poliitikoille aihe on myös tabu, johon kukaan poliitikko ei uskalla Suomessa koskea ettei leimata narkkariksi. Arvostelijahan voi olla toki kuinka paha alkoholi tai nikotiini- riippuvainen tahansa. Se kun puolestaan ei suomalaisessa yhteiskunnassa saa olla mikään uskottavuuden este.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 17:52
     Otsikon kysymykseen voin vastata kokemukseen perustuen. EI TODELLA OLE TYLSEMPÄÄ.
      Yli 50 vuotta kohtukäyttäjänä kaikkia alkoholi laatuja juoneena ja eri humalatilat kokeneena,huomasin kuinka tyhmää se tissuttelu on.
     Olen ollut mukana aikoinaan Porsasteluissa( Järjenpäässä) ja Silakkareihoissa (Mukkulassa) ym. Ja nähnyt kuinka "sivistyneesti" karavaanarit noissa tapahtumissa konttasivat,ja myöhemmin viikonloppuisin eri vaunualueilla huoltaessani vaunujen lämppäreitä näin todella surullisia ja säälittäviä tapauksia todella usein.
     Vajaa neljä vuotta sitten pidin tammikuussa tipattoman ,kuten kaikki muutkin tekevät,se venyi minulla kolmen kuukauden pituiseksi.Huhtikuu ssa siirryin jälleen tähän sivistyneeseen kulttuuriin ja maku elämyksiin ja nautin alkoholijuomia kohtuullisesti.
    Heinäkuussa kolme vuotta sitten kiersin korkin kiinni, enkä ole katunut,en ole tullut uskoon enkä ole mielestäni muutenkaan tärähtänyt.
     Nykyään lähtiessäni harrastukseeni viikonloppu aamuina usein klo 7 aikoihin ,ja Turussa yölaivalta tullessa  ei tarvitse pelätä aamu puhalluksia .
     Minulla on sellainen käsitys,että meikäläisen kaltaiset "häiriköt" ovat lisääntymään päin ,ja olen jopa ylpeä itsestäni.
     Kannattaa kokeilla  tätä tylsää elämää.
     

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Niinpä, täällä takkahuoneessakin kaipaamme hyviä keskusteluja, siis sellaisia napakasti kantaa ottavia.  Niiden tulisi olla myös reiluja ja oikeudenmukaisa sekä lukijaa kiinnostavia.

    Kaarina osaa tämän taidon hyvin.  Kerron mielelläni, että kuulun hänen matkakertomustensa ihailijoihin ja kunnioitan hänen tapaansa elää sekä maailmankatsomustaa n.

    Tässä asiassa olen kuitenkin toista mieltä.
    Kuten aiemmin totesin, Alanin kirjoitus oli retoorinen, eikä mielestäni kohdistunut keneenkään erityisesti.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.06.2024 kello on 21:22
    Lue kimi nyt ajatuksella mitä olen kirjoittanut niin huomaat vastaavasi johonkin aivan muuhun kuin minun viestiini.

    t.Kaarina

    Lue itse omat kommenttisi ja se mistä tämä alkoi. Yleisellä tasolla heitettyyn kommenttiin reagoit hyvinkin aggressiiviseti ja siirsit asian yleisestä keskustelusta henkilöön käyvään. Toki ymmärrän osittain tuon, mutta kyllä kukkahattu taisi olla päässä kun tuon kirjoitit.

    Nyt minun täytyy rientää ja palaan asiaan myöhemmin

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 20:24
    Ei Raksaus, Alan ei ole minulle minkään sortin auktoriteetti enkä ole haksahtanut mihinkään eikä pieneen mieleeni tulisi kuvitella, että minun tulisi elää Alanin tai jonkun muun sanojen mukaista elämää. Miksi ihmeessä kuvittelet niin???

    Olen periaatteen ihminen enkä hyväksy näkemystä, minkä mukaan joku toinen voi sanoa "mielipiteenään" asioita toisen pään sisältä. Tällaisissa asiossa olen myös noussut puolustamaan toisia ihmisiä, ja saanut toki aimminkin ihmisten vihoja tai "ei tykkäämisiä" päälleni mutta enpä ole sitä katunut (vaikei se kevyttä olekaan) eikä yleisen hyväkynnän kohteena olo ole koskaan kuulunut tavoitteisiini. Pidän oikeiksi näkemistäni arvoista/periaatteista kiinni eikä se kaikkia mielilytä mutta sille ei voi mitään.


    Minun mielestäni Alanin lause  "Mun mielestä täysraittiiden elämä on tylsempää, jää moni nautinto kokematta." ei ole retoorinen eikä "ei kehenkään kohdistuva". Se kohdistuu nimenomaan KAIKKIIN täysraittiisiin ja minä satun olemaan yksi heistä, jolloin se kohdistuu sekä minuun että kaikkiin muihin täysraittiisiin. Miten ihmeessä tämän asian saa muuksi käännettyä???



    t.Kaarina



    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.05.2016 kello on 11:26
    Luulisin että olen lähes absolutisti koska meillä kilistetään kuohuviinilasillise t aina hääpäivänä ja siihen se sitten jääkin :).
    Ja otsikon kysymykseen voin hyvällä mielellä vastata omasta kokemuksestani että en koe elämääni mitenkään tylsäksi. Ystäväpiirissäni on monenlaisia ihmisiä, joku tissuttelee useammin joku harvemmin ja joku taas ei juuri koskaan.

    Henkilökohtainen valintani alkoholinkäytön suhteen perustuu lähes täysin siihen että saan viinan kanssa läträämisestä AINA hirvittävän migreenin josta toipuminen kestää monta päivää ja toinen, ehkä se painavin syy on se että sukurasitteena tuo alkoholismi on tuhonnut paljon hyvää mennessään. Fyysisiä arpia saa aika-ajoin selitellä ja pelko omasta repsahtamisesta kummittelee joskus mielessä, niimpä itselle helpoin ja oikein hyväntuntuinen valinta on tämä :).

  • Vieras
  • Minun mielestäni Alanin lause  "Mun mielestä täysraittiiden elämä on tylsempää, jää moni nautinto kokematta." ei ole retoorinen eikä "ei kehenkään kohdistuva". Se kohdistuu nimenomaan KAIKKIIN täysraittiisiin....


    t.Kaarina

    Kaarina, kuulun itse myös näihin raittiisiin mutta täytyy ymmärtää että Alanilla on hiukan kärkäs tapa tuoda asia esille josta hän pitää ja tämä alkoholi nyt kuuluu siihen elämäntapaan joten yritetään ymmärtää.

    Mistähän me oltais täällä orgissa puhuttu tällä viikolla jos ei olisi tullut näin provokatiivista kommenttia Alanilta, ehkä se olikin tarkoitus.  ;D


    Minä en koe elämääni tylsäksi kun elän sitä perheeni kanssa johon kuuluu vaimo ja kaksi poikaa, heidän kanssa on mukava viettää aikaa ilman lasin kalisteluja.  ;)