Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: Jorma Karppinen - 20.08.2015 kello on 05:44
-
Alla linkki kokemaani kaupankäyntiin Best Caravan Oy:ssä. Haluan jakaa kokemusta koska autoa myydään jälleen liikkeen toimesta ja epäilen että korjausta ja homeen poistoa ei ole suoritettu asianmukaisesti.
http://homeautontarina.blogspot.fi
-
Tästä tapauksesta on keskustelua myös täällä: http://karavaanari.org/index.php/topic,12729.msg279864.html#msg279864 (http://karavaanari.org/index.php/topic,12729.msg279864.html#msg279864)
-
"Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta" jos ajattelee mahdollisia ostajaehdokkaita niin ihan rekisterinumeron lisääminen keskusteluun mahdollinen merkki ja mallimerkintä voisi auttaa. Ajattelen vain jos olisin potentiaalisen ostajan kengissä, niin nuo ehkä ymmärtäisin googlettaakin ja ei varmasti haittaisi jos nämä löytäisin. Itse en näistä niin paljon ymmärrä, että tietäisin saako tästä osaavissa käsissä vielä käytettävän kulkineen, mutta varmasti olisi kaikkien edun mukaista että osapuolet ovat selvillä tilanteesta.
-
Kun tuo pyyntihinta olisi hieman pienempi, menisin tinkaamaan itselleni siitä auton. Vikoineen kaikkine päivineen.
-
Niin tuota minäkin ajattelin, että kyllä tuosta joku voi vielä ihan itselleen kelvollisen osata korjatakin. Minä en varmasti ole se henkilö, koska peukalo on sen verran keskellä kämmentä. Mutta nimenomaan olisi toivottavaa, ettei joku menisi ostamaan tuota ensimmäisenä autonaan ja luulisi saavansa tehtyä vuosisadan kaupat ja sitten selviää että auto on homeessa ja Best Caravan on keksinyt myydä auton siinä kunnossa kun se on, tai siellä lukee pikkupräntillä että "korjattavaksi" tai "varaosiksi" tai jotain muuta millä seuraavalla kerralla aikovat livetä vastuusta. Tällä saadaan vaan yksi harrastuksesta kiinostunut muihin harrastuksiin ja levittämään asuntoautojen mainetta, että kaikki ne on homeessa jne.
Eihän tilanne luonnollisesti Best Caravanille mikään mukava ole, mutta siellä nyt pitäisi tunnustaa tosiasiat, että tästä kaupasta tuli takkiin. IMHO Auto kannattaisi joko myydä jollekin projektiksi joka ymmärtäisi mitä tekee tai sitten itse laittaa se kuntoon ja myydä sitten eteenpäin. Ja tuolloinkin kannattaisi tuoda kaikki käänteet rehellisesti esille ja kertoa miten ongelmat on ratkaistu ja esittää siitä ostajaehdokkaalle dokumentit.Yrittämä llä tehdä tuosta nyt mahdollisimman paljon rahaa tekevät hallaa vaan koko alalle ja varsinkin itselleen.
-
Alla linkki kokemaani kaupankäyntiin Best Caravan Oy:ssä. Haluan jakaa kokemusta koska autoa myydään jälleen liikkeen toimesta ja epäilen että korjausta ja homeen poistoa ei ole suoritettu asianmukaisesti.
http://homeautontarina.blogspot.fi
Mites muuten on päivittäinen elämä sujunut, tuon kokemuksen jälkeen? Luin noista sydänoireista ja tiedän että homeet myös tekevät rytmihäiriöitä ym. Onko vointi parantunut tuosta?
Veikkaan että on ehkä ollut lääkäreiden kanssa vääntöä oireiden alkuperästä. Kokemuksesta tiedän miten kierrellään asioita, kun pelätään korvausvelvollisuut ta ja todistelua terveydenmenetykses tä. Meillä sairastui vakavasti nuorin lapsi päiväkodissa 4-5 v sitten ja myös koulussa ilmaantui oireet rajuina. Sellaista jeesustelua en ole koskaan ammattittason kunnanlääkäreillä, kiinteistöammattila isilla ja kuntasektorin johtohenkilöillä nähnyt mitä tuli vuosien aikana koettua. Suomi on sinänsä ihmisluonteiden suhteen kesy maa, että täällä oletetaan otettavan kaikki vastaan mitä silmille heitetään.Salaillaa n ja sumutellaan. Sitten kun joku oikein perehtyy asioihin (pakko kun on kun asiat tulee ns. "puun takaa") ja alkaa tutkimaan ja vaikuttamaan, sitä onkin yllättäen iso kivi reessä. Mitään ihmisoikeuksia ei vaikuta olevan sen puoleen lapsella kuin hänen terveydellistä etuaan ajavalla aikuisellakaan.Sair auden hoito ja varsinkin erikoissairauspuoli on surkeammalla tasolla kuin annetaan olettaa. Liian pitkään "kattellaan viikko, kattellaan kuukausi" tyyliä, kokeillaan rohtoja, eikä tutkita syvemmin, sen sijaan että tartutaan tuumasta kunnolla toimeen. Mutta tämä on vain yksi näkökulma, ehkä offtopic. Liippasi tuo aihe kuitenniin sen verran likeltä. :-X
-
"Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta" jos ajattelee mahdollisia ostajaehdokkaita niin ihan rekisterinumeron lisääminen keskusteluun mahdollinen merkki ja mallimerkintä voisi auttaa.
Concorde I 800, Mercedes-Benz 2.9, 1999. Rekkari ZII-639 (kiitos Hitec) ja ei noita mahda Suomessa montaa olla.
http://www.nettikaravaani.com/concorde/i-800/1441116
-
Oiskos tuosta hyötyä 8)
-
Kysäisin piruuttani onko autoon tehty korikorjauksia niin vastasivat että Auto on koriltaan ehjä. Välipohjan väliseinälevyjä osa vaihdettu. :-X
-
Kysäisin piruuttani onko autoon tehty korikorjauksia niin vastasivat että Auto on koriltaan ehjä. Välipohjan väliseinälevyjä osa vaihdettu. :-X
Suora lainaus nettikaravaanin myynti-ilmoituksesta
Auto Mersu-alustalla laatua arvostavalle!
