rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 12.02.2016 kello on 10:15 »

Olisiko totta että se vanhempi idTD 2,8 olisi äänekkäämpi kuin jälkipolvet JTD ja HDi?

Eikös näin ole kaikkien autojen ja moottorien kanssa?
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 11.02.2016 kello on 21:39 »

Saksalainen moottoriwiki kertoo tuommosta Sofim 8140.43S koneesta.

Sofim (Società Franco Italiana Motori) on italialainen moottorivalmistaja, joka syntyi Fiatin, Saviemin (Renault) ja Alfa Romeon yhteisyrityksenä vuonna 1974. Hyötyajoneuvoja valmistava Iveco osti yhtiön 1981.



Sama suomeksi:
Sarja 3 otettiin käyttöön vuonna 1996, jolloin se asennettiin aluksi toisen sukupolven Renault Masteriin. Poraus on 94,4 ja isku 100 mm. Tilavuudeksi tuli siten 2 799 cc.

Sovellukset: 8140.63, vapaasti hengittävä versio, 2,8-litrainen suorasuihkutteinen diesel

Fiat Ducato II 2,8 D, 1996–1999
Iveco Daily II 2,8 D, 1996–1999
Renault Master II 2,8 D, 1996–2001

8140.23, 2,8-litraimem turbodiesel ilman välijäähdytintä, suorasuihkutus, 103 hv / 3 600 rpm, 240 Nm / 1 900 rpm

Fiat Ducato II 2,8 TD, 1996–2002
Iveco Turbo Daily II 2,8 TD, 1996–2000
Peugeot Boxer I 2,8 TD, 1996–2000
Citroen Jumper 2,8 TD, 1996–2000
Renault Master I 2,8 TD, 1996–1997
Renault Master II 2,8 TD, 1998–2002
Opel Movano I 2,8 TD, 1999–2000
Nissan Interstar I 2,8 TD, 1999–2002

8140.43, turboahdettu, välijäähdytin, suorasuihkutus, 118 hv / 3 600 rpm, 270 Nm / 1 800 rpm

Fiat Ducato II 2,8 TDI, 1996–1999
Iveco Daily II 2,8 TDI, 1996–2000
Peugeot Boxer I 2,8 TDI 1996–2000
Citroën Jumper I 2,8 TDI, 1996–2000
Renault Master 2,8 I TDI, 1996–1997
Opel Movano 2,8 DTI, 2000–2002
Renault Master II 2,8 TDI, 1998–2002

8140.43S, yhteispaineruiskutu s (common rail), 127 hv / 3 600 rpm, 285 Nm / 1 800 rpm

Fiat Ducato II 2,8 JTD, 1999–2005
Iveco Daily III 2,8 JTD, 2000–2006
Peugeot Boxer I 2,8 HDI, 2000–2005
Citroen Jumper I 2,8 HDI, 2000–2005
Renault Master II 2,8 dCi, 2000–2002
Opel Movano I 2,8 CDTI, 2000–2002
Nissan Interstar 2,8 dCi, 2000–2002
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 11.02.2016 kello on 16:58 »

Olisiko totta että se vanhempi idTD 2,8 olisi äänekkäämpi kuin jälkipolvet JTD ja HDi?
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 10.02.2016 kello on 21:52 »

Niillä on yhteisiä moottoreita, mutta kaikki ei ole molempien merkkien käytössä. Tarkempaa en muista.

Ei näistä ota selvää. Tätä 2,8 HDi tä ei noista yhteislistoista löydy.

Sellaistakin juttua löytyy, että joku 2,8kone sekä kori on äänekkäämpi kuin toinen. Onko eroa Ducaton ja Pösön välillä metelissä? Peugeot kokemukset kiinnostaa muutenkin.
Kirjoittanut: RR
« : 8.02.2016 kello on 21:42 »

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine

Jos tätä oikein tulkitsen PSA Pösö olisi ryhtynyt 1998 Fordin kanssa kimppaan moottoriosastolla.
Onko siis Fordin ja Pösön 2002 mallin HDi sama kone?

Niillä on yhteisiä moottoreita, mutta kaikki ei ole molempien merkkien käytössä. Tarkempaa en muista.
Kirjoittanut: RR
« : 8.02.2016 kello on 21:39 »

Kiitos tiedoista.
Yllättävän vaikea on löytää tietoa PSAn ja Ducaton koneen eroista.
Antakaas vinkkejä, jos tiedätte jotain sivustoa.

