rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ventti
« : 23.09.2015 kello on 11:19 »

Päädyin sitten Motonettiin ja Fordin öljyt mukaan. Satakunta kilometriä koeajoa takana, laatikko
vaikuttaa hiljaisemmalta ja vaihteet menevät paremmin päälle, mitään käryä ei ole enää
ohjaamoon tullut. Mutuna arvelisin että vääränlainen öljy aiheutti ainakin osaltaan edellisen
laatikon hajoamisen.



Kirjoittanut: kettunen
« : 10.09.2015 kello on 16:09 »

Moi
On se viesti tullut vastaan sinulle kohtapuolin.
Terv. Toivo.
Kirjoittanut: Ventti
« : 10.09.2015 kello on 14:22 »

Vaihtoehtoja näyttää olevan. Ebaykin tarjosi montaakin sorttia MT75 öljyä,
valmistajat olivat minulle eksoottisia mutta hinnat kohtalaisia. Käyn kuitenkin
hakemassa lähikaupasta niin saan hommat hoidettua.

Kettunen; en saanut viestiä lähtemään jostain syystä, forumin käyttö tuntuu
olevan minulle liki yhtä vaikeaa kuin öljyn valinta..  Transitin osat kiinnostaa,
laita tännepäin viestiä.


Kirjoittanut: kettunen
« : 9.09.2015 kello on 20:45 »

Moi

Mulla on tossa pihassa 100L Turbo. 1990 ajettu n. 950000km.
Vaihdoin pari kesää sitte vaihteistoöljyt sisällä oli  automaatti vaihteistoöljy. Oli jo vähän mustaa. Eli kannattaa vaihtaa,ei oo ikuista.
Uudet laitoin ATF 230. (Ei mitään vaihteisto  murheita koko kymmenen vuoden aikana.)
Korajuskäsikirjassa on  seuraava suositus.Käsivaihte isto vapaasti hengittävällä koneella:Mobilube1SHC  tai MobilubeXHP tai Mobilube GX80W-A.
Turbokoneella Mobil ATF 220( automaattilaatikkoö ljy.)
Atomaattilaatikolla,Mobil SHC ATF tai Mobil ATF 220.


Sallitaan pikku mainos,Jos tarvit hyviä osia halvalla lähetä yv;tä
Terv. Toivo
Kirjoittanut: jip59
« : 9.09.2015 kello on 20:17 »

Siis... Miksi pitäisi laittaa automaattilaatikon litkuja kun kerran suomesta löytyy vapaasti kaupan öljyä jossa purkin kyljessä kerrotaan että fordin manuaalilaatikoihin . Esim. hinta ei ole tekosyy. Öljyä menee sen verran vähän ja vaihtoväli pitkä ettei se ole peruste. Joskus jossain koulutuksessa kun oppilaat mainitsivat automaattiöljyn niin kouluttaja heti korjasi että ei se mikään öljy ole vaan voimansiirtoneste. Ne ovat kuulemma kaksi eri asiaa jotka ovat tarkoitettu eri tehtäviin. 
Kirjoittanut: kimi
« : 9.09.2015 kello on 13:11 »

No en kyllä ymmärrä että lootaöljyä tarvitsee maailmalta raahata  :o
Kyllä tuota saa suomestakin ja tuskin hintaeron takia kannattaa tilailla.....

Kuten jo aiemmin mainittu http://www.motonet.fi/fi/tuote/590086/Ford-vaihteistooljy-1L-75W-90-BO-1790199


Kuten aikaisemmin sanoin, tuo poikkeaa valmistajan aikaisemmasta öljystä ja Fordin allunperin tuolle laatikolle käyttämälle nykyöljyisä vastaavia löytyy automaattiöljyistä.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 9.09.2015 kello on 12:58 »

No en kyllä ymmärrä että lootaöljyä tarvitsee maailmalta raahata  :o
Kyllä tuota saa suomestakin ja tuskin hintaeron takia kannattaa tilailla.....

Kuten jo aiemmin mainittu http://www.motonet.fi/fi/tuote/590086/Ford-vaihteistooljy-1L-75W-90-BO-1790199

Kirjoittanut: hemppat
« : 9.09.2015 kello on 11:20 »

Itse on käyttäisi GL5 öljyä vaihteistossa johon sitä ei suositella sillä voi olla ongelmia synkronoinnin kanssa, pysyväkin. Se on lähinnä tarkoitettu vetöpyöröstöön jossa kaarihammaspyöriä/hyboidi ja jossa suuret pintapaineet.
Kannattaisi pysyä suositusten mukaisissaa öljyissä.
Käsittääkseni MT75 eli FordM2C186A luokitusta on saatavissa monella valmistajalla.
Varmaankin saat sitä kun teet haun ebay.de tai ebay.co.uk sekä myös oikea runsauden sarvi, amazon.co.uk, ihme jos ei löydy.
Kirjoittanut: kimi
« : 8.09.2015 kello on 22:06 »

miksi et laita forddin alkuperäistä öljyä ? sillä homma pelaa , koska se on siihen vaihtestoon tarkotettu öljy.

Sitä öljyä ei enää tehdä. Tuo aikaisemmin mainittu Motonetissä myytävä vastaa nykyään Fordin merkkihuollossa käytettyä öljyä ja ainakin tuo alkuperäinen oli hyvin lähellä tai jopa automaattiöljyä.

Jussi66 linkissä oleva öljy on yleisesti käytetty Fordin manuaalilaatikoissa ja mahdollisesti myös tuo Fordin nimellä myytävä ja ilman GL luokitusta

Itse olen käyttänyt LiquiMolyn 75-90 GL5 öljyä ongelmitta
Kirjoittanut: uppotukki
« : 8.09.2015 kello on 21:15 »

miksi et laita forddin alkuperäistä öljyä ? sillä homma pelaa , koska se on siihen vaihtestoon tarkotettu öljy.