Kirjoittanut: TLP
« : 13.12.2015 kello on 23:12 »Vastaus täysin offtopiccia, mutta niin on kysymyskin
Se automaattinen tasosäätö oli jo 210-korissa, eli 1996 vuodesta asti.
210:ssä, eli 'Väyrysessä' se vaan oli hydraulinen, tässä 211-korisessa ilmalla.
Se hyvähän tuossa ilmalla toteutetussa tasosäädössä on, että jäykkyys säätyy automaatisesti myös kuorman mukana (pussissa paine nousee). Eli ei pelkästään perän korkeus. Tuota perän korkeuttahan pystyy MB STAR:lla säätämään, mikäli niin haluaa.
Sitten jos on joka kulmassa ilmat, eli Airmatic, niin koko auton korkeutta pystyy säätämään samalla tavalla, kuin esim. Audin A6 Allroadissa. Säätövaroissakaan ei mökkiteasetuksen kanssa kauheasti eroja ole Audiin. Tämmöistä aikoinaan ajattelin hankkia, mutta sitten tuli toinen ilman Airmaticia sopivasti eteen ja päästiin kauppoihin.
Eikös tuossa aloittajan mekkerissä ole jo ilmaperä? Siis auto aina suorassa ja koukku samalla korkeudella, vähän sama asia kun volvon nivomat.
Se automaattinen tasosäätö oli jo 210-korissa, eli 1996 vuodesta asti.
210:ssä, eli 'Väyrysessä' se vaan oli hydraulinen, tässä 211-korisessa ilmalla.
Se hyvähän tuossa ilmalla toteutetussa tasosäädössä on, että jäykkyys säätyy automaatisesti myös kuorman mukana (pussissa paine nousee). Eli ei pelkästään perän korkeus. Tuota perän korkeuttahan pystyy MB STAR:lla säätämään, mikäli niin haluaa.
Sitten jos on joka kulmassa ilmat, eli Airmatic, niin koko auton korkeutta pystyy säätämään samalla tavalla, kuin esim. Audin A6 Allroadissa. Säätövaroissakaan ei mökkiteasetuksen kanssa kauheasti eroja ole Audiin. Tämmöistä aikoinaan ajattelin hankkia, mutta sitten tuli toinen ilman Airmaticia sopivasti eteen ja päästiin kauppoihin.