rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ruutiukko
« : 29.12.2015 kello on 20:37 »

Onko kaksiakselinen jotenkin krantumpi kun yksiakselinen?

Tiedä häntä onko krantumpi, mutta kyllä se hieman erilailla käyttäytyy kuin yksiakselinen.
Koukun korkeus on tärkeä jotta paino jakautuu tasaisesti molemille akseleille, ellei ole "keinuteli". Käännyttäessä, jomman kumman akselin pyörät pikkasen luistavat sivuttain. Hidastustöyssyyn ajettaessa, kun kärryn etumaiset pyörät ovat töyssyn päällä, vaunu oletettavasti hetkellisesti on takapainoinen.
Tuon kaksiakselisen 6m pitkän kärryn kanssa ei koskaan tullut vastaan tilannetta jossa se olisi vatkannut.
Ikinä ei missään vetopään kitkapaloja ole ollut ja hyvin on pärjätty. Tosin veturina oli neliveto.
Yksiakselinen vaunu saattoi joskus vatkata jos lastaus oli pielessä, mutta se oli helppo korjata.
Kirjoittanut: jva61
« : 29.12.2015 kello on 19:02 »

Onko kaksiakselinen jotenkin krantumpi kun yksiakselinen? Omalla on yksiakselisia vedetty aika paljon eikä koskaan ole ongelmia ollu vaan vuosi sitte vedin Jyväskylästä kaverin farkun telitrailerilla ja sillä ei yli 80 pystyny vetämään, alko vatkaamaan auton perää, tyhjänä ei ongelmaa ollu, pikkusen tuli tykytyksiä kun ensikerran vatkasi, talvikeli ja liukas tie
Kirjoittanut: JK
« : 29.12.2015 kello on 18:53 »

No en kovin nyt tähänkään usko. Jos kaikki on kunnossa, niin turha kampe. Ja ehkä kuskissa vikaa.. Tai veturissa ongelmat. Mutta en valitettavasti kuitenkaan Solifer lasien läpi katso ja onhan näissäkin puutteita.

Tätä itsekkin hieman ihmettelin, perusasiat kuntoon.
Rengaspaineet autosta että vaunusta ja aisapaino kohdilleen, pitäisi kulkea aika vakaasti, olettaen että ne itse renkaat on kunnossa.
Kirjoittanut: -------
« : 29.12.2015 kello on 16:18 »

Tuo Soliferin ylivoimaisuus veto ominaisuuksiltaan taitaa olla urbaani legenda.
Kyllä kitkavetopää auttaa ja varsinkin jos vetää henkilöautolla.

No en kovin nyt tähänkään usko. Jos kaikki on kunnossa, niin turha kampe. Ja ehkä kuskissa vikaa.. Tai veturissa ongelmat. Mutta en valitettavasti kuitenkaan Solifer lasien läpi katso ja onhan näissäkin puutteita.
Kirjoittanut: pekkamal
« : 29.12.2015 kello on 15:18 »

Tuo Soliferin ylivoimaisuus veto ominaisuuksiltaan taitaa olla urbaani legenda.
Kyllä kitkavetopää auttaa ja varsinkin jos vetää henkilöautolla.
Kirjoittanut: -------
« : 27.12.2015 kello on 15:38 »

Uskoisin, että hinattavuus ei juurikaan muutu kitkavetopäällä. Tuon mallisarjan Solifer on todella hyvä vetää.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 24.12.2015 kello on 09:54 »

No AKS ja Winterhoff molemmat helppoja vaihtaa, Ensimmäinen aavistuksen helpompi vaihtaa ja vielä prikoilla säätömahdollisuus. Ainakin omassani oli.
Kirjoittanut: vesako
« : 24.12.2015 kello on 09:29 »

Onkohan noissa minkälaisia eroja kitkapalojen vaihdon suhteen?

Jos ne on hyvinkin kuluvaa tavaraa, niin vaihtaminen
sais olla mieluummin helppoa.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 24.12.2015 kello on 09:18 »

AKS itsellä oli Solkuissa , käy varmaan muutkin
Kirjoittanut: Franziskaner
« : 23.12.2015 kello on 22:46 »

Onko tietoa, minkämerkkiset&-malliset kitkavetopäät sopivat BPW-akselisen S4:n aisaan?

AKS?
Winterhoff?

Kiitokset etukäteen!