Kirjoittanut: 131083
« : 10.09.2016 kello on 21:57 »Senhän se tekee jos vaikka 1kw relevikaÄäni tälle. Vastaavan vian korjasin edellisestäni. Solkku 6702i. Releen kärjet hitsaneet ihan "ruvelle".
Kirjoittanut: 131083« : 10.09.2016 kello on 21:57 »Senhän se tekee jos vaikka 1kw relevikaÄäni tälle. Vastaavan vian korjasin edellisestäni. Solkku 6702i. Releen kärjet hitsaneet ihan "ruvelle". Kirjoittanut: -------« : 7.09.2016 kello on 22:56 »Täytyy antaa kaverille ohjeet, ja kehotuksen liittymään tänne palstalle Mun vm.-96 jo on 13 napaselle valmius. Kirjoittanut: K.E.V« : 7.09.2016 kello on 21:02 »Täytyy antaa kaverille ohjeet, ja kehotuksen liittymään tänne palstalleTuo vastuksen mittaushan jo neuvottiin aiemminkin (olen luntannut MJO:ta joskus )Kävin vaunulla, aika jännä juttu 1-sähköllä ei lämpöä tullut ja 2-sähköllä tuli heti.Senhän se tekee jos vaikka 1kw relevika Huomasin myös, että tuossa Soliferissa -04 oli valmius 13-napaiseen pistokkeeseen, sulakkeet ja kaikki johdatukset valmiina.Jep, olen noita tökkeleitä joskus vaihtanut, ohjekirjassa kaaviot. Kirjoittanut: pamaus« : 7.09.2016 kello on 20:24 »Ota vaunu irti verkosta ja laita ohmimittari johonkin sähkörasiaan, sitten ohjaat vastustehoja ohjauspaneelista, 1kw= noin 50 ohmia, 2kw= noin 27 ohmia ja 3kw= noin 16 ohmia. Täytyy antaa kaverille ohjeet, ja kehotuksen liittymään tänne palstalle ![]() Kävin vaunulla, aika jännä juttu 1-sähköllä ei lämpöä tullut ja 2-sähköllä tuli heti. Huomasin myös, että tuossa Soliferissa -04 oli valmius 13-napaiseen pistokkeeseen, sulakkeet ja kaikki johdatukset valmiina. Kirjoittanut: mjo33400« : 7.09.2016 kello on 19:20 »Ota vaunu irti verkosta ja laita ohmimittari johonkin sähkörasiaan, sitten ohjaat vastustehoja ohjauspaneelista, 1kw= noin 50 ohmia, 2kw= noin 27 ohmia ja 3kw= noin 16 ohmia.
Kirjoittanut: pamaus« : 7.09.2016 kello on 16:39 »Käyn illalla katsomassa mikä tilanne vaunussa. Tosin 2 sähköllä vaunua lämpenee hienosti.
Itse epäilen tuota relevikaa. Kirjoittanut: K.E.V« : 7.09.2016 kello on 14:57 »Ja uudemmassa 3010:ssä saa pumpun AU asentoon, jolloin ei tapahdu tuotakaan.
Kirjoittanut: Ossi66« : 7.09.2016 kello on 14:08 »Kaveri osti juuri vm 2004 Solifer s6+ ja heti tuli ongelmia, mystinen vika sähköpuolella. Edellisessä oli Alde3000 ja muutaman kerran sattui olemaan kaasulla ja 230V pumpulla käynnissä kun lähti liikkeelle ja unohtui vaihtaa 12V pumpulle. Mitään ei vuosien varrella hajonnut. Lämpösuoja laukeaa kyllä sitten heti kun kaasulla lämmittää - olisko sitä tarkoittanut... Kirjoittanut: K.E.V« : 7.09.2016 kello on 13:20 »Mitenkään mutten en viitsi kommentoida kun en enempää tiedä. Tuli vaan mieleen että kortilta 1 kw:n rele rikki tai vastus 1 kw:n puolelta rikki. Eikös se viisas neuvo ole että tösseli irti seoinästä ja paneelista 1kw päälle ja mittaa vastuksen seinäpistokkeesta ja sama 2 kw puolella.
Tuo edellisen neuvo kuulostaa ihan höpöltä. Kirjoittanut: pamaus« : 7.09.2016 kello on 13:06 »Kaveri osti juuri vm 2004 Solifer s6+ ja heti tuli ongelmia, mystinen vika sähköpuolella.
Kun vaunu on sähkössä kiinni, niin vaunu lämpenee normaalisti 2-sähköllä. Kun lämmittimen laittaa 1-sähkölle, niin vaunua ei enää lämpene. Toinen, edellinen käyttäjä antoi neuvon ja kertoi, että Alden "pääsulake" menee rikki, jos vaunu ei ole sähkössä ja pitää alden 230v pumppua päälle. Tämä oli minulle aivan uusi tieto. Onko näin ? Vai mistä on kyse ? |