Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: pamaus - 24.07.2014 kello on 13:28
-
Onkohan kenelläkään tästä Volvon XC60 maasturista mitään kokemuksia ?
Millainen auto on vaunua vedettäessä ?
-
Eihän sillä saa vetää kuin 1800kg....
-
Onkohan kenelläkään tästä Volvon XC60 maasturista mitään kokemuksia ?
Millainen auto on vaunua vedettäessä ?
Mä luulin että sulle on jo auto tulossa. Mutta ihan jo naapureiden, tuttujen, kyläläisten ja sukulaisten ja nimenomaan orgilaisten takia pysy vaan Volvossa niin eivät he kuten emme mekään kuvittele mitään syytä siihen miksi olet merkkiä vaihtanut. ;D
-
Käyttäjä Beedrolla on sellainen ,kysäise. Mun vastapäisellä on myös muttei ole vielä hinannut. Ruotsissa noita näkyy vaunun vetureina paljon.
-
Eihän sillä saa vetää kuin 1800kg....
Ainakin tämän ilmoituksen autolla 2000 kiloa :D
http://www.aldvaihtoautot.fi/Autot/Volvo/XC60/ELI549
Edit:
Samoin Volvon maahantuojan mukaan
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/XC60/2012/all/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-471973
-
Ilmeisesti jossain on 1800kg ja joissain enemmän. Tässä mitä katsoin niin oli vaan se 1800kg
http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/6543714
-
Olisko etuvedoissa 1800 kg ja 2000 kg nelivedoissa.
-
Mä luulin että sulle on jo auto tulossa. Mutta ihan jo naapureiden, tuttujen, kyläläisten ja sukulaisten ja nimenomaan orgilaisten takia pysy vaan Volvossa niin eivät he kuten emme mekään kuvittele mitään syytä siihen miksi olet merkkiä vaihtanut. ;D
Melkein oli jo uusi CRV tulossa, mutta jäi vähän välirahasta kiinni. Tai ei jäänyt edes välirahasta, ei vaan miellyttänyt riittävästi.
Joo juuri tuon lauseen takia pitääkin alkaa kyselemään XC60
-
Itekki käyny xc60 mallia potkimassa renkaisiin, lähinnä d3 mallia ja väri valkoinen. Koeajolle lähen vasta kun liukkaat kelit tulee.
-
Hondassa on melko pieni vetokyky. Vanhemmissa crv vain 1500 kg. Automaatti diesel accordissa 990 kg ;D
Miten lie uudemmassa Crv
-
Itekki käyny xc60 mallia potkimassa renkaisiin, lähinnä d3 mallia ja väri valkoinen. Koeajolle lähen vasta kun liukkaat kelit tulee.
Meillä on kopparössä nelivetokolmio . Vastapäisillä XC90 T6 ja XC60D5 ja sit mun traktori.
Mukava liukkaalla ajella vaununkanssa tai ilman.
-
Itekki käyny xc60 mallia potkimassa renkaisiin, lähinnä d3 mallia ja väri valkoinen. Koeajolle lähen vasta kun liukkaat kelit tulee.
Sama juttu. D3 mallia pelkällä etu vedolla+ automaatilla suunnitellut. Mulle riittää tämän vetopainot, olisko vain 1600 kg. Kokemuksia mielellään kuulisi. ;)
Eli kysymyksessä on lähinnä tuo kakkos auto.
-
Minulla on vielä tällä hetkellä vanhemmalla D5 koneella oleva XC60 käytössä. Jarrullinen maksimivetomassa on 2000 kg. Minulla tuo Dethleffs kuormattuna taitaa painaa hieman ylikin tuon ja viimeviikolla ajelin etelässä sillä mutkan 12,3 keskikulutuksella. Nopeutta pidin 85-90 välissä.
-
Kesä 2012, XC60 D3 120kw neliveto automaatti vm2010 veturina, vaunun kokonaispaino 1500kg. Auton vetomassa 2000kg. Hyvä jos huomasi että on vaunu perässä. Vakkari ja automaatin D asento pelasi hyvin yhteen. Autolla oli reissuun lähdettäessä ajettu vain 50tkm joten paikat oli vielä kunnossa.
