Rengas irti ja putsaat sen vanteen reunan.
Siellä on ruostetta tai sitten löysällä renkaalla mennyt ryönää.
Siellä on ruostetta tai sitten löysällä renkaalla mennyt ryönää.
Sivuja: [1] Siirry alas
Rengas irti ja putsaat sen vanteen reunan.
Siellä on ruostetta tai sitten löysällä renkaalla mennyt ryönää. Sisärenkaan hankkiminen on yksi vaihtoehto jos ei pysy ilmat sisällä vantaan ja renkaanvälin puhdistuksen jälkeen
*****
Rengas irti ja putsaat sen vanteen reunan. Alumiinivanne!!
*****
Sisärenkaan hankkiminen on yksi vaihtoehto jos ei pysy ilmat sisällä vantaan ja renkaanvälin puhdistuksen jälkeen En kyllä ajatellut koko Vantaata puhdistaa. Kannattaako "mössön" lisääminen unohtaa?? En tiedä toimiiko tuo mössö vanteen ja renkaan välillä. Eikö mössön lisäämisen jälkeen pitäisi ajaa jonkin aikaa jotta tiivistyisi. Siitä olen ehkä väärin päätellyt, että keskipakovoima Tasaa mössön kulutuspintaa vastaan ja paikkaa kyllä kokemuksen mukaan kulutuspinnassa olevat reiät
*****
En tiedä toimiiko tuo mössö vanteen ja renkaan välillä. Eikö mössön lisäämisen jälkeen pitäisi ajaa jonkin aikaa jotta tiivistyisi. Siitä olen ehkä väärin päätellyt, että keskipakovoima Tasaa mössön kulutuspintaa vastaan ja paikkaa kyllä kokemuksen mukaan kulutuspinnassa olevat reiät Taidat olla oikeassa. En tullut ajatelleeksi tuota ajamista, joka minun piti aikanaan suorittaa. Merkkaa mistä vuotaa, kierrä rengasta vanteella eteenpäin ja tutki liikkuuko vuoto vaiko pysyykö paikallaan. Tietää pitääkö rengasta taikka vannetta tutkia, hyvässä lykyssä lopettaa mokoman vuotamisen. Luultavasti joku puutikku tai vastaava roska välissä. Liimojen ja mössöjen kanssa olisin vähän varovainen, jos on tarkotus rengas vaihdella joskus. Järjen loppuessa sitte sisäkumi suoraan tai uusi rengas.
Se "mössö" on tarkoitettu vuodon havaitsemisesta ensiavuksi, että pääsee rengasliikkeelle.
Tuo vois korjaantua vanteen ja kumin välin putsauksella. Mutta jos vika olis omassa vehkeessä niin käyttäisin irti vanteelta ja kahtelisin molemmat ajatuksen kanssa läpi vanne&kumi. Kumissa voi olla jossain pinnan nappuluan montussa naula ym. Mikä ei välttämättä vuoda kuin renkaan ollessa tietyssä asennossa. Nimim. Kokemusta ko. Viasta. Jos on tämän tyylinen, niin korjaantuu helposti diy:"kamelin paskalla 5€" tai rengaskaupan sisäpuolelle laitettavalla liimapaikalla 25€. Jos vanteessa joku iso lommo niin siihen ei auta oikeen muu kuin sisuskumi tai uus vanne.. Ja jos ei löydy kumista vierasesinettä niin sitten uus venttiili tai sisuskumi. Rengas liikkeessä laittavat liiman vanteen ja renkaan väliin.
tai sisärengas ja talkkia. haet purkin paikkaussprayta ja tyhjennät kumin... tutttaat sen sprayn sinne sisälle ja sitten 10 min ajoa ja ongelman voi unohtaa.
Ainakin autossa tuo on toiminut sillon kun oli vielä teräsvanteita. Mulla oli renkaassa sellainen kapea ja ohut muovi tuossa renkaan ja vanteen kosketuskohdassa. Muovi oli noin 10cm pätkissä ja vuoti noista katkos kohdista. Otin renkaan vanteelta ja putsasin reunat, vuoto loppui siihen.
Tuli sisärenkaasta mieleen että kuin pientä painetta voi pitää ettei rengas pyörähdä vanteella ja vetäse venttiiliä. Tosin tubelles kans pyörähtäs ja ilmat karkais. Onko mahdollista että päälykumissa olisi palkeenkieli vanteen reunalla josta vuotaisi pikkuhiljaa, sitä taitaa olla mahdoton korjata muutakuin sisuskumilla
jos vuoto on pientä niin paikkausspray kyllä hoitaa...eikä maksa kuin muutaman euron.
Suosittelen sisäkumia. Mönkijöissä on niin pienet paineet että helposti lupsahtaa pois paikoiltaan metsässä könytessä
Sivuja: [1] Siirry ylös
|