rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Jgahpir
« : 5.03.2016 kello on 21:47 »

Tuo välityksen vaihtaminen on niin helppo homma, että voi tehdä itse. Kirjoitin hommasta ohjeet joskus kuvien kera tänne jos viitsii etsiä. Nyt on vaan uudemmassa autossa päinvastainen ongelma ja pitää keväällä koittaa isompaa rengasta alle.

Oli sinulla niinpal hyvää juttua, että meni etsimiseen aikaa :D

http://karavaanari.org/index.php/topic,11520.msg212808.html#msg212808
Kirjoittanut: reiska14
« : 5.03.2016 kello on 21:04 »

Tuo välityksen vaihtaminen on niin helppo homma, että voi tehdä itse. Kirjoitin hommasta ohjeet joskus kuvien kera tänne jos viitsii etsiä. Nyt on vaan uudemmassa autossa päinvastainen ongelma ja pitää keväällä koittaa isompaa rengasta alle.
Kirjoittanut: ose
« : 5.03.2016 kello on 20:40 »

Mites päädyit juuri tuohon prosenttiin? Mitä muuta vaihdat samalla avauksella?

Avauksen hyvä kysymys, vaikuttaako pyörän koko esim kulutukseen tai muuhun, on vastaamatta ;)
Loota pelaa erinomaisen hienosti ja äänettömästi niin en vaihda muuta.
25 % olisi ollut toinen vaihtoehto, tunnusti paljolta, se on niin pienestä kiinni nykyisinkin, menee yheksääkymppiä todella puhtaasti. Käytiin vähän pumpun kannen alla, sieltä löytyy..
Kirjoittanut: Raksaus
« : 5.03.2016 kello on 13:29 »

Mikäs nyt helppoa olisi?
Jostain dokumenteistä varmaan löytyy alkuperäiset välitykset. Sitten nostat toisen pyörän ylös ja pyörität räikkäavaimella moottoria ja kaveri kyttäämään pyörän liikettä...   ;D

Näin arvelinkin. Eli taitaa jäädä minun taidoilla tekemättä. Jos joku ropeltaa tuota joskus korjaamolla, niin yritän ujuttaa kysymyksen sinne.

E: miten tämä sai muutettua arvelinkin sanan muotoon arinkin. No nyt on tuo ainakin korjattu.
Kirjoittanut: Aippe
« : 5.03.2016 kello on 13:17 »

onko tuohon vuosimalliin edes saatavana noita alennusrattaita?

Ainakin Peugeotissa ja Fiatin koneella varustetuissa on eri kokoa olevat vitosen rattaat. Tarkoitus vaihtaa Laikaan nuo tiheämmällä välityksellä olevat rattaat. Eipähän rasita laatikkoa niin paljoa.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 5.03.2016 kello on 11:49 »

Onko tämän toteamiseen jotain helppoa keinioa, joka ei vaadi työkaluja?

Mikäs nyt helppoa olisi?
Jostain dokumenteistä varmaan löytyy alkuperäiset välitykset. Sitten nostat toisen pyörän ylös ja pyörität räikkäavaimella moottoria ja kaveri kyttäämään pyörän liikettä...   ;D
Kirjoittanut: Ruutiukko
« : 5.03.2016 kello on 10:26 »

onko tuohon vuosimalliin edes saatavana noita alennusrattaita?
Kirjoittanut: Raksaus
« : 5.03.2016 kello on 10:11 »

Avauksen hyvä kysymys, vaikuttaako pyörän koko esim kulutukseen tai muuhun, on vastaamatta ;)

Kulutukseen voisi oikeastaan olettaa, että vaikuttaa ajotottumuksetkin jonkin verran. Voi olla eri tapaus, jos jurnuttaa sitä suomessa autolle sallittua 80 kilometriä tunnissa vai ajaako esim motareilla hieman kovempaa. Itse jurnutan aika paljon tuolta kahdeksaakymppiä kiltisti myös motareilla. Jos näin en tee, niin kuusivuotias kyllä heti kommentoi, että miksi ajan ylinopeutta. Eli tapakasvatuksesta tässä on myös osittain kyse. Toisaalta asuntoautolla olen lähtenyt sillä ajatuksella että minulla ei ole mihinkään erityinen kiire.

Itselläni on siis Maxi 18 alustalla oleva 2.5 TD vuodelta 1989. Olen pohtinut tätä että voiko tähän olla jossain vaiheessa vaihdettu tiheämpi välitys, koska mielestäni jo alle kahdeksassakymmenes sä ei oikeastaan ole suorituskyvyllisest i mitään ongelmia. Enemmänkin tuntuu että tulee huudatetttua nelosella aika paljon tämän ongelmakohdan tiedostamisen takia. Tarpeeksi ei ole kokemusta näistä vastaavista autoista että osaisin sanoa välityksistä juuta tai jaata pelkällä ajotuntumalla. Huoltokirja on myös varsin puutteellinen ensimmäiseltä elinpuolikkaalta. Eli se puuttuu kokonaan. Jälkimmäinen puolisko suurin piirtein löytyy kyllä dokumentoituna. Oletan että alkukin on dokumentoitu, mutta joku edellisistä omistajista on unohtanut antaa tämän dokumentin eteenpäin jossain vaiheessa.

Onko tämän toteamiseen jotain helppoa keinioa, joka ei vaadi työkaluja?
Kirjoittanut: -------
« : 5.03.2016 kello on 07:17 »

Ja vieläkö ajat sen kallelleen, niin ei öljyä pitäisi tulla kovin paljoa. Rtv-silikoonilla koppa takas..
Kirjoittanut: sebulon
« : 4.03.2016 kello on 23:37 »

Minulla samanlaiset murheet retkiauton Peugeot Boxerin 5-vaihteen kanssa. Ensiksi ajattelin vaihtaa vain halkaisijaltaan pienempiin renkaisiin/matalaprofiilisiin, mutta ongelmaksi koitui niiden kantavuus.
Lueskelin nettijuttuja 5-vaihteen ongelmista ja olen päätynyt vaihtamaan sen ratasparin. Tamgears Valkeakoskella myy ratasparia 260€ hintaan ja osasivat tarjota 15% tiheämpää välitystä, joka sopii matkailuautojen välitykseksi hyvin.
Työ kestää 1-1,5t. Jos auto on vm. 2003- ja/tai peruutusvaihde 1.sen vieressä niin laatikon pääty on peltikuorinen niin silloin rattaiden vaihto ei edellytä laatikon irroittamista. Vain vas. etupyörä pois niin on tilaa purkaa laatikon pääty pois.