Kirjoittanut: tsahkali
« : 12.02.2016 kello on 10:15 »Olisiko totta että se vanhempi idTD 2,8 olisi äänekkäämpi kuin jälkipolvet JTD ja HDi?
Eikös näin ole kaikkien autojen ja moottorien kanssa?
Kirjoittanut: tsahkali« : 12.02.2016 kello on 10:15 »Olisiko totta että se vanhempi idTD 2,8 olisi äänekkäämpi kuin jälkipolvet JTD ja HDi? Eikös näin ole kaikkien autojen ja moottorien kanssa? Kirjoittanut: Jgahpir« : 11.02.2016 kello on 21:39 »Saksalainen moottoriwiki kertoo tuommosta Sofim 8140.43S koneesta.
Sofim (Società Franco Italiana Motori) on italialainen moottorivalmistaja, joka syntyi Fiatin, Saviemin (Renault) ja Alfa Romeon yhteisyrityksenä vuonna 1974. Hyötyajoneuvoja valmistava Iveco osti yhtiön 1981. Sama suomeksi: Sarja 3 otettiin käyttöön vuonna 1996, jolloin se asennettiin aluksi toisen sukupolven Renault Masteriin. Poraus on 94,4 ja isku 100 mm. Tilavuudeksi tuli siten 2 799 cc. Sovellukset: 8140.63, vapaasti hengittävä versio, 2,8-litrainen suorasuihkutteinen diesel Fiat Ducato II 2,8 D, 1996–1999 Iveco Daily II 2,8 D, 1996–1999 Renault Master II 2,8 D, 1996–2001 8140.23, 2,8-litraimem turbodiesel ilman välijäähdytintä, suorasuihkutus, 103 hv / 3 600 rpm, 240 Nm / 1 900 rpm Fiat Ducato II 2,8 TD, 1996–2002 Iveco Turbo Daily II 2,8 TD, 1996–2000 Peugeot Boxer I 2,8 TD, 1996–2000 Citroen Jumper 2,8 TD, 1996–2000 Renault Master I 2,8 TD, 1996–1997 Renault Master II 2,8 TD, 1998–2002 Opel Movano I 2,8 TD, 1999–2000 Nissan Interstar I 2,8 TD, 1999–2002 8140.43, turboahdettu, välijäähdytin, suorasuihkutus, 118 hv / 3 600 rpm, 270 Nm / 1 800 rpm Fiat Ducato II 2,8 TDI, 1996–1999 Iveco Daily II 2,8 TDI, 1996–2000 Peugeot Boxer I 2,8 TDI 1996–2000 Citroën Jumper I 2,8 TDI, 1996–2000 Renault Master 2,8 I TDI, 1996–1997 Opel Movano 2,8 DTI, 2000–2002 Renault Master II 2,8 TDI, 1998–2002 8140.43S, yhteispaineruiskutu s (common rail), 127 hv / 3 600 rpm, 285 Nm / 1 800 rpm Fiat Ducato II 2,8 JTD, 1999–2005 Iveco Daily III 2,8 JTD, 2000–2006 Peugeot Boxer I 2,8 HDI, 2000–2005 Citroen Jumper I 2,8 HDI, 2000–2005 Renault Master II 2,8 dCi, 2000–2002 Opel Movano I 2,8 CDTI, 2000–2002 Nissan Interstar 2,8 dCi, 2000–2002 Kirjoittanut: Jgahpir« : 11.02.2016 kello on 16:58 »Olisiko totta että se vanhempi idTD 2,8 olisi äänekkäämpi kuin jälkipolvet JTD ja HDi?
Kirjoittanut: Jgahpir« : 10.02.2016 kello on 21:52 »Niillä on yhteisiä moottoreita, mutta kaikki ei ole molempien merkkien käytössä. Tarkempaa en muista. Ei näistä ota selvää. Tätä 2,8 HDi tä ei noista yhteislistoista löydy. Sellaistakin juttua löytyy, että joku 2,8kone sekä kori on äänekkäämpi kuin toinen. Onko eroa Ducaton ja Pösön välillä metelissä? Peugeot kokemukset kiinnostaa muutenkin. Kirjoittanut: RR« : 8.02.2016 kello on 21:42 »https://en.m.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine Niillä on yhteisiä moottoreita, mutta kaikki ei ole molempien merkkien käytössä. Tarkempaa en muista. Kirjoittanut: RR« : 8.02.2016 kello on 21:39 »Kiitos tiedoista. 300 000 vuodessa? Siis yhdellä autolla? ja kolme autoa ajettu loppuun, eli viimeiset 8 vuotta menty tolla tahdilla? Mulla on tossakin parjattu sprinter jolla oli edellinen omistaja ajanut pitkää linjaa, noin 100 000/vuosi. Toi edellyttäisi että kolmessa vuorossa äijät painaisi menemään ja läpsystä vaihto. Toki voi kestääkin etenkin tommosta pitkää ajoa, en minä autojen laatua tässä ole kyseenalaistamassa. Enää en tarkkaan muista, mutta silloin joskus (05 tms) sain työautoksi uuden 2.8 citikan, ja olihan siinä mahtava moottori. Kirjoittanut: Jgahpir« : 7.02.2016 kello on 18:47 »https://en.m.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine
Jos tätä oikein tulkitsen PSA Pösö olisi ryhtynyt 1998 Fordin kanssa kimppaan moottoriosastolla. Onko siis Fordin ja Pösön 2002 mallin HDi sama kone? Kirjoittanut: Jgahpir« : 7.02.2016 kello on 18:12 »^
Nuo on hyvät perustiedot ja tuttuja. Pitää vielä katella ulkomaan wikiversio, mutta oikeastaan kiinnostaisi se puoli, että onko nuo Ducato/Pösö koneet ihan eri pelit, vai sopiiko esim osat ja huollot toisiinsa. Käsittääkseni Peugeot huolto on Veholla, joka ei henk koht kovasti innosta. Ehkä pitää kysäistä Italian Motors kavereilta. Vaihdelootaöljy on kiinnostava siinä mielessä, että aika halpa huolto vaikka ikävä. 89 Pajerossa lootaongelmaa kakkosella, vaihdoin kohtuu hintavat Redline lootaöljyt ja se muuttui aivan toiseksi autoksi. Eihän se rakenteellista ongelmaa poista, mutta voi lisätä käyttövuosia. Kirjoittanut: retkeilijä« : 7.02.2016 kello on 12:38 »Nämä lienee jo vilkaistu?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato https://fi.wikipedia.org/wiki/Peugeot_Boxer Kirjoittanut: kimi« : 7.02.2016 kello on 12:21 »Fiatin 2,8 kone taisi muuttua n 2002 (kuka muistaa oikein) ja siinä yhteydessä huoltoväli muuttui. Aikaisemmassa mallissa oli 10 000km öljynvaihtoväli.
Jos kilometrejä ei paljon tule ja auto seisoo talvet tuolla ei ole niin väliä, vaihtaa tuoreet koneeseen syksyisin. |