Kirjoittanut: elwari
« : 4.03.2024 kello on 09:47 »Jep, sittenhän se onnistuu muunkin merkkiseen laturiin, kun vaan saa releellä ohjattua päälle ja pois.
Kirjoittanut: elwari« : 4.03.2024 kello on 09:47 »Jep, sittenhän se onnistuu muunkin merkkiseen laturiin, kun vaan saa releellä ohjattua päälle ja pois.
Kirjoittanut: 99« : 4.03.2024 kello on 07:44 »Ohjaus on ihan suoraan BMV-700 toiminto, eli akkumonitori ohjaa relettä asetusten mukaan ja rele on kytketty Phoenixin ohjausporttiin.
Kirjoittanut: elwari« : 4.03.2024 kello on 05:50 »^
Teitkö NodeRedillä sen latausohjauksen, vai onnistuuko ilman sitäkin? Kirjoittanut: 99« : 3.03.2024 kello on 17:58 »Jost viikonloppuna tein vastaavan muutoksen, victronin vermeet phoenix 30A laturi jota ohjaa BMV-700 niin että 100Ah LiFePo4 varaus on välillä 50-80% ja mppt 20A sitten lataa vaikka täyteen. Vanha ebl 414 jäi pelkäksi jakelukeskukseksi.
Kirjoittanut: vaanari61« : 3.03.2024 kello on 15:16 »Ei tunnista. Mutta ohjelmointi käy simppelisti kännyäpillä Bluetoothin kautta. https://www.akku-assa.fi/product/1970/victron-energy-bluesolar-mppt-10020---lataussaadin?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3JCvBhA8EiwA4kujZmLfoU2G1edv0_DbljY6QQx2VlVwrplPTka2Ou-ox6HhfCl6eu1LDRoC_pEQAvD_BwE Käytössä tollaane edelläolleessa linkissä ollut säädin ja 160W https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/brightsolar-aurinkopaneeli-aurinkopaneeli-aurinko-sahko?term=BrightSolar+aurinkopaneeli Tarkoitus lisätä toinen 160W:nen paneeli ja https://www.victronenergy.fi/chargers/phoenix-smart-ip43-charger#pd-nav-secondimage & https://www.victronenergy.com/dc-dc-converters/orion-xs-12-12-50a-dc-dc-battery-charger Jättää EBL 103-2 vain sulakekeskukseksi, poistaa yhteys sen verkkolaturilta ja moottorin laturilta. Hupiakku vaihtuisi kun tuosta AGM:stä aika jättää Lifepo4 akuksi . . . Kytkennät noihin Victroneihin on helppoja . . . Kirjoittanut: Mika.T« : 3.03.2024 kello on 13:31 »
Autokäytössä ei merkitystä kun kori/runko on niin ajoakun kuin hupipuolenkin yhteinen "maadoitus" Kirjoittanut: uretaanikoppi« : 3.03.2024 kello on 09:19 »Tunnistaako tämä ladattavan akun automaattisesti ? Lyijy, geeli, agm, lifepo4 tai litium akun ?,ja lataa akun "tarpeiden" mukaan ? Ei tunnista. Mutta ohjelmointi käy simppelisti kännyäpillä Bluetoothin kautta. Kirjoittanut: "Masi"« : 3.03.2024 kello on 09:17 »Tuossa Phoenix ip 43 on kannessa mode nappi ja merkkivalot mikä on päällä.
Kirjoittanut: miksu88« : 3.03.2024 kello on 09:04 »https://www.victronenergy.com/dc-dc-converters/orion-xs-12-12-50a-dc-dc-battery-charger En tiedä tunnistaako automaattisesti vai pitääkö säätää asetukset kuntoon. Täältä saa hyvin neuvoja Victronin laitteisiin: https://community.victronenergy.com/index.html Kirjoittanut: vaanari61« : 2.03.2024 kello on 20:04 »Victronin laitteista yleensä laitetaan dc2dc auton laturiin ja Multiplussa hoitamaan 230V lataus ja invertteripuoli. Jos invertteri on muuten hoidossa niin tuo ehdottamasi toimii. Sellaiseen laatikkoon en ole törmännyt jossa olisi 12v ja 230V laturit samassa. https://www.victronenergy.com/dc-dc-converters/orion-xs-12-12-50a-dc-dc-battery-charger Tunnistaako tämä ladattavan akun automaattisesti ? Lyijy, geeli, agm, lifepo4 tai litium akun ?,ja lataa akun "tarpeiden" mukaan ? Ja sama kysymys koskien tätä: https://www.victronenergy.fi/chargers/phoenix-smart-ip43-charger#pd-nav-secondimage |