Neliveto kannattaa ottaa kun niitä on tarjollakin enemmän kuin 2wd malleja. Voi on hiukan outo maasturin näköinen auto ilman nelivetoa, tarkoitan että hyvityshinta on ikävä yllätys kun tarjoat sitten joskus vaihdossa. Vaikka mitäs sitten jos on useita tuhansia vastaavaa nelikkoa halvempi jo ostaessa. Mutta vaununvedossa löytyy nurmikkoa, yms. ja nykyiset tehokkaat automaattiautot ovat ilman vaunuakin Suomen talvessa kivoja nelivetona kun ei vilkuttele sutimiseneston valoa ja leikkaa tehoa kiihdytystilanteiss a. Ja sitten 4wd on oikein tarpeellinen jos harrastus laajeneekin myös talveen. Neliveto ei lisää auton käyttökuluja tuossa mallissa.
-
No mitä mieltä muuten autosta. Keinuuko/huojuuko kori, mitä mieltä äänierityksestä, laadusta jne
-
No mitä mieltä muuten autosta. Keinuuko/huojuuko kori, mitä mieltä äänierityksestä, laadusta jne
Jos vastaan suoraan kysymykseen laadusta yms. niin sanon että surkea. Päätin joskus 7 Volvon jälken ettei pihaani tule enää yhtään Volvoa ja taas siis kaksi seisoo. XC90:siä minulla on ollut kaksi ja tässä on kyllä jämäkämpi jousitus kuin niissä. Muutoin kaikki materiaalit mm. nahkapenkit on nykyään ihan surkeaa laatua. Ja jos edellä joku sanoi ettei juuri 2000kg vaunua perässä tuntenut niin puhuu palturia. Kyllä sen huomaa, mutta saa sen siellä tulemaan. Mutta ei sitä noille painoille ole oikein suunniteltu. Mitä tulee sisätiloihin niin Audin jälkeen se on tosi ahdas, mutta sehän on valintakysymys. Maalipinta on todella ohut ja parin myllytyksen jälkeen meinaa mennä pinta puhki ja naarmuja tulee tosi helposti. Mutta jos XC60:sen haluat niin minulta löytyy sopuhintaan:)
-
Ja jos edellä joku sanoi ettei juuri 2000kg vaunua perässä tuntenut niin puhuu palturia. Kyllä sen huomaa, mutta saa sen siellä tulemaan.
Edellä kerrottiin vaunun konaismassan olleen 1500 kiloa ja auton maksimi perävaunupainon 2000 kiloa
-
Eipä tuo autojen laatu näin yleisesti ainakaan hirveästi ole parantunut.
Pitää käydä jossakin xc60 tutustumassa ja koeajamassa. Autosta kun ei ole oikein mitään käsitystä.
Tuosta Volvon nahkapenkki ongelmasta on tuolla Volvo foorumilla riittä kyllä juttua.
Joten yritetään välttää niitä.
-
Edellä kerrottiin vaunun konaismassan olleen 1500 kiloa ja auton maksimi perävaunupainon 2000 kiloa
Sori tuota en huomannut. Jospa se sitten tuolla D3 myllyllä ei tuollainen paino tunnu missään:)
-
Ents tämmönen,töpselivolvo. Tällä saa vetääkin isohkoa vaunua malli V60D6
Ei ole kai montaa hybridiä vastaavaa
http://www.autotalli.com/uusi-auto/38999/Volvo/V60/D6%20Summum+%20Plug%20In%20Hybrid%20Aut
(http://karavaanari.org/kuvat/1406305775.jpg)
-
Juu ei nahkapenkkejä, näilläkin helteillä selkä märkä ja syksyllä jo kylmä istua. Momentumia ja Kinetikiä on kankailla ja puolinahalla tyrkyllä. Mulla oli tuo D3 kesällä 2012 veturina "työsuhdemaisesti" ja sillä reissulla ei ollut laatuongelmia. Mutta ne tietävät joilla on ollut omana kauemmin. Vetojuttu onkin sitten ihan eri jos vaunun paino merkittävästi nousee mutta 1500kg uusi vaunu (kitkavetopää, uudet renkaat) tuli perässä niin ettei parempaa osaa kaivata. Seuraavana kesänä (2013) oli saman vaunun edessä MB GLK 320 CDi Automaatti -09 ja pidin Volvoa mukavampana ja oli selvästi tilavampi sekä viihtyisämmän näköinen sisältä.
-
Ents tämmönen,töpselivolvo. Tällä saa vetääkin isohkoa vaunua malli V60D6
Ei ole kai montaa hybridiä vastaavaa
http://www.autotalli.com/uusi-auto/38999/Volvo/V60/D6%20Summum+%20Plug%20In%20Hybrid%20Aut
(http://karavaanari.org/kuvat/1406305775.jpg)
Ei tähän kauheen isoa vaunua saa perään, koska hybrideihin ei saa asentaa vetokoukkua.
