Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: pamaus - 9.01.2015 kello on 19:06
-
Uudessa Camper lehdessä on juttu sivulla 11, jos Cabbyn velkoja suostuvat siihen, että velkojat saavat vain neljäsosan saamisistaan ja käräjäoikeus hyväksyy tämän, yritys pelastuu konkurssilta.
Käräjäoikeus päättää asiasta tammikuussa. Jos järjestely hyväksytään jatkaa Cabby toimintaa normaalisti, mutta jos päätös on kielteinen Cabby menee konkurssiin.
Viime vuoden maaliskuussa Cabby työllisti 90 työntekijää, nyt työntekijöitä on 60.
-
Niin,ne heikot sortuu elontiellä :(
-
Tämä ei ole kyllä hyvä uutinen, montako valmistajaa oli 90-luvun alussa pohjolassa.
Joku on mennyt pahasti vikaan.
Enää ei taida olla kuin Polar ja Kabe
-
vuosi eteenpäin ja pohjoismaissa on yksi valmistaja jäljellä. Se on se ainut joka ymmärsi ettei pelkillä vaunuilla eletä. Valitettava juttu, mutta...
-
Olihan ne näköjään saaneet Camperissä käännettyä vanhat uutiset jo suomeksi.
Itseasiassa Solifer Polar on tehnyt autoja jo useamman vuoden, mutta ei sekään ole valitettavasti lisännyt sen myyntiä riittävästi.( siis myös Polar nimellä).
Cabbyllä taas on kohtalaisesta myynnistä huolimatta tyritty taloudenpidossa enemmänkin. Tuotteessa sinällään ei liene muuta vikaa, kuin se että se on liian kalliisti tehty. Esim korin valmistaminen maksaa liian paljon kilpailijoihin nähden. Myös markkinoinnissa on ollut runsaasti toivomisen varaa.
-
Tuotteessa sinällään ei liene muuta vikaa, kuin se että se on liian kalliisti tehty. Esim korin valmistaminen maksaa liian paljon kilpailijoihin nähden.
Jos olisin vaunua ostamassa pitäisin tuota hyvänä mainospuheena. Voisi niitä (edit: tarkoitin vaunuja yleensä) kalliimmallakin tehdä, niin kestäisivät paremmin.
Ostaisin varmaan Cabbyn muutenkin. Mun mielestä toivomisen varaa on pohjaratkaisuissa, mieleistä en löytänyt, mutta eipä niitä paljoa taida lapsiperheet ostaakaan (tunnetulla poikkeuksella :) ), vaan varakkaat ja velattomat kuusikymppiset.
-
Vai niin... Minusta on niin kivaa näin talvella tepastella vaunun katolla lumia pudottelemassa. Olen hyvin monesta muusta vaunusta kuullut, ettei ole katolle asiaa - kohdeltava hellästi kuin kipeetä *ittua. :)
-
Minä taas ajattelin jotta sopis hyvin yhteen caddy+ cabby Thumb
-
Tuotteessa sinällään ei liene muuta vikaa, kuin se että se on liian kalliisti tehty. Esim korin valmistaminen maksaa liian paljon kilpailijoihin nähden. Myös markkinoinnissa on ollut runsaasti toivomisen varaa.
Falconin kanssa kävin täsmälleen samoin, tuote oli jopa ylivertainen muihin siihen aikaisiin verrattuna. Suomessa Alavudella tehty täysin lujitemuovikorinen täysintegroitu Falcon matkailuauto Näitä valmistettu 1988-1992 22 kpl. Ei ollut ainuttakaan puunrimaa korissa.
http://youtu.be/wynZBQ0_SfY (http://youtu.be/wynZBQ0_SfY)
-
Vai niin... Minusta on niin kivaa näin talvella tepastella vaunun katolla lumia pudottelemassa. Olen hyvin monesta muusta vaunusta kuullut, ettei ole katolle asiaa - kohdeltava hellästi kuin kipeetä *ittua. :)
Voin tulla 135kg elonpainoni kanssa sen cabbyn katolle, jonka jälkeen siellä on takuulla vähintään painautumia pellissä. Jokainen tietty kohtelee vaunuaan miten haluaa, mutta oman vaununi katolle en kyllä kiipeäisi...
Cabbyn laadusta minulla ei ole kokemusta, mutta tämän toisen kalliin pohjoismaalaisen vika on suhteettoman kallis hinta, ja hintaan suhteutettuna huono laatu. Kallis hinta on nykyään muutenkin huono myyntiargumentti.
-
Voin tulla 135kg elonpainoni kanssa sen cabbyn katolle, jonka jälkeen siellä on takuulla vähintään painautumia pellissä. Jokainen tietty kohtelee vaunuaan miten haluaa, mutta oman vaununi katolle en kyllä kiipeäisi...
Cabbyn laadusta minulla ei ole kokemusta, mutta tämän toisen kalliin pohjoismaalaisen vika on suhteettoman kallis hinta, ja hintaan suhteutettuna huono laatu. Kallis hinta on nykyään muutenkin huono myyntiargumentti.
Mitäs ne painaumat pellissä haittaa, onks se vähän sama kuin kiveniskemä pellissä? Sit jos koko katon "runko" painuu, vähän huolestuttavampaa. Onhan Cabbyn katolle 60- luvulta lähtien nostettu henkilöauto, joten taitaa 135 kg pistekuorma ylittyä.
-
Onhan Cabbyn katolle 60- luvulta lähtien nostettu henkilöauto, joten taitaa 135 kg pistekuorma ylittyä.
Minusta tuo kuulostaa siltä, että valmistuskustannuks ia on keskitetty ehkä asiakaskunnan enemmistön näkökulmasta hieman epäolennaisiin ominaisuuksiin...
-
Minusta tuo kuulostaa siltä, että valmistuskustannuks ia on keskitetty ehkä asiakaskunnan enemmistön näkökulmasta hieman epäolennaisiin ominaisuuksiin...
