Sfc koko veronkorotusta on esittänytkin.ittu kun on kova pää ja mielikuvitus
Niin no asiassa kenties ajateltiin jotta tuo kaavailtu autovero olisi siirtynyt ajoneuvoveron perusosaan tms. kuten sähköautoilla tehtiin, mutta nyt sitten valtionvallan puolelta keksittiinkin että se menee käyttövoimaveroon ja koska ei haluta uutta veroluokkaa, niin ha-verolle vain. Hupsista! Ei "ihan" tainnut SFC:kään nyt tätä asiaa loppuun asti ajatella mitä tulikaan halunneksi ::)Käsitän että esitettiin vaihtoehtona PERSUKOKSUJEN idealle että vain miljonäärit voi hankkia matkailuauton. No osa on jo vaihtanut vaunun ja seisontaa on käytetty jo iät ajat.
Olisiko nyt aika SF Caravanin organisoida verokapina, kun dieselveroa ollaan korottamassa kuusikertaiseksi? Miten? Aloittaa kampanja, jossa mahdollisimman moni ryhtyisi laittamaan auton liikennekäytöstäpoi stoon muutaman päivän tai ainakin viikon ajamattomien jaksojen ajaksi. Pieni vaiva, mutta jo viikon seisonta toisi säästöä 15-20 euroa, vaikka poisto maksaa kuusi euroa. Pystyisimme yhdessä rokottamaan valtion verotuloja kymmeniä miljoonia vuodessa jo ennen kuin veromuutos 2026 tulee voimaan.sitten keksitään tämä.
Lisäksi tuo ei ole pelkkä SFC:n idea, käsittääkseni asiassa oli MaT eli kulkimien maahantuojat joilta olisi loppunut leipä jo hallituksen alkuperäis ajatuksessa.No sitähän juuri sanoin kun mainitsin ette SFK:kään tainnut aavistaa mitä halusi, mukana oli tosiaan myös muita MaT lisäksi, muistaakseni myös ravintola/hotelli/matkailu alalla oli myös joku edustajansa tässä. Ja tuo on totta, uusien maahantuonti olisi romahtanut, niihin ei olisi ollut enää porukalla varaa, eikä käyttynäkään maahantuotu juuri helpota, koska samainen autovero olisi myös siitä pitänyt maahantuotaessa maksaa. Asuntoautokauppa olisi ollut pääasiassa wanhemman, käytetyn kaluston kauppaa niin kauan kun tuota kalustoa täällä vielä on liikenteessä. Toki lieventävänä asianhaarana tuohon olisi ollut varsin pitkä siirtymäaika, autovero olisi ollut täysimääräinen vasta 10v vai oliko se peräti 15v kuluttua, kun taasen tämä ajoneuvovero (tarkemmin sen käyttövoimavero-osuus) iskee per heti ja ihan jokaiseen asuntoautoilijaan.
Rekisterissäpitoon perustuva ajoneuvoveroJotain tuollaistahan on ollut kaavailuissa jo kautta aikain, jotta saataisiin nuo rekisterissä roikkuvat, jo aikaa sitten ei-virallista kautta romutetut sieltä pois. Tuo liik.käytöstä poisto kun ei maksa mitään, niin saattaa se romu jäädä sinne yhä roikuskelemaan kun kilpiä ei vain jakseta/viitsitä/huvita konttorille kantaa.
" Liikennekäytöstäpoi ston verotuottoa vähentävät vaikutukset olisivat vältettävissä säätämällä matkailuautoille päiväkohtaisen perus- ja käyttövoimaveron sijaan esimerkiksi rekisterissäpitoon perustuva ajoneuvoveron vuosivero.” ;)
No sitähän juuri sanoin kun mainitsin ette SFK:kään tainnut aavistaa mitä halusi, mukana oli tosiaan myös muita MaT lisäksi, muistaakseni myös ravintola/hotelli/matkailu alalla oli myös joku edustajansa tässä. Ja tuo on totta, uusien maahantuonti olisi romahtanut, niihin ei olisi ollut enää porukalla varaa, eikä käyttynäkään maahantuotu juuri helpota, koska samainen autovero olisi myös siitä pitänyt maahantuotaessa maksaa. Asuntoautokauppa olisi ollut pääasiassa wanhemman, käytetyn kaluston kauppaa niin kauan kun tuota kalustoa täällä vielä on liikenteessä. Toki lieventävänä asianhaarana tuohon olisi ollut varsin pitkä siirtymäaika, autovero olisi ollut täysimääräinen vasta 10v vai oliko se peräti 15v kuluttua, kun taasen tämä ajoneuvovero (tarkemmin sen käyttövoimavero-osuus) iskee per heti ja ihan jokaiseen asuntoautoilijaan.
