rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjo33400
« : 27.08.2025 kello on 15:01 »

Veikkaan noin 10 litraa.
Kirjoittanut: dekkster
« : 27.08.2025 kello on 13:12 »

No niin, sehän lähti Motonetin punaisella Alde-litkulla homma taas pelittämään ja lämmöt kiertämään. Joskin tässä tuli vastaan että siellä selvästi (ikivanhat) vihreät nesteet olleet sisässä. Osaako kukaan arvata ellei peräti tarjota faktaa pöytään että kuinka paljon tuollainen Libertyn patterikierto haukkaa nestettä sisään jos sen tyhjäisi ja täyttäisi kokonaan uusiksi? Tuli kuitenkin ostettua tuo 4l pönikkä josta ehkä litra meni nyt käyttöön.
Kirjoittanut: reissu
« : 26.08.2025 kello on 22:18 »

On noi mjo33400:n kaaviot kyllä vimpan päälle yksinkertaisen selviä.
Kirjoittanut: dekkster
« : 26.08.2025 kello on 16:32 »

Noissa glykoli tai vastaavissa nesteissä on aina rajallinen käyttöikä koska niissä olevat lisäaineet menettävät tehonsa.
Eli esim korroosion esto heikkenee ja loppuu.
Valmiiksi sekoitetussa se etu että siinä käytetty vesi on oletettavasti oikeaa laatua.
Kotihanasta voi tulla kalkkipitoista joka haittaa lämmönsiirtoa ja tukkii paikkoja. Tai sitten jos lähdevesi niin hapanta joka taas syövyttää alumiiniosia ja kuparia vauhdilla.

Näin olen ymmärtänyt ja sitä arvon että pitääkö se tyhjentää kokonaan ja mikä sitten kapasiteetti lienee. Tyhjennys taitaa olla suhteellisen simppeliä. Motonetissä ovat näköjään nuo alde-nesteet valmiiksi sekoitettuja.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 26.08.2025 kello on 15:10 »

Noissa glykoli tai vastaavissa nesteissä on aina rajallinen käyttöikä koska niissä olevat lisäaineet menettävät tehonsa.
Eli esim korroosion esto heikkenee ja loppuu.
Valmiiksi sekoitetussa se etu että siinä käytetty vesi on oletettavasti oikeaa laatua.
Kotihanasta voi tulla kalkkipitoista joka haittaa lämmönsiirtoa ja tukkii paikkoja. Tai sitten jos lähdevesi niin hapanta joka taas syövyttää alumiiniosia ja kuparia vauhdilla.
Kirjoittanut: dekkster
« : 26.08.2025 kello on 13:08 »

Kiitän! Tuonhan toki empiirisestikin saa helpohkosti testattua kun laittaa maasähköt kiinni. Sattuisiko olemaan mitään arvausta paljon tuollaisen LMC Libertyn kierron täyttöön menisi, kannattaako tuollainen 4 litran pötikkä ostaa suosista?
Kirjoittanut: mjo33400
« : 26.08.2025 kello on 12:35 »

Vastasit omaan kysymykseen oikein. ;D Kiertovesipumppu pitää olla päällä, jos on Alde patruuna ja siinä erillinen ohjaus kytketty. Jos on kytketty 1kw: kanssa yhteen ei sitä pumpun ohjausta tarvitse laittaa.


Kirjoittanut: dekkster
« : 26.08.2025 kello on 12:27 »

Enkunkieliset ohjeet olenkin jo löytänyt mutta tuokaan kuva ei kyllä vastaa kysymykseen että _koska_ tuo sähköpatruuna on päällä maasähköissä? Oletan että kun tuo 1/2KW -kytkin on keskiasennossa niin silloin se ei lämmitä.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 26.08.2025 kello on 09:57 »




Kirjoittanut: dekkster
« : 25.08.2025 kello on 14:30 »

Yritin hakutoimintoa käyttää huonolla menestyksellä joten tehdään (varmaan viideskymmenes samasta aiheesta, pahoittelen..) uusi ketju. Aldessa nesteitä ei täyttö-/kiertomoottorikipossa edes näy, minkäänlaista tietoa ei ole koska viimeksi täytetty/huollettu joten ainoa mahdollisuus lienee vain ostaa pötikkä (tämän oletan olevan oikea; https://www.motonet.fi/tuote/alde-antifreeze-pakkasneste-4-l-37c?product=45-2933), täyttää ja kokeilla tuleeko vuotoa jostain? Kuitenkin siinä käsityksessä olen että eihän tuon glykolin pitäisi edes vuosien saatossa pahasti haihtua, vai olenko väärässä?

Toinen kysymys, selvän perinteisesti sähköpatruunan 230v pumppu ei toimi, tämähän sinällään ei ole dramaattista kun maasähköissä ollessa hupiakku kuitenkin latautuu ja 12v pumppua pystyy hyvin käyttämään. Kysymys on, valitaanko maasähkössä ollessa tuon sähköpatruunan päällä oleminen Alden 1/2KW -kytkimestä, eli jos se on keskiasennossa, on patruuna pois päältä, muussa tapauksessa päällä?