Voi olla mahdollista, mutta vaunu pitää jälleenmyyntiarvons a melko hyvin. Ja mitä olen siskon matkailua seurannut ja päässyt itsekkin kokeilemaan kyseistä merkkiä, niin siiinä laatu on melkoisen korkeatasoista vrt eräs melkolailla samanikäinen saksalainen suosikkimerkki. Tulee mieleen Saab ja Alfa-Romeo: Hinnan ymmärtää vasta kun sillä kolaroi. Oli kiva kiskoa sitä myös norjan puolella, kun tuli perässä niin vakaasti. Painavahan se on, ja kallis. Ostaisin jos voisin. Thumb
-
Juuri näin! Arvostaako kestävyyttä, hyvää jälleenmyyntiarvoa, vaiko sitä, että on joka vuosi jotain uutta kivaa pling plingiä tullut vaunuun. Nää on niitä valintoja. :)
-
Juuri näin! Arvostaako kestävyyttä, hyvää jälleenmyyntiarvoa, vaiko sitä, että on joka vuosi jotain uutta kivaa pling plingiä tullut vaunuun. Nää on niitä valintoja. :)
Mutta kun laatua tehdään ja myydään, niin myyntihenkilöiden pitää osata velkoa oikea summa. Eli olisiko Gabbyn ostajat valmiita maksamaan 50 % nykyistä kovemman hinnan. Ja jos ei niin firman konsepti on väärä. Eli ne onnelliset joka ovat ostaneet ovat tehneet hyvän kaupan, mutta se ei lämmitä konkan tehneessä firmassa.
-
Jos nyt tarkemmin miettii jälleenmyynti arvoa, niin en arvosta sitä pätkääkään. Ostajia ei ole tämän hintaluokan vaunuille. Onko syy taloustilanteessa, vai siinä että ihmiset ei vaunuja tällähetkellä osta. Tällä hetkellä autot käy kaupaksi ja se näkyy tienpäällä ajellessa. SFCn alueet, niiden kausipaikkalaiset erikseen, ne on oma, pikkuhiljaa harveneva porukka joilla vaunut on, muutamia liikkuvia yksilöitä poislukien. Tuollaisen kausipaikkaalueen voisi pikkuhiljaa alkaa hakemaan Unescon maailman perintökohteeksi. Itekki möisin vaunun pois vaikka heti, mutta ostaja kuntaa ei ole, ellei sitä myy jonkin halpamerkin hinnalla. Meillä on ollut halpis vaunu ja sitte tämä nykyinen. Niitä on turha verrata keskenään.
-
Juuri näin! Arvostaako kestävyyttä, hyvää jälleenmyyntiarvoa, vaiko sitä, että on joka vuosi jotain uutta kivaa pling plingiä tullut vaunuun. Nää on niitä valintoja. :)
Ei taida Cabbyn jälleenmyyntiarvo olla mitenkään erityisen hyvä.
-
Itekki möisin vaunun pois vaikka heti, mutta ostaja kuntaa ei ole, ellei sitä myy jonkin halpamerkin hinnalla.
Joko se autokuume meinaa iskeä, muistelen vain että joskus autoa jo ajattelit vaunun tilalle..
-
Joko se autokuume meinaa iskeä, muistelen vain että joskus autoa jo ajattelit vaunun tilalle..
Onhan sitä aina välillä suunniteltu ja suunnitelmista luovuttukkin. Ei se auto kuitenkaan mikään Amerikka ole. Meidän kannalta nyt perheen lisäyksen johdosta voisi olla helpompi harrastusten suhteen. Tykätään vaunuilusta mutta on sellainen mielikuva että auton kanssa ois "vapaampi", tiedä sitten.
-
Koko viime talven ja kesän oli kippari caravaanissa 4-5 vuotta vanha cabby olisko ollut 620+ tai 650+ isolla perävessalla myynnissä, vaunu oli virheetön ja hintaa oli 16.000 €.
Viime kesänä kävin katsomassa sitä monta kertaa kun olin viikon rastilassa ja kovasti ihmettelin, miksi näin hyvä vaunu ei mene kaupaksi. Ei vaan mennyt. Varmasti yli vuoden oli myynnissä.
Millä hintaa sitten myyty en tiedä ?
-
Vaunuissa käy kauppa, mikäli hinta on 0-3000€. Kalliimmissa aika hiljaista. Tuttava piirissä on kaks porurukkaa mitkä olis valmiita heti ostamaan alle 3000€ vaunun. Tarjontaa on, mutta hyvät yksilöt menee heti. Ilmoituksia on jonkin verran tullut seurattua, ja kun olis heille ollut sopiva niin on myyty, kun olen soittanut.
-
Rehellisesti sanoen mun auto taitaa olla Weicolle vääränlainen, muuten voitaisi harkita kaupantekoa. Riippuu toki Weicon Cabbyn pohjasta, sitä en tiedä.
Itellä on sekä autossa että vaunussa plussia ja miinuksia. Auto ei tosiaan ole mikään ameriikka (hyvin sanottu), mutta eniten siinä risoo kustannukset. Reissumiehellä toki näppäryys on tärkeetä, ja lähtökynnyksen mataluus. Vaan kun on tuo "kesämökin" tarve, ja auto on kovin pieni siihen, vaikka kesäreissaamiseen pohjaltaan lähes täydellinen 2+2 kokoonpanolle.
Englannissa pitäisi käydä ensin, sen jälkeen voisi vaihtaa. Kun veturi menee vaihtoon samalla, ei vaunua (Cabbya) enää vanhalla Touranilla kiskota. Vaikka tehot riittääkin.
Tai sitten pidän, ei kaupoissa voitolle pääse. Kumpikaan. :(
-
Sääli jos hyvä merkki katoaa, mutta taitaa olla niin ettei pohjoismaista löydy karavaaniuskollista sijoittajaa näinä aikoina.
Keski-Europpalaiset eivät tarvitse tehdasta näillä työvoimakustannuksi lla eikä innovaatioita ole kuitenkaan niin että sen vuoksi kannattaisi ostaa.
Myöskään uusia kiinnostavia mallejakaan kun ei ole tullut - juuri rahapulan vuoksi.
Olisi hyvä jos Cabby saisi rahoittajan jos selviää konkurssitta.
