Kirjoittanut: tsahkali
« : 31.12.2024 kello on 10:58 »Onko tämä nyt sellainen ongelma jota kukaan ei ole vielä puukottanut?
Kirjoittanut: tsahkali« : 31.12.2024 kello on 10:58 »Onko tämä nyt sellainen ongelma jota kukaan ei ole vielä puukottanut?
Kirjoittanut: jeesus61« : 30.12.2024 kello on 20:39 »Oireen perusteella vaikuttaa kuin hupiakun buusteri ottaisi virran liian läheltä auton akkua, ohi auton oman shuntin. Näin auton Ecu ei ole tietoinen kaikesta kulutuksesta eikä siten osaa pyytää latausta tyhjenevään akkuun. pitää paikkansa. samasta kohtaa ottaa mistä laturilta tulee akun päälle. shuntti maakarvassa. älylaturi vaan on just niin tyhmä kuin siihen on ohjelmoitu. varmaan et on saatu meneen jonkun prosentin osan alle CO2 kulutusta. se tosiaan lataa yleensä joka toinen päivä. huomasin et jos buusterin pakottaa päälle ennen starttia niin saattaa samana päivänä jopa ladata Kirjoittanut: Aakku« : 30.12.2024 kello on 19:40 »joo siis on siellä ne rajat. kun pistää rajan esim 12.0V + 0.5V niin lakkaa hupiakkujen lataus kokonaan jos ajaa cruisella. kyllä siellä pitäis se 12.5-12.8 volttia ajon aikana olla mutta ECUn mielestä ei tarvi. 11V riittää. on mulla kyllä sen ajoakun maakarvan pikaliittimen ohitus vielä testaamatta vaikken siihen usko ku normaalisti starttaa nätisti eikä liitin kuumia.Jos noin toimii, niin vika ei käsittääkseni johdu lisäakuista, vaan ECU on rikki. Jos akussa on 11 V jännite, niin akku on tyhjä. Epäilen, että nyt on oikaistu jossain kohtaa, eikä varsinaista vikaa ole korjattu. Elikä huollossa ei ilmeisesti taidot ole kuitenkaan riittäneet. Enää ei taida virhevastuustakaan olla hyötyä, jos systeemiä on sorkittu. Kirjoittanut: ajuri« : 30.12.2024 kello on 19:33 »Italia motor on todella hyvä paikka fiattien alustan korjaamiseen. Pitkä kokemus, siellä käytän autoni määräaikais huolloissa. He eivät mielestäni tee asunto-osan huoltotöitä. Toivotaan et saat autosi kuntoon.
Kirjoittanut: jeesus61« : 30.12.2024 kello on 19:24 »joo. paskan möivät. mut ei nyt homma hoidossa. italia motorin pasi pyysi et selvittäisin hommaa ja pistän pasille ohjeet niin korjaa niille joilla se on.
Kirjoittanut: ajuri« : 30.12.2024 kello on 19:13 »Jotain on pielessä kyllä. Kukakohan on tuon kytkenyt? Ostitko auton uutena? Tekikö myyjäliike nuo lisätyöt autoosi? Noista pitää kyllä ymmärtää paljon, kun noita tekee. Harmillisia juttuja on kyllä. Hankit kalliin auton ja ei toimi. Tuo ei kyllä tee akuillekkaan hyvää.
Kirjoittanut: jeesus61« : 30.12.2024 kello on 19:04 »DC/DC buusteri katkaisee syötön hupiakkuun, kun jännite starttiakussa laskee raja-arvoon. Ajoakkuun jää aina riittävä starttivirta.
Mulla toimii näin. joo siis on siellä ne rajat. kun pistää rajan esim 12.0V + 0.5V niin lakkaa hupiakkujen lataus kokonaan jos ajaa cruisella. kyllä siellä pitäis se 12.5-12.8 volttia ajon aikana olla mutta ECUn mielestä ei tarvi. 11V riittää. on mulla kyllä sen ajoakun maakarvan pikaliittimen ohitus vielä testaamatta vaikken siihen usko ku normaalisti starttaa nätisti eikä liitin kuumia. Kirjoittanut: ajuri« : 30.12.2024 kello on 19:00 »Eli ilmeisesti ei olla onnistuttu asennuksissa ihan hyvin. Kyllähän kaikkien kuuluisi toimia, ilman mitään jääkaapin poistamisia yms. Vielä miten ecu voi vaikuttaa asunto-osan toimintaan. Sehän on vain alustan/moottorin ohjaukseen. Outo asia on.
Kirjoittanut: jeesus61« : 30.12.2024 kello on 18:53 »juu on lisätty sitä sun tätä. tehtaan jäljiltä ei oo käytöss juur mitään paitsi perussydeemi ilman buustereita. jääkaappi oli pakko poistaa käytöstä. ongelma FIAT ECU softassa joka ei toimi jos on hupiosastolla vaikka toimisto.
Kirjoittanut: "Masi"« : 30.12.2024 kello on 17:51 »No nyt tulee mieleen että joku " insinööri" on ruvennut viisaaksi ja tehnyt lisäyksiä sähkösysteemii ymmärtämättä mitä on tehnyt
![]() Eli onko alkuperäinen vai lisäilty jotain, akkuja sun muuta ? |