rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku  (Luettu 33869 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
« Vastaus #15 : 15.05.2014 kello on 12:00 »
Ja sekin on ikävä tosiasia, että uusia Saksalaisia vaunuja saa melkein kaksi yhden Ruotsalaisen hinnalla :(
Se on totta..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:14.06.2024 kello on 00:09
  • Kulkija
Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
« Vastaus #16 : 15.05.2014 kello on 12:13 »
Meinaatko että myös Adrian, Toyotan ja Volkkareiden täytyy olla hyviä kun niitä myydään niin paljon.

Hyvä hinta-laatumielikuva myy, mikä sitten onkaan niiden suhde.

Laadukkaasta maksetaan, kuten VW:sta ja Toyotasta, enemmän kuin muista.

Esimerkiksi Hobbyja saa kohtuuhintaan, eli hinta lienee sitten hyvässä suhteessa laatuun.

Jokainen ostaa tarpeeseensa ja mieltymystensä mukaan; joku voi olla valmis maksamaan laadusta enemmänkin kuin mikä valtaosan mielestä on järkevää, joku taas tuijottaa hintaa laadusta sen kummemmin välittämättä. Mulla ei ainakaan ole jälkimmäiseen varaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:46
Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
« Vastaus #17 : 15.05.2014 kello on 12:22 »
Meinaatko että myös Adrian, Toyotan ja Volkkareiden täytyy olla hyviä kun niitä myydään niin paljon.

Katsot mitä kamaa tahansa, niin mielikuvilla myydään kaikkein eniten.

Eiköhän se ainakin näiden matkailuautojen ja -vaunujen suhteen mene niin että se merkki jolla on laaja myynti- ja huolto-organisaatio Suomessa niin silloin sitä merkkiä me suomalaiset sitten myös ostetaan, vähänkin harvinaisempi merkki niin osien saaminen voi olla niin ja näin.

Tuo on jännä asia, joka tulee jatkuvasti esiin: Osien saanti.  Kaikki autot/vaunut on tehty tekniikan osalta samoista härpäkkeistä, eroa löytyy sitten muoviosista, pelleistä ja sisustuksesta. Miten usein sellaisia osia tarvitaan?

  • Vieras
  • Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #18 : 15.05.2014 kello on 12:28 »
    Tuo on jännä asia, joka tulee jatkuvasti esiin: Osien saanti....Miten usein sellaisia osia tarvitaan?

    Sepä se. Ei tarvita kuin yksi takapuskuri tai asunto-osaan kuuluva osa jonka saa vain valmistajalta ja jos sitä saa odottaa kuukausia niin uskon että seuraava vaunu/auto merkki on sellainen jota on myyty monta vuotta ja jolla on useampia jälleenmyyjiä.

    Joku harvinaisempi merkki jota ei edes ole Euroopan mittakaavassa paljoa myyty niin aika hankalaa on siihen löytää sitten osia muutaman vuoden päästä. Nettikaravaanissa löytyy aika tavalla merkkejä joita ei ole täällä meillä myyty enää vuosikausiin ja voi olla jopa ettei sitä merkkiä enää edes tehdä lainkaan.

    Vaihtoehtona merkki ja malli jota löytyy Euroopastakin tuhansia niin osien saanti on varmaa vielä vaikka autolla olisi ikää kymmenen vuotta. Toisaalta, jos vaihtaa matkailuautoa muutaman vuoden välein niin ei tarvitse tällaisen asian kanssa pähkäillä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
    • Ukki
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #19 : 15.05.2014 kello on 12:46 »
    Soliferin brändi on pilattu kehnoilla ja kurjan näköisillä kinuskituotteilla. Pakostakin syntyy mielikuva tuotteesta kokokaisuutena kun esmes jossan mopotestissä Solifer on se pahnanpohjimmainen. Kabe on saanut luotua kuvan laadukkaasta ja lämpimästä vaunusta ja miksei myös autoissa joissa se laatu painaa kylläkin liikaa kuvainnollisesti. Polar on jotenkin ollut koko ajan hissukseen ja vaipumassa unholaan. Kyllä nykyään rumpua pitää takoa ja tyrkyttää itseään esille. Taitaa oman auton tekeminen olla jo liian myöhäistä, suunnittelu ja tehtaan viritys kun ei taida olla halpaa vaikka ei ne paljoa toisistaan eroa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
    • Autossa on pyörät
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #20 : 15.05.2014 kello on 12:55 »
    Ruotsiin matkasi Solifer Polarin kanssa samaan pajaan.Vaunun rakentaja merkistä riippumatta on pohjoismaissa vaikeuksissa osin ostajien puutteesta osin uusien ideoiden puutteesta. :o Kun arvostellaan pohjoismaisten vaunujen mallivuosien aikana uudistumista jää Solifer/Polar ryhmä kirkkaasti Kabe/Cabby valmistajista.Solif er tais mennä myyntiin jotta konkurssi vältettäis,joten suuntaus ei ole uusi.Vaunu kauppa muutenkin on alamaissa koska auto on  käytössä yön yli reisuihin ylivoimaisesti parempi.
    Siis senaikainen Solifer teki "sosiaalisen" siirron. Heillä oli kallis vuokrakiinteistö Vantaalla. Siirtämällä tehdas Ruotsin lappiin saatiin huomattavat tuet Ruotsin valtiolta . Kun työllistettiin haja-asutusalueen henkilöt ja varmaan kiinteistökulutkin pienenivät.
    Taas KABE laajensi huomattavasti jälleenmyyntiverkos toaan. Niitä alettiin myydä monissa aiemmin Solifer vaunuja myyvässä firmassa. Esim Helsinkicaravan , Aula-Caravan , Jyväskylän putiikki jne. Tällöin saatiin lisää myyntiä pyydystämällä vanhoja Soliferin käyttäjiä. Kuten aiemmin sanottiin , myynti ja markkinointi on se mikä kaupan saa aikaan.