-
Intekroitu olis meikäläisten käyttöön passeli. Hyvin pärjättäisiin vaikka 2000 luvun hymerillä. Ei tarvis olla uusinta hurlumheitä :D
-
Ei taida Cabbyn jälleenmyyntiarvo olla mitenkään erityisen hyvä.
Toi on harmi, kun mielestäni se kuuluu 4:n parhaimman vaunun luokkaan Suomen oloissa.
-
Näin siinä vaan käy, että ostajat ovat muualla kuin pohjoismaissa. Lukuja en tiedä, mutta olettaisin pohjoismaissa vaunukaupan olevan nappikauppaa keski-eurooppaan verrattuna. Ne vaunuvalmistajat mitä pohjolaan vielä jää, ankeat ajat ovat edessä. Näinhän kävi esim. Saabille, Volvon pelasti Ford. Mitä järkeä tehdä vaunuja kaliilla hinnalla pohjolan olosuhteisiin, jos niitä myydään suhteessa vähän keski-euroopassa valmistettuihin. Ei kauppamiestä kiinnosta muutamat ostajat.
Ja mitä tuosta kaupankäynnistä puhutaan, niin oikein mikään ei käy kaupaksi... Poislukien käytetyt rakennustarvikkeet ja kamina. Niitä ois menny vaikka kuinka. :)
-
Voin tulla 135kg elonpainoni kanssa sen cabbyn katolle, jonka jälkeen siellä on takuulla vähintään painautumia pellissä. Jokainen tietty kohtelee vaunuaan miten haluaa, mutta oman vaununi katolle en kyllä kiipeäisi...
Cabbyn laadusta minulla ei ole kokemusta, mutta tämän toisen kalliin pohjoismaalaisen vika on suhteettoman kallis hinta, ja hintaan suhteutettuna huono laatu. Kallis hinta on nykyään muutenkin huono myyntiargumentti.
olen huoletta tepastellut niin artic t45:n kuin tuon kaben safirinkin katolla eikä kumpikaan ole tykännyt kyttyrää.
-
Tuollaisen kausipaikkaalueen voisi pikkuhiljaa alkaa hakemaan Unescon maailman perintökohteeksi.
Tuo ei välttämättä vielä ole ajankohtaista, sillä parin kuluneen vuoden aikana ainakin tilastollisesti kausipaikkojen kysyntä vaikuttaisi kasvaneen ja (leirintäalueilla) vierailevien matkailijoiden määrä laskeneen.
Olen arvaillut, että syy olisi saattanut (yleisen suhdanteen) lisäksi olla viime vuoteen saakka kohonneissa polttoainekustannuk sissa. Saa nähdä mikä on trendi tulevana kesänä, kun polttoaineen hinnasta ei nyt liikkuminen liene kiinni.
Pitkällä tähtäimellä taitaa kuitenkin olla niin, että matkailuajoneuvolla liikkuminen aina vain kallistuu ja on aina vain harvempien ulottuvilla.
-
Jos matkailusta vaunulla tai autolla tulee taas "eliitin huvia" niinkuin se joskus alkujaan oli?
-
Tuo ei välttämättä vielä ole ajankohtaista, sillä parin kuluneen vuoden aikana ainakin tilastollisesti kausipaikkojen kysyntä vaikuttaisi kasvaneen ja (leirintäalueilla) vierailevien matkailijoiden määrä laskeneen.
Olen arvaillut, että syy olisi saattanut (yleisen suhdanteen) lisäksi olla viime vuoteen saakka kohonneissa polttoainekustannuk sissa.
Itse tulkitsisin asian toisin. Paikallaan "jumittavien" määrä kasvanut hieman ja liikkuvat siirtyvät matkailuajoneuvoihi n. Kuten mekin teimme. Matkailuautolla emme taasen ole montaa kertaa yöpyneet leirintäalueella koske ne eivät m-autolle tarjoa rahalle vastinetta.
-
Itse tulkitsisin asian toisin. Paikallaan "jumittavien" määrä kasvanut hieman ja liikkuvat siirtyvät matkailuajoneuvoihi n. Kuten mekin teimme. Matkailuautolla emme taasen ole montaa kertaa yöpyneet leirintäalueella koske ne eivät m-autolle tarjoa rahalle vastinetta.
Sama vastine,kuin vaunulle Thumb
-
No ei ole. Vaunussa tarvitsimme sähköä, sille olemattomalle jätevesisäiliölle tyhjennystä päivittäin ja pieneen vesisäiliöönkin kannulla vettä usein kun se piti olla tyhjänä ajonnaikana.
M-autolla nuo asiat ei ole tarpeen päivittäisenä rutiinina joten ne voi hoitaa liikkumisen yhteydessä huoltoasemilla.
-
No ei ole. Vaunussa tarvitsimme sähköä, sille olemattomalle jätevesisäiliölle tyhjennystä päivittäin ja pieneen vesisäiliöönkin kannulla vettä usein kun se piti olla tyhjänä ajonnaikana.
M-autolla nuo asiat ei ole tarpeen päivittäisenä rutiinina joten ne voi hoitaa liikkumisen yhteydessä huoltoasemilla.
No on sulla ollut surkee vaunu,mulla vedet kesät talvet säiliössä,ja ajon aikana Thumb
-
No on sulla ollut surkee vaunu,mulla vedet kesät talvet säiliössä,ja ajon aikana Thumb
Montako litraa?
Asautossa raikasvettää yleensää 100 - 150 ja harmaavesisäiliö 100 tai enemmän
-
Montako litraa?
Asautossa raikasvettää yleensää 100 - 150 ja harmaavesisäiliö 100 tai enemmän
Riittävästi Thumb
-
Tuo 40-50 litraa raikasvettä on hyvä määrä , ei tartte kovin vanhoja käyttää. Sama juttu harmaavesien kanssa, tulee helposti jo hajuhaittoja kun koko loman vedet on mukana ;)
Eikä olla paikoillaan, ainakaan kokoaikaa.
