rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: SeaSharky
« : 11.09.2024 kello on 13:54 »

Joo, kävi mielessä myös tuo säiliön puhdistus, tosin lastuja ei paljon poratessa tullut kun porana oli pieni ristipääruuvari.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 10.09.2024 kello on 19:34 »

  Oiskohan hyvä jos säiliön irrottsisi, ja kippaisi "poran"lastut ym. pois, samalla tulisi jarrunesteetkin vaihdettua sivutuoteena lisävaivalla?
  Tuo jarrunesteiden vaihtaminen kun monilla tapahtuu pelkästään autoa vaihtamalla?
Kirjoittanut: SeaSharky
« : 10.09.2024 kello on 09:47 »

Ei siellä varmaan mitään kohoa ole irronnut, kun nestepinta pääsi alarajalle niin varoitusvalo syttyi ja sammui heti kun lisäsin nestettä. Kun porasin reikää niin kyllä siellä oli kova paksu muoviseinä edessä. On siellä täytynyt olla jonkinlainen reikä kun sain paineilmalla kytkimen ilmattua kytkinremontin jälkeen. Eihän toimiva ehjä kytkinjärjestelmä montaa tippaa nestettä tarvi lisää, niin kuin minullakin on toiminut vuosia ilman että on päässyt nestettä säiliöstä. Tuntuu järjettömältä että olisi tarkoituksella tehty joku hyvin pieni helposti tukkeentuva reikä, epäilen että säiliöissä on valmistevikaisia joissa reikä on jäänyt pois. Ja kun kytkimelle lähtevä putki on ylempänä kuin jarruille menevät putket niin kytkinsylinterien pettäessä ei ole vaaraa että säiliö tyhjenisi niin paljon että jarrut jäisi ilman nestettä, joten siellä ei tarvitse olla mitään systeemiä joka muulla tavoin estäisi säiliön tyhjenemisen kytkimen kautta.
Kirjoittanut: Sangiebriha
« : 8.09.2024 kello on 11:13 »

Jess!!! Ongelma selätetty, kytkin on nyt parempi kuin koskaan, tein 3mm:n ristipää ruuvarista poran viilaamalla ja porasin sillä liitinputken reiän säiliöön asti, heti alkoi tulla nestettä. Meinasi vain käydä kalpaten kun ilmaus  letku oli auki ja säiliö pääsi alarajaan, ei tarvinnut sitten tehdä muuta kuin laitoin ilmausletkun kiinni ja rupesin polkemaan poljinta ja hetihän se alkoi jäykistyä. Varmaan pääsen nyt Joensuuhun ja Biltemasta lisää nestettä. Jos kellä on kytkinongelmia kannattaa tarkistaa säiliöstä lähtevä putki, kaikki ongelmat todennäköisesti johtuu siitä, itsekkin tein kytkinremontin todennäköisesti turhaan, remontin jälkeen kun kytkin sai tarpeeksi nestettä se toimi. Kytkinremontin jälkeen käytin paineilmaa säiliöön ja se ilmeisesti auttoi että sain kytkimen toimimaan. Jos säiliöstä tulee nestettä niin ilmaaminen onnistuu hetkessä, jos ilmauksessa on vaikeuksia niin säiliöstä mei tule silloin nestettä

Hyvä!   Kun joskus tulee Ducaton säiliö käsiin niin on tutkittava millainen se on, eihän mikään nestetason kohon osa voi olla irronnut ja tukkinut?
Kirjoittanut: SeaSharky
« : 8.09.2024 kello on 10:52 »