Jotain tuollaistahan on ollut kaavailuissa jo kautta aikain, jotta saataisiin nuo rekisterissä roikkuvat, jo aikaa sitten ei-virallista kautta romutetut sieltä pois. Tuo liik.käytöstä poisto kun ei maksa mitään, niin saattaa se romu jäädä sinne yhä roikuskelemaan kun kilpiä ei vain jakseta/viitsitä/huvita konttorille kantaa.
15 vuotta olisi ollut siirtymä eli vaikutus loppupeleissä olisi ollut mitätön.Sitä saa mitä tilaa. Lisää tunnin junia jne ilmaan heitettyjä niin krooninen rahapula lisääntyy ja pitää josta kaivaa rahat. Ja lause missä sanotaan jotta auton osto veron nousu olisi pikku pieru ei pidä paikkaansa. No ehkäpä omalle kohdalle se ei monellekaan osu, mutta kokanaisuutena aika Paukku.
Ja nyt jo on ministeriö kiinnittänyt huomiota dieselveron muodostumiseen eli tutkivat josko vero pitäisi maksaa vaikka vekotin on pois liikenteestä.
Eli melkoisen pandoranlippaan saivat auki. Kohta kaikki vehkeet maksaa läpi vuoden veron oli sitten liikenteessä tai ei.
Fiksua porukkaa nuo Mat ja sfc porukat. Ainut tuossa joukossa joka ymmärsi mitä tapahtuu oli MaRa.
15 vuotta olisi ollut siirtymä eli vaikutus loppupeleissä olisi ollut mitätön.AIka raju tulkinta todeta että tyypilliselle 3,5 tonnin matkailuautolle tuleva noin 50% hinnankorotus on mitätön, jos se tulee 15 vuoden siirtymäajalla. Melkoinen miljonääri taidat olla. Tasaisella vauhdilla se olisi autoveroprosenttiin 3,3% lisää joka ikinen vuosi seuraavan 15 vuoden ajan. Ja kuten olen täällä aiemminkin todennut, ihan turha kuvitella että tuo koskisi vain uusia autoja. Samassa suhteessa nousisi myös käytettyjen hinnat. Seuraavan vaihtoajankohdan aikaan olen varsin luultavasti jo eläkkeellä, eikä tuommoisia autoverorahoja löydy millään konstilla. Matkailuauton vuotuisiin kokonaiskuluihin 300-600€ lisää ei sen sijaan ole niin paha korotus, etteikö sen kanssa voisi elää, vaikka se syökin miestä suden lailla.
Ja nyt jo on ministeriö kiinnittänyt huomiota dieselveron muodostumiseen eli tutkivat josko vero pitäisi maksaa vaikka vekotin on pois liikenteestä.
Eli melkoisen pandoranlippaan saivat auki. Kohta kaikki vehkeet maksaa läpi vuoden veron oli sitten liikenteessä tai ei.
Fiksua porukkaa nuo Mat ja sfc porukat. Ainut tuossa joukossa joka ymmärsi mitä tapahtuu oli MaRa.
. Jos pitää valita ruton ja koleran välillä, niin valitsen ruton. Mieluummin maksan 300-600€ per vuosi lisää (summa riippuen siitä poistuuko mahdolisuus liiikennekäytöstä poistolla vaikuttaa asiaan), kuin maksan seuraavassa matkamökin vaihdossa jotain 30-50% lisää hintaa verojen muodossa, riippuen siitä koska se vaihto olisi. Mieluummin vähän joka vuosi, kun semmoinen veronkorotus että vaihto uuteen tai uudempaan ei enää onnistu, sitten kun sen aika on.
