rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: LMC-99
« : 18.04.2017 kello on 16:27 »

Starttiakku  on suunniteltu antamaan suurta virtaa lyhytaikaisesti. Vapaa-ajan akku pitkäaikaiseen kuormitukseen pienellä virralla.
Oliko nykyinen akkun mätänetin hinnat alkaen?

Mätänetistä ostin vapaa-ajan bosh 120 ampeeri tunnin akun..no tänä aamuna kun auto yön pihalla seisoi, niin mittasin 12,35v..
Kirjoittanut: mjo33400
« : 18.04.2017 kello on 09:51 »

No niin, pääsiäismatka on tehty n.500km ja kotipihassa ollaan:

-Viimme yö meni ihan kivasti roikanpäässä pannu pelas kuin enkeli, kaasu & sähkö kytkettynä. (Pumpun "krohinalla" höystettynä).
 Ja matkaan lähdettiin kotia kohti hyvällä mielellä--ajoa 20km niin taas lämmitys tyssäsi, punainen led syttyi.

Kotiin päästyä seuraavat toimenpiteet tehty:
 - Uusittiin paineen tasaaja letkuineen.
 - Puhallettiin paineilmalla pakokaasu aukko auton kyljestä -> valkoista "töhnä palluroita" ym tuli jonkin verran pihalle.
 - Mitattiin akun kapasiteetti auton käymättä, lukema 10,63v
 - Käydessä akun lukema 13,80-14,20v eikä muuttunut juuri pannun lähtiessä tulille, kaasulla.
    (Auto ei ollut roikan päässä).

Ajatuksena oli että näiden toimenpiteiden jälkeen koeajoa, mutta ennen kotiin tuloa oikean etupyörän laakeri sanoi sopimuksen irti aika kovalla rutinalla.

mjo:lle ym osallistujille terkkuja että seuraavaksi kun laakeri pyörään on vaihdettu ja koeajo tehty, niin kokeilen tuota kiertovesi pumpun irroitusta, ylempi vaihdettiin syksyllä alempaan ei olla koskettu vaihto mielessä.

Näillä mennään..

Ihankuin olisi akusta yksi kenno oikosulussa.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 18.04.2017 kello on 09:41 »

Niin pystyy. Itse käytän mielummin käyttötarkoitukseen suunniteltua. Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Kirjoittanut: Rölli
« : 18.04.2017 kello on 09:19 »

Starttiakku  on suunniteltu antamaan suurta virtaa lyhytaikaisesti. Vapaa-ajan akku pitkäaikaiseen kuormitukseen pienellä virralla.
Oliko nykyinen akkun mätänetin hinnat alkaen?
myös startti akku kykenee antamaan pienellä virralla pitkäaikaisesti virtaa ja tarpeen vaatiessa syöttämään invertterille lyhytaikaisesti isojakin virtoja.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 18.04.2017 kello on 09:13 »

Starttiakku  on suunniteltu antamaan suurta virtaa lyhytaikaisesti. Vapaa-ajan akku pitkäaikaiseen kuormitukseen pienellä virralla.
Oliko nykyinen akkun mätänetin hinnat alkaen?
Kirjoittanut: Rölli
« : 18.04.2017 kello on 07:48 »

yleisin syy miklsi akku viottuu on sen pääseminen täysin tyhjäksi mikä varsinkin näissä kausi kulkimissa on toden näköistä.
Minkälaista akkua suosittelet, tuo nykyinen ei kolmea vuotta ole ollut käytössä, merkkiä en nyt muista mikä on.
itse ostaisin normi starttiakun ja niin ison kuin tilaan mahtuu. monet suosii kalliimpia fiksumpia akkuja mutta minun mielestä niissä ei vielä saa vastaavaa hyötyä rahoillensa...
asiasta toistamieltä olevat varmasti kertoo näkemyksensä ja mieluummin perusteltuna.. mulla on vaon amppeeritunnit ja eurot
€/Ah
Kirjoittanut: LMC-99
« : 17.04.2017 kello on 23:03 »

akun jänniteestä päätellen se on sökö....
Minkälaista akkua suosittelet, tuo nykyinen ei kolmea vuotta ole ollut käytössä, merkkiä en nyt muista mikä on.
Kirjoittanut: Rölli
« : 17.04.2017 kello on 21:56 »

akun jänniteestä päätellen se on sökö....
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 17.04.2017 kello on 21:55 »

Akku ei kyllä oo kunnossa tuolla jännitteellä. Verkkovirrassa pelannut kun laturi antanut riittävän virrantarpeen tai kun auto käy ja saa riittävästi sähköä.
Kirjoittanut: LMC-99
« : 17.04.2017 kello on 21:50 »

No niin, pääsiäismatka on tehty n.500km ja kotipihassa ollaan:

-Viimme yö meni ihan kivasti roikanpäässä pannu pelas kuin enkeli, kaasu & sähkö kytkettynä. (Pumpun "krohinalla" höystettynä).
 Ja matkaan lähdettiin kotia kohti hyvällä mielellä--ajoa 20km niin taas lämmitys tyssäsi, punainen led syttyi.

Kotiin päästyä seuraavat toimenpiteet tehty:
 - Uusittiin paineen tasaaja letkuineen.
 - Puhallettiin paineilmalla pakokaasu aukko auton kyljestä -> valkoista "töhnä palluroita" ym tuli jonkin verran pihalle.
 - Mitattiin akun kapasiteetti auton käymättä, lukema 10,63v
 - Käydessä akun lukema 13,80-14,20v eikä muuttunut juuri pannun lähtiessä tulille, kaasulla.
    (Auto ei ollut roikan päässä).

Ajatuksena oli että näiden toimenpiteiden jälkeen koeajoa, mutta ennen kotiin tuloa oikean etupyörän laakeri sanoi sopimuksen irti aika kovalla rutinalla.

mjo:lle ym osallistujille terkkuja että seuraavaksi kun laakeri pyörään on vaihdettu ja koeajo tehty, niin kokeilen tuota kiertovesi pumpun irroitusta, ylempi vaihdettiin syksyllä alempaan ei olla koskettu vaihto mielessä.

Näillä mennään..