rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 28.12.2018 kello on 22:45 »

Nuot hankalasti avattavat korkit on nimenomaan siksi, ettei akkua huolleta, vaan ostetaan uusi.
Ei kannata uskoa.  ;D

Näin monesti on, kunhan piruuttani kysyin.   :D
Kaikkia ei vaan tahdo saada edes auki.
En sitä Boschia vielä edes tutkinut, kun ei aikataulu antanut periksi.
Ja ainaskin nyt on uusi akku, joka toimii...
Kirjoittanut: Ossi66
« : 28.12.2018 kello on 17:36 »

Löytyy akkuvettä ja älylaturi kahdesta eri osoitteesta.
On jopa sellaisia akkuja, joista voi vedet omatoimisesti katsoa. Mitä vielä pitää tietää/tehdä? Mennä korkista sisään sukellukselle?

Mutta kun kohta on viimeiset 20 vuotta vai enempi on jankattu "huoltovapaista" akuista. Kaikissa ei ole avattavia korkkeja, ei edes reikiä ja pitääkö sitä kaikkeen edes loppukäyttäjän sekaantua?

 ;D

Edit: Citikan C5:ssa oli vartan alkuperäisakku. Tarkistussilmä oli mustana ollut jo tovin. Teippien alta löytyi hankalasti avautuvat korkit ja sanottiin, ettei niitä saa mennä availemaan. Avasin korkit kuitenkin ja varmaan 7-8 desiä sain akkuvettä sopimaan. Parin kuukauden ajon jälkeen silmä oli muuttunut vihreäksi.
Noilla Vartan orkkis akuilla ovat parhailla ajelleet vissin 15 vuotta.

Nuot hankalasti avattavat korkit on nimenomaan siksi, ettei akkua huolleta, vaan ostetaan uusi.
Ei kannata uskoa.  ;D
Kirjoittanut: Ossi66
« : 28.12.2018 kello on 16:09 »

Kuis se huolletaan?    ::)

Pistetään nestepinnat kohdalleen ja ladataan älylaturilla täyteen.
Toimii etenkin huoltovapaissa akuissa  ;)
Kirjoittanut: megaman
« : 28.12.2018 kello on 15:52 »

Mihin se huolto aina unohdetaan?
Minusta tuossa vaiheessa akulle suoritetaan huolto ja jatketaan käyttöä muutama vuosi  ;D

Löytyy akkuvettä ja älylaturi kahdesta eri osoitteesta.
On jopa sellaisia akkuja, joista voi vedet omatoimisesti katsoa. Mitä vielä pitää tietää/tehdä? Mennä korkista sisään sukellukselle?

Mutta kun kohta on viimeiset 20 vuotta vai enempi on jankattu "huoltovapaista" akuista. Kaikissa ei ole avattavia korkkeja, ei edes reikiä ja pitääkö sitä kaikkeen edes loppukäyttäjän sekaantua?

 ;D

Edit: Citikan C5:ssa oli vartan alkuperäisakku. Tarkistussilmä oli mustana ollut jo tovin. Teippien alta löytyi hankalasti avautuvat korkit ja sanottiin, ettei niitä saa mennä availemaan. Avasin korkit kuitenkin ja varmaan 7-8 desiä sain akkuvettä sopimaan. Parin kuukauden ajon jälkeen silmä oli muuttunut vihreäksi.
Noilla Vartan orkkis akuilla ovat parhailla ajelleet vissin 15 vuotta.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 28.12.2018 kello on 15:39 »

Mihin se huolto aina unohdetaan?
Minusta tuossa vaiheessa akulle suoritetaan huolto ja jatketaan käyttöä muutama vuosi  ;D

Kuis se huolletaan?    ::)
Kirjoittanut: SeaSharky
« : 28.12.2018 kello on 13:26 »

Minun mittarilla akkujen lepojännite on yleensä tuossa 12,5v tietämissä aina ollut iästä riippumatta. Boschin 180A akku on ollut autossa n.4v ja hyvin löytyy vielä virtaa.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 28.12.2018 kello on 13:22 »


Akku lienee vaihtokunnossa, kun startti pyörittää laiskasti latauksista huolimatta, webasto ei lähde tulille tai sammuilee jne.  Ja latausjänniteen ollessa kuitenkin ok. :)
.

Mihin se huolto aina unohdetaan?
Minusta tuossa vaiheessa akulle suoritetaan huolto ja jatketaan käyttöä muutama vuosi  ;D
Kirjoittanut: Yrjö
« : 28.12.2018 kello on 11:34 »


  Ilmeisesti akutkin on yksilöitä?
  Vaunun akut ovat muutaman viikon olleet kengät irti. Mittasin tuosssa äsken jännitteet, eka oli 13.07V. toinen 12.67 V. tämän mittarin mukaan.
Kirjoittanut: MCL
« : 28.12.2018 kello on 11:16 »

Boschin vapaa-ajan akku oli omassa käytössäni laadultaan ihan kuraa, käyttöikä oli noin puolitoista vuotta.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 28.12.2018 kello on 10:08 »

Vaihdoin kans kk sitten akun.
Kyllä se vielä käynnisti syksyn pakkasilla mutta Weba ei enää suostunut pyörimään, piti napsauttaa lisäsähköt päälle.
Jännite laski parin tunnin radionkuuntelulla tolkuttomasti ja aamulla tilanne oli mikä oli.
Oli Boschin akku, eikä montaa vuotta pyörittänyt.