    Taas väittämä että saa kaksi yhden hinnalla. On höpöhöpöä. Sellainen mielikuva annetaan tietenkin.
    Mikäli kaksi toisiaan vastaavan kokoista vaunua laitetaan vastakkain.
    Toinen saksasta
    Toinen scandi.
    Otetaan molempiin identtinen varustus
    Hinnat lähenee huomattavasti toisaan.
    Kylläkin on saksalainen vielä halvempi ,mutta se puolet on kaukana.
    Toisaalta siinä ei välttämättä ole kaikkia samoja , koska kaikkiin merkkeihin ei saa esim nestekeskuslämmitys tä lattiaan kiertämään.
    Tähän joku sanoo "ettei tarvitse" , mutta vertailtaessa on laskettava nämäkin asiat ja joku toinen taas senkin varustuksen haluaa.

    Edit: et ole tainnut uusimmissa käydäkään. Oma solkkusi oli 2008 tai 2007 ja sen jälkeen on sisustassa ja myös ulkokuoressa tullut paljon muutoksia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #21 : 15.05.2014 kello on 13:03 »
    Ja lisänä vielä sähköllä lattialämmitys ;) :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:39
    • viva la France
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #22 : 15.05.2014 kello on 13:17 »
    Ja lisänä vielä sähköllä lattialämmitys ;) :D

    Ja vieläkin lisä lisänä pienenevä markkina osuus joka ehkä lisä lämmityksellä voisi kasvaa, vaan onko rahat jo tuhlattu eikä sitä enää riitä uhrattavaksi.
    Ja pikku hiljaa painutaan marginaali merkiksi. Ja se on se mistä harva selviää enää ylös.

    Ja solifer ei ole enää mitään muuta kuin markkinoiti nimi.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
    • Autossa on pyörät
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #23 : 15.05.2014 kello on 13:19 »
    Taitaa oman auton tekeminen olla jo liian myöhäistä, suunnittelu ja tehtaan viritys kun ei taida olla halpaa vaikka ei ne paljoa toisistaan eroa.
    Polar on tehnyt omia autoja jo vuosia, Soliferillakin ne on. Osittain muualla tehtyjä kylläkin.
    Taas mopoilla ei ole mitään tekoa muitten tuotteiden kanssa. Niitäkin kai paljon ? myydään

    http://www.polarvagnen.com/fi/tutustu-polariin/matkailuautot/multi-800/
    3 mallia on olemassa, lisäksi nämä sarvikuonojen maassa kielletyt matkailukorit
    http://www.solifer.com/fi/tutustu-soliferiin/matkailuautot/action/

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #24 : 15.05.2014 kello on 14:21 »
    Polar on tehnyt omia autoja jo vuosia, Soliferillakin ne on. Osittain muualla tehtyjä kylläkin.
    Taas mopoilla ei ole mitään tekoa muitten tuotteiden kanssa. Niitäkin kai paljon ? myydään