Eiköhän seuraavana ole vuorossa pakettiautojen veronkorotus henkilöautojen tasolle.Saattaa olla, että yksityiskäyttöön rekisteröityjen pakujen ja kuorma-autojen verokohtelu muuttuukin...
Saattaa olla, että yksityiskäyttöön rekisteröityjen pakujen ja kuorma-autojen verokohtelu muuttuukin...
Onko se sitten vuotuisen veron muodossa, vai polttoaineissa? Ammattidiesel saattaisi tulla kysymykseen, jos se olisi aukottomasti vain toteutettavissa.
Hollannissa ja Tanskassahan on matkailuautolle tehty jo runsas viisitoista vuotta sitten tuo verotemppu eli niillä on yhtä kova vero kuin henkilöautoilla.Aika turha vertailla maihin, joissa palkan ostovoima on korkeampi kuin täällä meillä. Suomi on kuitenkin länsi-euroopan paarialuokkaa ostovoimalla mitattuna. Meillä on sekä pienet palkat, korkea hinnat ja korkeat verot. Ei taida olla muita maita, joissa olisi nuo kaikki.
Ja molemmissa maissa tuo autovero on kovempi kuin suomessa.
Ja kas kummaa Hollannissa on jo ennen koronaa tehty joka vuosiennätys matkailuautojen myynnissä tähän päivään asti.
Tanska on palautunut hitaammin, mutta sielläkin tehdään joka vuosi uusi myyntiennätys matkailuautoille.
Toisaalta tanskalaisehan tappeli oikeuden omistamilleen saksaan rekisteröidyiille matkailuautoille jotta voivat ajaa myös tanskassa jos matkan reitti vie tanskan läpi.
Ja tuon asian saivat eu;n kautta läpi vaikka tanska viimeiseen asti vastusti asiaa.
paras olisi ollut se joskus kaavailtu dieselveron poisto ja ammattidieselin tuonti asemille, jota ei tietenkään muut saisi tankata.Samaa mieltä. Mutta eipä tuo ikinä toteudu. Diesel-henkilöautot (siis oikeat henkilöautot) on kuolemassa pois hissukseen, ja matkailuautoja ei tuon jälkeen Suomen reissuilla paljoa näkyisi vaan kaikkihan me karattaisiin Eurooppaan reissaamaan halvemman dieselin äärelle. :laugh:
Tällöin vero olisi oikeasti kulutuksen mukaan. Nyt tuo on pakkovero.
Diesel-henkilöautot (siis oikeat henkilöautot) on kuolemassa pois hissukseen
Hinnat tosiaan oli noin 25-30% korkeammat kuin täällä meillä, mutta ei tuon enempää korkeampia, Se ei viittaa yhtä korkeaan autoveroon kuin Suomessa olisi, jos oletetaan tehtaan hinnan olevan sama.
Merkille pantavaa Tanskan myyntiverkostossa oli että Knausin jälleenmyyjälistauk sen mukaan ylivoimainen valtaosa liikkeistä myy vain vaunuja.
EIhän tuo Tanska/Knaus-otos mitenkään kattava ollut, mutta vahvisti käsitystä siitä, että autoveron nosto olisi aivan myrkkyä tälle harrastukselle.
Eikös lapanen ja saksityttö ota velkaa niin että tyrät rytkyy. Alullehan on pantu vaikka mitä, "viisaampien" pitäisi jättää omaan arvoonsa ne ideat.täytäähän ne aikaisemmin otettujen velkojen korotkin jonkun maksaa.
täytäähän ne aikaisemmin otettujen velkojen korotkin jonkun maksaa.Eikös se tunnin juna ole rahankäyttöä vai tipuitko junasta, taas? En ole koroista kuullut kenenkään puhuvan.