Eli oikein huutomerkeillä. Antaa kyllä varsin huonon kuvan asuntoautokappiaist a. Miksi ihmeessä kukaan maksaa myyjien katteita, jos siellä on moraali tällä tasolla? Tämähän on juuri se mistä syystä jotkut ostavat mieluummin kaupasta kuin yksityiseltä. Eli se olettamus, että vastapuoli tietää autoista enemmän eivätkä nyt ainakaan tietoisesti huijaa. Jos yrityksen arvot ovat tällaiset niin en aijo itse ainakaan seuraavaakaan autoa ostaa liikkeestä vaan mieluumin yksityiseltä. Jos riskit on samat, niin miksi maksaa enempää?
Kyllä nyt olisi Best Caravanilla vakavan toimintamallien tutkiskelun paikka. Kyllähän tämä olisi pitänyt nyt viimeistään tajuta, että tästä autosta tuli nyt turskaa ja pistää auto kiertoon jollakin tavalla, josta ei jää uudellekaan ostajalle p*ska fiilis eikä varsinkaan täysin sivulliset huutele netissä tästä asiasta, kuten nyt itse tässä teen. Itse oikein paikkakuntalaisena olen usein tuolla käynyt autoja katselemassa ja ainakin aikaisemmin kun olin ostoaikeissa, olisi tuo ollut oikein miellyttävä paikka tehdä kauppaa. Nyt tuskin uskaltaisin enää kokeilla onneani tuolla, jos joskus auton päätän vaihtaa.
-
Tuota, täällä kirjoitetaan tuosta autosta paljon. Mahtaako kirjoittajista suurikin osa tietää tuon auton nykykunnon? Minulla ei ole mitään tekemistä ko liikeeen kanssa, ei edes asiakkaana. Mutta jotenkin minusta tuntuu että suurin osa kirjoittajista ei ole käynyt katsomassa autoa onko se vielä viallinen vai ei.
Aitohan voi olla edelleen samassa kunnossa kuin aikaisemminkin tai sitten se on korjauttu. Minä en tiedä mutta jotenkin tuntuu ettei kaikki kirjoittajatkaan...
-
En ole käynyt katsomassa, mutta ei tuossa autossa olevia vikoja noin pikaisesti ole korjattu.
On erittäin tärkeää, että tieto ongelmista menee mahdolliselle ostajakandidaatille, kun myyjä salaa asian ja myy autoa "käypään" ehjän hintaan. Asia korostuu, kun tämä sattumalta oli jo toinen käpy ko. firmalle. Ja muustakin syystä.
Pieni juttu kaupalle, valtava tavalliselle ostajalle.
-
Mulle on sama, missä kunnossa auto on....
Totuus ei aina selviä myyjän ja ostajan selvityksissä ja mielipiteissä. Oikeuden päätös on kuitenkin minusta ratkaiseva ja se kertonee aika pitkälle tuon autokaupan toiminnasta.
-
Ja minkälainen kusettaja oli se edellinen myyjä, varmaan hyvin peitelly vika kohdan ja selvinnyt yrityksellekkin puuntakaa.
Oho taisin hypätä muutaman varpaalle nyt pahemman kerran, ei se mitään mulla on turvakengät jalassa. Eikä oo mitään suhteita myyjään eikä edelliseenkään omistajaan.
-
Ja minkälainen kusettaja oli se edellinen myyjä, varmaan hyvin peitelly vika kohdan ja selvinnyt yrityksellekkin puuntakaa.
Kulkimen historiassa kaikki kusettaa vuorollaan toisiaan, ja sitten kun auto lähtee liikkeestä, liike saa kaiken paskan niskaansa. ...Se ken on myyntiketjussa syytön, ottakoon kiven kouraansa...
-
^
Liikkeestä ostettaessa autosta maksan hieman enemmän....
Tämän katteen pitäisi minun mielestäni sisältää myös kuluttajasuojan aiheuttamat mahdolliset kulut. Katteen pitäisi toimia siis puskurirahana mahdollisille reklamaatiolle.
Näyttää siltä, että jotkut autoliikkeet ovatkin päättäneet käyttää tämän katteen omiin oikeudenkäyntikului hinsa asiakasta vastaan.
-
Ja minkälainen kusettaja oli se edellinen myyjä, varmaan hyvin peitelly vika kohdan ja selvinnyt yrityksellekkin puuntakaa.
Edellinen myyjä kuuluu samaan firmaan missä auto on nyt myynnissä Thumbd
-
Ja minkälainen kusettaja oli se edellinen myyjä, varmaan hyvin peitelly vika kohdan ja selvinnyt yrityksellekkin puuntakaa.
Ammattiliikkeen pitää tunnistaa tuollaiset ja ottaa vastuu virheistään, eikä lykätä niitä ostajalle.
-
Tuota, täällä kirjoitetaan tuosta autosta paljon. Mahtaako kirjoittajista suurikin osa tietää tuon auton nykykunnon? Minulla ei ole mitään tekemistä ko liikeeen kanssa, ei edes asiakkaana. Mutta jotenkin minusta tuntuu että suurin osa kirjoittajista ei ole käynyt katsomassa autoa onko se vielä viallinen vai ei.
Aitohan voi olla edelleen samassa kunnossa kuin aikaisemminkin tai sitten se on korjauttu. Minä en tiedä mutta jotenkin tuntuu ettei kaikki kirjoittajatkaan...
Itse yritin ihan huvikseni käydä katsomassa tätä yksilöä, mutta aukioloaikojen ulkopuolella. Auto oli lukossa. Tässä ei sinänsä ole mitään erityisen kummallista, paitsi että oman muistini mukaan olen käynyt paljon kalliimissa esim. sunnuntaisin jotka eivät kyseisessä liikkeessä ole olleet lukossa. Itse asiassa en muista että olisin kertaakaan jäänyt tähän asti auton ulkopuolelle, edes liikkeen aukioloaikojen ulkopuolella. Olen käynyt sunnuntaisin ja joskus illalla kello kymmenen jälkeen. Tätä olen joskus jopa ihmetellyt, kun monessa muussa paikassa ei pääse edes vierestä katsomaan. Mielestäni tämä on ollut hyvää asiakaspalvelua, mutta olen kyllä ihmetellyt riskejä mitä tuosta aiheutuu.