    http://www.polarvagnen.com/fi/tutustu-polariin/matkailuautot/multi-800/
    3 mallia on olemassa, lisäksi nämä sarvikuonojen maassa kielletyt matkailukorit
    http://www.solifer.com/fi/tutustu-soliferiin/matkailuautot/action/
    Siistin näkösiä pelejä ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #25 : 15.05.2014 kello on 15:43 »
     ;D 2009 630PH.Voit  :o ihmetellä miksi vaihtaa 4v vanha hyvillä varusteilla oleva vaunu toiseen merkkiin.Minusta se oli laatu mikä vaikutti.Toiset saa olla eri mieltä.Köyhän :( ei kannata ylläpitää huonoa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #26 : 15.05.2014 kello on 15:46 »
    ;D 2009 630PH.Voit  :o ihmetellä miksi vaihtaa 4v vanha hyvillä varusteilla oleva vaunu toiseen merkkiin.Minusta se oli laatu mikä vaikutti.Toiset saa olla eri mieltä.Köyhän :( ei kannata ylläpitää huonoa.
    Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #27 : 15.05.2014 kello on 17:24 »
    Olen kirjoittanut aiemminkin tästä vaunun hinnan muodostumisesta.

    Mielestäni jääkaappi on tästä hyvä esimerkki. Hobby voi tilata jääkaappitehtaalta aivan minkälaisen jääkaapin hyvänsä, joka on laadukas ja sillä voi olla mikä muoto tahansa ja hinta on kilpailukykyinen. Vaikka sinne ei viccy pullo mahdukkaan.

    Jos todella on niin, että polar/solifer myy vuodessa 200 vaunua, tämähän tarkoittaa, jos osien ostohinnassa hintatappiota.

    Jos ostetaan 10.000 jääkaappia tai 200 jääkaappia, niin ostohinnat ovat aivan eri.

    Sitten on nämä kiinteät kulut. Tehdas ilmoittaa, että kaikki Polar- ja Solifer vaunut valmistetaan Doroteassa, Ruotsissa, ja tehtaan tuotantokapasiteett i on 3000 vaunua.

    Siinä on melkoiset kiinteät kulut jos kapisiteetti on 3000 vaunua ja vaunuja tehdään 200.

    Kilpailukyky on laskenut rajusti, se on kyllä harmi.

    Toivottavasti Solifer saa tämän uuden 2014 mallin markkinoinin onnistumaan ja myynnin nousukiitoon.

    Tämä ainakin ennustaa hyvää

    http://www.camper.fi/koti/soliferpolar-palkkaa-uusia-tyontekijoita


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:08
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #28 : 15.05.2014 kello on 18:46 »
    Polar on tehnyt omia autoja jo vuosia, Soliferillakin ne on. Osittain muualla tehtyjä kylläkin.
    Taas mopoilla ei ole mitään tekoa muitten tuotteiden kanssa. Niitäkin kai paljon ? myydään

    http://www.polarvagnen.com/fi/tutustu-polariin/matkailuautot/multi-800/
    3 mallia on olemassa, lisäksi nämä sarvikuonojen maassa kielletyt matkailukorit
    http://www.solifer.com/fi/tutustu-soliferiin/matkailuautot/action/

    Nuo Polar autot oli kyllä uusi tuttavuus, enpä muista koskaan nähneeni liikenteessä moista.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Soliferin markkinosuuden huomattava lasku
    « Vastaus #29 : 15.05.2014 kello on 18:55 »
    Olen kirjoittanut aiemminkin tästä vaunun hinnan muodostumisesta.

    Mielestäni jääkaappi on tästä hyvä esimerkki. Hobby voi tilata jääkaappitehtaalta aivan minkälaisen jääkaapin hyvänsä, joka on laadukas ja sillä voi olla mikä muoto tahansa ja hinta on kilpailukykyinen. Vaikka sinne ei viccy pullo mahdukkaan.

    Jos todella on niin, että polar/solifer myy vuodessa 200 vaunua, tämähän tarkoittaa, jos osien ostohinnassa hintatappiota.

    Jos ostetaan 10.000 jääkaappia tai 200 jääkaappia, niin ostohinnat ovat aivan eri.

    Sitten on nämä kiinteät kulut. Tehdas ilmoittaa, että kaikki Polar- ja Solifer vaunut valmistetaan Doroteassa, Ruotsissa, ja tehtaan tuotantokapasiteett i on 3000 vaunua.

    Siinä on melkoiset kiinteät kulut jos kapisiteetti on 3000 vaunua ja vaunuja tehdään 200.

    Kilpailukyky on laskenut rajusti, se on kyllä harmi.

    Toivottavasti Solifer saa tämän uuden 2014 mallin markkinoinin onnistumaan ja myynnin nousukiitoon.

    Tämä ainakin ennustaa hyvää

    http://www.camper.fi/koti/soliferpolar-palkkaa-uusia-tyontekijoita
    Kyllä se polar voittaa monen natsi vaunun,vaatii vaan euroja ostaa vaunu ;) :DJa kohta alkaa hirveä sota ;)