Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: Fenix - 17.04.2013 kello on 00:43
-
Tulipa vaan mieleen, että miksi tuuppaan perheen mielummin tollasen vanhan 850:n kyytiin, kuin jonkun pikkukoslan jousille:
http://www.youtube.com/watch?v=vAeYJV5P0jk (http://www.youtube.com/watch?v=vAeYJV5P0jk)
-
Kyllä ne volkkaritkin kestää.. http://www.youtube.com/watch?v=G18ZIRcIhBI (http://www.youtube.com/watch?v=G18ZIRcIhBI)
-
Volkkarin testi rata melkein kuin ajais nelostietä :D
-
Tulipa vaan mieleen, että miksi tuuppaan perheen mielummin tollasen vanhan 850:n kyytiin, kuin jonkun pikkukoslan jousille
Sitä minäkin ihmettelen, miksi jotkut tekevät niin... :o
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY (http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY)
Mutta vakavasti, meinaatko että se Volvokaan kovin kummoisessa kuosissa olisi, jos vaikka Micralla hypätään rampista ikkunatolppiin..? ;D
-
Tulipa vaan mieleen, että miksi tuuppaan perheen mielummin tollasen vanhan 850:n kyytiin, kuin jonkun pikkukoslan jousille:
Onko Sunkin volvos vahvistettu yhtälailla? ::)
-
Unohdin toki mainita, että tarkoitin lähinnä noita vanhoja raatoja. Esim minulla ei ole todellakaan varaa hankkia alle 10v vanhaa. Tuossa videossahan ruttaillaan suunnilleen saman ikäluokan autoja. Eihän niistä mikään pärjää kolaritilanteessa nykyaikaiselle korirakenteelle.
-
Kyllä VOLVO on edelläkävijä näissä kolari testeissä :D Näin se vaan on ;)
-
Kyllä VOLVO on edelläkävijä näissä kolari testeissä :D Näin se vaan on ;)
Ja jos olisit Risto jatkanut lauseen loppuun niin se olisi mennyt näin....jonka etumatkaa moni merkki on saanut kurottua kiinni pakollisten kolaritestien myötä... Ja nyt sitten lopuksi.....Näin se vaan on. ;)
-
Ja jos olisit Risto jatkanut lauseen loppuun niin se olisi mennyt näin....jonka etumatkaa moni merkki on saanut kurottua kiinni pakollisten kolaritestien myötä... Ja nyt sitten lopuksi.....Näin se vaan on. ;)
Mutta monien vuosien jälkeen :D
-
Mua vähän epäilyttää osaako ne ruoattalaiset tehdä edes mitään, ku eivät osaa tehdä kunnon trukkeja, niin miten ne osaisi edes autoja tehrä??? :o
-
Mua vähän epäilyttää osaako ne ruoattalaiset tehdä edes mitään, ku eivät osaa tehdä kunnon trukkeja, niin miten ne osaisi edes autoja tehrä??? :o
Mikäs vika Atleteissa piilee :D
-
Tuossa ysineliskanttisessa han on konehuone sellainen että sinne mahtuu aikamieskin toisin kuin monessa nykyautossa pitää pyytää lapsi tai kätilö vaihtamaan lampunkin. ;D ;D ;D
-
Tuossa ysineliskanttisessa han on konehuone sellainen että sinne mahtuu aikamieskin toisin kuin monessa nykyautossa pitää pyytää lapsi tai kätilö vaihtamaan lampunkin.
Olisiko sillä jotain tekemistä asian kanssa, että poikittain oleva kone, jollaisia nykyaikaisissa autoissa yleensä on, vie hieman enemmän tilaa sieltä samanlevyisestä mutta lyhyemmästä konehuoneesta, kuin pitkittäin oleva..? Nimittäin vaikka 940 on ulkomitoiltaan aika iso, lähinnä pitkä, ei se sisältä ole paljon lyhyempiä nykyautoja isompi.
