rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 11.05.2012 kello on 22:21 »

^
Tuli.
Varsinki sateella/märällä tiellä rengasääni oli tuntuvaa ennen - osa tuli korvausilmaventtiil in kautta (koteloin sen ottamaan toisaalta kuin renkaan edestä), ja osa päivänvalon-ohuen lasikuidun läpi..

Nyt on hiljainen ja "lämmin" (30mm uretaania)  Thumb
Kirjoittanut: seppo2007
« : 11.05.2012 kello on 20:50 »

kysymys 88k5:lle tuliko siitä porrasmontusta hiljaisempi vuorauksen jälkeen?omastani paistaa melkein päivä läpi portaan kulmista,pitää varmaan ryhtyä toimenpiteisiin.

seppo/kata3   2010
Kirjoittanut: aaoulusta
« : 2.04.2012 kello on 15:17 »

Taidampa suunnitella 30mm routalevystä sen ja kiinnitys liimamassalla...... ::)
Kirjoittanut: Jushi69
« : 29.03.2012 kello on 22:37 »

     Onko kokemusta Noise Killeristä kellään? tuota bitumimattoa olen myös ajatellut  vaihtoehtona!   88k5 onko tuo porras miten lujassa kiinni? ja otitko ite sen irti kun operoit tuon eristeen siihen..
Ei muutakun netistä poimittua: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33502.0
Kirjoittanut: 88k5
« : 29.03.2012 kello on 21:42 »

..onko tuo porras miten lujassa kiinni?
Tuntui olevan :-\ Ruuvit irroitin, mutta ei vaiktusta kun jollain liimalla/massalla varsinaisesti kiinni. Lisäksi ovikarmi ja helmamuovit olivat tiellä..
Kirjoittanut: 88k5
« : 29.03.2012 kello on 21:38 »

Hyvin huomattu ;D ;D ;D

(Sisäportaan eritys)

Pittänee korjata tuo otsikko  ::)

Kiitoksia korjauksesta  ;D

(Pilkun)tarkkaan te luette  :o
Kirjoittanut: 99
« : 29.03.2012 kello on 21:29 »

Oliskohan tuossa otsikossa kirjoitusvirhe ! ;D ;D ;D ;D ;D

Hyvin huomattu ;D ;D ;D

(Sisäportaan eritys)

Pittänee korjata tuo otsikko  ::)
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 29.03.2012 kello on 21:25 »

Tarkoitatko, että pitumimatto on huokoista?

En, vaan olin samaa mieltä sen sopivuudesta äänieristykseen.  :)
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 29.03.2012 kello on 21:21 »

 Oliskohan tuossa otsikossa kirjoitusvirhe ! ;D ;D ;D ;D ;D
Kirjoittanut: 88k5
« : 29.03.2012 kello on 20:40 »

Jep, riippuu mitä halutaan eristää..

Korkeampia ääniä ja lämpöä, niin tarvitaan paksumpaa huokoista materiaalia.

Jos materiaali tiheää (painavaa), niin lämpöeritävyys huono, mutta matalien taajuuksien äänieristys hyvä. Ohuena kerroksena (2-3mm), esim. bitumi toimii vaimentavana peltiin liimattuna lähinnä kotelovärähtelyä ja tärinän tuomaa ääntä pellin resonssitaajuudella .

Itse tähtäsin tuohon korkeisiintaajuuksi in ja lämpöeristämiseen siten, että tein tuon lasikuituportaan ulkpuolelle (auto alle) pellistä "kuoren". Eli väliin jäi n. 30 mm tyhjää, jonka sitten täytin ruistuttamalla väliin uretaanivaahtoa eristeeksi.  8) Itse porrasta en irroittanut..

E: niinkuin tuosta 3D-mallista voi nähdä, porras vähän joka suuntaan vino, ei "mittojen ottaminen" suoraan auton alta ole peltikanttaukselle ihan 'bea-nuts'. Mallinsin siis ensiksi portaan, ja kasvatin (extrude) kappaletta (solid) 30mm 'ulospäin' - ja irrotin uudesta kappaleesta pinnat (faces) suoristaen ne. Pellin mitoitus oli siinä  ;D