Kyllä tässä tilanteessa olisi varmasti ollut kauppiaan viisainta lähteä mahdollisimman avoimella tiedotuslinjalla. Eli tuossa myynti-ilmoituksessa olisi kannattanut suoraan jo mainita joko siitä, että ongelmaa on kosteuden kanssa johon uuden ostajan tulee kiinnittää huomiota tai vastaavasti jos ovat jo korjanneet, niin olisi kannattanut laittaa että on tehty rakenteisiin remonttia juuri. Tämähän kuulostaisi jopa kohteen mainonnalta. Nyt ovat vähintäänkin saaneet tiedotuslinjalla aikaiseksi sen, että tästä keskustellaan useammalla karavaanaripalstall a. Ja oikealla toiminnalla tässä tapauksessa olisi tappiot saatu todennäköisesti rajattua tuohon yhdestä huonosta kaupasta tulleisiin tappioihin. Nyt asiasta voi aiheutua myös tappiota liikkeen uskottavuuden heikkenemisen kautta.
-
Kyllä tässä tilanteessa olisi varmasti ollut kauppiaan viisainta lähteä mahdollisimman avoimella tiedotuslinjalla. Eli tuossa myynti-ilmoituksessa olisi kannattanut suoraan jo mainita joko siitä, että ongelmaa on kosteuden kanssa johon uuden ostajan tulee kiinnittää huomiota tai vastaavasti jos ovat jo korjanneet, niin olisi kannattanut laittaa että on tehty rakenteisiin remonttia juuri. Tämähän kuulostaisi jopa kohteen mainonnalta. Nyt ovat vähintäänkin saaneet tiedotuslinjalla aikaiseksi sen, että tästä keskustellaan useammalla karavaanaripalstall a. Ja oikealla toiminnalla tässä tapauksessa olisi tappiot saatu todennäköisesti rajattua tuohon yhdestä huonosta kaupasta tulleisiin tappioihin. Nyt asiasta voi aiheutua myös tappiota liikkeen uskottavuuden heikkenemisen kautta.
Minä ajattelen, jos auto olisi korjattu kunnolla, noin myyjä toimisi.
Paljonko tuo hinta on laskenut edellisestä kaupasta?
-
Tämän katteen pitäisi minun mielestäni sisältää myös kuluttajasuojan aiheuttamat mahdolliset kulut. Katteen pitäisi toimia siis puskurirahana mahdollisille reklamaatiolle.
Tämän vuoksi en tuota as.autokauppaa oikein ymmärräkään, katetta ei mitenkään voi jokaisesta kpl tulla niin paljoa että sillä sen yksilön mahd. jälkiselvittelyt kustannetaan - tai sitten pitää sen vaihdokin liikkeeseen tunkevan olla todella kovassa kuumeessa ja antaa as.autonsa liikkeelle about ilmaiseksi. Toki sitten se 3. vaihtoehto liikkeelle on pelata riskillä. Otetaan pienempi kate ja toivotaan ettei uusi ostaja "takuuaikana" löydä uudesta as.autostaan sanomista, ei ainakaan niin paljoa että siitä jotain korvauksia rupeaisi ko. liikkeeltä kinuamaan :-X
Tietty optimaalisessa maailmassahan nuo as.autot on liikkeeseen myytyinä täysin moitteettomassa kunnossa, mutta kuten jo tuolla aiemmin sanoin, siihen as.auton vaihtoon on aina joku syy ja useimmiten se on jokin vika jossain jota ei enää kannata / jakseta / viitsitä / ... korjata. Ja näitä vikapaikkojen mahksiahan as.autossa riittää! Mitä varustellumpi, sen enempi = liikkeenharjoittaja n tulee olla todella hyvin perillä noiden as.autojen tyyppivioista, rakenteista, tekniikasta... ja tämän lisäksi osata ennustaa markkinoita, kauanko tuo yksilö mahd. liikkeen myyntirivistössä tulee seisomaan. Tästä kaikesta pitäisi sitten muodostaa se hyvityshinta asiakkaalle ja laittaa "lotto vetämään" joskos tuosta yksilöstä saisi mahd. sen makkasiivunkin leipänsä päälle. Jos taasen tuon hyvityksen pudottaa ns. varmalle pohjalle, se on usein jo niin alhaalla ettei asiakas sitä hyväksy ja näin se hänen kiinnostuksensa kohde myyntirivistössä jatkaa maleksimistaan = raha ei kierrä kun tuo kauppa meni sivu suun. Eli on siinä kauppiaskin hieman puun ja kuoren välissä taiteilemassa, joku siinä onnistuu ja toinen ei :-\
Ja sitten kun jää se Musta Pekka käteen, jokaiselle as.autokauppiaalleh an se joskus väistämättä kolahtaa, ennemmin tahi myöhemmin, ollaankin aika kusisessa paikassa. Hyvityshinta on jo maksettu = rahaa on tuossa paskassa kiinni, oikeus olettaa kauppiaan olevan alansa ammattilainen ja siten hänen tulee myös aika pitkälle vain nuolla omat haavansa jos on kerran mokannut. Tähän SoMe-rumpu joka syö nopeasti ko. liikkeen maineen kun sana kiertää ja ko. Musta Pekka vaan kerää pölyä liikkeen pihassa, niin mitäs teet? Myyminen korjaamatta on todella hankalaa vaikka hintaakin laskisi, korjaaminenkaan ei ole ihan ilmaista ja jokainen päivä mitä tuo pihassa seisoo, polttaa sekin rahaa. Mikä on sen pienimmän tappion tie? :-X
-
Nuohan on kaikki kuitenkin ihan normaaleja liiketoiminnan riskejä ja nämä vyörytettään lopulta kuluttajalle. Tai näin ainakin pitäisi tapahtua.
Itse olen enemmänkin ihmetellyt juuri tuota varaston koko ja sen kiertoa. Best Caravanillakin seisoo tälläkin hetkellä varmasti seitsemännumeroinen luku inventaariota parkkipaikalla ja nyt siellä on kohtuullisesti tilaakin. Noita uudehkoja Concorde bussejakin oli parhaimmillaan useampia ja ainakin joku on edelleen. Eli varaston rahoituskustannukse t ei ole mitkään erityisen halvat.
