rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Vetokoukku
« : 27.06.2017 kello on 19:13 »

Miten kaappi on toiminut? Itsellä kun on samat oireet dometicin kaapissa?. Olisi mukava tietää mitä sille kaapille huollossa tarkalleen on tehty.
Kirjoittanut: -------
« : 19.04.2017 kello on 19:28 »

Itselläni kaikissa vaunuissa kaappi pelanut, vaikka tötterö mee ylös. On ollut auringon puolella kaappi ja hellettä ihan tolkuttomasti yli 30 astetta. Ja kaasulla aina kaappi.
Kirjoittanut: arkki
« : 19.04.2017 kello on 19:02 »

Kesäkausi alkaa pian ja Dometicinhuolto on säätänyt sitä kansankielellä kutsuttua kylmäritilää siellä kaapissa sisällä niiden sanojen mukaan.  ???  Kaappi näyttäis tosiaan pysyvän nyt suunnilleen haluamassani lämpötilassa +6 astetta palkkien näyttäessä 3 tai 4.
Pitää nyt sitten taas odotella kesähelteitä, että toimiiko kaappi silloin kunnolla.
12-voltilla ei vaan edelleenkään pysy kylmänä jos vaunussa on +20 sisällä ajon aikana. Akun kyllä syö tyhjäksi kun testasin, eli 12-voltin vastus ainakin kuluttaa normaalisti virtaa, silti ei kaappi pysy kylmänä.
Onko sittenkin niin, että autosta tulee liian matala virta, eli osa virrasta jää matkalle...Skodan huollon mukaan piuhat on tarpeeksi paksut.  ::) Pitäis päästä mittaamaan sinne vastuksen alkuun ampeerit, niin asia selviäis josko Skoda kadottaa virrat johonkin? Ei kai vaan tehtaalla olisi asennettu liian ohut väärä kaapeli pistokkeesta jääkaapille?  :o
Kirjoittanut: K.E.V
« : 13.06.2016 kello on 23:28 »

Tuohon ilmankiertoon voisin todeta ettei parempaa ole vielä tavattu, poistoputki katolla ja kaappi pysyy kylmänä näissä eteläisemmän euroopan lämpötiloissa kylmänä ilman mitään puhaltimia.
Nyt kaapissa 4 teholla +4 vaikka lämpöä ollut päivällä 25-30c nurkalla
ps aika monesta kaapista kokemuksia
Kirjoittanut: arkki
« : 13.06.2016 kello on 22:16 »

Sorry, päävamma, eli 10 nasta mistä menee jääkaappi  :-X Omassani tuo kärry tunnistuu automaattisesti can-väylän kautta. Ei ole erillistä nastaa mikä pitäisi kytkeä.
Sattuuhan sitä joskus erehdyksiä kaikille, kiitos neuvoista.  :)  Katselin vielä vaunulla sitä Polarin kytkentäkaaviota, että kyllä nastat on nyt oikein kytketty. Ja kyllä virrankuluitus oli sitä luokkaa, että kaappi saa suoran virran akulta, eli 12-v vastus toimii. Vika on muualla kaapissa.
Kirjoittanut: arkki
« : 13.06.2016 kello on 22:11 »

Semmostatuotaettä, vaihtuuko ilma kunnolla kaapintakana?
Sitä se elektroluxin huoltokin kyseli. Vaunu on uusi Polar 590 vm2016, ja itse en ainakaan ole millään tavoin ilmankiertoa muuttanut taikka sulkenut. Tosin enhän voi tietää mitä tehtaalla on sattunut, sillä esim. vararenkaan pidikkeen tehdas oli onnistunut kiinnittämään väärin kaasupullojen kotelossa. Tuskin ne sinne kaapin taakse/ympärille kuitenkaan mitään on unohtanut mikä estäisi ilman kierron.  ??? Ja ilmastointihan on tietääkseni viety myös vaunu katolle jääkaapista. Oisko sitten se tukossa, tosin silloinkin tehdas olisi kyllä jotain asentanut pahasti pieleen...
Kirjoittanut: Weicco
« : 13.06.2016 kello on 18:02 »

Semmostatuotaettä, vaihtuuko ilma kunnolla kaapintakana?
Kirjoittanut: K.E.V
« : 13.06.2016 kello on 16:04 »

Täytyy sitten käskeä kytkemään nasta 12:een + jännite nyt samalla kun auto on muutenkin menossa pajalle!