En jaksais jauhaa paskaa kovinkaan paljoa, pitää sitä selkä suorana seistä kerta lausuntoja antelee, tästähän tämä uutisointi lähti liikkeelle eikä se ole siitä muuttunut :Aivan samalla tavalla se karavaanikansa olisi suuttunut mistä verotustavasta hyvänsä...
https://caravan-lehti.fi/pinnalla/sf-caravanin-vaikuttamistyo-tuottamassa-tulosta-matkailuautojen-verotuen-poistolle-loydettiin-vaihtoehto/
Se että karavaanikansa ei tätä nielaissut suuttumatta on hyvä asia ja jos meni p*ska housuun lausuntojen antajilla niin aina parempi, myöhäistä se tosin enää tässä vaiheessa on alkaa pakitella ja perua puheitaan.
En jaksais jauhaa paskaa kovinkaan paljoa, pitää sitä selkä suorana seistä kerta lausuntoja antelee, tästähän tämä uutisointi lähti liikkeelle eikä se ole siitä muuttunutTäysin samaa mieltä.
Eikös se tunnin juna ole rahankäyttöä vai tipuitko junasta, taas? En ole koroista kuullut kenenkään puhuvan.miten se 6 miljardin koronalaina edellisen hallituksen toimesta? saatiinko siitä mitään muuta kuin velkaa mistä pitää myös maksaa korkoa. tunnin juna on turha mutta jokaisella hallituksella on liikenne suunitelmat, jos ei keretä aloittaa hallitus kaudella niin seuraava peruu ne ja heillä on taas omat suunitelmat mihinkä panostetaan. sinulle tämä tunnin juna on vähän raakku ongelma kun siitä ei pääse yli.
tunnin juna on turha mutta jokaisella hallituksella on liikenne suunitelmat
Eikös se tunnin juna ole rahankäyttöä vai tipuitko junasta, taas? En ole koroista kuullut kenenkään puhuvan.
Aivan samalla tavalla se karavaanikansa olisi suuttunut mistä verotustavasta hyvänsä...
Jokainen verotettava aina älähtää, jos juuri hänen verotukseensa kajotaan.
Tunnin junaa ei enää olekaan ja turha Itärata putlerin suuntaan on 1,6-3 miljardia. Kehärata liki miljardin...
miten se 6 miljardin koronalaina edellisen hallituksen toimesta? saatiinko siitä mitään muuta kuin velkaa mistä pitää myös maksaa korkoa. tunnin juna on turha mutta jokaisella hallituksella on liikenne suunitelmat, jos ei keretä aloittaa hallitus kaudella niin seuraava peruu ne ja heillä on taas omat suunitelmat mihinkä panostetaan. sinulle tämä tunnin juna on vähän raakku ongelma kun siitä ei pääse yli.Siinähän se tuli esiin. eli myönnetään että edellinen hallitus joutui ottamaan ainakin tuon 6 miljardin velan koronan vuoksi. Aiemmin puhuitte jotta tytöt tuhlanneet
Niin no turha ja "turha". Huonoina aikoina on pruukattu investoida julkiseen infraan ja tätä kautta työllisyyteen vs. että sitä rahaa jaettaisiin kassalta km-tehtailijoille. Ja jos ottaa sen kartan kiltisti käteen, miten tuo nykyinen rata yhdellä kiskoparilla kiertääkään, vastaantulevan liikenteen ohituspaikkoineen yms. niin onhan tuo jo korkea aika saada kunnon 2-raideparinen yhteys Hki-Tku, eikös. Ehkäpä sillä saataisiin myös edes osa tuosta samaista väliä cruisailevasta kumipyöräliikentees täkin päästöttömille raiteille ja näin luontokin kenties kiittää.Eli mielestäsi tuon turhan mutkittelun varrella ei asu lainkaan ihmisiä, vain Lapanen pääsisi nopeasti kotiin ?
Eli mielestäsi tuon turhan mutkittelun varrella ei asu lainkaan ihmisiä
Kyllähän toi pakun pitäminen yksityisenä henkilönä on ihan hiton kallista, muttei siinä itku auta markkinoilla. 😮Älä muuta virka...
