Vielä poltin verkko-osat puhtaaksi butaaniliekillä (sytkäri), kun ei tuohon Dinitrolin 8050:aan kuumailmapuhallin tehoa.
Asensin kipinäsytyn ja aloin laittelemaan kasaan. MJO tosin vihjasi, että kun kerran on jo purettuna niin kaasuventtiilit kannattaa puhdistaa ja verkot ottaa suuttimista pois, mikäli siellä sellaset on.
Pitää käydä nuo läpi tässä vaikka tänään ja vaihdella ohjauskeskuksen abikot tuoreisiin hapettuneista.
Sitten lyödään uusi pyrostaatti ja vesitermostaatti kiinni, niin käytännössä pannun kyljen osat on kaikki uuutta, ohjauskeskusta lukuunottamatta. Eniten työtä teetti ruuvien löytäminen, sillä ruostumattomia 3.5x9.5mm ruuveja ei Jämsästä löytynyt mistään. Oli ajoa tuossa Lappeenrannassa, niin tässä avitti Clas Ohlson Lahdessa. Sieltä nuo ristipäät ruostumattomina löytyi. Motonet ja Biltema oli tällä saralla 'ei oota' täynnänsä. Miksi ruostumattomat, no jos sen joutuu joskus purkamaan.. mikä on kyllä epätodennäköistä mutta silti. Kun kerran tehdään, niin tehdään paremmaksi.
Otsakkeenhan vois kohta muutta, "kuinka kunnostan 2470 pannun"

Joulun pyhinä värkkään sulaketaulun uusiksi, sillä hapettunut posliinisulakerasia vaihtuu lattasulakrasiaksi.
Ostin rasian 10- sulakkeen versiona, joten pari jää yli, tai varalle. Venemallin eli pitäisi kestää kosteutta paremmin. Se kuitenkin on sille altistuneena, vaikka kuin on kuivauspönttöjä kylmässä vaunussa.