http://yle.fi/uutiset/3-9479816Kuskit tietysti tasottaa alamäessä sen nopeuden, minkä ne häviää ylämäessä Lahteen päin mennessä.
Parhaimmillaan rekalla 130 km/h
Alamäkeen rullaa kevyesti.
Jonkinlaista itsesuojeluvaiston puutetta täytyy olla, jos uskaltaa laskettaa alamäkeen pinnatuilla renkailla 130km/h, epäilen juuri että näissä tapauksissa on olleet juuri tällaiset balttivahvistukset.
Hyvää propagandaa taas YLEltä, missään kohtaa ei jutussa muistettu mainita että suurimpien ylitysten mittauspaikka on jyrkän alamäen lopussa.
Hyvää propagandaa taas YLEltä, missään kohtaa ei jutussa muistettu mainita että suurimpien ylitysten mittauspaikka on jyrkän alamäen lopussa. -tasaisella nuo romut kulkee edelleen max 89km/h.YLE:stä en tiijä, mutta Keskisuomalainen kirjotti paikan olevan Majalammen notkossa. Siis muutama km Viisarimäestä Jyväskylän suuntaan, eikä Lahteen päin Vestonmäessä.
Miksei julkaistu mittaustuloksia myös ylämäen päältä?
Meinaat että laissa on kohta: 'Alamäkeen saa ajaa niinkuin sielu sietää' ??Niinkö kirjoitin?
YLE:stä en tiijä, mutta Keskisuomalainen kirjotti paikan olevan Majalammen notkossa. Siis muutama km Viisarimäestä Jyväskylän suuntaan, eikä Lahteen päin Vestonmäessä.No lue tuo ylen juttu niin tiijät. Siinähän se on ensimmäisessä viestissä linkki.
"Notkanteen yli jyrää viikon aikana 5300 yhdistelmäajoneuvoa, ja niistä reipasta ylinopeutta eli yli 90 km tunnissa ajaa peräti 993. Samana aikana kuorma-autoja paahtaa paikalle yli 90km tuntinopeutta 298 ja yli 80 km tuntinopeutta 635.Eli raskaan liikenteen ajoneuvoista runsas neljännes ajaa reipasta ylinopeutta" Tämä lainaus keskisuomalaisen kirjoituksesta.
No lue tuo ylen juttu niin tiijät. Siinähän se on ensimmäisessä viestissä linkki.Lueppas sinä ensimmäinen kirjotuksesi tässä jutussa. Ei siinä ylen jutussa mainittu mittauspisteen olevan sen ison alamäen alla. Keskisuomalaisessa on, eikä se ole lähelläkään Vestonmäkeä.
....että suurimpien ylitysten mittauspaikka on jyrkän alamäen lopussa.
Lueppas sinä ensimmäinen kirjotuksesi tässä jutussa. Ei siinä ylen jutussa mainittu mittauspisteen olevan sen ison alamäen alla. Keskisuomalaisessa on, eikä se ole lähelläkään Vestonmäkeä.Näin kirjoitin: "Hyvää propagandaa taas YLEltä, missään kohtaa ei jutussa muistettu mainita että suurimpien ylitysten mittauspaikka on jyrkän alamäen lopussa. -tasaisella nuo romut kulkee edelleen max 89km/h."
Kyllä ne kulkee. Sprinteri kuskit väliin kertoo miten 120 km/h rajoituksella pohjois saksassa menee puoliperät ohi että humahtaa. Laatikon kylkee magneetti ja vauhti tarpeeksi nion saada ajotiedot näyttämään sopivia kaiken hyvän päälle.
Kyllä ne kulkee. Sprinteri kuskit väliin kertoo miten 120 km/h rajoituksella pohjois saksassa menee puoliperät ohi että humahtaa. Laatikon kylkee magneetti ja vauhti tarpeeksi nion saada ajotiedot näyttämään sopivia kaiken hyvän päälle.
Jos se kerrotaan sprintteriMiesten toimesta ja vielä esson baarissa se on totta, usko vaan.