Jos itse olisin tässä tapauksessa liikkeenharjoittaja, niin ainakin kiroaisin päästöstä lähteä lakitupaaan. Tuo keikka ei varmasti ole ollut ilmainen, ja lopulta tuo kaupan purku, joka siinä olisi ollut alunperinkin mahdollinen tapa toimia. Päälle tämä huomio ainakin SoMessa. Miten olisi ollut vaihtoehto b: purkaa kauppa, tehdä jonkinnäköinen mielellään "riippumaton" kuntokartoitus ja tiedot ilmoituksseen ja myyntiin vaikka huutokaupat.comiin? Tappiota olisi ehkäpä tullut, mutta veikkaan että aikapaljon vähemmän kuin tämän seikkailun johdosta.
-
Noh ihan omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että eivät ne noille nyt hirveästi tee kun vaunu/auto tulee paikalle.
Todistettavasti oma vaununi on koeponnistettu (tai ainakin tarrotettu että on tehty) ja isketty uudet tarrat sammuttimeen. Siinäpä nuo.
Vedet sisällä, niin puhdas kuin jäte, paskat pöntössä, jarrut eivät meinaa ottaa kiinni ja kun ottaa niin puoltaa pahasti.
Kosteusmittaus luvattiin tehdä mutta mitään paperia ei asiasta ollut, pöydästä puuttuu kääntömekanismin kahva, akku vuotaa + pari muuta pienempää vikaa mitkä sain itse korjattua.
Otettuani yhteyttä myyjäliikkeeseen, luvattiin lähettää tarkistuspöytäkirja perästä (eli todennäköisesti tekevät sen nyt ja kuivahan tuo vaunu sen perusteella on...) ja pyysivät kuvat tuosta pöydästä.
Jarrut ovat kuulemma vain jumissa jotka irtoavat kun vähän ajeluttaa ( ilmeisesti 550km ei riittänyt?) Akusta en muistanut mainita, pitänee sekin tehdä. Paskasta sen sijaan pyysi anteeksi.
-
Se on tuurissaan miten sattuu kun käytetyn ostaa. Minulla meni edellinenkauppa hyvin kun tuon nykyisen euran ostin. Ekana päivänä hajosi hanttarin lasinnostin, no eipä siitä viittiny masentua vaan reissunvain. Ekaa kertaa kun kasetin täytenä ulosnykäisin tuli paskat näpeille. Irtosi koko anturi ja vuosi siitä. Soitto liikkeeseen viikonlopun jälkeen, olivat pahoillaan ja totesivat korjaavansa, vein auton aamulla ja antoivat vielä henkilöauton lainaan ja illalla hain poies. Viat korjattu ja auto huuhdeltu puhtaaksi. Syksyllä kun auto oli jo kesän ollut ajossa tuli ekaakertaa tarvetta suihkulle. No siinä suihkutellessa huomattiin että suihkun muovikaukalo on vesiurasta halki ja vuotaa välipohjaan. Jälleen soitto liikkeeseen ja totesivat että menee tietenkin heidän piikkiin. Sitten soittelivat viikonpäästä että ei oikeen löydy uutta kaukaloa ja voipi mennä pitkäkin aika ennenku löytyy ja kyselivät kelpaako vanhan korjaus. Vanha korjattiin ja hyvä tuli.
Toivottavasti seuraavakin ostos onnistuu yhtähyvin.
-
Tämän vuoksi en tuota as.autokauppaa oikein ymmärräkään, katetta ei mitenkään voi jokaisesta kpl tulla niin paljoa että sillä sen yksilön mahd. jälkiselvittelyt kustannetaan - tai sitten pitää sen vaihdokin liikkeeseen tunkevan olla todella kovassa kuumeessa ja antaa as.autonsa liikkeelle about ilmaiseksi.
Mun logiikkani mukaan se liikkeen katteen pitäisi toimia ikään kuin vakuutuksena...
Esim. Liike myy kymmenen autoa ja jokaisessa on joku kate reklamaation varalta. Näiden kymmenen auton katteista sitten maksetaan sen yhden korjauskulut.
Jos katteet eivät riitä, niin ne ovat varmaan sitten liian pienet. Joka tapauksessa asiakas maksaa ostohinnassa tämän "takuun".
Yksityiseltä ostettaessa vastuu on pääsääntöisesti ostajalla ja ostajan pitää huomioida se riski ostohinnassa. Silloin toimii vain ns. perävalotakuu, ellei ostaja pysty osoittaamaan kauppaa petokseksi.
-
Se on tuurissaan miten sattuu kun käytetyn ostaa. Minulla meni edellinenkauppa hyvin kun tuon nykyisen euran ostin. Ekana päivänä hajosi hanttarin lasinnostin, no eipä siitä viittiny masentua vaan reissunvain. Ekaa kertaa kun kasetin täytenä ulosnykäisin tuli paskat näpeille. Irtosi koko anturi ja vuosi siitä. Soitto liikkeeseen viikonlopun jälkeen, olivat pahoillaan ja totesivat korjaavansa, vein auton aamulla ja antoivat vielä henkilöauton lainaan ja illalla hain poies. Viat korjattu ja auto huuhdeltu puhtaaksi. Syksyllä kun auto oli jo kesän ollut ajossa tuli ekaakertaa tarvetta suihkulle. No siinä suihkutellessa huomattiin että suihkun muovikaukalo on vesiurasta halki ja vuotaa välipohjaan. Jälleen soitto liikkeeseen ja totesivat että menee tietenkin heidän piikkiin. Sitten soittelivat viikonpäästä että ei oikeen löydy uutta kaukaloa ja voipi mennä pitkäkin aika ennenku löytyy ja kyselivät kelpaako vanhan korjaus. Vanha korjattiin ja hyvä tuli.
Toivottavasti seuraavakin ostos onnistuu yhtähyvin.
Mistä ostit? Tuon liikkeen nimen kelpaa kertoa. Thumb
-
Mistä ostit? Tuon liikkeen nimen kelpaa kertoa. Thumb
Tosiaan niin, j rinta-jouppi oli liike ja keimolanlikeellä se liike, onko se ny sitte vantaalla. Kyse ei kuitenkaan ostohetkelläkään viisivuotta taakseppäin ollut kun alta 20ke autosta. Oli kyllä kiva palvelu.
