Mulla on toi Primuksen sähköpatruuna 2470 ssä, kaasulla lämpenee patterit hyvin muttei sähköllä ollenkaan, olisiko ehdotuksia mistä lähtisin liikkeelle ?
Käytin lämmitystä kaasulla jonkin aikaa, hoitaako se ilmaukset pattereista samalla ?
Koko pannu oli irti, vaihdoin 12 voltin moottorin ja pannun kyljessä olevasta kortista releen ja elkot, nesteitä ei valunut putkistosta ehkä noin litran verran, ei ollut mitenkään tulpattu putkistot.
Vaikea erottaa releen pauketta kun se musta putki missä on se pieni punainen putki toisessa päässä ja sijaitsee vaunun sisällä pitää meteliä kun se alkaa lämpenemään mutta lämmityslitku ei mene eteenpäin pattereille ja ku lämpeää tarpeeks niin luultavasti kuuluu lämpöreleen naksaus ja musta putki alkaa jäähtyä kunnes on jäähtynyt niin sama homma alkaa alusta.
Mulla on toi Primuksen sähköpatruuna 2470 ssä, kaasulla lämpenee patterit hyvin muttei sähköllä ollenkaan, olisiko ehdotuksia mistä lähtisin liikkeelle ?
Käytin lämmitystä kaasulla jonkin aikaa, hoitaako se ilmaukset pattereista samalla ?
Moro, kirjoitetaan uudestaan viesti kun jostain syystä edellistä ei julkaistu, liekö hävinnyt matkalla...Eikös nämä kaikki ole sinun kysymyksiäsi ?
Eli vaihdoin 12 voltin pumpun siihen pannun kylkeen ja releen siihen korttiin mikä on siinä pannun kyljessä kiinni ja konkat ja koko pannu oli myös irrotettuna.
Irrotusvaiheessa nesteitä tuli noin puoli-litra ulos putkista, letkuja en tulppannut mitenkään.
Kun olin kasannut paketin taas kiinni niin kaadoin muoviseen säiliöön nesteitä niin paljon kun siihen meni, sähköllä ei tapahtunut mitään mutta kaasulla lähti patterit lämpenemään ja nestettä alkoi tulla muovisesta säiliöstä ulos ilman kera, siksi kysyin pitääkö sitä erikseen vielä ilmata jotenkin vai ilmasko toi kaasulla käyttö patterit ?
Tänään kuuntelin sitä vaunun sisällä olevaa sähköpatruuna, niin mielestäni kun laitoin sähkölämmityksen päälle kuului pieni naksahdus, lämpeni kuumaksi jolloin taas kuului naksahdus mutta nesteet ei lähtenyt kiertämään pattereissa.
Moro ja anteeksi kun olen ollut malttamaton tälläkin palstalla.
Nyt kun sitä ilmaa siellä putkistossa on 1,2 litraa niin millä sen saisi yksinkertaisesti pois, ilmeisesti vaikka kaasulla lämmittää patterit hyvin niin ei riitä ajamaan ilmaa pois ?
Missä se ilmausruuvi olisi sijainnut, ainoa minkä löysin oli siinä muovisäiliössä pannun vieressä, se kyllä oli auki, mistään muualta en löytänyt mitään venttiiliä ?
Eli onko tässä nyt se vikana ettei se 230V pumppu käy että on liikaa ilmaa kierrossa ?
Miten kun Kahta en vaihda kirjoitti että 12V pumpun voi kytkeä toimimaan myös sähkölämmityksessä, onko kellään ideoita siihen ?
Tietysti olisi mukavampi jos saisi toimimaan ton 230V pumpun.
Kiitoksia kärsivällisyydestän ne myös.
Moro, kytkin sen vihreän johdon siihen nelosnastaan ja todentotta patterit alkoi lämpenemään kun se 12V pumppu lähti pumppaamaan, kiitoksia paljon vinkistä.