-
Ei tähän kauheen isoa vaunua saa perään, koska hybrideihin ei saa asentaa vetokoukkua.
Sulla tästä varmaan jotain faktaa löytyy :)
-
http://www.volvocars.com/fi/campaigns/v60-plugin-hybrid/Pages/default.aspx
Kyllä Volvon hybridiin koukun saa laittaa Thumb
-
Jep , ei passaa sekoittaa Aurikseen ja Priukseen. Niillä ei kai pahemmin saa vetää
1800 kiloa on max vaunun paino
Tuossahan on käytettynä.
http://www.nettiauto.com/volvo/v60/6439982
-
Minusta se on ihan hyvä vetoauto, siinä missä joku muu vastaava.
-
Tietääkseni d3 mallissa on Peugeotin kone 2013 asti, eli hiukkas systeemi menee kusi pytyn osastolle. Liekkö niissä sen kummempia ongelmia kuin muissakaan.
Koeajamissani yksilöissä koneen ääni kuuluu d3:ssa vaimeampana kuin d5:ssa. :-\
-
Tietääkseni d3 mallissa on Peugeotin kone 2013 asti, eli hiukkas systeemi menee kusi pytyn osastolle.
Kyllä nuo D3:t on aina Volvon omalla 5-syl moottorilla, vaikka olisi 2 litrainenkin diesel. V70:n ja S80:n sai PSA:n koneella merkinnällä 2.0D. Nyt uusi D4 on nelipyttyinen Volvon itsetekemä 2l kone.
-
Juuri näin D3 Volvon oma 2 ltr kone.
DRIVe / D2 malleissa on 60-sarjassa PSA:n kone ja noissa 2.0D Volvon malleissa.
-
Tuossa hyvä sivusto Xc60 moottori/ neliveto yhdistelmistä. D3 ei tarkoitakkaan että se on 2.0ltr moottori.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC60
-
Jos vastaan suoraan kysymykseen laadusta yms. niin sanon että surkea. Päätin joskus 7 Volvon jälken ettei pihaani tule enää yhtään Volvoa ja taas siis kaksi seisoo. XC90:siä minulla on ollut kaksi ja tässä on kyllä jämäkämpi jousitus kuin niissä. Muutoin kaikki materiaalit mm. nahkapenkit on nykyään ihan surkeaa laatua. Ja jos edellä joku sanoi ettei juuri 2000kg vaunua perässä tuntenut niin puhuu palturia. Kyllä sen huomaa, mutta saa sen siellä tulemaan. Mutta ei sitä noille painoille ole oikein suunniteltu. Mitä tulee sisätiloihin niin Audin jälkeen se on tosi ahdas, mutta sehän on valintakysymys. Maalipinta on todella ohut ja parin myllytyksen jälkeen meinaa mennä pinta puhki ja naarmuja tulee tosi helposti. Mutta jos XC60:sen haluat niin minulta löytyy sopuhintaan:)
Vanhoja juttuja, mutta onko Xc60 myynti-ilmoitusta, vähän kiinnostaa vaikka moititte. ;-)
-
Tuossa hyvä sivusto Xc60 moottori/ neliveto yhdistelmistä. D3 ei tarkoitakkaan että se on 2.0ltr moottori.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC60
Eipä , kuten ei BMW:ssä 325 jotta olisi 2,5 , samoin MB:ssä. Harhaanjohtavaa ;D
-
Eipä ihme jos d3:a koeajaessani olen kysellyt mahdollisesta 2lt. koneesta, eivät oikein osanneet sanoa että onko vai ei ko autossa sellainen.
Ihan parhaat eivät osanneet sanoa onko nelivetokaan. Ei millään pahalla myyjiä kohtaan, eri versiot on aika vaikea erottaa noin päällisin puolin.
-
.
Ihan parhaat eivät osanneet sanoa onko nelivetokaan. Ei millään pahalla myyjiä kohtaan, eri versiot on aika vaikea erottaa noin päällisin puolin.
Siis eivät osanneet sanoa onko joku volvo neliveto vai ei :o XC60? :o
-
Siis eivät osanneet sanoa onko joku volvo neliveto vai ei :o XC60? :o
Näyttävät myyjät olevan sen verran viksuja että asettuvat asiakkaan tasolle,jolloin ei kumpikaan tiedä. ;D