Enpä usko, liioittelua. Ei riitä nykyvehkeissä välitykset tuollaisiin nopeuksiin. Urbaanilegendaa, tai sitten sprintterit mittarit näyttää omiaan.
Magneetin käytöstä jää jälki, joka saadaan todettua asiantuntevan valvojan toimesta tarkastuksessa, helposti printtaamalla tapahtumaraportti piirturista.
Ainoot jotka kaahasivat joitain vuosia sitten, olivat espanjalaiset hedelmä ja rehurekat, eiköhän Ranskan viranomaiset uhanneet panna jäähylle koko iberiasta tulevan rekkaliikenteen, jos ei kaahaaminen lopu.
Nykyään siellä ajelee luigitkin kiltisti 89km/h baanalla.
Muokataan sen verran, että saattaa paremman ruotsalaismerkin autossa, jossa on ylivaihdelaatikko ja oikein harva perävälitys, 110km/h olla mahdollista. Sitten loppuu kyllä jo kierrokset.
No senverran vielä että baanalla on idän ihmeitä suoralla tiellä yritellyt ohi moottoritien itselle sallitussa 100 km/h vauhdissa.On niitä vajaan satkun tasaisella kulkevia pitkäkilpisiä Helsinki- Vaalimaa- välillä useinkin näkynyt mutta ei yhtään yli satasta kulkevaa ole sattunut vielä yrittämään ohi
Tuskin siellä rajoittimet on kunnossa.
Niinkö kirjoitin?
Et mutta mielestäni olit närkästynyt siitä kun ei kerrottu että mitattiin alamäessä.Ja kirjoitit sitten kuitenkin aivan toista kuin mitä "olit mielestäsi".
Se alamäki tekee tilanteen entistä varallisemmaksi.
Hyvää propagandaa taas YLEltä, missään kohtaa ei jutussa muistettu mainita että suurimpien ylitysten mittauspaikka on jyrkän alamäen lopussa. -tasaisella nuo romut kulkee edelleen max 89km/h.
Miksei julkaistu mittaustuloksia myös ylämäen päältä?
Se, että kirjoitin jutun olevan ylen propagandaa, ei tarkoita että olisin närkästynyt. On vaan urpoa touhua valtakunnan ns. ykkösuutisoijalta jättää oleellinen osa asiaa kertomatta.
Se, että kirjoitin jutun olevan ylen propagandaa, ei tarkoita että olisin närkästynyt. On vaan urpoa touhua valtakunnan ns. ykkösuutisoijalta jättää oleellinen osa asiaa kertomatta.
1. Poliisi ei ole mitannut.Taidat olla hiukan närkästynyt....
2.Jos poliisi on mitannut (tuskin on), niin ei ole kertonut.
Syytät YLEä tuosta. Mutta ei kai voi kertoa sellaista, mitä ei tiedä.
Mikä ihmeen vimma sulla on puolustella tuollaista laittomuutta? Taidat olla kortin menettänyt rekkakuski jonkun alamäen takia kun rekassasi ei ollut jarruja!!
Liikenneviraston mittaustulokset kertovat ylinopeuden ajamisen olevan maan tapa raskaassa liikenteessä. Sanomalehti Keskisuomalaisen(siirryt toiseen palveluun) mukaan rekoista ja kuorma-autoista neljännes ajoi VT4:llä reipasta ylinopeutta.
Taidat olla hiukan närkästynyt....
Mitähän se poliisi tähän kuuluu? Jutussahan kerrottiin Liikenneviraston mittauspisteestä.
Ja YLE tunnetusti kirjoittaa myös sellaista mitä se ei tiedä ja jättää kertomatta sellaista mitä tietää.
Enkä ole puolustellut "tuollaista laittomuutta" . Olen vain todennut ettei nuo vehkeet kulje tasaisella 130km/h.
En myöskään ole rekkakuski, en ole menettänyt korttiani eikä minulla ole rekkaa jossa ei ole jarruja. -mutta jos olisi niin siinä olisi jarrutkin sillä pidän vehkeeni kunnossa. Kaikki.
^En ainakaan omista kirjoituksistani löytänyt mainintaa yleisestä syyttäjästä enkä hänen päälle käymisestään.
