Kirjoittanut: mjh48
« : 8.03.2017 kello on 11:24 »Lisätään vielä vanha ohje Ducato 2002 - 2006 RL valojen kytkentään, ettei juttu lopu kesken .
Kirjoittanut: mjh48« : 8.03.2017 kello on 11:24 »Lisätään vielä vanha ohje Ducato 2002 - 2006 RL valojen kytkentään, ettei juttu lopu kesken .
Kirjoittanut: tsahkali« : 7.03.2017 kello on 16:31 »Kylläpäs oli juttua! Joten... -Henkilkökohtaisesti käytän tarvittaessa niitä diodeja, koska homma toimii silloin yxselitteisesti. Ja aina. -Lava-autossa on mulla niin, että oletusarvoisesti syttyy lähivalot, kun virrat on päällä, kun käännän parkeille syttyy huomiot. -Subarussa on olemattomat 'päiväajovalot', ne jäävät palamaan myös lähi ja kaukovalojen kanssa. Kirjoittanut: kimi« : 7.03.2017 kello on 11:38 »Sellaistahan tämä tahtoo olla, ensimmäinen vastaus on ratkaisu ongelmaan ja 50 seuraavaa turhaa jorinaa. Olen esim. Alfaan vetänyt lisämaajohdon suoraan akulta. Siinä auton äly oikutteli ja johdon vedin akulta boxin kiinnityspultiin. Ongelmat loppui siihen. Toki jos varsinaiset paksut maakaapelit pettää niin tuo ei ole hyvä ratkaisu Kirjoittanut: Ossi66« : 7.03.2017 kello on 10:36 »Paljon on tullut vastauksia ja herättänyt keskustelua tämä valoasia. Alkuperäinen ongelma ratkesi, kun kytkin ohjausboxille tulevan + johdon virtalukon jälkeen, enkä akulle kuten paketin ohjeessa neuvottiin. Sellaistahan tämä tahtoo olla, ensimmäinen vastaus on ratkaisu ongelmaan ja 50 seuraavaa turhaa jorinaa. Siirsithän myös sen maajohdon runkoon? Jos akun maahan tulee yhtään ylimääräistä ohutta piuhaa, saat todella erikoisia efektejä, jos maajohdon runkokontaktiin tulee häiriöitä;) Kirjoittanut: HiTec« : 7.03.2017 kello on 10:04 »Tämä onkin ollut todellisten autosähköammattilai sten keskustelu. Ammattilainenhan tulee ihan kenestä vaan jos joku jotain maksaa hänen tekemästään hommasta, oli se homman lopputulema sitten ihan minkälaatuinen tahansa Kirjoittanut: pekkamal« : 7.03.2017 kello on 09:27 »Paljon on tullut vastauksia ja herättänyt keskustelua tämä valoasia. Alkuperäinen ongelma ratkesi, kun kytkin ohjausboxille tulevan + johdon virtalukon jälkeen, enkä akulle kuten paketin ohjeessa neuvottiin.
Juuri tälläisen ohjeenhan sainkin jo heti alkumetreillä 88k5.ltä. Kiitos siitä Kirjoittanut: 88k5« : 6.03.2017 kello on 23:08 »Mennääs ihan hifistelyn puolelle - mä ajattelin "paikata" Rimorin käsin tehtävää kytkentää vielä sillälailla, että
Kirjoittanut: Mautoilija« : 6.03.2017 kello on 22:39 »Tämä onkin ollut todellisten autosähköammattilai sten keskustelu.
Kirjoittanut: ryydis« : 6.03.2017 kello on 22:08 »Tää keskustelu kun ei oo vielä riittävästi sekaisin. Määpä kytkin DRL:t jääkaapin 12V piuhaan, siinä on sähköä vain moottorin käydessä... Sammutus valonvaihtajalta, eli DRL pimeenä lyhyillä ja pitkillä. Jos haluu DRL+parkit niin parkit sitten manuaalisesti päälle. Ei paras ratkaisu mutta "riittävän toimiva". Ei voi valoitta ajella, mulla kun ei ole ajovaloautomatiikka a. Vähintään DRL aina päällä.
Kirjoittanut: Aakku« : 6.03.2017 kello on 18:10 »Kyllä, joka taas on näitä Trafin kummallisuuksia jotka panee miettimään kun tuolla tienpäällä tapaa about minkä tahansa rekan kun keulassa palaa näitä "etuvaloja" jos jonkinlaisessa umpiossa kuin joulukuusessa konsanaanEivät ne rekkojen joulukuusivalot välttämättä laillisia ole... Kyllä sitä jo pitkään on yhdellä polttimolla hoidettu monta hommaa. Minunkin Willyksessä jo 60 vuotta sitten se yksi polttimo hoiti parkkia, vilkkua ja jarruvaloa, niin kuin Jenkkiautoissa yleensäkin. |