rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Raksaus
« : 10.06.2024 kello on 15:53 »

Keplasi inssille ja leima tuli. Nyt vielä korjauskehotukset kuntoon.

Sen verran tästä nyt olen oppinut että ainakin kaiken järjen mukaan tuosta ”karmista pystyy poraamaan läpi ja lasien välissähän on liima ja sitten se ilmakerros. Eli jos alkaa näkymään kosteutta lasien välissä niin jatkossa aion porata suosta reiät ylös ja alas, jotta kosteus pääsee pois. Sitten joku tulppa sitten vaan muuksi ajaksi.
Kirjoittanut: Raksaus
« : 6.06.2024 kello on 18:25 »

No nyt ei ole enää paluuta. Sisempää lasia ei enää ole. Nyt jännätään pitääkö katsstusmies sanansa. Kirkas tuli ainakin. Parhaiten näkyy näistä sivulaseista.
Kirjoittanut: Hauho
« : 5.06.2024 kello on 17:18 »

En tiedä mitä tuo Cygnetin, kotimaisittain Sinetin (ehkä vuosimalli -68?) lasi oli, mutta hyvin se ja kauniisti tuli lasiterällä reikä.  Saattoi olla myös eri laatua ulko- ja sisälasi?.
Kaikkiaan mielenkiintoinen laite josta olen kirjoittanutkin, lähinnä lämmitys oli "luonnonkiertoinen" pystypannu.
Kirjoittanut: Raksaus
« : 5.06.2024 kello on 15:36 »

Onnistuuko poraaminen karkaistuun lasiin? Tosiaan en ymmärrä lasin käsittelystä oiekein yhtään mitään. "Asiantuntijat" liikkeissä ovat minua vaan neuvoneet ja kukaan ei ole tätä ehdottanut, vaikka varovasti sitä olen myös tiedustellut.

Mieluitenhan tuon ehjänä säilyttäisi jos vain suinkin onnistuisi.
Kirjoittanut: Hauho
« : 5.06.2024 kello on 14:37 »

Minulla syvällä 70-luvulla tuli tuo ongelma matkailuvaunun etulasiin.  Mistään ei löytynyt ratkaisijaa silloin.  Porasin lasiterällä sisempään lasiin ala- ja yläreunoihin yhteensä 2+2 reikää.  Viikon kuluttua (kesällä) kosteus ja outo harmaus katosivat.  Kaksi vuotta tuotta tuo englantilainen Cygnet -vaunu oli minulla ja ongelma ei uusiutunut.
Nykyään en olisi noin rohkea.
Kirjoittanut: mattikoo
« : 5.06.2024 kello on 14:27 »

Pitäsköhän ostaa varaosiksi?  :P
https://huutokaupat.com/4820850/flair-6700-asuntoauto



Jaa että yrityksen työntekijöiden käytössä ollut.. Yrityksellä ollut mielenkiintoinen toimiala, henkilöstö tai sitten vaan tylsästi perheyritys. Tai muuten vaan on yritetty kovasti. 🤔
Kirjoittanut: Raksaus
« : 5.06.2024 kello on 12:47 »

Kirjoittanut: 88k5
« : 4.06.2024 kello on 19:19 »

Poraa lasit yhdistävään materiaaliin muutama reikä ja laita aurinkoon kuivumaan.
Tuo voisi jopa toimia. Varsinki jos tekee ylä- ja alareunaan, ja vielä oikean kokoiset joihin löytyy tulpat.

Lisäksi voisi kokeilla pestä nuo lasit sisältä - nestemäistä astianpesukoneen ainetta ja vettä puoleen väliin lasia; ylä reiät auki ja alareiästä hyvin maltillisesta paineilmaa, jotta vesi poreilee. Huuhteluaineella ja +60C vedellä loppusiivous sekä mieto kuivatus paineilmalla, ettei lasipinnat liikaa jäähdy - lämmöllä syntyy alipaine kun lasit jäähtyy, joka siellä on alkujaan ollut. Sitten lämpimänä tulpat paikoilleen..

70-luvulla tuli ekat 2E -lasit rakennuksiin. Samaa sameutta niihinkin syntyy kun tyhjiö karkas vuotojen takia, ja lämmönvaihtelut pumppaa ilmaa ulos-sisää, mukana tietty kosteutta
Samalla vuosikymmellä bussien laseissa oli alareunassa lasien välissä näkyvä putki pienine reikineen hoitamassa ilmanvaihtoa lasissa - ei tainnut olla täydellinen sekään..
Kirjoittanut: mjh48
« : 4.06.2024 kello on 19:15 »

Eikö se lasiliike pysty tekemään siihen karkaistusta lasista lämpölasia?
Tuoltakin kannattaisi kysäistä, sieltä saisi tod. näk. karkaistua lasia.
https://kuttilanautolasi.fi/