-
Tosiaan niin, j rinta-jouppi oli liike ja keimolanlikeellä se liike, onko se ny sitte vantaalla.
Elämä on mustavalkoista. Joku vuosi sitten tuttavat osti toiselta R-Joupilta ja kauppa oli katastroofi....
-
Elämä on mustavalkoista. Joku vuosi sitten tuttavat osti toiselta R-Joupilta ja kauppa oli katastroofi....
Sepäs se, jotakin menet suosittelemaan niin seuraava saa käteensä pelkkää paskaa. Mulla tosiaan kävi hyvä tuuri kun kaikki onnistui ja ei tarvinnut riidellä. Tuntuu olevan kovin tapauskohtaista.
-
Aikoinaan sanottiin. Ei ole hölmö joka pyytää, vaan se joka maksaa. Elikkä kulkimen kunto on katsottava, mikä se on. Siitä pääteltävä hinta, jos se ei passaa, sitten ostostapahtuma jää siihen. Ostaja MÄÄRÄÄ kunnon mukaan hinnan, ei myyjä. ... Autokuumeen riehuessa, on asia täysin toinen...
-
Autokuumeen riehuessa, on asia täysin toinen...
Ja ostajahan se liikkeen edustajakin on ollut ko. yksilön vaihtoautorivistöön sä ottaessaan. Jos taasen kauppias on ollut "kuumeessa" saada juuri nimenomainen yksilö rivistöönsä, niin... ::)
-
Minä ajattelen, jos auto olisi korjattu kunnolla, noin myyjä toimisi.
Paljonko tuo hinta on laskenut edellisestä kaupasta?
Ei sitä ole korjattu kunnolla, liian kalllsta. Ja hinta on laskenut n. 20000€
-
Ei sitä ole korjattu kunnolla, liian kalllsta. Ja hinta on laskenut n. 20000€
Hintapyynnissä on vieläkin vähintään 20 000 liikaa, vaikka auto olisi korjattukin kunnolla. Autolla on sentään ikää 16 vuotta, ajettu yli 200 tkm, moottorina tehoton 2.9, ei ohjaamoilmastointia jne...
-
Kun omani ostin Touring Carsilta myyjä osti autoon ulkopuoliselta takuun. Meidän tapauksessa suljettiin pois kosteusvaurio joka tiedettiin ja joka oli vaikuttanut paljonkin hintaan.
Tietty tuon takuun ostaminen maksaa, mutta kumpikin osapuoli suojaa tuolla itsensä. Silloin käyttivät "Fragus" nimistä takuulaitosta. Oli voimassa vuoden tai max 150 000km asti alustan tekniikan osalta
-
Ostaja MÄÄRÄÄ kunnon mukaan hinnan, ei myyjä.
Muistelen lukeneeni asuntokaupasta pari vuotta sitten juuri päinvastaisen mielipiteen, eli myyjä määrää hinnan, ei ostaja. Todellisuudessahan hinnan määräävät kaikki yhdessä eli markkinat. Myyjällä on jokin oma viitekehys minkä sisällä kokee autonsa arvon olevan ja millä on tuosta valmis luopumaan. Ja vastaavasti mahdollisilla ostajilla on oma käsityksensä auton arvosta jonka ovat valmiita maksamaan. Jos nämä tavoitteet kohtaavat niin ainakin edellytykset kaupan synnylle on olemassa. Kumpikaan ei siis yksin määrää hintaa. Tämän pitäisi olla aika maalaisjärjellä ajateltavaa. Kyllä minä kävisin tuon Concorden vakemassa vaikka tänään jos minä saisin päättää mitä siitä maksan.
Tuo komannen osapuolen tarjoama vakuutus on hyvä ja myyjä saa syyttää itseään jos tällaista instrumenttia on tarjolla ja sitä ei käytetä. Toki tuon hinnan oikeasti maksaa se ostaja koska sehän lisää myyjän kustannuksiin ja nostaa hintaa mutta ainakin tässä tapauksessa olisi kannattanut.
Olisikin muuten mielenkiintoista käydä hieromassa kauppaa ja kysyä saako tähän jonkin vastaavan vakuutuksen ja katsoa tuovatko tässä vaiheessa myös asiakkalle tietoon tuon homevaurion. Vakuutusyhtiöllehön tuo tieto menisi varmasti. Muuten voisin veikata että täyttäisi jo vakuutuspetoksen tunnusmerkit.
-
Best Caravanin osalta tuo ei ollut ensimmäinen homeauto joka oli liikkeen mukaan mitattu ja kuiva.Tuttavani sai monen laisten koukeroiden jälkeen homeautonsa vaihtaa kalliimpaan autoon josta hyvitettiin homeauton jo maksettu hinta.Uusikaan auto ei virheetön ollut ja sitä korjattiin useampaan otteeseen,viimeksi Delta autossa porissa.Mutta sanottakoon Hyvinkään osalle kiitos että lopulta asiakas kuitenkin hyväksyi kaupan.Oliskohan näissä käytettyjen ongelmissa syy miksi ostetaan mieluimmin uusi josta seurauksena on ettei pari vuotta vanhasta laitteesta tahdo saada puolta uuden hinnasta koska käytettyjä on tarjolla enempi kuin ostajia? ;D
-
Oliskohan näissä käytettyjen ongelmissa syy miksi ostetaan mieluimmin uusi josta seurauksena on ettei pari vuotta vanhasta laitteesta tahdo saada puolta uuden hinnasta koska käytettyjä on tarjolla enempi kuin ostajia? ;D
Eihän tuo toteudu edes ranskalaisten henkilöautojen kohdalla :laugh: Tuppaa menemään noillakin tuonne 3-4v nurkille ennen kuin hinta alittaa 50% uuden hinnasta, valitettavasti :-\
Ja erityisesti as.autojen tapauksessa tuppaa tuo eroosio olemaan poikkeuksellisenkin pientä jos noita hintahuutoja seuraa. Ikää pitää tulla 5-6v, ennen kuin hinta tippuu tuon 50% alle. Silti jotkut luulevat autojensa olevan erityisen haluttuja ja pitää mennä lähes 10v kohdille ennen kuin 50% raja saavutetaan - ja sitten ihmetellään niin maan hirveästi kun ei tunnu millään menevän kaupaksi ::)
-
Ikää pitää tulla 5-6v, ennen kuin hinta tippuu tuon 50% alle.
