Ruotsiin matkasi Solifer Polarin kanssa samaan pajaan.Vaunun rakentaja merkistä riippumatta on pohjoismaissa vaikeuksissa osin ostajien puutteesta osin uusien ideoiden puutteesta.
Kun arvostellaan pohjoismaisten vaunujen mallivuosien aikana uudistumista jää Solifer/Polar ryhmä kirkkaasti Kabe/Cabby valmistajista.Solif er tais mennä myyntiin jotta konkurssi vältettäis,joten suuntaus ei ole uusi.Vaunu kauppa muutenkin on alamaissa koska auto on käytössä yön yli reisuihin ylivoimaisesti parempi.
Siis senaikainen Solifer teki "sosiaalisen" siirron. Heillä oli kallis vuokrakiinteistö Vantaalla. Siirtämällä tehdas Ruotsin lappiin saatiin huomattavat tuet Ruotsin valtiolta . Kun työllistettiin haja-asutusalueen henkilöt ja varmaan kiinteistökulutkin pienenivät.
Taas KABE laajensi huomattavasti jälleenmyyntiverkos
toaan. Niitä alettiin myydä monissa aiemmin Solifer vaunuja myyvässä firmassa. Esim Helsinkicaravan , Aula-Caravan , Jyväskylän putiikki jne. Tällöin saatiin lisää myyntiä pyydystämällä vanhoja Soliferin käyttäjiä. Kuten aiemmin sanottiin , myynti ja markkinointi on se mikä kaupan saa aikaan.
Taas väittämä että saa kaksi yhden hinnalla. On höpöhöpöä. Sellainen mielikuva annetaan tietenkin.
Mikäli kaksi toisiaan vastaavan kokoista vaunua laitetaan vastakkain.
Toinen saksasta
Toinen scandi.
Otetaan
molempiin identtinen varustusHinnat lähenee huomattavasti toisaan.
Kylläkin on saksalainen vielä halvempi ,mutta se puolet on kaukana.
Toisaalta siinä ei välttämättä ole kaikkia samoja , koska kaikkiin merkkeihin ei saa esim nestekeskuslämmitys
tä lattiaan kiertämään.
Tähän joku sanoo "ettei tarvitse" , mutta vertailtaessa on laskettava nämäkin asiat ja joku toinen taas senkin varustuksen haluaa.
Edit: et ole tainnut uusimmissa käydäkään. Oma solkkusi oli 2008 tai 2007 ja sen jälkeen on sisustassa ja myös ulkokuoressa tullut paljon muutoksia.