-
No on sulla ollut surkee vaunu,mulla vedet kesät talvet säiliössä,ja ajon aikana Thumb
No juu, kait se oli joku kapinen vaunu. Ongelma oli tosiaan se pieni 60L vesisäiliö ja 40L jätevesisäiliö jotka ovat aivan naurettavan kokoisia minun mielestäni. Ei tarvitse paljon suihkua käyttää :)
Polar on varmaan laatuvehjes ja siinä lienee tankit matkailuautokokoa, ainakin sellaisen käsityksen sain aikaisemmista viesteistäsi.
-
Ettei menis ihan nallen ylistykseksi niin 2000vm. nallessa vesisäiliö on 30L , ei sillä kyllä kaksista suihkua useampi ota, lisäksi suihkuvesi ei mene harmaavesisäiliöön vaan lattialta ulos Thumbd suihkutilakin on niin pieni että pienen kylmäharjottelun jälkeen luovuin ajatuksesta kokeilla sitä, alapesuun se taitaa hätäseen välttää
-
Ettei menis ihan nallen ylistykseksi niin 2000vm. nallessa vesisäiliö on 30L , ei sillä kyllä kaksista suihkua useampi ota, lisäksi suihkuvesi ei mene harmaavesisäiliöön vaan lattialta ulos Thumbd suihkutilakin on niin pieni että pienen kylmäharjottelun jälkeen luovuin ajatuksesta kokeilla sitä, alapesuun se taitaa hätäseen välttää
Niin jollain ;) :D Onhan siinä paneelissa nappi jolla saa kuuma vettä puoli tuntia kuumana Thumb Jos ei mielestäsi lämmin vesi varaaja tuota tarpeeksi kuumaa ;) Ei se suihku asumista varten tehty :D
(http://karavaanari.org/kuvat/1421073286.jpg)
-
Eikä siinä tikkakosken nallessakaan ole kuin 20 tai 40L säiliö vaikka niin tuuletteleekin. Ei vain ilkeä sitä sanoa kun ehti jo elvistellä asiasta ;D
Juuri tuon vähäisen vesimäärän takia vaunulla tarvitsee leirintäaluetta. Pitää päästä pesulle... Sähköäkin tarvitsee kun vaunun akku ei kummoisilla virroilla lataudu autosta, jos yleensä on latausta kytketty.
-
Minä en tiedä ainottakaan vaunumerkkiä, jossa suihkuvedet menisivät suihkualtaasta kiinteään harmaavesipyttyyn..
Korjatkaapa käsitykseni, jos toisin on..
-
Eikä siinä tikkakosken nallessakaan ole kuin 20 tai 40L säiliö vaikka niin tuuletteleekin. Ei vain ilkeä sitä sanoa kun ehti jo elvistellä asiasta ;D
Juuri tuon vähäisen vesimäärän takia vaunulla tarvitsee leirintäaluetta. Pitää päästä pesulle... Sähköäkin tarvitsee kun vaunun akku ei kummoisilla virroilla lataudu autosta, jos yleensä on latausta kytketty.
Riittävästi on vesi riittänyt,kuka tommosta 100l litran säiliötä viittii edes käyttää,hyi helkutti Thumb
-
Riittävästi on vesi riittänyt,kuka tommosta 100l litran säiliötä viittii edes käyttää,hyi helkutti Thumb
Riittävyyydestä ei ollutkaan kyse vaan siitä antaako leirintäalue saman vastineen vaunuilijalle ja matkailuautoilijall e.
Sama vastine,kuin vaunulle Thumb
Minulla on sellainen olo että täällä on joku nallekarkilla liikkuva joka ei ole huomannut ihmisillä olevan erilaisia tarpeita. Ei jokaisen unelma oli 620 Polar joka täyttää kaikki unelmat ja toiveet. Meitä on moneksi, kuka liikkuu kesällä, kuka ympäri vuoden. Joku haluaa olla parkissa leirintäalueella, toinen kierrellä Euroopassa.
Ei aina toisten valinnat ole vääriä ja oma nalle kaikille täyttymys. Ja jos nallessa ei joku asia olekaan maailman suurinta tai parasta, sen täytyy silloin olla jotenkin pahasta, suorastaan "hyi helkutti"...
Nallekin on vain tuote joka on kyllä lajissaan hyvä, jos sitä lajia sattuu tarvitsemaan. Mutta jos taas hakee jotain aivan muuta, sitäkin tulisi diplomaattisesti pyrkiä ymmärtämään.
-
Riittävyyydestä ei ollutkaan kyse vaan siitä antaako leirintäalue saman vastineen vaunuilijalle ja matkailuautoilijall e.
Minulla on sellainen olo että täällä on joku nallekarkilla liikkuva joka ei ole huomannut ihmisillä olevan erilaisia tarpeita. Ei jokaisen unelma oli 620 Polar joka täyttää kaikki unelmat ja toiveet. Meitä on moneksi, kuka liikkuu kesällä, kuka ympäri vuoden. Joku haluaa olla parkissa leirintäalueella, toinen kierrellä Euroopassa.
Ei aina toisten valinnat ole vääriä ja oma nalle kaikille täyttymys. Ja jos nallessa ei joku asia olekaan maailman suurinta tai parasta, sen täytyy silloin olla jotenkin pahasta, suorastaan "hyi helkutti"...
Nallekin on vain tuote joka on kyllä lajissaan hyvä, jos sitä lajia sattuu tarvitsemaan. Mutta jos taas hakee jotain aivan muuta, sitäkin tulisi diplomaattisesti pyrkiä ymmärtämään.
Juuri näin,eikä ollut tarkoitettu jotta joku suuttuu ;) :D
-
Riittävästi on vesi riittänyt,kuka tommosta 100l litran säiliötä viittii edes käyttää,hyi helkutti Thumb
No ei kait tuolla 100 litran tipalla kukaan aikunen mies käy edes pesulla vaimon vieressä käynnin jälkeen.
Tietysti pikkupoikasille riittää 20-30 l kun ei oo mitä pestä.