Ja Adrian kohdalla näkyy tuo puolittumisikä olevan siellä 7-8 vuoden kohdalla, mitä nettikaravaanin kaluston hintoja katselee. Jos omaa autoa pidän verrokkina, tämän kevään ja kesän aikana kolme liikettä antaisi siitä n. 40000 euroa vaihdossa mikäli vaihtoautona olisi n. 75000 euron uusi matkailuauto ja Adriallahan on ikää jo seitsemän vuotta.
Adria lienee sitten matkailuautojen Toyota. ;)
-
Adria lienee sitten matkailuautojen Toyota. ;)
No ei kai nyt sentään. Tai ainakaan mun 10 vuotias adria ole mikään laatutuote.
-
ainakaan mun 10 vuotias adria ole mikään laatutuote.
No huono juttu että niin on kohdallasi käynyt. Täällä Adria on taas pelannut loistavasti. Thumb
-
Mielenkiintoisia nämä auton arvon pohdinnat. Minä ajattelen niin että auton rahallinen arvo on se jonka siitä saa myymällä pois. Ei se mitä siitä saa vaihdossa tai kamelinkaupassa. Viikonmyyntiajalla se jo määrittyy se auton arvo. Pyytää saa ja tuurilla typerä maksaa liikaa, vaan ostaja on usein hintatietoinen.
-
Minä ajattelen niin että auton rahallinen arvo on se jonka siitä saa myymällä pois.
Aivan oikea ajattelutapa mutta näin teoreettisella tasolla hankala verrata eri autoja mutta tuo että käyt tarjoamassa autoa eri liikkeissä vaihdokkina ja samanhintaiseen uuteen autoon näet mitä "alan ammattilaiset" ovat mieltä autostasi.
Se oman auton/moottoripyörän tahi minkään muun ajoneuvon myyminen kun ei ole itsellä ollut ikinä vaihtoehtona siksi siitä "oikeasta jälleenmyyntiarvost a" ei ole tietoa muuten kuin vain liikkeiden myötä.
Ja ainahan voi siitä vaihtohinnasta pudottaa 5000 - 7000 euroa niin eikö se siinä ole se mitä yksityinen ehkä autosta saattaisi maksaa ? Sellaiset 15 % kun pudottaa siitä liikkeen tarjoamasta vaihtohinnasta, niin ollaan aika lähellä siinä mitä sen auton hinta on yksityisillä markkinoilla, siis sillä hinnalla jolla auto kyllä lähtee pihasta aika nopeasti. Thumb
-
Adria lienee sitten matkailuautojen Toyota. ;)
Ja Burgmann maxi-skoottereissa? :P
Itselläkin oli tuollainen 400cc jokunen vuosi sitten ja itse sain mopesta vaihdossa sen mitä siitä maksoinkin = arvoalenema 2v aikana oli siis nolla ??? Ja mitä olen tuon jälkeen tuon yksilön historiaa seurannut nettimotossa, on meinaan aika usein tuo "kiertopalkinto" myynnissä :D niin eipä ole tuo hinta juuri vieläkään tippunut, vaikka mittarilukema onkin lähes 2x siitä mitä tuo minulta pois lähti - ja tästä on sentään jo 5v kun tuon pois myin :o
-
^
No jaa....
Minä ostin aikoinaan liikkeestä Sprite Alpine 400 hintaan 500 Mk. Yli kymmenen vuoden jälkeen möin sen 1000 Mk hintaan.
-
Vähän taas lähtenyt pohdinta käsistä, aiheeseen nähden. :o
-
Näinhän se tahtoo käydä aiheessa kuin aiheessa kun riittävän kauan on asiaa puitu.
-
Vähän taas lähtenyt pohdinta käsistä, aiheeseen nähden. :o
Ainahan se vatkkuuksi menee, kun yksillä ja samoilla ei ole mitään uutta sanottavaa. ::)
-
Ja kun tää adriaan lipsahti niin ei voi ainakaan sitä kehua,seinät halkeilee,asuntoosan penkit levii alle, toki ylähyllyjen kaapeissa on lukot,muttei niiden lukonkielet edes osu vastakappaleeseen, jää sentti vielä rakoo,niin mun mielestä ei voi puhua laadusta. Kaikki on tehty niinku sinnepäin.
-
Arskalla tuntuu olevan huonoa tuuria ajoneuvojen suhteen, aina tulee itselle ne "maanantaikappaleet". Mainitsin silloin niistä Dacia ongelmista Dacia foorumin lukijoillekin, (merkkifoorumilla jos millä vioistahan kerrotaan julkisesti)... Kellään ei tuntunut olevan noita vikoja joita Arskan firman autoissa on...eli maanantai vehkeitä siis sielläkin. ;D
huonoa tuuria, huonoa tuuria.... ei voi muuta sanoa. ^-^
-
Arskalla tuntuu olevan huonoa tuuria ajoneuvojen suhteen, aina tulee itselle ne "maanantaikappaleet". Mainitsin silloin niistä Dacia ongelmista Dacia foorumin lukijoillekin, (merkkifoorumilla jos millä vioistahan kerrotaan julkisesti)... Kellään ei tuntunut olevan noita vikoja joita Arskan firman autoissa on...eli maanantai vehkeitä siis sielläkin. ;D
huonoa tuuria, huonoa tuuria.... ei voi muuta sanoa. ^-^
Kyllä mää dasiotten huoltohistorian voi hyvällä omatunnolla näkyviin laittaa, eipä sen jälkeen kellään ole epäselvyyttä siitä kuka puhuu totta.
Ja eikös moottorilehdessä mainittu ett yksi eniten tielle jättänyt auto oli dasian eri mallit kuten duster.
-
Kyllä mää dasiotten huoltohistorian voi hyvällä omatunnolla näkyviin laittaa, eipä sen jälkeen kellään ole epäselvyyttä siitä kuka puhuu totta.
Ja eikös moottorilehdessä mainittu ett yksi eniten tielle jättänyt auto oli dasian eri mallit kuten duster.
