Se on tuon näköinen päästä katsottuna http://www.vapaa-aika.com/vesi-wc/vesipumput/painevesipumput/painevesipumppu-shurflo-trail-king-junior-7-0-l-min-12-v.html Olisikohan noiden 5 ruuvin alla sihti ?? Painekalvo taitaa olla ja keskimmäistä kirimällä paine nousee. Mutta varovasti, sillä äkkiä kun paine nousee rupeaa lämminvesiboilerin tyhjennyksen ilmankorvausventtii li fuskaamaan. Eli suo siellä vetelä täällä. Ja yleensä se sihtikupu on siinä sisään tulevan vedenliitimen edessä eli ei itse pumpussa.
![]() Sitä ruuvia kääntäessä muuttu paine missä pumppu pysähtyy. Ei vaikuta esim. siihen paineeseen kun hana on auki.Aivan! Oikiassa olet, katotaan mites jannun käy ruuvatessa..ite ex autossa sitä virittelin ja säätelin,,mutta limaa ja hiekanjyviä se vain oli mitä tuli systeemistä kun paineella takasin päin vettä ajatin, letkut oli pumpusta irti.. Noissa kahdessa eri mallissa on eri tuotot l/min ja max. eli katkaisupaine. Tämän jälkimmäisen voi säätää, kuten yllä oli jo.. Tuotolla ei käytännössä ole mitään haitallista tekoa paineen kanssa - tod. näk. jos käppyrää olisi tarjolla, olisi max. tuotto ~0 bar paineella.. Hanojen, putkien, boilerin jne. pitää kestää se max paine. Aika normaalia m-auton painevesisysteemiss ä on se, ettei hanaa tarvii pitää edes täysillä normikäytössä.. aina vain paranee, jos systeemiin lisää paisunta-astian, esim. http://www.vapaa-aika.com/paisuntasailio-0-7-l-maksimi-paine-8-6-bar.html Ainakin mulla toimii yhtä hienosti kuin kotona, ja pumppu käy harvakseen ja pitempäää kerralla - eikä pätki/säksätä pienelläkään virtaamalla.. Ihan heti en aio palata uppopumppumikrokytk in riesoilla liruttamaan.. ![]()
Painevesipumppu systeemissä on yksi mikrokytkin. Uppopumpun kanssa kytkimiä on yhtä monta kuin on hanoja. Aivan! Oikiassa olet, katotaan mites jannun käy ruuvatessa..ite ex autossa sitä virittelin ja säätelin,,mutta limaa ja hiekanjyviä se vain oli mitä tuli systeemistä kun paineella takasin päin vettä ajatin, letkut oli pumpusta irti..Ja sitten vielä kehoitat kääntelemään ruuvia... Mielenkiintoinen epeli sanon minä... Eli ensi pikkaisen painetta kovemmaksi ja kaikki hana sihdit irti ja kunnon huuhtelu putkille. |