Ja minullahan on kiinteä säiliö 170 litraa ja lisänä 70 l. Jotenkin pärjää, ku ei joka päivä innostu, kaksi päivää. ;)
-
Juuri näin,eikä ollut tarkoitettu jotta joku suuttuu ;) :D
Mielestäni tämän tyyliset kommentit on lähinnä tarkoitettu haastamaan riitaa tai aiheuttamaan mielipahaa:
No on sulla ollut surkee vaunu,mulla vedet kesät talvet säiliössä,ja ajon aikana Thumb
Tuon kaltaisilla kommenteilla ei kerää itselleen faneja ja kun Polar merkkinä yhdistyy usein näihin samoihin lauseisiin niin hallaa teet Polarillekin.
-
Mielestäni tämän tyyliset kommentit on lähinnä tarkoitettu haastamaan riitaa tai aiheuttamaan mielipahaa:
Tuon kaltaisilla kommenteilla ei kerää itselleen faneja ja kun Polar merkkinä yhdistyy usein näihin samoihin lauseisiin niin hallaa teet Polarillekin.
Jos vesistä kysyy ja kesät talvet vedet sisäällä,niin se on merkin vahvuus Thumb Eikä tartte tyhjennellä niitä limottunuita säiliöitä Thumb
-
Nyt Minä ite ammun ritsalla TD:n oksalta alas...Höpö Kakkonen
-
Karkaa aika kauas Cabbyn kohtalosta tämä jutustelu ;D Hämmennetään pikkusen lisää ;D Eikö kaikissa nykyvaunuissa ole säiliöt sisätilassa ja lämpimässä, siis mikäli lämmöt on jatkuvasti päällä (pakkasaikana) ei pitäis jäätyä
-
Jos vesistä kysyy ja kesät talvet vedet sisäällä,niin se on merkin vahvuus Thumb Eikä tartte tyhjennellä niitä limottunuita säiliöitä Thumb
Ymmärsinkö nyt oikein, et viitsi limaista Polarin säiliötä tyhjentää
-
Ymmärsinkö nyt oikein, et viitsi limaista Polarin säiliötä tyhjentää
Tyhjentyy joka kerta,kun vaunulta lähdetään Thumb Ja lämmin vesi varaaja ;)
-
Tyhjentyy joka kerta,kun vaunulta lähdetään Thumb Ja lämmin vesi varaaja ;)
Jos vesistä kysyy ja kesät talvet vedet sisäällä,niin se on merkin vahvuus Thumb Eikä tartte tyhjennellä niitä limottunuita säiliöitä Thumb
ok
ymmärrän :-\
-
Koko viime talven ja kesän oli kippari caravaanissa 4-5 vuotta vanha cabby olisko ollut 620+ tai 650+ isolla perävessalla myynnissä, vaunu oli virheetön ja hintaa oli 16.000 €.
Varmaan sen takia ei mennyt kaupaksi kun tuota ei ilmeisesti ilmoiteltu missään. Ainakaan itse en törmännyt viime talvena tuohon vaikka katsoin suurennuslasilla kaikki 10-20te vaunut läpi, varsinkin perävessalla olevat, tai sitten siinä oli jotain joka pisti hylkimään joten ei jäänyt muistikuvaa.
-
Varmaan sen takia ei mennyt kaupaksi kun tuota ei ilmeisesti ilmoiteltu missään. Ainakaan itse en törmännyt viime talvena tuohon vaikka katsoin suurennuslasilla kaikki 10-20te vaunut läpi, varsinkin perävessalla olevat, tai sitten siinä oli jotain joka pisti hylkimään joten ei jäänyt muistikuvaa.
Lienee ollut tästä vaunusta kysymys http://www.nettikaravaani.com/cabby/680/1404735
-
Varmaan sen takia ei mennyt kaupaksi kun tuota ei ilmeisesti ilmoiteltu missään. Ainakaan itse en törmännyt viime talvena tuohon vaikka katsoin suurennuslasilla kaikki 10-20te vaunut läpi, varsinkin perävessalla olevat, tai sitten siinä oli jotain joka pisti hylkimään joten ei jäänyt muistikuvaa.
Oli se nettikaravaanissa myynnissä. Ihmettelin itsekkin samaa vaunua...
-
Juuri tuon vähäisen vesimäärän takia vaunulla tarvitsee leirintäaluetta. Pitää päästä pesulle... Sähköäkin tarvitsee kun vaunun akku ei kummoisilla virroilla lataudu autosta, jos yleensä on latausta kytketty.
Toissa kesänä tuli tehtyä semmoinen reilun 4000km kierros vaunulla, ja vain yksi leirintäalue yö. Ja suihkussa käytiin vähintään joka toinen päivä. Että kyllä ne vedet riittää hyvin vaunussakin suihkussa käyntiin.
Ps. montako litraa siellä autossa on kuumaa vettä suihkussa käytettäväksi?
-
Ps. montako litraa siellä autossa on kuumaa vettä suihkussa käytettäväksi?
16 tai oliko 18 litraa 60 asteista, ja lisää lämpenee tietty käytön aikana.
-
16 tai oliko 18 litraa 60 asteista, ja lisää lämpenee tietty käytön aikana.
Mikä boileri?
-
Truma Combi 6E:ssä boileri on 10 litrainen.
-
Mikä boileri?
Truman C lämmitin. Olin määrän suhteen väärässä, vesitilavuus 12l. Hyvin on riittänyt
-
Kuumaa vettä on tarjolla meidän kulkineessa 170l. On riittänyt päivittäisessä käytössä kun pitää järjen mukana eikä lorottele vettä turhaan.
Minkälaiset alustavaihtoehdot Cabbyllä on ollut tarjolla viime vuosina? Miten heillä on seinien, katon ja lattian rakenteet toteutettu integroiduissa?
-
Truman C lämmitin. Olin määrän suhteen väärässä, vesitilavuus 12l. Hyvin on riittänyt
Itsellä 8,5l boileri, riittää kahteen suihkussa käyntiin. Kaasulla tietty saa nopiaan lisää lämmintä vettä, jos tarvitsee enemmän kuumaa vettä.
Kuumaa vettä on tarjolla meidän kulkineessa 170l. On riittänyt päivittäisessä käytössä kun pitää järjen mukana eikä lorottele vettä turhaan.
