rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: perho-ukko
« : 21.07.2012 kello on 15:54 »

 Se rele pitää olla kaksitoiminen,lepoasennossa kennot lataa akkuja,kun virtalukon autossa ottaa käyttöön(on strtti),niin herätevirta,(on pitokäämi),vetää kelakytkimen kärjet,katkaisten hupipuolen akun toiminnan,diodi on vain latausta varten,starttimoottorilta saa käskyn !!
Kirjoittanut: Rölli
« : 21.07.2012 kello on 15:52 »

onko kukaan kokeillut kahta säädintä yksille kennoille?
Kirjoittanut: RR
« : 21.07.2012 kello on 15:49 »

Tai sitten aurinkokenno lataa ensisijaisesti ajoakkua ja diodi on ajoakulta hupiakulle. Startatessa ajoakun jännite laskee ja diodi menee estosuuntaan, ei purkaannu hupiakku startatessa.
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 21.07.2012 kello on 15:35 »

Miten startatessa saahaan diodi pysymään hengis (startti ottaa 1200A 9V:lla)
Edit: mikäli meinasit hupiakuilta startti akulle diodin
Samaa mieltä Perho-Ukon kaa että rele väliin..ei taida normidiodit kestää, saatika sitte piuhat jos sattuu huono mäihä.
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 21.07.2012 kello on 15:31 »

Miten startatessa saahaan diodi pysymään hengis (startti ottaa 1200A 9V:lla)
Edit: mikäli meinasit hupiakuilta startti akulle diodin
   Rele väliin,mikä katkaisee hupiakun startin aikana !!
Kirjoittanut: Rölli
« : 21.07.2012 kello on 15:19 »

Diodi,riittävän iso,väliin tai rele,diodin kynnysjännite hieman pudottaa latausjännitettä (noin 0,7V ),mutta toimii !!
Miten startatessa saahaan diodi pysymään hengis (startti ottaa 1200A 9V:lla)
Edit: mikäli meinasit hupiakuilta startti akulle diodin
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 21.07.2012 kello on 15:02 »

 Diodi,riittävän iso,väliin tai rele,diodin kynnysjännite hieman pudottaa latausjännitettä (noin 0,7V ),mutta toimii !!
Kirjoittanut: Rölli
« : 21.07.2012 kello on 14:37 »

Eli esimerkiksi asuntoauton hupi sekä startti akkujen yhtäaikainen lataus. Mitenn arvon herrat toteuttasivat kyseisen ongelman.