Jess!!! Ongelma selätetty, kytkin on nyt parempi kuin koskaan, tein 3mm:n ristipää ruuvarista poran viilaamalla ja porasin sillä liitinputken reiän säiliöön asti, heti alkoi tulla nestettä. Meinasi vain käydä kalpaten kun ilmaus  letku oli auki ja säiliö pääsi alarajaan, ei tarvinnut sitten tehdä muuta kuin laitoin ilmausletkun kiinni ja rupesin polkemaan poljinta ja hetihän se alkoi jäykistyä. Varmaan pääsen nyt Joensuuhun ja Biltemasta lisää nestettä. Jos kellä on kytkinongelmia kannattaa tarkistaa säiliöstä lähtevä putki, kaikki ongelmat todennäköisesti johtuu siitä, itsekkin tein kytkinremontin todennäköisesti turhaan, remontin jälkeen kun kytkin sai tarpeeksi nestettä se toimi. Kytkinremontin jälkeen käytin paineilmaa säiliöön ja se ilmeisesti auttoi että sain kytkimen toimimaan. Jos säiliöstä tulee nestettä niin ilmaaminen onnistuu hetkessä, jos ilmauksessa on vaikeuksia niin säiliöstä mei tule silloin nestettä
Kirjoittanut: Sangiebriha
« : 8.09.2024 kello on 10:13 »

Pitäisi kuitenkin säiliöstä tulla nesteen kun letku on irti, ei siihen polkimen asento vaikuta, käytin myös poljinsylinteriä auki ja se on kunnossa, tosin oli aivan kuiva kun säiliöstä ei tule tavaraa.

Ei vaikutakaan, luin viestin huonosti. Säiliön korkkia olet myös varmaankin löysännyt? En tunne säiliön rakennetta, joudut varmaan tekemään pienen säiliön jostakin (pikku pullo ylösalaisin, tiukka reikä korkkiin ja letku väkivalloin korkista läpi)   
Kirjoittanut: joe244
« : 8.09.2024 kello on 10:10 »

Käytä kone lämpimäksi, ja sen jälkeen starttaat vaihde päällä. Vaihteita voi vaihtaa ilman kytkintäkin, mutta voi myös pysäyttää rinteeseen ja laittaa isomman vaihteen päälle ja startata sillä.
Kirjoittanut: SeaSharky
« : 8.09.2024 kello on 10:04 »

Pitäisi kuitenkin säiliöstä tulla nesteen kun letku on irti, ei siihen polkimen asento vaikuta, käytin myös poljinsylinteriä auki ja se on kunnossa, tosin oli aivan kuiva kun säiliöstä ei tule tavaraa.
Kirjoittanut: SeaSharky
« : 8.09.2024 kello on 09:56 »

Hyviä ehdotuksia tulevaisuutta ajatellen, nyt ei ole letkuja ym. mukana, mutta ainakin yksi ja suuri ongelma on että säiliöstä ei tule tippaakaan nestettä vaikka letku on irti säiliöstä ja säiliössä on vielä nestettä ylärajaan, se ongelma on nyt ensin ratkaistava, tämä ongelma voi olla todellinen syy kaikkiin kytkinpolkimen pohjaan jäämisen takana, niinhän siinä väistämättä käy että kytkin hyytyy kun uutta nestettä ei tule poljinsylinterille. Kuvittelisin että säiliöön on suora reikä, mutta olisiko siellä jotain laippaa edessä, kun reikään työntää tikun niin kova seinä siellä tuntuu vastassa, en tiedä uskaltaisiko sen yrittää puhkaista, jos olisi tarvikkeita voisi tehdä oman väliaikaisen nestesäiliön kytkimelle.


Kirjoittanut: Sangiebriha
« : 8.09.2024 kello on 09:52 »

Sitä nestettä menee tosi hyvin kun hänellä ei ole sitä ylimääräisenä, oman kirjoittamansa mukaan.

Jos sama säiliö jarruilla ja kytkimellä niin ei ongelmaa, jos eri niin ei molemmat jää vajaaksi. Kannattaa katsoa ettei polje jarruja tyhjiksi.
Voipi olla että hinurin lavalle, ei yleensä nesteet ilman vuotoa häviä (työsylinteri kytkinkopassa).