Aikas iso boileri kulkineeseen, tuollahan käy suihkussa koko komppania.
-
En väittänytkään että boileri olisi tuon kokoinen vaan että kuumaa vettä on tarjolla tuon verran :)
Onko kenelläkään tietoa tuohon Cabbyyn liittyen noista rakenteista? Vai vieläkö mennään boilerilinjalla?
-
En väittänytkään että boileri olisi tuon kokoinen vaan että kuumaa vettä on tarjolla tuon verran :)
Omassa vaunussa kuumaa vettä on tarjolla käytettäväksi 8,5l ja tarvittaessa sitä tehdään lisää automaattisesti.
-
Vieläkö ehtii boillerikisaan mukaan :P :laugh:
Autosta löytyy siihen nimenomainen laite Truma Boiler B14 ja koko tankillisen (150l) jaksaa antaa kuumaa vettä :D
(http://www.truma.com/int/en/water-systems/img/boiler_b10_b14_diagramm_detail_xl_gb.jpg)
..tai siis liian kuumaa meikäläiselle, että saa käyttää suihkua kuin kotona.
-
Jännä käyrä, lämpimän veden lämpötila laskee vaikka lämmintä vettä ei käytä ::)
-
Varmaan sen takia ei mennyt kaupaksi kun tuota ei ilmeisesti ilmoiteltu missään. Ainakaan itse en törmännyt viime talvena tuohon vaikka katsoin suurennuslasilla kaikki 10-20te vaunut läpi, varsinkin perävessalla olevat, tai sitten siinä oli jotain joka pisti hylkimään joten ei jäänyt muistikuvaa.
Minäkin tuon linkkasin tälle foorumilla ja siitä tuli pitkä ketju kun sanoin jotta seuraava leima vasta 2017 :laugh:
Vai mitä Ossi ;)
-
Pitkään se Cabby oli myynnissä siellä Rastilan edustalla ja kaksi kertaa kävin sitä katsomassa ja molemmilla kerroilla ihmettelin miksi se vaunu on edelleen myynnissä.
Ja se oli nettikaravaanissa piiiiitkään myynnissä
Ja se vaunu oli tosiaan tämä
http://www.nettikaravaani.com/cabby/680/1404735
Missä lie menee, joku sai hyvän vaunun halvalla.
-
Minäkin tuon linkkasin tälle foorumilla ja siitä tuli pitkä ketju kun sanoin jotta seuraava leima vasta 2017 :laugh:
Vai mitä Ossi ;)
Kuulunee palstan luonteeseen. ;D
-
Kuulunee palstan luonteeseen. ;D
Loma-aikojen ulkopuolinen talvikeskustelu rönsyilee yleensä pahasti ja aiheuttaa mielikohua. Sitten taas keväällä kun pääsesonki lähestyy keskustelun luonne muuttuu
-
Sääli jos hyvä merkki katoaa, . . .
Olisi hyvä jos Cabby saisi rahoittajan jos selviää konkurssitta.
Sääli on sairautta ja konkurssi on hyvä mutta tulipaloa ei voita mikään, kysykää vaikka yrittäjiltä . . .
-
Itse tulkitsisin asian toisin. Paikallaan "jumittavien" määrä kasvanut hieman ja liikkuvat siirtyvät matkailuajoneuvoihi n. Kuten mekin teimme. Matkailuautolla emme taasen ole montaa kertaa yöpyneet leirintäalueella koske ne eivät m-autolle tarjoa rahalle vastinetta.
Minusta ei voida tehdä sellaista yleistystä, etteivät matkailuautoilijat kaipaisia leirintäalueiden palveluita. Jotkut kaipaavat, toiset eivät. Meidän alueella vuosittain käyvistä vierailijoista yli puolet lienee matkailuautoilijoit a.
Ja myös vaunuilijoista löytyy puskaparkkeilijoita *nostaa käden pystyyn* mutta en tee tuosta itselleni mitään jyrkkää periaateasiaa. Mielialan mukaan mennään.
-
Juu, kuten mainitsinkin sen olevan vain oma tulkintani asiasta.
Mutta, kysäisen nyt kolmannen kerran, tietääkö kukaan keskustelun kohteena olevien kulkimien rakenteista ja millä alustoilla noita on viimeisen 10v aikana ollut tarjolla, siis integroituna?
Vai hylätäänkö tässä keskustelussa aihe ja keskustellaan pelkästään muusta?
Kaveri näet pohtii mauton hommaamista ja Cabby on häntä aina jotenkin pervosti viehättänyt... Jos menee konkkaan niin hankkimisessa on tietenkin omat riskinsä.
-
Eipä löydy Cabby.se m-autoja, mutta muistelen aikaisemmin löytyneen alkoviautoa kahta eri mallia. Integroitua ei muistini mukaan Cabby tehnyt.
http://www.husbilhusvagn.se/tester/husbilar/cabby-24-lb-halvintegrerat-med-nordiska-fortecken-601 löytyi näköjään myös puoli-integroitu.
-
Kaikki ne mitkä minä olen nähnyt livenä (vm. n 2006-2008) ovat olleet Rellun alustalla ja puoli integroituja. Uretaani eristeillä kuten vaunut, ainakin nuo olivat (myyntipuheiden mukaan).
-
Muistelisin vuonna -88 jotta Hgissa Heikkakiventiellä joku liike möi Cabbyn alkovimallin m-autoa, käytiin katsomassa. Silloin tällöin ollut liikenteessä tuota ikäluokkaa oleva alkovimallin m-auto.
-
Kyllähän Cabbyllä vähän on sama tyylinen tilanne kuin Soliferilla.
Näyttää jo siltä, että osan merkkiä valmistaa saksalaiset.
Sileäpeltiset Cruze-vaunut valmistaa saksalainen Dethleffs.
(http://karavaanari.org/kuvat/1421130868.jpg)
-
Muistelisin vuonna -88 jotta Hgissa Heikkakiventiellä joku liike möi Cabbyn alkovimallin m-autoa, käytiin katsomassa. Silloin tällöin ollut liikenteessä tuota ikäluokkaa oleva alkovimallin m-auto.
