rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Lahti32
« : 11.10.2024 kello on 22:26 »

Pannu toimii taas hienosti. Termostaatti löytyi SP-elektroniikasta alle kympillä.

Boksin kannen reikään veistelin 20mm jappiputken päätyholkista uuden reijän. Ruuvi kiristyy hienosti
Kirjoittanut: mjo33400
« : 10.10.2024 kello on 16:02 »

Sieltähän se vika löytyi, pannu käynnistyi yhdistämällä johdot. Kiitos tästä tiedosta.

Samalla boksin kuori lohkesi niin että hehkuun tuleva ruuvi ei enää pysy vaan menee läpi. Liimaa? Nippuside? Joku muu idea?

Näin minä olen noita korjannut alimiini levyllä. Popparilla kiinni alapuolelle.


Kirjoittanut: jamseil
« : 4.10.2024 kello on 22:01 »

Pidempi ruuvi ja korialuslevy, niin iso ettei se aluslevy uppoa sinne koloon ollenkaan.
Kirjoittanut: Lahti32
« : 4.10.2024 kello on 19:43 »

Sieltähän se vika löytyi, pannu käynnistyi yhdistämällä johdot. Kiitos tästä tiedosta.

Samalla boksin kuori lohkesi niin että hehkuun tuleva ruuvi ei enää pysy vaan menee läpi. Liimaa? Nippuside? Joku muu idea?
Kirjoittanut: Lahti32
« : 4.10.2024 kello on 18:49 »

Ei mennyt häiriöön. Kuulostaa järkeenkäyvältä ongelmalta vesitermostaatissa. Menenpä tutkimaan tuota.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 4.10.2024 kello on 18:22 »

Hei,
Primus toimi moitteetta hyvinkin pitkään mutta nyt kun ilmat kylmeni, tuli aivan uusi oire.

Käynnistän kaasulämmityksen, pumppu lähtee pyörimään, ohjauspaneelin vihreä ja punainen valo syttyy kun termarista kääntelee. Pieni nakse kuuluu ohjain paneelista sitä mukaa.
Kipinä ei sytytä, kaasuventtiilit ei vedä. Pannussa ei tapahdu mitään. Ei mene edes häiriöön.

Lisäksi vedenlämmitysnapist a ei tapahdu mitään vaikka kuinka toiveikkaasti painelee sitä nappia.

Mistäpäin lähtisin etsimään vikaa?

Menikö jossain vaiheessa häriöön ja et ole kuitannut poksin kyljestä? Vesitermostaatin punaisiin johtoihin pitää tulla 12 volttia molempiin.





Kirjoittanut: jamseil
« : 1.10.2024 kello on 23:10 »

Rikkinäinen vesitermostaatti pannun kyljessä mustan laatikon alla saattaa aiheuttaa tuon, sen voi ohittaa testin ajaksi kytkemällä sille menevät johdot yhteen vaikka jatko abikolla.

Johdot ei saa osua pannun runkoon, polttaa sulakkeen.
Kirjoittanut: Lahti32
« : 1.10.2024 kello on 19:51 »

Hei,
Primus toimi moitteetta hyvinkin pitkään mutta nyt kun ilmat kylmeni, tuli aivan uusi oire.

Käynnistän kaasulämmityksen, pumppu lähtee pyörimään, ohjauspaneelin vihreä ja punainen valo syttyy kun termarista kääntelee. Pieni nakse kuuluu ohjain paneelista sitä mukaa.
Kipinä ei sytytä, kaasuventtiilit ei vedä. Pannussa ei tapahdu mitään. Ei mene edes häiriöön.

Lisäksi vedenlämmitysnapist a ei tapahdu mitään vaikka kuinka toiveikkaasti painelee sitä nappia.

Mistäpäin lähtisin etsimään vikaa?
Kirjoittanut: Lahti32
« : 20.04.2019 kello on 13:58 »

Ajattelinpa laittaa tähän tilannepäivityksen.

Asensin Primuspannuun relekytkennän. Mielestäni sitä saisi suositella enemmänkin temppuileviin Primuksiin, vaikka yleisesti väitetään että Primus varustettuna kipinäsytytksellä syttyisi jopa vain 10 voltin jännitteellä. Meillä saavutettiin huomattava edistyminen lisäämällä kaasuventtiilille oma rele. Luotettavuus on nyt hyvä.

Lisäsin kyllä sarjaan toisen lämmittimenkin, järjettömän kalliin Eberspächer M10 säätyvätehoisen diesellämmittimen ja nelitieventtiilin. Primus ja Eberi antavat yhdessä noin 16kW lämmitystehon jonka voin ohjata menopuolelta nelitieventtiilistä Esbe VRB141 lämmittämään pattereita ja lattialämmitystä tai käyttövettä tai moottoria tai yhtä aikaa yhdessä pattereita/käyttövettä tai pattereita/moottoria.

Käytössä tämä yhdistelmä on loistava. Bussi lämpenee nopeasti ja kun lämpötila on saavutettu, Eberi putoaa pois ja Primus lämmittää tasaisesti ja hiljaisesti. Kun sitten haluan moottorin lämmitystä, tulee Eberi kaveriksi suurella teholla. Hyötyjä on myös se että kaasun loppuminen tai lämmittimen häiriöt ei merkitse kylmää autoa.

Osasi se Eberikin temppuilla. Ehdin jo haukkua kaikki lämmittimet maan rakoon. Haukuin kaikki saksalaiset vehkeet samalla ja kehuin venäläiset mutta vika oli vain nestepinnan laskemisessa liian alas jolloin kierto häiriintyy.

Mutta vuoden käyttökokemuksella vihdoin tyytyväinen.

Kirjoittanut: Lahti32
« : 18.10.2017 kello on 16:38 »

Siinähän on jo pumput releellä. Tuossa uusimmassa boksissa diodit oli valmiiksi palaneet. Vaihdan ne tänään.