rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 25.09.2013 kello on 21:55 »

Minulla oli sama juttu muutama vuosi sitten. Nyppäsin viallisesta vastuksesta piuhan irti ja lämmittelin vain yhdellä (1000W) vastuksella. No, nyt on uusi/vanha patruuna laitettu tilalle.  :D
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 25.09.2013 kello on 21:48 »

Välttämättä ohmi mittari ei näytä vikaa, mutta eristysvastus mittarilla mittattuna vika löytyy jostain (paksuvirtamiehillä mittari) Laitetaan mittarilla esim 500v maan ja nollan tai vaiheen väliin (ei missään tapauksessa nollan ja vaiheen väliin tästä mitataaan ohmit onko vastus lanka ehyt). Näin olen mitannut esim lokilämmittimen autosta ja yleensä vastus poksahtanut ihan riittävästi. Jos vaunussa paljon kosteutta töpseleissä niin sekin voi laukoa vikavirtasuojan.

Viellä vähän lisäystä myös viallinen johto voi aiheuttaa laukaisun siinävaiheessa kun johtoon tulee kuormaa perään tai jopa kosteassa maassa oleva jatkojohto (ei saa edes käyttää). Jos kaikki toimii oikein kun patruunan töpseli (siis voi vaikka fööniä käyttää vaunun töpselissä) on irti niin silloin vika paikantuu paroniin.
Kirjoittanut: lmc77
« : 25.09.2013 kello on 21:33 »

Täytyy kokeilla. Äsken otin moottorin kyseisestä patruunasta irti ja siellä oli irtonaisia muovin paloja sekä kartiopää tippui akselilta voiko kyseinen asia vaikuttaa siihen vikavirta asiaan ?
Kirjoittanut: mjo33400
« : 25.09.2013 kello on 21:28 »

Kuinka sen saisi testattua tai korjattua näissä hommissa mulla peukalo keskellä kämmentä  ;)

Vaihtamalla koko vastuspaketti, mutta niitä ei tahdo löytyä enään. Mittaa vastus runkoa vasten niin näet mitä näyttää jos näyttää jotain 200kohmia niin vikavirtasuoja laukeaa. Muista ottaa patruunan töpseli irti rasiasta kun mittaat.
Kirjoittanut: lmc77
« : 25.09.2013 kello on 21:26 »

Kuinka sen saisi testattua tai korjattua näissä hommissa mulla peukalo keskellä kämmentä  ;)
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 25.09.2013 kello on 19:49 »

Toinen vastuksista sökö.  :)
Kirjoittanut: mjo33400
« : 25.09.2013 kello on 19:43 »

Vastusvika ilmeisesti.
Kirjoittanut: lmc77
« : 25.09.2013 kello on 19:07 »

Laukaisee vikavirran
Kirjoittanut: mjo33400
« : 25.09.2013 kello on 19:01 »

Sähköpatruuna laukaisee vikavirran mutta kun
laittaa normaaliin pistokkeeseen pysyy lämmöt päällä

Vikaahan tuossa on. Mitä tekee kun käännät shukon toistepäin?
Kirjoittanut: lmc77
« : 25.09.2013 kello on 18:37 »

Sähköpatruuna laukaisee vikavirran mutta kun
laittaa normaaliin pistokkeeseen pysyy lämmöt päällä