Olen myös nähnyt tämmöisen auton ja se on ollut Ivecon alustalla.
Alla kuvia ikäjärjestyksessä. Ensimmäinen on taitaa 80-luvun jotain, toinen kuva vm1988, ja kolmas vm 1994
(http://karavaanari.org/kuvat/1421131184.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1421131281.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1421131185.jpg)
-
Minäkin tuon linkkasin tälle foorumilla ja siitä tuli pitkä ketju kun sanoin jotta seuraava leima vasta 2017 :laugh:
Vai mitä Ossi ;)
Näinhän se oli - muutkin lienee huomannu kauppiaan kusetusyrityksen, jos ei oo menny kaupaksi ;D
-
Näinhän se oli - muutkin lienee huomannu kauppiaan kusetusyrityksen, jos ei oo menny kaupaksi ;D
Se ei ollut kauppiaan vaunu vaan yksityisen, jota Kippari Caravan ns välitti.
-
Näinhän se oli - muutkin lienee huomannu kauppiaan kusetusyrityksen, jos ei oo menny kaupaksi ;D
Ei siinä ollut edelleenkään kusetusta, seuraava katsastus 1.1.2017 :laugh:
-
Ei siinä ollut edelleenkään kusetusta, seuraava katsastus 1.1.2017 :laugh:
Ei vaan 2.1.2017. Pyhäpäivinä ei katsasteta ja ne lisää aikaa päivällä. Jos 1.1. sattuisi perjantaille viimeinen katsastuspäivä olisi maanantai 4.1. Vuonna 2017 1.1 osuu sunnuntaille
-
Kyllähän Cabbyllä vähän on sama tyylinen tilanne kuin Soliferilla.
Näyttää jo siltä, että osan merkkiä valmistaa saksalaiset.
Sileäpeltiset Cruze-vaunut valmistaa saksalainen Dethleffs.
(http://karavaanari.org/kuvat/1421130868.jpg)
Ei nyt ihan noinkaan. Cabby Cruze sarja taisi olla mallivuodeksi 2014 tullut kokeilu saada jalansijaa ns edullisimpaan hintaluokkaan eli detsku teki sarjan kapeita vaunuja jotka tarroilla tehtiin Cabbyiksi.(yritettiin perustella näppärän kokoisena reissuvaununa). Yllättäen kauppa ei käynyt ja ihmettelen, mitä järkeä tuollaista oli edes yrittää tuupata markkinoille. Tuollahan tehdään hallaa omalle tuotemerkille, kun merkin ominaiset jutut ei ole läsnä ja asiakas saa ns väärän kuvan merkistä. Olkoonkin että Detsku on sinällään ihan hyvä tuote. (ja järkevä ostaja varmaan osaa laskea 1+1 ja ostaa sen saman tuotteen samoilla varusteilla edullisemmin dethleffs- merkkisenä. En tiedä paljonko tuossa sekoilussa tuli Cabbylle takkiin, mutta veikkaisin että puhutaan kohtuu isoista summista.
PS: Tämänkin topicin vois joku ylläpidosta siivota offtopic jutuista jotka ei millään tavalla liity aiheeseen.
Ainakaan minua ei kiinnosta pätkääkään tämän topicin yhteydessä miten iso vesisäiliö jossakin muun merkkisessä vehkeessä on tai käytetäänkö leirintäalueen palveluita vai ei. Niille jutuille voisi perustaa ihan oman topicin, kun ne sinällään keskustelua tuntuvat herättävän.
-
Ei nyt ihan noinkaan. Cabby Cruze sarja taisi olla mallivuodeksi 2014 tullut kokeilu saada jalansijaa ns edullisimpaan hintaluokkaan eli detsku teki sarjan kapeita vaunuja jotka tarroilla tehtiin Cabbyiksi.(yritettiin perustella näppärän kokoisena reissuvaununa). Yllättäen kauppa ei käynyt ja ihmettelen, mitä järkeä tuollaista oli edes yrittää tuupata markkinoille. Tuollahan tehdään hallaa omalle tuotemerkille, kun merkin ominaiset jutut ei ole läsnä ja asiakas saa ns väärän kuvan merkistä. Olkoonkin että Detsku on sinällään ihan hyvä tuote. (ja järkevä ostaja varmaan osaa laskea 1+1 ja ostaa sen saman tuotteen samoilla varusteilla edullisemmin dethleffs- merkkisenä. En tiedä paljonko tuossa sekoilussa tuli Cabbylle takkiin, mutta veikkaisin että puhutaan kohtuu isoista summista.
PS: Tämänkin topicin vois joku ylläpidosta siivota offtopic jutuista jotka ei millään tavalla liity aiheeseen.
Ainakaan minua ei kiinnosta pätkääkään tämän topicin yhteydessä miten iso vesisäiliö jossakin muun merkkisessä vehkeessä on tai käytetäänkö leirintäalueen palveluita vai ei. Niille jutuille voisi perustaa ihan oman topicin, kun ne sinällään keskustelua tuntuvat herättävän.
No voi hyvänen aika! Jaksaako joku valittaa siitä, että keskustelu on hetkeksi mennyt aiheesta sivuun? Näköjään sellaisiakin on ;) Eiköhän tässä maassa ole jo tarpeeksi kieltoja ja rajoituksia, joten piristäviä vaan ovat joskus tylsän aiheen vierestä. Tässäkin oli kiva lukea väittelyä vesisäiliöstä. Jos se jotain ahdistaa, niin pipoa pikkuisen löysemmälle, lopputalvikin menee kivemmin. :) Thumb
-
Ja olen oppinut isoimmilta sen että pidetään tekniikkasivut puhtaana muuten saa ketjut rönsyillä, toki poikkeuksiakin on riippuen kuka sanoo ja kuka sen sitten ottaa itseensä.
-
Ja olen oppinut isoimmilta sen että pidetään tekniikkasivut puhtaana muuten saa ketjut rönsyillä, toki poikkeuksiakin on riippuen kuka sanoo ja kuka sen sitten ottaa itseensä.