Osaisiko joku vielä auttaa miten löydän vian sieltä 230V lämmittimestä?
Tai yleensä miten se aukaistaan ettei tule suurta vahinkoa tehtyä.
Moro, mittasin sen pistokkeen päästä, 1kw ei näyttänyt mitään, 2kw näytti 48,6 ohmia, mittasin monta kertaa, aina sama tulos ?
Moron, tossa olis toi kuva nyt kun sain vihdoinkin avattua ton kannen.
Mittasin molemmat vastukset kannen sisältä ja näytti olevan samoissa lukemissa.
Taitaa mennä Releiden vaihtohommaksi ?
Tosin juotokset kortilla on myös huonossa "hapessa" eli voi johtua siitäkin, mutta samalla vaihtaa ne Releet kun alkaa juottelemaan.
Vai onko ideoita mitä alkaisi mittailemaan seuraavaksi ?
Moro, releet tilauksessa, 9 euroa per kpl postikuluineen, ens viikon loppupuolella pääsee kokeilemaan, ilmoitan vaihdon jälkeen miten kävi...kuvassa missä oli laatikko auki näkyi oskiloskooppi, oliko vanha kunnon analoginen, jos oli niin sitten täytyy olla perehtynyt alaan Thumb
Moro,
releet vaihdettu ja nyt 230V pistokkeesta näkyy oikeat oomit, mutta homma ei pellitä vieläkään :(
Tutkailin vähän tarkemmin sitä Reset näppäintä ja ihmettelin miksei se nappi kun painaa ylety siihen siniseen reset nappiin kuupan sisällä ja kun tarkemmin kattoi niin se kuupan sisällä oleva Reset nappi on kokoajan pohjassa ?
Ei ilmeisesti kuulu toimia niin ?
Lisäksi kun siitä Boksista pitäisi lähteä jännite siihen moottorille niin ei näytä mitään, paljonko pitäisi näyttää ?
Releet toimivat sentään jo iloisesti, läpinäkyvät kuoret niin huomaa toiminnan helposti.
Kiitoksia jo etukäteen
Moro,moottorillehhan menee se verkkojännite eli230VAC,
releet vaihdettu ja nyt 230V pistokkeesta näkyy oikeat oomit, mutta homma ei pellitä vieläkään :(
Tutkailin vähän tarkemmin sitä Reset näppäintä ja ihmettelin miksei se nappi kun painaa ylety siihen siniseen reset nappiin kuupan sisällä ja kun tarkemmin kattoi niin se kuupan sisällä oleva Reset nappi on kokoajan pohjassa ?
Ei ilmeisesti kuulu toimia niin ?
Lisäksi kun siitä Boksista pitäisi lähteä jännite siihen moottorille niin ei näytä mitään, paljonko pitäisi näyttää ?
Releet toimivat sentään jo iloisesti, läpinäkyvät kuoret niin huomaa toiminnan helposti.
Kiitoksia jo etukäteen
Moro,yleensä moottorille riittää kondensaattorin vaihto, onko mitattu konkkaa ja käämejä?
moottorille tuli nyt 230v kun mittaili, mut ei näyttäis pyörivän, taitaa mennä vaihtoonn :-\
Onkos ideoita mistä tollaista lähtis hankkimaan vai onko jollain kunnostettuja ?
Moro,
moottorille tuli nyt 230v kun mittaili, mut ei näyttäis pyörivän, taitaa mennä vaihtoonn :-\
Onkos ideoita mistä tollaista lähtis hankkimaan vai onko jollain kunnostettuja ?
Off-Topic:Nyt on pumppu auki toisestakin päästä, miten sen voi mitata onko vika konkassa?laita yv viemäkselle sill on sopivii konkkii Thumb
Tai yleensäkin pumpun toimivuus nyt kun on irti ?