No mistäs ihmeestä sitten tuo "käy päälle kuin yleinen syyttäjä" sitten tuli.
Seppok:n ajatus minullekin tuli ensimmäisenä mieleen
Varsinkin kun mittauspiste oli liikenneviraston ja artikkelista vastasi Yle ja sitä ennen lehti Keskisuomalainen
En ainakaan omista kirjoituksistani löytänyt mainintaa yleisestä syyttäjästä enkä hänen päälle käymisestään.tulihan se sieltä :(
Muuten, yleensä nuo Trafin mittauspömpelit päättelee ajoneuvon pituuden perusteella onko kyseessä raskas ajoneuvo, jospa tuo 130:n kaahari onkin ollut isolla kevyt k-a:lla pitkää asuntovaunua kiskova kiireellinen sprintterikuski?
Off-Topic:Jännästi se YLE näitä otsakkeita kehitteli heti kun Bernerin valvontajärjestelmä innovaatio joutui vastatuuleen,.Ymmärrä sinäkin että YLE siteerasi Keskisuomalainen lehteä joka oli ensin julkaissut Liikenneviraston tutkimuksen
Jännästi se YLE näitä otsakkeita kehitteli heti kun Bernerin valvontajärjestelmä innovaatio joutui vastatuuleen,.
[
Tiestö on varsinkin talviaikana niin surkeasti hoidettua paikka paikoin, että en todellakaan usko tuollaisten nopeuksien yleisyyteen. Esim kun puhutaan vaikka raskaan kaluston kaatumisista ja ulosajoista, niin kyllä se tienpinnan hoitamattomuudesta johtuvat rikkonaisuudet sekä liukkaus tekee sen että liikeratavoimat saa aikaan sivuttaispidon menetystä renkailta ihan rajoitustenkin nopeudella.
Muuten, yleensä nuo Trafin mittauspömpelit päättelee ajoneuvon pituuden perusteella onko kyseessä raskas ajoneuvo, jospa tuo 130:n kaahari onkin ollut isolla kevyt k-a:lla pitkää asuntovaunua kiskova kiireellinen sprintterikuski?
On niitä vajaan satkun tasaisella kulkevia pitkäkilpisiä Helsinki- Vaalimaa- välillä useinkin näkynyt mutta ei yhtään yli satasta kulkevaa ole sattunut vielä yrittämään ohi
Tuo mittauspömpeli tekee päättelyn hahmon tunnistuksen avulla, eli se tietää ajoneuvon mitat.Aikoinaan pääsin muutaman kerran kuvattavaksi, kun ajoin täysperävaunulla risteykseen. Kamera kuvasi päin punaisia ajavia ja niinhän siinä kävi, että mun perävaunu oli usein piittaamaton valoista.
Aikoinaan, jo 30 - 40 vuotta sitten olin mikroaaltokurssilla jossa DI Juhana Ylinen kertoi kehittämästään liikenteenlaskijast a ja siitä kuinka alussa oli ollut ongelma siitä kun rekka ajoi ohi, niin perässä näytti aina olleen toinen iso auto.
Asia tutkittuaan hänelle selvisi sen toisen auton olleen lumipyry jota rekka veti perässään. Hahmontunnistusta kehitettiin ja saivat poistettua hännän.
Tänä päivänä nuo liikenteenvalvontal aitteet ovat jo aivan eri tasolla hahmontunnistuksen suhteen.
Nuo Poliisien nopeuskamerat ja vastaavat kamerat risteyksissä taitaa perustus induktiosilmukkaan, ei hahmontunnistukseen . Eipä siellä ole tarvetta edes hahmoa tunnistella...
Tuohon tutkimukseen olisi voinut perään tehdä mittaukset mäen päältä ja laittaa otsikko isolla kuinka kaikki kuorma-autot hidastelee ja tukkii tiestöä. Eli mittaus tulos saadaan sellainen kuin halutaan. ;D ;D
Tästä päästäänkin sitten mopoautojen nopeuksiin..... ::)Ja niilläkin useimmin pääsee perille. ;D