Mitenkäs sitten toi perävaunun tunnistaminen toimii, jos sinne nastaan kytkee + jännitteen kun se kärryn tunnistus toimii nyt?

Miksi tohon Polarin kytkentäkaavioon ei ole merkitty nastalle 12 + jännitettä jos se siellä kuitenkin pitää olla, että jääkaappi saa sen jännitteen? Tuossa kuvassahan on selvästi vain virransyöttö jääkaapille navasta 10. Miksi se ei nyt sitten riittäisikään?
Nyt ei taaskaan oikeen ymmärrä.  :-[
Sorry, päävamma, eli 10 nasta mistä menee jääkaappi  :-X Omassani tuo kärry tunnistuu automaattisesti can-väylän kautta. Ei ole erillistä nastaa mikä pitäisi kytkeä.
Kirjoittanut: arkki
« : 13.06.2016 kello on 16:00 »

Tulevana viikonloppuna teen sitten seuraavanlaisen testin:
Ensiksi tarkistan jääkaapin lämpotilan kun se on ollut sunnuntaista-perjantaihin täydellä teholla 220 voltilla. Lämpötilan ei siis missään tapauksessa tulisi olla yli 3 astetta, muuten se on aika selvä tapaus, että joko lämpötila anturi ja/tai kaapin piirikortti termoostaatteineen on rikki jos ja/kun pakasteessa on jotain -10 ja -18 asteen välillä.

No niin, perjantaina oli lämpötila kaapissa suunnilleen 8,5 astetta kun tulin vaunulle ja se oli ollut täydellä teholla 220-voltilla sunnuntaista-perjantaihin. Lauantaina asetin kaapin tehot minimiin ja sama lämpötila suunnilleen. Soitin tänää Elektroluxin huoltoon taas, ja heidän mukaansa vika ei ole kaapin lämpöanturissa tai kaapin piirikortissa. Lisättäköön, nyt vielä kerran että pakasteessa normaali kylmyys!  :-\ Sunnuntaina sitten yhtäkkia kaapista laski hetkellisesti lämpötila 4-5 asteen paikkeille, mutta sitten taas nousi takaisin 7-8 asteeseen täydellä teholla. On siinä ihmettelemistä Dometicin (Elektroluxin) huollolla. Eivät osaa vikakuvaukseni perusteella varmasti määrittää ongelmaa. On siinä sitten asianosaava huolto.  :-X
Mitäs te plstan lukijat veikkaatte viaksi?
Kirjoittanut: arkki
« : 8.06.2016 kello on 09:12 »

siinä nasta kahdessatoista pitää olla + jännite. sitähän käytetään muuten perävaunun tunnistumiseen, eli ei onnistu vieläkään. Täällä on ollut juttua ennen juuri Skodan pistorasiasta kun siihen eivät ole kytkeneet kaikkia nastoja.

Täytyy sitten käskeä kytkemään nasta 12:een + jännite nyt samalla kun auto on muutenkin menossa pajalle!

Mitenkäs sitten toi perävaunun tunnistaminen toimii, jos sinne nastaan kytkee + jännitteen kun se kärryn tunnistus toimii nyt?

Miksi tohon Polarin kytkentäkaavioon ei ole merkitty nastalle 12 + jännitettä jos se siellä kuitenkin pitää olla, että jääkaappi saa sen jännitteen? Tuossa kuvassahan on selvästi vain virransyöttö jääkaapille navasta 10. Miksi se ei nyt sitten riittäisikään?
Nyt ei taaskaan oikeen ymmärrä.  :-[