Siinähän se tuli esiin. eli myönnetään että edellinen hallitus joutui ottamaan ainakin tuon 6 miljardin velan koronan vuoksi. Aiemmin puhuitte jotta tytöt tuhlanneet
Ei tainnut tuon projektin tavoitteisiin kuitenkaan kuulua wanhan radan purkamista, joten... ::)No ei mutta erillisen linjan joutuisi pitämään noihin. Nyt se erillinen menee vaan Karjaalta Hankoon
Tuhlasivat ja vielä lainarahaa!Tuskimpa hallituksen "tytöt" olivat jakamassa niitä rahoja.
Rahaa jaettiin sille, joka vain kehtasi pyyttää ja sitten olivatkin vuorossa YT-neuvottelut.
No ei mutta erillisen linjan joutuisi pitämään noihin. Nyt se erillinen menee vaan Karjaalta Hankoon
Ei se korona velka paha ollut, mutta ne pysyvät menon lisäykset lain kautta seuraavan hallituksen kontolle ilman tietoa rahoituksesta oli silkaa typeryyttä.
Joista ehdottomasti yhtenä suurimmista tämä SoTe-säätäminen jota ajettiin kuin käärmettä piippuun. Miten ihmeessä joku valopää luulee mukamas säästävänsä kun lisää tuohon SoTe-himmeliin yhden uuden organisaatioportaik on?!? Vähintään ihan yhtä "onnistunut" kuin taannoinen taksi-uudistus ja nyt me sitten maksetaan näiden aivopierujen seurauksia vuosikausia >:(
Eli mielestäsi tuon turhan mutkittelun varrella ei asu lainkaan ihmisiä, vain Lapanen pääsisi nopeasti kotiin ?Eihän sitä Rantarataa korvaamassa olla vaan päin vastoin esimerkiksi Kirkkonummea (ja mainitsemaasi Tammisaarta, Karjaata ja Hankoa) Tunnin junassa kiinnostaa Veikkolan aseman lisäksi nimenomaan se että sen myötä Rantaradalta vapautuu kapasiteettia lähiliikenteen kehittämiseen.
Itse olen kulkenut tuolla Turun pikajunalla Karjaalle, siitä Tammisaareen ja ihmisiä jatkaa myös Hankoon minne valmistui radan sähköistys juuri. Enkä ollut ainoa junassa .
Tuskimpa tunnin juna pikku asemille pysähtyy, nykyinenkään ei pysähdy Karjaan tällä puolen kuin parilla asemalla.
Eihän nykyisetkään pikajunat joka maitolaiturilla stoppaa ;)Ei, mutta vastasin edellisen kirjoittajan märkään uneen Veikkolan asemasta.
Kyllä se on kuulkaa nyt sillä lailla, että matkailuauton omistaja se pelastaa Suomen talouskurimuksesta. Ainakin kansanedustajilla on usko luja. :oNiin, tai ainakin hallitus uskoo.
Autoliitto sentään matkailuautoilijan asialla;Tuon saman lausunnon antoi myös MaRa.
https://www.autoliitto.fi/uutiset/autoliiton-lausunto-matkailuautojen-ajoneuvoveron-korotuksesta/?fbclid=IwY2xjawGgKDdleHRuA2FlbQIxMQABHV11TndzVEKslsX_mn79w1dDPM-rpyMisaUveYc07a5q9W-YIPLXgPa2Jg_aem_xcPScDbmWQb5D2YHIQ08fw (https://www.autoliitto.fi/uutiset/autoliiton-lausunto-matkailuautojen-ajoneuvoveron-korotuksesta/?fbclid=IwY2xjawGgKDdleHRuA2FlbQIxMQABHV11TndzVEKslsX_mn79w1dDPM-rpyMisaUveYc07a5q9W-YIPLXgPa2Jg_aem_xcPScDbmWQb5D2YHIQ08fw)
Toisin kuin SFC Thumbd jonka esitys tuo kuusinkertaistamine n on..