Eihän tämä ole varsinainen tekniikkakeskustelu . Koko asia esitetty otikossa ja kommentointia ei olisi tarvinnut ollenkaan.
-
Eihän tämä ole varsinainen tekniikkakeskustelu .
Ja sen vuoksi tässä rönsyily lieneekin luvallista. Thumb
-
Cabby on saanut jatkoa Thumb
Ruottissa muutenkin nousujohteista matkailukulkineissa . Vaunupuolellakin kovia nousuprosentteja. LMC ei vaan kelpaa. 2013 yksi 2014 ei yhtään ;)
Taas Knaus on siellä myyvä.
http://www.husvagnochcamping.se/artiklar/nyheter/20150116/husbilarna-fortsatter-att-oka
-
Hienoa että hyvä ja perinteinen Pohjolaan rakennettu vaunu saa jatkaa. Toivottavasti tuo 25 %:n akordi auttaa Cabbyn kuiville.
En ole omistanut yhtään Cabbya mutta aina se on ollut tutkittaessa laadukas vaunu.
Onnea vaan Cabbylle ja uudelle vd:lle.
-
http://www.gp.se/ekonomi/1.2953927-husvagnskonkurs-drabbar-63-anstallda
Nurin meni! Thumbd
-
Oli se aika heikoilla kun ei vuoden apu riittänyt.
Kenties liian pieni myynti ja ylimitoitetut kulut toivat tuon tuloksen.
Toivottavasti joku järkevä jatkaa toimintaa koska ammattitaitoista väkeä olisi hyvin saatavilla.
-
Keskittyminen jatkuu.
Ei hyvä, kilpailu ja hinnat häviäjänä.
-
Tämä pohjoismaisten vaunujen trendi on ollut pitkään heikko, ja jatkuu edelleen valitettavasti. Liian konservatiivinen suhtautuminen markkinoihin ja vähän on kyllä ylimielisyyttäkin ollut havaittavasissa.
Esim lapsiperheille suunnitellut vaunut ovat saksalaiset ajaneet ohi ajat sitten, tehneet uusia pohjaratkaisuja. Vasta myöhemmin esim kabe on herännyt.
Jos Polar ja Kabe meinaavat säilyä on vaunuja tehtävä huomattavasti halvemmalla.
Vaikka olet paras, mutta et myy yhtään, käy kalpaten.
Cabbyn konkurssista juttua myös täällä.
http://www.vf.se/nyheter/kristinehamn/cabby-gar-i-konkurs
Mielenkiintoinen keskustelu muuten tässä ketjussa kaikkiaan.
-
Google kääntäjä ; )
Cabby menee konkurssiin
Kristinehamn
Tänään meni Cabby Kristinehamnin virallisesti konkurssiin.
- On surullista ja haikea. Olemme kaikki yhtä mieltä, sanoo Svein Valheim toimitusjohtaja Cabby Caravan AB
Kun 50 vuotta alalla liittyi tänään Ruotsin asuntovaunu valmistaja, Cabby, jonka pääkonttori sijaitsee Värmlannin Kristinehamn konkurssiin.
- Se on hyvin surullinen uutinen. Varsinkin koska tiedän, miten sekä henkilöstön ja johdon ovat taistelleet saada yritys takaisin jaloilleen, sanoo Bjarne Olsson (S), pormestari kunnan Kristinehamn.
Työttömyys kunnassa on vähentynyt viime aikoina, mutta edelleen korkea.
- Sen jälkeen me tiedämme vielä jos tämä tarkoittaa työttömyyttä. Se on tunnettu tuotemerkki hyvä tuote joten toivomme, että joku tulee ja valtaa, sanoo Bjarne Olsson.
63 työntekijät saivat uutiset klo 10.00 eilen aamulla.
- Tietysti se oli vaikeaa kaikille, sanoo Svein Valheim toimitusjohtaja Cabby Caravan AB.
Kun nykyiset omistajat otti vuonna 2008, yhtiö, rasittaa velka. Siitä lähtien he ovat onnistuneet palauttamaan 120 miljoonaan. Maaliskuussa 2014 yhtiö tehtiin uudelleenjärjestely jä ja siitä lähtien yritys on toipunut.
- Meillä on positiivinen kassavirta. Valitettavasti se ei riittänyt. Tapaamisessa pankin 7 tammikuu muistutti pankki valmiusluotto ja sanoi, he ajattelivat, että konkurssi oli asianmukainen. Se pakotti meidät jättää konkurssihakemus.
Hakemus toimitettiin Karlstad käräjäoikeudessa perjantaina ja sai konkurssiin maanantaina. Konkurssi tulee Carl-Henrik Salomonsson, Hamilton Asianajotoimisto, Karlstad.
http://www.vf.se/nyheter/kristinehamn/cabby-gar-i-konkurs
-
Lähtikö nyt minun vaunun hinta nousuun, kun uusia ei saakkaan enää? Thumb
-
Lähtikö nyt minun vaunun hinta nousuun, kun uusia ei saakkaan enää? Thumb
Tottakai Thumb
Ja uuteenkin vielä ehtii vaihtaa ...
http://www.nettikaravaani.com/cabby/kaikki/matkailuvaunu?yfrom=2016&show_search=1
-
Tuo 570 olis minun mieleen, ihan laadukkaan olonen vaunu ainakin kuvissa
-
http://www.expressen.se/motor/cabby-i-konkurs/
-
Sääli, mutta olihan tuo nähtävissä jo viime vuoden myynti/rekisteröintiluvuista, että asiakkaiden luotto firman tulevaisuuteen yrityssaneerauksen myötä oli mennyt ja myynti kokonaisuudessaan oli alle puolet siitä mitä aikaisempina vuosina.
Mielestäni Cabby kaatui ensisijaisesti huonoon markkinointiin, itse tuote oli hyvä.
-
Miten cabbyllä tänään menee,,tehdäänkö uusia enään,,itselläni on Cabby 62 vm,2013,,miten huollot takuu ja varaosat,,sillä takuuhan on vielä voimassa??