-
Mikäs vika Atleteissa piilee :D
Ahdistavan tympeitä korjata ja sama tahtoo olla bt:teissä verrattuna kotimaalaisiin tai junkkuun.. :P ;). Kotimaalaisissa on kyllä näkyvyys huippuluokkaa ei oo maston sylkyt edessä, kuten tahtoo ikävä kyllä olla muissa merkeissä. Meni vähän offiksi.. :laugh:
-
Oiskohan se kuitenkin noissa törmäilyissä parasta että ruttuun pitää mennä ja ohjastamo säilyä suhtkoht kasassa. Eiköhän ole parempi kun törmäys energia kuolettuisi littuun menevään plootuun.
Ei oiken mukavalta tunnu ajatus ajaa panssarivaunulla vaikka viittäkymppiä seinään. Sisällä olijoilla voi vaikka tulla punasta nestettä nenulista. Ei hotsita testata.
-
Jos 20-vuotiasta ja alle kymmenenvuotiasta verrataan, on sen 10-vuotiaan törmäysturva varmasti parempi riippumatta merkistä. Nimenomaan siinä että ohjaamo pysyy kasassa. Jospa tasoitettaisiin vertailua edes sen verran että otettaisiin törmäyskokeesen volvolle kaveriksi joku saman hintaluokan vastus - siis törmäyspäivän hinnalla. Voisi tulla erilainen tulos.
Joku oli myös sitä mieltä että muut on ajanut kaikki Volvon turvallisuusinnovaa tiot kiinni, monessako muussa merkissä on mm. jalankulkijan turvatyynyä tarjolla? Moniko jarruttaa automaattisesti törmäystilanteessa? (enkä halua nähdä sitä hauskaa videota uudelleen, jossa tuota törmäystunnistusta esiteltiin lehdistölle ensi kertaa)
Helppohan se on valmiita innovaatioita kopioida muihin merkkeihin.
-
Joku oli myös sitä mieltä että muut on ajanut kaikki Volvon turvallisuusinnovaa tiot kiinni, monessako muussa merkissä on mm. jalankulkijan turvatyynyä tarjolla? Moniko jarruttaa automaattisesti törmäystilanteessa? (enkä halua nähdä sitä hauskaa videota uudelleen, jossa tuota törmäystunnistusta esiteltiin lehdistölle ensi kertaa)
Tuosta automaattijarrusta oli Discovery kanavalla vitosvaihde ohjelmassa vasta juttua (jos joku sattui näkemään). Vertailussa oli Volvon, Volkkarin ja Mersun autot. Ainakin heidän mielestään Volvon automaattikka toimi parhaiten..
-
Tuosta automaattijarrusta oli Discovery kanavalla vitosvaihde ohjelmassa vasta juttua (jos joku sattui näkemään). Vertailussa oli Volvon, Volkkarin ja Mersun autot. Ainakin heidän mielestään Volvon automaattikka toimi parhaiten..
Thumb
-
Jos 20-vuotiasta ja alle kymmenenvuotiasta verrataan, on sen 10-vuotiaan törmäysturva varmasti parempi riippumatta merkistä.
Helppohan se on valmiita innovaatioita kopioida muihin merkkeihin.
