Kirjoittanut: matson1
« : 5.01.2018 kello on 21:02 »Elehuollosta tuli vastaus että vika on yleinen mutta heillä ei ole vielä lääkkeitä vaivaan.
Kirjoittanut: matson1« : 5.01.2018 kello on 21:02 »Elehuollosta tuli vastaus että vika on yleinen mutta heillä ei ole vielä lääkkeitä vaivaan.
Kirjoittanut: matson1« : 24.12.2017 kello on 11:54 »Alla olevassa linkissä on hyvä ja palveleva mittarihuolto...Kiitos linkistä viestiä laitettu Kirjoittanut: Aakku« : 24.12.2017 kello on 11:12 »Alla olevassa linkissä on hyvä ja palveleva mittarihuolto...
Kannattaa sähköpostilla kysyä oireista. Kertovat auliisti, mistä saattaa olla kysymys. Neuvonta ei maksa mitään. "Tyypilliset oireet: -Useita merkkivaloja palaa himmeästi ajon aikana. -Näyttö ei toimi." http://elehuolto.fi/22-mittaristot-kat/99-mittaristot-fiat-ducato Kirjoittanut: "Masi"« : 24.12.2017 kello on 11:01 »Viiatissahan on ollut niitä kummallisia 'maadotuskasoja' pitkin lokasuojia.Ne on siinä etukulmassa olevassa kaartuvassa pätkässä joka on kiinni molemmista päistä kolmella pistehitsi pisteellä. Kuljettajan paikalta katsottuna yleensä vasemmalla. Kirjoittanut: tsahkali« : 24.12.2017 kello on 10:53 »Toki maavika voi olla jossain ohuemmassa piuhassa mittariston paikkeilla Viiatissahan on ollut niitä kummallisia 'maadotuskasoja' pitkin lokasuojia. Kirjoittanut: Tepikka« : 24.12.2017 kello on 10:33 »Ääni mittaristovialle.Ai nakin uudempiin on vaihdettu takuuna mittaristoja, kun polttelee noita valoja
Kirjoittanut: Yrjö« : 24.12.2017 kello on 09:04 » Näin uusista en tiedä mitään.
Noissa vanhemmissa tämän tyyppisissä varoitusvaloissa käytettiin kytkentää: Jossa virta menee lampun läpi ja maadoitetaan siellä moottorissa olevalla anturilla. Eli jos löydät ko. anturin, ja sinne menee yksi johto, sen kun irroitat pitäisi valon olla sammuksissa, runkoon tökätessä valon pitäisi palaa? Tämä tietenkin täysin omalla vastuulla. Kirjoittanut: mike« : 24.12.2017 kello on 09:03 »Saattaa yhtä hyvin olla anturivikakin! Menny joku roska väliin. Kun irrottaa johdon anturista ja jos sit vieläkin palaa ni vika ei ole anturissa vaan muualla!
Kirjoittanut: Mjv16« : 24.12.2017 kello on 07:49 »Ääni ekalle kommentille. Kokemusta on myös samasta.
![]() Kirjoittanut: jus66si« : 24.12.2017 kello on 03:48 »Maadoituspisteiden lisäksi kannattaa tsekata sulakerasiat, ettei ole kosteutta siellä.
Joskus yhdessä henkilöautossa, oliskohan ollut nyt oma oopeli tai kaverin foordi,, niin hehkutteli noita merkkivaloja ja oli sulakelootassa kondesoitunutta kosteutta joka sai aikaan epämääräsiä ihmettelyjä ratin takana. Varsinkin kun käynti alkoi kärsiä lopulta. Paljastui sitten tuo kosteus sulakerasian sisäpinnoilla, joka sai sähköhyppyjä aikaan. Akkukenkä veks ja sitten sisätilan lämppärillä puhkua sulakelaatikkoon varovasti. Taittiin suihkasta joko WD 40 tai elektroniikkasprayt a pinneihin ja loppu sitten "hiillostus". Hiipumalla ilmenevä merkkivalo voi olla viestiä alkavasta sähköpalosta myös.varsinkin jos jää hehkuun vielä auton sammuttamisen jälkeenkin. Lampun kanssa jos kurkkis kojelaudan alle ettei ole hiertymiä silmin havaittavissa tai sulamisjälkiä. Esim puhaltimen moottorin likeltä kantsii tutkailla ja koitella sormin johtimia. Lämpö johtimissa paljastaa ongelman kyllä. Hidastahan se on ja aikaa vievää. Toivotaan että vika löytyy. JK:Jos vikaa ei löydy niin Biltema myy tollasta. On kätevä linjojen tsekkaamisessa suoraan sulakerasiasta. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Sahkopiirien-mittalaite-2000023374/ |