rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: kimi
« : 5.11.2012 kello on 11:54 »

Jarruneste sitoo vettä ja vesipitoisuus mitataan esim. joillakin radoilla ennen kun saa luvan ajaa.  Aikoinaan oli tilanne ennen kisaa sellainen, että jarrunesteen kosteus oli rajalla ja auto sai lähtöluvan pelkästään säiliön nesteet vaihtamalla.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 5.11.2012 kello on 11:50 »

Ja pahimmassa tapauksessa kun kaikki palat/kengät vaihdetaan kerralla niin tulee korkin kautta ulos nesteet, optimi varmaan akseli kerrallaan ja aikojen päästä toinen akseli, niin vähempi lisäystä tai poistoa. Tosin joissakin huolto-ohjelmissa neste vaihdetaan tietyin väliajoin muutenkin kokonaan uuteen.
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.11.2012 kello on 11:25 »

Tosiaan kun palat ja hihnat kuluu niin tietysti nesteen pinta laskee. Kun palat vaihdetaan niin pinnan korkeus palaa.
Niin, jos kulumisen takia nestettä lisää, pitää muistaa poistaa sitä palojen/hihnojen vaihdossa. Operaatiossa kun männät työntää sisään säiliön korkista tulvii, oli se kiinni tai ei. Glykolineste on "maalinpoistoainetta" - kiehuu maalit. Tulee käytettyä siihenkin tarkoitukseen - tarkoituksella  Thumb
Kirjoittanut: mike
« : 5.11.2012 kello on 11:01 »

Tosiaan kun palat ja hihnat kuluu niin tietysti nesteen pinta laskee. Kun palat vaihdetaan niin pinnan korkeus palaa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.11.2012 kello on 10:48 »

Niin, siis 5.1:stä voi sekkoittaa wanhoihinkin nesteisiin, 5:sta EI.  Ja 5:sta ei normaaliautoissa ole tarverta edes käyttää, se kun on silikonipohjaista ja toimii vähän eri tavalla.

Tulipa taas opittua jotain.   :D

Joo, tuo 5.1 sekottaa pakkaa hyvinkin 8)

Enkkukielisillä palstoilla keskustellaan paljonkin DOT 4, +, super (ESP) <> 5.1 onko eroa kuin kiehumispiste parempi. Joku löytänyt speksin, että -40C viskositeetti alempi, toinen taas kertoo, että +, super ja 5.1:ssä kaikissa visko samat, eli alempi kuin perus 4:ssa..

Mutta kun lisäyksestä kyse  (ei vaihtamisesta), pysyisin samassa mitä on jo ennestään - se kun selviäisi  Thumb
Jos autossa ei ABS:ää, TCS:ää tai ESP:iä, aika varmaan perus DOT4 tavaraa, muussa tapauksessa parempaa  :-\
Kirjoittanut: tsahkali
« : 5.11.2012 kello on 10:29 »

Niin, siis 5.1:stä voi sekkoittaa wanhoihinkin nesteisiin, 5:sta EI.  Ja 5:sta ei normaaliautoissa ole tarverta edes käyttää, se kun on silikonipohjaista ja toimii vähän eri tavalla.

Tulipa taas opittua jotain.   :D
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.11.2012 kello on 10:22 »

DOT5.1 on eri nestettä kuin DOT5, eli DOT5 silikonipohjainen ja DOT5.1 on glykolipohjainen. Ja ei voi sekoittaa keskenään.

Näimpäs muuten olikin!

Tuossa kohdin se "outous" olikin  :o Eli tarkkana..
Kirjoittanut: 99
« : 5.11.2012 kello on 10:18 »

DOT5:sta tai nykyisin se on 5.1 on ainoa mitä ei pidä erehtyä laittamaan - eikä siihen muita - kun on silikonipohjainen ja muut glykolipohjaisia..

DOT5.1 on eri nestettä kuin DOT5, eli DOT5 silikonipohjainen ja DOT5.1 on glykolipohjainen. Ja ei voi sekoittaa keskenään.
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.11.2012 kello on 10:15 »

En ole varma ymmärsinkö kysymystä oikein..mutta jos itekseen laskee niin ainakin mahdolliset vuotokohdat pitää etsiä..ja tietty samaa dot4 lisätä!
Tuoreissa autoissa tuo DOT4 voi olla myös DOT4+ tai DOT4Super, esim. Ford käyttää tuota.
DOT5:sta tai nykyisin se on 5.1 on ainoa mitä ei pidä erehtyä laittamaan - eikä siihen muita - kun on silikonipohjainen ja muut glykolipohjaisia..

Eikös se tyyppi säiliön korkista tai ohjekirjasa selviä?

Btw. nestepintahan tippuu alarajalle, jos palat kaput - muussa tapauksessa sitä vuotaa.
Kirjoittanut: 99
« : 5.11.2012 kello on 10:12 »

Mitäs sitten tapahtuisi?

Nesteet muuttuu puuroksi.