Toki näin. Mutta todellisuus toimiin lähes aina kuitenkin tavallisella työmiehellä noin, kuten videossakin selitettiin; jos sinulla on tietty summa laitettavaksi autoon, niin voit valita ostatko esim. vanhan Volvon, vai saman hintaisen uude(mma)n jonkin muun. Kukin sitten valitsee omien tarpeidensa, mielikuviensa ja jopa fobioidensa perusteella kuinka parhaaksi näkee. Varsinaisesta kopioinnistahan ei voida puhua, koska kyllä noille uusille innovaatioille on yleensä tapana hakea patenttisuoja. Silti ratkaisut ovat varsin lähellä toisiaan. Ja useinhan nuo ratkaisut eivät ole edes autonvalmistajien itsensä kehittämiä, vaan jonkin varustevalmistajan (Bosch, VDO, Siemens...), jotka vaan on tiettyjen sopimuskuvioiden jälkeen asennettuna jonkin autovalmistajan (monessa tapauksessa Volvon, mutta onhan niitä muitakin) koealustana toimivaan autoon, ja jonka nimissä tuo innovaatio sitten esitellään, kun se katsotaan riittävän toimivaksi. Tuo varustevalmistaja sitten aikanaan myy tuota innovaatiota muillekin autovalmistajille. Meille, joilla on rahoillemme muutakin käyttöä, kuin laittaa niitä esim. uuteen Volvoon, tuo on varsin toimiva järjestely; saamme autoihimme jo toimivaksi kehitettyjä innovaatioita, joiden kehitystyön joku muu on jo maksanut esim. Volvonsa hinnassa. Eli siinä mielessä toki vaikkapa uudella Volvolla ajavat voivat toki tuntea olevansa edelläkävijöitä... :laugh:
-
Toki näin. Mutta todellisuus toimiin lähes aina kuitenkin tavallisella työmiehellä noin, kuten videossakin selitettiin; jos sinulla on tietty summa laitettavaksi autoon, niin voit valita ostatko esim. vanhan Volvon, vai saman hintaisen uude(mma)n jonkin muun. Kukin sitten valitsee omien tarpeidensa, mielikuviensa ja jopa fobioidensa perusteella kuinka parhaaksi näkee. Varsinaisesta kopioinnistahan ei voida puhua, koska kyllä noille uusille innovaatioille on yleensä tapana hakea patenttisuoja. Silti ratkaisut ovat varsin lähellä toisiaan. Ja useinhan nuo ratkaisut eivät ole edes autonvalmistajien itsensä kehittämiä, vaan jonkin varustevalmistajan (Bosch, VDO, Siemens...), jotka vaan on tiettyjen sopimuskuvioiden jälkeen asennettuna jonkin autovalmistajan (monessa tapauksessa Volvon, mutta onhan niitä muitakin) koealustana toimivaan autoon, ja jonka nimissä tuo innovaatio sitten esitellään, kun se katsotaan riittävän toimivaksi. Tuo varustevalmistaja sitten aikanaan myy tuota innovaatiota muillekin autovalmistajille. Meille, joilla on rahoillemme muutakin käyttöä, kuin laittaa niitä esim. uuteen Volvoon, tuo on varsin toimiva järjestely; saamme autoihimme jo toimivaksi kehitettyjä innovaatioita, joiden kehitystyön joku muu on jo maksanut esim. Volvonsa hinnassa. Eli siinä mielessä toki vaikkapa uudella Volvolla ajavat voivat toki tuntea olevansa edelläkävijöitä... :laugh:
Ainahan me volvo kuskit ollaan oltu edelläkävijöitä :D
-
Tarkoitatko, aina jonon kärjessä? ;D ;D
-
Mutta miksi koko tekstin lainaus tuon toteamiseen? :o No, saahan sillä toki topiciin lisää sivuja...
-
Tarkoitatko, aina jonon kärjessä? ;D ;D
Thumb
-
Mutta miksi koko tekstin lainaus tuon toteamiseen? :o No, saahan sillä toki topiciin lisää sivuja...
Kun tämä tietotekniikka ei vahva laji,että sais poimittua tärkeimmät asiat jutuista siks koko tekstin lainaus ;) :D
-
Ainahan me volvo kuskit ollaan oltu edellä kävijöitä :D
Näinhän se on :D ;)
-
Ainahan me volvo kuskit ollaan oltu edelläkävijöitä :D
Onko volvo synonyymi sanalle lippu? Silloin autoilun alkuaikoinahan piti jossain päin maailmaa auton edellä kulkeä lipunheiluttaja! ::)