Kirjoittanut: pamaus
« : 6.08.2015 kello on 20:34 »Tuuri. Onnelan tolppa näyttää tältä.




Kirjoittanut: pamaus« : 6.08.2015 kello on 20:34 »Tuuri. Onnelan tolppa näyttää tältä.
![]() ![]() Kirjoittanut: pamaus« : 6.08.2015 kello on 20:30 »On se hyvä kun tolppia uusitaan niin samalla tulee maadoitus hommat kuntoon.
Kirjoittanut: kalavaanari« : 6.08.2015 kello on 20:03 »Samaa sähköä sieltä tulee, olipa pistorasia punainen, sininen tai valkoinen. Sähkön määrässä vain on eroa.
![]() Kirjoittanut: K.E.V« : 29.07.2015 kello on 17:44 »(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)Juu, saa niitä. Vaununi ei ainakaan kesäaikaan ole niin kylmä jotta tarttis ![]() Kirjoittanut: pamaus« : 29.07.2015 kello on 17:30 »(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.) Olikohan tuo tarkoitettu kulkimeen edes yleensä ottaen. On minunkin talon seinässä tuollainen, eikä siihen kulkimen sähköjä kiinni laiteta. Kirjoittanut: tsahkali« : 29.07.2015 kello on 16:59 »Tuolla Latviassa oli 32A punakantiset campingilla joka tolpassa, itellä ei ollut adapteria siihen ![]() Kaupasta saa sellaisiakin, joissa on lähtö joka vaiheelle. ![]() Kirjoittanut: K.E.V« : 29.07.2015 kello on 14:06 »^
Olisiko pitänyt runoilla jottai ![]() Meillä on Kopparössä mun entinen Solifer ollut seuraavilla omistajilla jo reilun 10v Ei siihenkään ole jälkihoitoja vielä tarvinnut. Kirjoittanut: vaanari61« : 29.07.2015 kello on 13:04 »Olen asiasta eri mieltä No, tuon vastauksesi tiesin jo etukäteen tulevan. Kirjoittanut: K.E.V« : 29.07.2015 kello on 12:32 »Tuo sähkön käyttö on ennakoivaa lämmittimen huollon siirtoa. Meni miten meni niin lämmittimen kaasupuoli vaatii huoltoa huomattavasti aiemmin kuin sähköpuoli. Olen asiasta eri mieltä Minulla on kaasunappi alhaalla ja kun pakkasella laitan kaukokäytöllä lämmöt päälle lähtee kaasupuolikin mukaan heti miten.Samoin reissuilla pohjoosessa käytän kaasua kun en ole läheskään aina sähköverkon piirissä. Tämänvuotisella etelänreissullakin käytin parina yönä kaasulämppäriä kun yöt oli kylmiä kun korkealla olimme. En nimittäin ole kaasulämppäriä huollattanut minkään vian vuoksi, en naapurillani MJO:lla enkä muuallakaan , olisiko joskus -90 luvulla viimeksi tai ehkä 2000 luvun alussa Primukseen jotain rusnannut ? Mitä tulee noihin kolmivaihepistorasi oihin alueilla, ne on tarkoitettu väliaikaisille alakeskuksille esim. Isompien tapahtumien tarpeisiin ja alueella tehtävien "huoltojen" tarpeisiin. Jos tuollaisesta ottaisit sähköö , tarvit keskuksen väliin jossa sopevat sulakkeet. Tosin sulakkeellisia "adaptereitakin" maailmalla on, tarvitsijoille . . . Juu, niitä oli vain jokaisessa sähkötolpassa vajaan 10 metrin välein parikolme kappaletta, tunnen kyllä tuon käyttötarkoituksen ja sen vuoksi ihmettelinkin ![]() Kirjoittanut: kimi« : 29.07.2015 kello on 11:25 »Tuo sähkön käyttö on ennakoivaa lämmittimen huollon siirtoa. Meni miten meni niin lämmittimen kaasupuoli vaatii huoltoa huomattavasti aiemmin kuin sähköpuoli. Tuosta voi olla montaa mieltä. Toki sähköpatruunalla lämmittäminen on sellaisen tekniikan käyttämistä joka kestää pitkään. Kaasulämmitin joka ei ole käytössä taas alkaa herkemmin oikkuilemaan. Hyvä esimerkki on meidän Truma 3402 joka oli autossa kiinni 12v ja toimi tuon ajan ongelmitta ja jonka täysin toimivana vaihdoin Truma 6002 lämmittimeen, käyttämättömään mutta 6v varastoituun. Tuo uusi oireili ja vaati huoltoa ennen kun alkoi toimimaan luotettavasti, syynä magneettiventtiilit jotka ei tykkää säilytyksestä. Valmistajakin kertoo tuon ja myös miten käyntiongelma ratkaistaan edes hetkellisesti. Ja auto on kovalla käytöllä kuten ne lämmittimetkin, meille tullut siihen n 150 000km 5 vuodessa ja nuo 90% reissukäyttöä jolloin aina on vähintään boileri kuumana. |