Offroad miesten palstalta löytyi tuollainen mielipide. Laatikkoöljyt oli mielenkiintoinen.
"Itsellä nyt kokemusta työn puolesta noista pakuista sen verta että muutama paku ajettu melko loppuun tossa vuosien varrella. Vuoteen tulee se 300 000km noille autoille. Itse kun aloitin ajamaan niin tuli suoraan uusi paku alle peugeot boxer ajettiin 960 000km ja niille kilometreille meni 2 turboa ja 3 vaihdelaatikkoa vuosimallia en enää muista ja kone oli se 2.8HDI suraava paku oli kans samanlainen ja ajettiin 850 000 1 turbo ja 1 vaihdelaatikko viat rupesi vähenemään kun lyhennettiin huoltovälejä ja laatikko öljyt tuli huolto ohjelmaan mukaan et vaihetaan samalla kun jako hihnakin. sitten tuli fiat ducato ja se ei sitten tervettä päivää näyttänytkään enemmän oli pajalla kuin ajossa. Sitten tuli tämä uus koppanen peugeot boxer 2.5HDI koneella joka kesti sen 650 000 ja sitten turbo työnti öljyt läpi koneeseen ja kierrokset tappiin ja vaihteella sammutus jolloin kone otti hiukka ihteesä. Ja toi 2.5 konehan on fordin tekele ja sitten 3.0 kone on pösön oma. Ja ajohan on 90% matka ajoa mutta kantavuus kuormilla melkein joka reissu. Ja ajo ominaisuuksista niin toi uus koppanen boxer on aika helekutin hyvä. Mielummin ajelee tolla kuin henkilö autolla (paino pistettä puotettu kivasti ja jousitus ajateltu uusiks) Ja sprintereistä nyt ei olekkaan sitten mitään hyvää sanottavaa."


300 000 vuodessa? Siis yhdellä autolla? ja kolme autoa ajettu loppuun, eli viimeiset 8 vuotta menty tolla tahdilla?

Mulla on tossakin parjattu sprinter jolla oli edellinen omistaja ajanut pitkää linjaa, noin 100 000/vuosi.

Toi edellyttäisi että kolmessa vuorossa äijät painaisi menemään ja läpsystä vaihto. Toki voi kestääkin etenkin tommosta pitkää ajoa, en minä autojen laatua tässä ole kyseenalaistamassa.

Enää en tarkkaan muista, mutta silloin joskus (05 tms) sain työautoksi uuden 2.8 citikan, ja olihan siinä mahtava moottori.
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 7.02.2016 kello on 18:47 »

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine

Jos tätä oikein tulkitsen PSA Pösö olisi ryhtynyt 1998 Fordin kanssa kimppaan moottoriosastolla.
Onko siis Fordin ja Pösön 2002 mallin HDi sama kone?
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 7.02.2016 kello on 18:12 »

^
Nuo on hyvät perustiedot ja tuttuja. Pitää vielä katella ulkomaan wikiversio, mutta oikeastaan kiinnostaisi se puoli, että onko nuo Ducato/Pösö koneet ihan eri pelit, vai sopiiko esim osat ja huollot toisiinsa. Käsittääkseni Peugeot huolto on Veholla, joka ei henk koht kovasti innosta.
Ehkä pitää kysäistä Italian Motors kavereilta.

Vaihdelootaöljy on kiinnostava siinä mielessä, että aika halpa huolto vaikka ikävä.
89 Pajerossa lootaongelmaa kakkosella, vaihdoin kohtuu hintavat Redline lootaöljyt ja se muuttui aivan toiseksi autoksi. Eihän se rakenteellista ongelmaa poista, mutta voi lisätä käyttövuosia.
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 7.02.2016 kello on 12:38 »

Kirjoittanut: kimi
« : 7.02.2016 kello on 12:21 »

Fiatin 2,8 kone taisi muuttua n 2002 (kuka muistaa oikein) ja siinä yhteydessä huoltoväli muuttui. Aikaisemmassa mallissa oli 10 000km öljynvaihtoväli.
Jos kilometrejä ei paljon tule ja auto seisoo talvet tuolla ei ole niin väliä, vaihtaa tuoreet koneeseen syksyisin.