Autoliitto sentään matkailuautoilijan asialla;
Käytettäisiinkö pelkkiä puhtaita linkkejä, ilman noita mainosklikkausten seuraajia, jookosta Thumb
https://www.autoliitto.fi/uutiset/autoliiton-lausunto-matkailuautojen-ajoneuvoveron-korotuksesta/
Ei, mutta vastasin edellisen kirjoittajan märkään uneen Veikkolan asemasta.Eipä sen Turun junan tarvitse siellä pysähtyäkään, veikkolalaisten kannalta paljon kiinnostavampaa lienee lähiliikenteen jatkaminen Espoon keskuksesta uutta rataa eteenpäin. Sitä vartenhan ne asemavaraukset noille pienille asemille siellä ovat, eivätkä sen takia että pikajunat niillä pysähtyisivät. Veikkolan ja Histan asemia ympäröivine asuinalueineenhan on soviteltu ensimmäisen kerran kaavaan jo hyvinkin puoli vulosisataa sitten. 'Silloin toki puhuttiin Elsasta eikä Tunnin junasta.
Ei vaan että lapanen pääsee nopeasti kotiin ;D
Et kai sinä tosissasi kuvitellut että noita raiteita pykättäisiin pelkästään Turku-Helsinki-pikajunaa varten?
MIks ihmisen pitää kiusata itteensä niin että asuis Hesas tai Turgus?
MIks ihmisen pitää kiusata itteensä niin että asuis Hesas tai Turgus?Tai Savossa...
Ollaan aika kaukana aiheesta, mutta luulen että sellainen ihminen ei ole edes käynyt Turussa tai Helsingissä jos laittaa ne samaan lokeroon :laugh:
Ollaan aika kaukana aiheesta, mutta luulen että sellainen ihminen ei ole edes käynyt Turussa tai Helsingissä jos laittaa ne samaan lokeroon :laugh:Asun Helsingissä ja tää kävin Turussa ei inhottanut enkä nähnyt tyttöministerin ihailijoitakaan. Jos ne oli voortilla sudittamassa
MIks ihmisen pitää kiusata itteensä niin että asuis Hesas tai Turgus?Olen kiitollinen kun pysyt kaukana....
Loppuu se seisonnalla säästäminen, onnea autoilija.
https://www.is.fi/autot/art-2000010817513.html
Ja siinä vaiheessa jos tuota rupeaa joku ajamaan läpi eduskunnassa, pitää pitää meteliä niistä tahoista jotka tuon aiheutti.
Aika erikoista pohdintaa tuo että moinen liikennekäytöstä poiston estäminen koskisi vain matkailuautoja....m iksei myös muita kausi ajoneuvoja...ja romuja joita takapihoilla makaa...Pitäisikö kysellä apua, ihan oikeasti. Nuo harhat alkaa olla ympäristölle vaarallisia. Vielä aseharrastaja....
SFC kö siellä koittaa saada kaikki vaunuilijoisti pois puskaparkeista....v ai onko hallituksessa joku todellinen matkailuautojen vihaaja...
Pitäisikö kysellä apua, ihan oikeasti. Nuo harhat alkaa olla ympäristölle vaarallisia. Vielä aseharrastaja....sama juttu tunnin junan kanssa, kun luulet että maksajat on matkailuautoilja ;)
Kyllä tulee ajatus että ei tässä maassa pian saa enää muutakuin kärsiä ja maksaa veroja.
Muistaa ketä äänestää 😁😁😁Näinhän se on, täälläkin on monia jotka on antaneet siunauksen tällekin..no ehkä joskus viisastuvat
Muistaa ketä äänestää 😁😁😁mitä puoluetta tai henkilöä pitää äänestää?
mitä puoluetta tai henkilöä pitää äänestää?No jos et oo vielä sitä hokannut niin taidat olla toivoton tapaus..
No jos et oo vielä sitä hokannut niin taidat olla toivoton tapaus..
Muistaa ketä äänestää 😁😁😁
Edellinen hallitus tuhosi terveydenhoidon, tämä tekee jotain muuta.
Mitä jää jäljelle??