Konokan päällä on teksti -S- MKP--PME 0,75/10%b/400~DB HPF NT -25°+85°C 560-8 7,85
Voisko mjo3400 laittaa vaikka suoran linkin oikeaan konkkaan niin ei tulis väärää hankittua...
laita yv viemäkselle sill on sopivii konkkii ThumbEi voi laittaa kun ei rekisteröitynyt.
Moro,
Eli sellaiselle nimimerkille kun viämäs ?
Piti vielä tarkistaa nyt kun sain rekisteröityä itseni viimeinkin...
Moro,viemäs
Koitin laittaa viestiä nimimerkille viämäs,
Tuli vastaus ettei jäsentä 'viämäs' ei löydy.
No niin nyt lähti, murre eroja ;Dtoi meitin halli on nimeltään Murre ;D
Kiitoksia avusta
Saiko mjo33400 paketin? :)
Moro, joo on siinä se pallokin, ei ollut vaan kiinni kun otin kuvan ^-^
Pitäiskö se pallon olla vapaasti kiinni moottorissa vai lukitaanko se kiinni jotenkin siihen moottoriin ?
Kiitoksia, noinhan sen sai kiinni...
Pyörii mutta tosi hitaasti, kierros menee noin minuutissa.
Palloa kun koskettaa niin tuntee sormissa värinää...
Ruskea ja punainen yhdessä mitattuna mustan kanssa näyttää 950 ohmia, ruskea ja punainen yhdessä mitattuna keltaisen kanssa ei näytä mitään, musta mitattuna keltaisen kanssa ei näytä mitään.
Eli keltainen käämii poikki ?
Noita ei varmaan pysty korjaamaan vai onko jollain kokemusta ?
Mikähän noista moottoreista mahtaisi suoraan sopia päittäis ton vanhan kanssa ?
Itellä kun ei paljon kokemusta noista ole :(
Moottorin päällä lukee SM 250 HW3
Näyttäis olevan messinkiä pesä.
Moottorin päällä lukee SM 250 HW3
Näyttäis olevan messinkiä pesä.
Joo, messinkiä on pesä ja moottorissa kiinni oleva klunssin pää on messinkiä, muuten näyttää moottori oisko alumiinia tms...
Pitäiskö niitä pintoja pyyhkiä tai käsitellä jotenkin ?
Ja onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon kuten ilmaus tms..?
Tökkää tänne kuva pumpusta kun minulle ei nyt mene jakeluun toi messinkipesä ja sähköpatruuna. :-[
Lämpeni 24 asteeseen 230v pumpulla sitten sammui salamat, termostaatti varmaan katko...
Lämpötila tippui ovet auki 15 asteeseen mutta 230v pumppu ei lähtenyt käymään vaikka napit oli pohjassa.
Pienen aikaa vemputin taas salama kytkintä edes takas niin yritti käynnistää 230v pumppua mutta salama sammui aina noin sekunnin jälkeen kunnes 15 kerta käynnisti pumpun kunnolla ja nyt seuraillaan taas tilannetta...
Kiitoksia neuvosta, osaatko sanoa mistä nastoista mitataan ja mitä pitäisi näyttää ?
Mittasin ne musta-punainen johto 0v, sekä musta ja keltainen 0v, onkos siinä joku diodi mennyt kärähtämään uudestaan tai rele, vaihdoin ne viimeksi kaikki kuten releen ja konkatkin ?
Todennäköisesti toi sähellys termi osus ja uppos :o
Missä kohtaa se juova sijaitsee ja pystyykö sen korjaamaan jotenkin ?
Niin voisko joku paljastaa missä se katkos mahdollisesti olisi kun ei vaan löydy, piirtäisi kuvaan vaikka punaisen ympyrän että meikäläinenki sen tajuaisi...
Mitä vastuksia tarkoitat ?
Kokeilin yleismittarilla niin ainakin piippas sen merkiksi et yhdistäisi?
Näyttäis muutenkin et toi meikäläisen piirilevy foili on vähän leveämpää tavaraa ainakin siinä vasen ala nurkan juovan kohdalta...