rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Catiska
« : 27.12.2015 kello on 09:19 »

Pitääpä seuraavalla reissulla poiketa karavaanarin kauppaan siellä ja tutkia noita hieman tarkemmin :) Monesti siellä tulee liikuttua ja olen ajanut monen suuren liikkeen ohi, jostain syystä en vain ole poikennut tutkimaan tuota kalustoa tarkemmin. Koetan korjata Tammikuussa asian :)
Kirjoittanut: OJH
« : 27.12.2015 kello on 05:51 »

Työntöjarrut ovat vähän harvinaisempia tällä mantereella. Sähköjarrut ovat yleisimmät ja isommissa laitoksissa hydrauliikkaakin mukana. Ja juu, tosta mun kuvasta puuttuu vetoaisa.

Ei ole hirveää hinkua mihinkään yli 10 metrin hirviöön. Tommonen mahdu puskaparkkiin mihinkään  >:(
Kirjoittanut: K.E.V
« : 25.12.2015 kello on 20:18 »

Tuossa ketjukuvassa taitaa olla vain lisäosa, vaunun  vetopää tulee tuohon kuulaan ja nuo ketjujen toisetpäät tulee aisapalkkiin kiinni. Olis aika veltto noilla olla perässä.
Kirjoittanut: seppoko
« : 25.12.2015 kello on 19:52 »

Tämmöööttinen :

http://speedsociety.com/tow-all-make-any-vehicle-a-5th-wheel/?source=c10&c10

Joku muuten mainitsi työntöjarrun. Oliskohan niillä sähköjarrut? Kun katsoo tuotakin,  niin eipä taida olla työntöjarrua!
Kirjoittanut: Rölli
« : 24.12.2015 kello on 20:05 »

On noissa tangoissa joustoa, mutta aika yhtä puuta se vaunu ja vetoauto tossa on. Tolla on aika ikävä pyörittää jossain tiukemmassa paikassa, mutta löytyy täältä aika monta "drive through" paikkaa, eli ei tarvii edes peruutella. Noi aukeat matkailuvaunuparkki paikat eivät vaan vetoa minuun, vaan mitä enemmän puskassa, niin sen parempi.

Jos itselleni jotain lähden hankkimaan, niin Andersen koukun meinasin laittaa (kuva liitteenä). Ei välttämättä niin paljon jakamaan painoa, kun Sorento ei varsinaisesti painoa jakavia koukkuja siedäkään, mutta tolla Andersenilla saisi löysät pois ja se myös auttaa mahdollisen heijaamisen kanssa. Täällä voi olla ihan törkeän tuulista, niin sivutuulessa voisi lisävarusteista olla apua.

On ihan mielenkiintoista lukea amerikkalaisia foorumeita. Jos et ole vetämässä pick-upilla tai jäähallin kokoisella SUV:lla, niin olet jonkin sortin itsemurhakandidaatt i, joka laittaa perheensä ja muut tien käyttäjät väistämättömään kuolemanvaaraan. Mun pitäisi varmaan jakaa tarinoita kun reissasin faijan kanssa jokkiskisoissa ja vetoautona oli parhaimmillaan/pahimmillaan 70-lukulainen Saab 99 ja autotrailerilla matkasi jokkiskupla. Perille päästiin aina, mutta aikaa ja tupakkia paloi.
toi ketju viritelmä ei sitten sovi työntö jarrullieen kärriin Thumbd
Kirjoittanut: OJH
« : 24.12.2015 kello on 04:08 »

On noissa tangoissa joustoa, mutta aika yhtä puuta se vaunu ja vetoauto tossa on. Tolla on aika ikävä pyörittää jossain tiukemmassa paikassa, mutta löytyy täältä aika monta "drive through" paikkaa, eli ei tarvii edes peruutella. Noi aukeat matkailuvaunuparkki paikat eivät vaan vetoa minuun, vaan mitä enemmän puskassa, niin sen parempi.

Jos itselleni jotain lähden hankkimaan, niin Andersen koukun meinasin laittaa (kuva liitteenä). Ei välttämättä niin paljon jakamaan painoa, kun Sorento ei varsinaisesti painoa jakavia koukkuja siedäkään, mutta tolla Andersenilla saisi löysät pois ja se myös auttaa mahdollisen heijaamisen kanssa. Täällä voi olla ihan törkeän tuulista, niin sivutuulessa voisi lisävarusteista olla apua.

On ihan mielenkiintoista lukea amerikkalaisia foorumeita. Jos et ole vetämässä pick-upilla tai jäähallin kokoisella SUV:lla, niin olet jonkin sortin itsemurhakandidaatt i, joka laittaa perheensä ja muut tien käyttäjät väistämättömään kuolemanvaaraan. Mun pitäisi varmaan jakaa tarinoita kun reissasin faijan kanssa jokkiskisoissa ja vetoautona oli parhaimmillaan/pahimmillaan 70-lukulainen Saab 99 ja autotrailerilla matkasi jokkiskupla. Perille päästiin aina, mutta aikaa ja tupakkia paloi.
Kirjoittanut: 88k5
« : 23.12.2015 kello on 18:32 »

^
Jossain asiassa yankeet ovat pahasti 'hakoteillä', esim. tuossa - kaikki tiet eivät ole 'pöytälautoja', tai no jenkeissä ehkä.. sääliksi käy aisan orsia  :-X

Sen sijaan tuo 2x2" receiver tube -filosofia on paljon fiksumpia - on jonkin sortin standardi irtokoukuissa. Eu:ssa joka valmistajalla oma kiinnitystapansa - jenkkilässä erikseen ostetaan runkosovite, mutka (drop/rise) ja kuula. Esim. isoihin maastureihin sokkatapilla "mutka" kiinni kun jotain hinattavaa on - mulla 35" pyörin Blazerissa oli droppia 8", niin oli meidän eu-ristikytkentäsäännön korossa. Parin tuuman välein pari lievempää muille rengastuksille.
Kirjoittanut: OJH
« : 23.12.2015 kello on 17:44 »

Ihan normaali vetopaa mika sopii 2" nuppiin. Tai siis normaali takalaisilla standardeilla. Toi edellisen sivun painoa jakava systeemi on lisavaruste ja normaali vetopaa on kaytossa lisavarusteenkin kanssa.

Tassa on vahan erilainen design samasta systeemista. Noi tangot toimivat kuin jouset ja vaantavat auton runkoa niin, etta painoa palautuu eturenkaille. Noi painoa jakavat vetokoukut voivat muuten painaa 50kg...

Kirjoittanut: pamaus
« : 22.12.2015 kello on 20:31 »

Mutta en trakoittanut puoliperavaunuja tai 5th wheeleja, vaan ihan tavallisia matkailuvaunuja. Esimerkkina Jayco 154BH, jonka aisapaino on nettijuttujen mukaan jopa 200kg.

Millainen tuo vetopää tuossa vaunussa on, onko se samanlainen hässäkkä kuin tuolla edellisellä sivulla  olevassa kuvassa.
Kirjoittanut: OJH
« : 22.12.2015 kello on 19:29 »

Tämähän taka-akseli asiahan on sama kuin traktorin kärryjen akseli.

Varmaan traktorin kärryissä tämä akseli on tehty taakse sen vuoksi että saadaan traktorille massaa.
Olen lukenut spekulointia tamankin tiimoilta, etta kova aisapaino olisi perua ajalta jolloin kaytannossa kaikki vetoautot olivat takavetoja ja piti saada painoa taka-akselilla. Muinaisjaanteena tasta saa sitten iloita viela nykyaankin.