Kirjoittanut: Teukka-74
« : 10.05.2016 kello on 07:59 »Kiitos Vaeltaj
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Kirjoittanut: Teukka-74« : 10.05.2016 kello on 07:59 »Kiitos Vaeltaj
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla Kirjoittanut: Vaeltaja« : 10.05.2016 kello on 01:41 »AL-KO alustaisiin akseleihin, missä on rasvanipat akselin päissä jarrukilven takana. Näihin painetaan rasvaa niin kauan kunnes tuntuu pumpatessa selvää vastusta +2 pumppausta. Viimeksi huollossa pumppasivat käsiprässillä vasemmalle puolelle 14 pumppausta, ja oikealle puolelle 12 pumppaus kertaa.
Kirjoittanut: Teukka-74« : 9.05.2016 kello on 18:02 »No en uskokkaan että rasva metallivälyksen poistaa mutta hidastaa kulumista Sahanpurua laitoin minäkin ekan autoni ohjausniveliin. Helppo oli laittaa kun metallipannalla oli kumi kiinni .
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla Kirjoittanut: 0yxxy0« : 9.05.2016 kello on 17:30 »Aikoinaan isä neuvo että senaikaa lisätä vaseliiniä että alkaa pursuamaan vanha pois ja uutta näkyy (mm maatalouskoneissa). Ulompien nippojen vaseliini pääsee tuleen ulos mutta sisempi menee akselin sisälle eli mutu menetelmällä sisemmät nipat.
Kirjoittanut: Aakku« : 9.05.2016 kello on 17:19 »^
Ennen vanhaan käytettiin sahanpurua välysten poistoon joka paikassa ennen katsastusta.... Kirjoittanut: Catiska« : 9.05.2016 kello on 16:05 » Ei se rasvaus välystä pienennä kuin eka kymmenen metrin ajomatkan ajaksi. Mutta hidastaa lisäkulumista kyllä.
Kirjoittanut: Rölli« : 9.05.2016 kello on 15:39 »Juuri näin. En puhu pyöränlaakerista, se on eri juttu ja eri rasvat. Sen välyksen kyllä hanskaansaattaa mennä muutama tuubi jott akseliputki eka täyttyy Kirjoittanut: Teukka-74« : 9.05.2016 kello on 08:55 »Laakerikuppiin tuskin laitetaan nippojen kautta rasvaa. Kysyjä ihmettelee montako painallusta vääntövarsien rasvaukseen tarvitaan minun mielestä. Itse olen vastoin partempaa tietämystä pumpannut puolen kymmentä kertaa prässiä, seuraten vanhan vaseliinin tuloa ulos.Juuri näin. En puhu pyöränlaakerista, se on eri juttu ja eri rasvat. Sen välyksen kyllä hanskaan mutta vääntövarressa on hieman välystä ja sen voi saada jossain määrin pienemmäksi rasvauksella. Tuo 5 kertaa nippaan on minustakin hyvä ohje. Täytyy vielä tunkea rasvaa siten että näkisi sen tulevan jostain ulos, kuten aisassa. Kirjoittanut: T-Cat« : 8.05.2016 kello on 22:10 »miksi et ota laakeri kuppia auki ja totea rasvan määrä ,ja samalla laittaa laakeri välys kuntoon,koska rasvalla ei ylisuuria välyksiä kuulu korjata Laakerikuppiin tuskin laitetaan nippojen kautta rasvaa. Kysyjä ihmettelee montako painallusta vääntövarsien rasvaukseen tarvitaan minun mielestä. Itse olen vastoin partempaa tietämystä pumpannut puolen kymmentä kertaa prässiä, seuraten vanhan vaseliinin tuloa ulos. Kirjoittanut: uppotukki« : 8.05.2016 kello on 22:05 »miksi et ota laakeri kuppia auki ja totea rasvan määrä ,ja samalla laittaa laakeri välys kuntoon,koska rasvalla ei ylisuuria välyksiä kuulu korjata
|