rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus - sillä aikaa kun luit aihetta, 21 uutta viestiä lähetettiin siihen. Haluat varmaan lukea nekin tuolta alempaa.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Tietis
« : 26.08.2024 kello on 22:08 »

No joo mutta kun ei ole kompuramalli.
Tupakansytytinkompu ra on mutta sillä leikin yhtä epämieluusti kuin kiiloilla  ;D

Eikä tosiaan ole mitään haittaa muuta kuin suihkussa käydessä, ja silloinkin kyllä riittää että auto on edes tasaisella kun suihkualtaassa on kuitenkin kaato viemärin suuntaan.
Aa no sitten. Mulla molempien piirien mittarit ja kompuran käyttönamiskat on heti vaihteenvalitsimen oikealla puolella. Mittarit hyvin näkökentässä ja namiskat käden ulottuvilla. Leiriin tullessa ihan ennen kuin liikun kuskipukilta minnekään tarkistan miten vaaterissa auto on ja riittääkö jommankumman tai molempien ilmajousien säätö vai tarvitaanko kiiloja.

Ja kiiloille ajaessakin tarvittaessa hienosäätö ilmajousilla. Ei se niin jetsulleen muuten ole, mutta juuri se suihku pitää ottaa huomioon. Lattiaviemäreitä on kaksi, mutta siinähän on vielä kaksi väärää suuntaa mihin auto voi olla kallellaan. Vesi kun tunnetusti menee huonosti ylämäkeen, niin yleensä pyrin säätämään auton suht hyvin vaateriin.

Ja leiristä poistuessa painemittareiden vilkaisu kuuluu rutiineihin jotka tsekkaan ennen lähtöä. Joskus on kyllä tohinassa unohtunut paineet varsin alas (onneksi ei nollaan) ja sitten oon ihmetellyt ajaessa miten tää auto on nyt niin lulla.
Kirjoittanut: Arska
« : 26.08.2024 kello on 19:47 »

Tupakkisytkäri kompura on mulla, eipä noita sillä pusseja täytä kuin 10 sekuntia. Mulla on kompura penkin alla, j
Johto valmiina penkin vieressä. Aika monessa paikassa riittää kun ilmat laskee pihalle. Vatupassi on mutta se on telkkarin jalan alla, joten silmämääräisellä suoruudella mennään.
Kirjoittanut: Hesus
« : 26.08.2024 kello on 17:24 »

Minä kyllä lasken paineet tarvittaessa nollaan, jos sillä saan auto vaateriin ilman kiilojen käyttöä. Liikkeelle lähtiessä sitten ajopaineet takaisin.

No joo mutta kun ei ole kompuramalli.
Tupakansytytinkompu ra on mutta sillä leikin yhtä epämieluusti kuin kiiloilla  ;D

Eikä tosiaan ole mitään haittaa muuta kuin suihkussa käydessä, ja silloinkin kyllä riittää että auto on edes tasaisella kun suihkualtaassa on kuitenkin kaato viemärin suuntaan.
Kirjoittanut: Kotilo
« : 26.08.2024 kello on 16:53 »

Ilmapussi (VB) asiaa ja ylipäätään X250 alustan asiaa vm 2019 -->  Jos paine 2 bar niin auto 3400kg, nousee 3cm. 3 bar niin auto nousee 4cm.
Ja iskarit siihen myynnissä jos joku tarrvitsee.  Tori ilmo tässä : https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/12748818
Kirjoittanut: Tietis
« : 25.08.2024 kello on 22:42 »

en usko että se tekee hyvää palkeelle jos se tyhjänä siellä lutkuttaa edes takaisin.
Minä kyllä lasken paineet tarvittaessa nollaan, jos sillä saan auto vaateriin ilman kiilojen käyttöä. Liikkeelle lähtiessä sitten ajopaineet takaisin.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 25.08.2024 kello on 21:47 »

en usko että se tekee hyvää palkeelle jos se tyhjänä siellä lutkuttaa edes takaisin.

Jokainen tulee uskollaan autuaaksi...
Kirjoittanut: Hesus
« : 25.08.2024 kello on 20:56 »

Mikäli on kyse PSA x250 alustasta ja mahdollisesti vähän väsähtäneet etujouset, niin suositus eteen nämä hd-jouset:
  https://aeromotors.fi/kataloog/article/2675322/4026198-lesjofors

Kolmen vuoden kokemuksella edelleen vain tyytyväinen näihin. Hieman orkkista jämäkämpi, ei kuitenkaan kova.
Lankavahvuus 18mm (orkkis 16mm ?), ja noin 20-30mm pidempi.



just vauhdoin uudet jouset eteen, kylläkin orkkikset.. Oisin muuten varmaan kokeillutkin noita. Halvemmatkin näyttää olevan.
Kirjoittanut: Hesus
« : 25.08.2024 kello on 20:54 »

Entä sitten?
Direktiivit ei kiellä pienempiä paineita.
Vaikka laskisit tyhjäksi....

en usko että se tekee hyvää palkeelle jos se tyhjänä siellä lutkuttaa edes takaisin.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 25.08.2024 kello on 19:20 »

justhan mä tuossa kirjoitin että on mittarin mukaan jo minimissä. taitaa olla 1,1bar.

Entä sitten?
Direktiivit ei kiellä pienempiä paineita.
Vaikka laskisit tyhjäksi....
Kirjoittanut: mattikoo
« : 25.08.2024 kello on 18:48 »

Itseä vähän ärsyttää kun nykyisessä on lisäilmajouset ja perä on ylempänä kuin keula.

Mikäli on kyse PSA x250 alustasta ja mahdollisesti vähän väsähtäneet etujouset, niin suositus eteen nämä hd-jouset:
  https://aeromotors.fi/kataloog/article/2675322/4026198-lesjofors

Kolmen vuoden kokemuksella edelleen vain tyytyväinen näihin. Hieman orkkista jämäkämpi, ei kuitenkaan kova.
Lankavahvuus 18mm (orkkis 16mm ?), ja noin 20-30mm pidempi.

Jos haluaa tukea kotimaista, niin Vallilan Takomo myy samaa jousta:
  https://www.vallilantakomo.fi/verkkokauppa/etujousi-hd-fiat-ducato-x250-2006-alkaen/p/K20026198/
Vaihdosta Vallila olisi kolme vuotta sitten ottanut 300eur, nyt varmaan jo enemmän.