Jos vaan luvan annat niin laittaisin sitten sen myös mielelläni sinne Dacia foorumille kun tuntui etteivät oikein meinaa uskoa että voi niissäkin vikaa olla. ;D
Onhan Toyotissakin, kuulemma. ;)
-
Jos vaan luvan annat niin laittaisin sitten sen myös mielelläni sinne Dacia foorumille kun tuntui etteivät oikein meinaa uskoa että voi niissäkin vikaa olla. ;D
Onhan Toyotissakin, kuulemma. ;)
Onko niissä homettakin? ;)
-
Piti hetken aikaa ihan miettiä että mistäs tuon homeen otit mutta tosiaan, tämähän oli "Homeinen asuntoauto" ketju alunperin...no, sentään takkahuoneessa joten sana lie vapaa, vai miten se oli. :-X
-
Toki toiotajosetmuutasaa niissäkin on ollut pahoja vikoja sanoi naapuri vartiontiliikkeen pomo. Ja ne aja kuin 90tkm kun auto vaihtuu uuteen.
Joo siitä foorumeille laitosta en osaa sanoo ennen kuin noista huoltotiedoista olis firma ja ym. Tiedot poistettu ja toetenkin rekisterinumeerot.
Anteeksi,mutta taas menin ohi aiheen.
-
Joo siitä foorumeille laitosta en osaa sanoo ennen kuin noista huoltotiedoista olis firma ja ym. Tiedot poistettu ja toetenkin rekisterinumeerot.
Juu, tietty ne olisi piilossa tai sutattuna joko sun tai mun toimesta. Thumb
Ei kai vaan ne Toyotat ole olleet niitä surullisenkuuluisia dieseleitä ? :-\
-
Ei kai vaan ne Toyotat ole olleet niitä surullisenkuuluisia dieseleitä ? :-\
Just niitä
-
Piti hetken aikaa ihan miettiä että mistäs tuon homeen otit mutta tosiaan, tämähän oli "Homeinen asuntoauto" ketju alunperin...no, sentään takkahuoneessa joten sana lie vapaa, vai miten se oli. :-X
Pahoittelut,
tuossa etusivua selatessa kommentoin aiheeseen "Homeinen asuntoauto", en huomannut että olisi siirtynyt toiseen ketjuun.
-
toki ylähyllyjen kaapeissa on lukot, muttei niiden lukonkielet edes osu vastakappaleeseen, jää sentti vielä rakoo
Hmmm... Itselleni on muodostunut Adrian kohdalla varsin vahva laadun merkki, mutta ilmeisesti asiat ei sitten näin olekaan :-X Meinaan jos kerran tuo halpiksena pidetty Mobilvettan Millerikin on nämä asiat osannut ratkaista aidosti kestävästi, niin... Meillä esim. nuo yläkaapit kun laittaa kiinni, kuuluu naksaus ja se sitten tosiaan on kiinni. Ei tasan tarkkaan tartte pelätä että ovia yllättäen aukeaisi jos vaikka tavarat hieman kaapissa ovea vasten nojailisikin. Ja vastaavasti aukaisu on yhtä helppoa, kahvasta kiinni, naks ja ovi auki. Toimii, oli kyseessä sitten mikä kaappi tahansa Thumb
Tuon homeen suhteen olen tässä suunnitellut joskos tuohon laittaisi talveksi "huipparin". Eli kattoluukkuun, ehkä kahteenkin, sinne hyttysverkon päälle telttapatjasta palanen ja palaseen reikä jollekin hiljaiselle, kookkaalle 12V flektille. Joku ns. PC-flekti kun ei juuri virtaa huuda = toimii yhdellä hupiakun latauksella "aika" pitkään, mutta tuo pakottaa sen ilman as.osassa vaihtumaan. Seisovalla ilmallahan sen pintahomepilkuston helpoiten aikaansaa ja juuri tuo olisi nyt siis tarkoitus välttää ensi keväänä 8)
-
Soliferissa ollut monta vuotta aurinkokennotuuleti n takapedin päällä katossa. Ilma on raikas kun vaihtuu hiljakseen kokoajan.
-
Eihän tuo milleri ollut kaiketu vanhakaan, ei siinä saa vielä mikään kränätäkkään. Omakulkimeni on vuodelta 98 ja siinäkään ei vielä mikään kränää, ei lukot eikä muutkaan. Yhtään sarana tahi lukkovikaa ei ole meitinaikana ollut. Eihän sitä uskalla kohta uudempia kattoakkaan kun ain o jotai vikaa.
-
Eihän tuo milleri ollut kaiketu vanhakaan, ei siinä saa vielä mikään kränätäkkään.
No -06 "syntynyt", joten pentuhan se vasta tosiaan on, mutta vuokrahistorialla ja niitähän usein kohdellaan kuin vierasta sikaa :-\
-
No -06 "syntynyt", joten pentuhan se vasta tosiaan on, mutta vuokrahistorialla ja niitähän usein kohdellaan kuin vierasta sikaa :-\
Vuokravehkeet on kovilla jokalajissa, tänään olin töissä vajaa 2500h ajetulla koneella ja oli aika reesu jo. Omatyökalu on tuplaten ajettu ja kunnossa. Eipä satunnaista vuokraajaa kiinnosta, se on vähä että paskaks vaa ei oo oma
-
Kävin tässä hiljattain vilaisemassa autoa Best Caravanilla. Siellä se vielä oli. En ole osto-aikeissa, kun ei edes olisi minun hintaluokassa, mutta vaan kiinostaa tämä case ehkän näin kuluttajan kannalta. Nyt auto oli auki kuten suurin osa muistakin asuntoautoista tuolla Best-Caravanilla. Sisältä auto vaikutti ihan siistiltä. Ei mitenkään silmiinpistävän hyväkuntoiselta mutta sellaiselta että en ainakaan nopealla pyörähdyksellä huomannut että mitään olisi autossa vikana. Ainakaan oma hajuaistinikaan ei varmasti olisi varoittanut asiasta.
En tiedä miten Best-Caravan toimii tosi-ostajan tullessa paikalle. Kuinka avoimin kortin kertovat auton historiasta ja ongelmista. Tuota vauriokohtaa ja sitä onko korjattu ja miten ei myöskään päässyt katsomaan, koska tuo takatalli oli kiinni.
