Kirjoittanut: hemppat
« : 13.07.2019 kello on 17:26 »Ihan maalaisjärjellä mietittynä:
Käytännössä siis jos takajousitus ei ole miten pitää niin sinne on vahdettava osat, jouset, puslat ja kannattimet takaosaan. Miten etupyörien suuntaukseen eli siihen ainoaan säätöön, auraus/haritus, voi takapyöriillä vaikutttaa. Jos ottaa takapyörien asennon huomioon etusäädöissä tilanne on taas sama kun auto on liikkunut, mahdollinen takapyörien ohjaminen korjataan ohjauspyörällä. Eli auto edelleen kampeaa johonkin suuntaan. Joskus sellainen korjataan uusilla renkailla tai ilmanpaineilla.
Aiheesta ulkona mutta kuitenkin:
Minulla oli kerran auto jonka nimessä kolme kirjainta, takana monivarsituenta, se kampesi halukkaasti ojaanpäin. Korjaamolla, jolla oli kreikkalaisen kirjainen nimi, saivat aikaan papereita joilla todistivat kaiken olevan ok, vika tiessä, yms. Kiersin autoa, kokeilin ja lisäsin vasemman takapyörän aurausta pikkuisen ja ongelma pieneni. Säätöjen parempi ollla hyvin pieniä sillä haarukointi johtaa suohon.
Käytännössä siis jos takajousitus ei ole miten pitää niin sinne on vahdettava osat, jouset, puslat ja kannattimet takaosaan. Miten etupyörien suuntaukseen eli siihen ainoaan säätöön, auraus/haritus, voi takapyöriillä vaikutttaa. Jos ottaa takapyörien asennon huomioon etusäädöissä tilanne on taas sama kun auto on liikkunut, mahdollinen takapyörien ohjaminen korjataan ohjauspyörällä. Eli auto edelleen kampeaa johonkin suuntaan. Joskus sellainen korjataan uusilla renkailla tai ilmanpaineilla.
Aiheesta ulkona mutta kuitenkin:
Minulla oli kerran auto jonka nimessä kolme kirjainta, takana monivarsituenta, se kampesi halukkaasti ojaanpäin. Korjaamolla, jolla oli kreikkalaisen kirjainen nimi, saivat aikaan papereita joilla todistivat kaiken olevan ok, vika tiessä, yms. Kiersin autoa, kokeilin ja lisäsin vasemman takapyörän aurausta pikkuisen ja ongelma pieneni. Säätöjen parempi ollla hyvin pieniä sillä haarukointi johtaa suohon.