Edellinen hallitus tuhosi terveydenhoidon, tämä tekee jotain muuta.tämä terveydenhuolto asia tulee vielä joskus tulevaisuudessa todella kalliiksi Suomelle. Tiedän monta sellaista tapausta että jos ei sitä pätäkkää oo itseltä löytynyt että pääsis yksityiselle hoitoon, niin siinä saikutellessa saadaan jossain vaiheessa oma talous siihen jamaan että edes lainaa ei saa hoitaakseen itsensä kuntoon. Suomen tulevaisuus... no sehän näyttää juuri nyt todella valoisalta 😂ei muuta ku Irwinit soimaan ja keksimään uusia porsaanreikiä
Mitä jää jäljelle??
Edellinen hallitus tuhosi terveydenhoidon, tämä tekee jotain muuta.Muistisi voi olla hyvä muttei täydellinen.
Mitä jää jäljelle??
Muistisi voi olla hyvä muttei täydellinen.
https://yle.fi/a/3-10682739
Niin meilläkin. Helsingillä Oma "sote" 😁Liittyykö nuo HUS:in irtisanomiset siihen omaan soteen...?
Muistaa ketä äänestää 😁😁😁Mitä vähän olen tuota politiikkaa seuraillut, niin tässä katastrofissa ovat kaikki puolueet olleet jossain vaiheessa sorkkimassa. Pahemmaksi vaan kokoaika menee. LiikeNyt taitaa olla ainoa ulkopuolinen, ja tuskin siitä on apua.
Pienpuolueet.Eduskuntapuolueista Hjallis on ainoa, joka ei ole ollut hallituksessa aiheuttamassa tätä sotkua. Ilmeisesti meidän pitäisi kaikkien äänestää Hjalliksen porukoille 200 kansanedustajaa seuraavissa vaaleissa :laugh:
Liittyykö nuo HUS:in irtisanomiset siihen omaan soteen...?En tiedä mihin liittyy, toistaiseksi ei lopetettu koko sairaaloita tai luovutettu niitä Mehiläinen, Terveystalo jne
Vai liekö ihan eri toimija.
Niin meilläkin. Helsingillä Oma "sote" 😁
Snadilaisethan sen oman halus, tosin iso osa rahoituksesta tulee maakunnista erikoissairaanhoido sta.Eiköhän heidänkin hoitoon uppoa. Hyvä jos kuntoon saa.
Loppuu se seisonnalla säästäminen, onnea autoilija.Ei taaskaan luettu koko juttua. Etumus märkänä kiihko silmissä vaan julkaistiin.
https://www.is.fi/autot/art-2000010817513.html
Kysymys:Viro , sinne perustaa firman jne. Maksaa ittelleen palkkaa josta verot suomeen. Esim
Yrittäjänä nykyisellään suomessa.
Ikää 50v, duunia olisi joka maassa. Etänä onnistuu. Mihin maahan kirjat?
(eläkemaksut suomeen maksettu nykyisellään arvoa vastaavilla palkoilla)
Vai siirtääkö / hankkii vaan auton (ja firman) johonkin maahan, mihin?
Nimim.
Home is where you park it
Off-Topic:Helppo se on sivusta opposition huudella....mutta unohtuu mistä tarvittavat rahat...paikkaamaan menneisyyden mokatNiinpä. Ja yleisesti ottaen pitäisi saada julkisen talouden kulut kuriin ja toisaalta kasvatettua kakkua eli tuloja mistä veroja otetaan. Ei näytä tämä kuoliaaksi verottaminen toimivan toivotusti.
Ja maanpuolustukseen tarvitaan kasvavat määrät...mikäli halutaan pysyä itsenäisinä...
Valtiovarainvaliokunnan verojaoston mietintö on valmistunut.Nythän tuon sitten tietää mitä puoluetta äänestää ensi eduskuntavaaleissa. persukokkareiden linja on sitten nähty. Ottaa sitten ne puuttuvat verot esim. vaikka vermon raviradan ja siellä ravaavien rikkaiden omistamien hevosten omistamisen tukemisesta 6M€ ja loput Virolaisomisteisilt a laivaristeilyiltä. Eivät ole pois Suomen matkailuverotuotois ta. ;D
Demarit esittää vastalauseessaan pienempää veroa kuin hallitus.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Mietinto/Sivut/VaVM_23+2024.aspx