-
Ainakaan oma hajuaistinikaan ei varmasti olisi varoittanut asiasta.
Otsonointi poistaa hajut, joten aina ei voi luottaa hajuaistiinsa.
-
Toki näin. Ja muutoinkin voi varmaan olla miljoona syytä miksi jotain ei ihmisaisteilla huomaa ostotilanteessa. Oma ajatukseni siis oli, että jos itse olisin ollut ostoaikeissa eikä myyjä olisi mitään kertonut niin olisin varmasti helposti samassa tilantessa kuin edellinen omistaja. Toivottavasti tämä auto lopulta menee jollekin joka tietää mitä tuolle tehdä tai että se on oikein korjattu.
-
tai että se on oikein korjattu.
En usko että se on ainakaan BastCaravanissa korjattu, koska liian kallista korjaus.
-
Niin sehän riippuu varmasti osittain siitä miten laskun suorittaa. En ole tosiaan mikään asiantuntija, mutta voisin kuvitella, että tuossa isompi osa kuluista tulee työstä, kuin materiaaleista? Best-Caravanilla käsittääkseni on ihan palkattua henkilökuntaa tekemään näitä huoltohommia. Toki en tiedä mikä heillä on tilanne utilisaation suhteen, voi olla hyväkin. Jolloin tämän korjaaminen tarkoittaisi sitä että jotain asiakaslaskutettava a työtä jäisi tekemättä. Tällä luonnollisesti olisi kustannus. Mutta oletan että tuo alkuperäinen kustannusarvio perustuu laskelmaan, jossa työ olisi teetetty ulkopuolisella. Todelliset kustannukset Best Caravanille todellakaan eivät ole silloin näin suuret. Ammattimiehen palkkatasostakaan en tiedä mutta voisin kuvitella että ulosmyytävän työn hinta on lähtökohtaisesti ainakin tuplat todellisiin kustannuksiin verrattuna. Ja tuossahan voisi olla oiva paikka ottaa sisään joku nuori tulokas jolle tästä projekti harjoittelijapalkal la ja joku konkari käy välillä neuvomassa mitä ja miten se pitää tehdä. Ja oikeasti en yhtään ihmettelisi jos näin olisi jo tehty. Nyt sen toteaminen ei vaan ollut mahdollista. Tosin en yllättyisi suuresti jos asialle ei oltaisi tehty muuta kuin laitettu tuo takatalli lukkoon.
-
Hintapyynnissä on vieläkin vähintään 20 000 liikaa, vaikka auto olisi korjattukin kunnolla. Autolla on sentään ikää 16 vuotta, ajettu yli 200 tkm, moottorina tehoton 2.9, ei ohjaamoilmastointia jne...
Tuolla moottorilla ajaa huoletta toista miljoonaa.
EVRY kiinni ja turboksi Latviasta tuollainen om606 oma niin liikkuu ihan tarpeeksi.
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-G300-TD-Turbo-Turbolader-1998-130-Kw-177-Ps-W463-/271160467238?pt=DE_Autoteile&hash=item3f226c5f26
Miten harvinainen kyseinen malli on kun ei tullut nopeasti vastaan googlella enempää tietoa tai myynti ilmoituksia?
Hyvä kuitenkin että google löysi tämän keskustelun etten erehtynyt soittamaan ko. firmaan 8)
Onko tuossa mallissa laatikkona manuaali, sprintshift vai automaatti?
-
Töissä tapoin tänään aikaa ja ajattelin katsoa vieläkö oli nettikaravaanissa. Olihan se. Huomasin myös että joku yksityinen oli laittanut Vantaallako se oli myyntiin jotakuinkin samanlaisen, mutta vähemmän ajetun ja uudemman pari tonnia halvemmalla. Ihan varma en ole oliko vastaava kun enole oikeasti perehtynyt mutta tuolla pikaselauksella vaikutti samalta. Tosin eihän siiitäkään mitään takeita ole. Hintaluokka ei ole kuitenkaan minun joten eipä tuo aiheuta sen kummempia toimenpiteitä.
-
Piti kirjoittaa ihan muusta aiheesta kun tästä nimittäin käytettyjen autojen hintakehityksestä ja siieh nehkä palaankin uuden otsikon avulla, mutta nostetaanpa tämä esille. Mielestäni tämä auto on ollut koko tämän ketjun ajan tuolla Best Caravanin pihalla ja olen ainakin olettanut että ihan sama auto on kyseessä. Ilmoitus löytyy edelleen nettikaravaanista:
https://www.nettikaravaani.com/concorde/charisma/1466589 (https://www.nettikaravaani.com/concorde/charisma/1466589)
En nyt mene takuuseen mutta auto näyttää ihan samalta, mutta uusimmassa kuvassa näyttäisi rekisterinumero olevan eri BZK-631. Voisivatko olla olleet niin kettuja, että olisivat vaihtaneet rekisteritunnusta kun vanhalla rekisteritunnuksell a googlettaminen on tuonut negatiivista julkisuutta? Kuvissa näyttää ihan samalta ainakin nuo ulkokuvat. En tosin tiedä näistä Concordeista niin paljon että osaisin sanoa onko identtisen näköiset ulkoapäin se tavallisin tapaus.
Toki hinta on noin 5 k€ kalliimpi kuin pari vuotta sitten, mikä oli oikeastaan se syy miksi tätä rupesin muistelemaan.
-
Edelliset rekisteritunnukset tulevat näkyviin rekisteriotteelle ainakin.
-
Eri autoja ovat, näin uskoisin. Tuskin automyyjät jaksaa alkaa teippauksia siirtämään että saisivat auton myytyä.
E: Etusivuikkunakin on erilainen.
-
Ei oo sama. Tämä on 3v uudempi ja pienemmällä koneella.
-
Hyvä olen erehtynyt. Kiitos korjauksesta.
E:Katsoinn että ihan samat teippaukset, mutta värithän on toisinpäin harmaan ja sinisen suhteen. Etuikkunan eroa en vieläkään huomaa, mutta kyllähän tässä jo todisteita on riittävästi.
Joka kerta kun tuolla olen käynyt, joskin nykyään hieman harvemmin, kun akuuttia tarvetta ei ole on moinen Concorde Charisma siis ollut firman pihassa.