rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Esa Piispa
« : 13.07.2015 kello on 12:57 »

Juurikin noin, se alkuperäisyys tuntuu olevan heille tärkeää ja jostain syystä kyseisestä autosta maksetaankin mielestäni ihan kohtuullisesti.
Ja hyvinhän toi on palvellut, liian pieni vaan sisätiloiltaan.

Kirjoittanut: kimi
« : 13.07.2015 kello on 11:37 »

Noh, jokainen olkoon tästä asiasta mitä mieltä tahansa.
Ottaen huomioon ton keksinnön iän (26V.), ei olisi yhtään liioiteltua tehdä niin kuin tuolla saksanmaalla joku on tehnyt.

Tarkoitus on vaan pitää auto toimintakuntoisena,koska se vielä palautuu saksanmaalle jonkun "kultti-ihmisen" omistukseen kun haemme sieltä uudemman.

Jos joku kultti-ihminen sen ostaa niin uskoisen hänen olevan tyytyväinen jos on alkuperäinen järjestelmä eikä mikään viritys.
Kukin tavallaan ja tuo nyt vaan on minun mielipiteeni.
Kirjoittanut: Esa Piispa
« : 13.07.2015 kello on 11:21 »

Noh, jokainen olkoon tästä asiasta mitä mieltä tahansa.
Ottaen huomioon ton keksinnön iän (26V.), ei olisi yhtään liioiteltua tehdä niin kuin tuolla saksanmaalla joku on tehnyt.

Tarkoitus on vaan pitää auto toimintakuntoisena,koska se vielä palautuu saksanmaalle jonkun "kultti-ihmisen" omistukseen kun haemme sieltä uudemman.

Kirjoittanut: kimi
« : 13.07.2015 kello on 11:07 »

Niin, voihan se tuntua käsittämättömältä.. ..vaan ei kaikkea vanhaa kannata korjata.
Ei kaikkea vanhaa kannata korjata/korjauttaa, jos pääsee helpommalla ostaa uusi "härpäke".


Se uusi ei välttämättä ole parempi kun korjattu vanha. Minusta tavarat käytetään elinkaarensa loppuun ja sitten vaihtoon, varsinkin jos siinä uudessa ei ole mitään uutta toimintoa tai vastaavaa joka perustelisi sen ostamisen
Kirjoittanut: Esa Piispa
« : 13.07.2015 kello on 09:04 »

Niin, voihan se tuntua käsittämättömältä.. ..vaan ei kaikkea vanhaa kannata korjata.
Ei kaikkea vanhaa kannata korjata/korjauttaa, jos pääsee helpommalla ostaa uusi "härpäke".

Toki jos olisin eläkkeellä ja ei olisi "muuta elämää", voisin käyttää aikani räknäämällä kaikkea vanhaa romua....
Onneksi niin ei kuitenkaan ole.  ;D
Kirjoittanut: mjo33400
« : 12.07.2015 kello on 18:36 »

Jees, nyt alko homma onnistumaan.
Kiitos avusta, rele tilattu.

Vanha rele toimi kyllä, mutta kärjet sen verran kuluneet että piti kauheeta meteliä.
Pääasiallinen vika on noissa lataus päälle ja lataus pois säätönippeleissä, ne oli haperos ja tarvii vaihtoa.

Ne onnistuinkin tilaamaan Tampereelta, eli homma jopa voi onnistuakkin.

Sitten jos on kortissa isompaa vikaa, niin pitää löytää joku innokas alan harrastaja joka rakentaa uuden.
Toinen vaihtoehto on teki se, että rakennan koko 12V systeemit uusiksi....mutta ei millään jaksais  ;D

Nyt jutuissasi on kyllä käsittämöttömiä asioita. Jos piirilevyssä on vikaa niin se korjataan, ei rakenneta koko järjästelmää uudestaan, eihän siinä ole mitään järkeä. Thumbd
Kirjoittanut: Esa Piispa
« : 12.07.2015 kello on 14:47 »

Jees, nyt alko homma onnistumaan.
Kiitos avusta, rele tilattu.

Vanha rele toimi kyllä, mutta kärjet sen verran kuluneet että piti kauheeta meteliä.
Pääasiallinen vika on noissa lataus päälle ja lataus pois säätönippeleissä, ne oli haperos ja tarvii vaihtoa.

Ne onnistuinkin tilaamaan Tampereelta, eli homma jopa voi onnistuakkin.

Sitten jos on kortissa isompaa vikaa, niin pitää löytää joku innokas alan harrastaja joka rakentaa uuden.
Toinen vaihtoehto on teki se, että rakennan koko 12V systeemit uusiksi....mutta ei millään jaksais  ;D
Kirjoittanut: mjo33400
« : 12.07.2015 kello on 11:50 »

Kirjoittanut: mjo33400
« : 12.07.2015 kello on 10:25 »

Anteeksi epätarkkuuteni, kortissa on vikaa siksi kyselin.
Osia toki saa, paitsi sitä yhtä relettä ei kovinkaan helposti.

hobby600.de sivustoilla olen ollutkin rekkautuneena jo vuoden ja kyselinkin sieltä apuja.
Kaaviot on kyllä ja osa varaosistakin saan 10 päivän päästä, paitsi sitä relettä.

Ikkuna onkin vaikeempi juttu, niitä tulee harvoin ja Saksassa niistä tapellaan ja huudetaan kilpaa ebayssä....kerran oli kyseinen ikkuna tarjon ja hetkessä hujahti huutokilpailu yli 500 euron  :o

Eli vähän huvikseni ja varuiksi täällä kyselen, oishan tuollainen käyttöpaneli varastossa mukavakin asia.
Ei ole montaa Hobby 600 vastaan enään tullut, eli täytyyhän jossain romuttamaon nurkassa sellainen olla... ???
Vai onko kaikki liikenteessä olevat niitä ainoita kappaleita, mitä on Suomeen koskaan tullu ?

Mistäköhän muuten sais tietää, että montako niitä on ja onko kaikki rekisterissä vielä ?

Releiden alta löytyy diodeja, tarkista niiden kunto.


Kirjoittanut: Antza0
« : 12.07.2015 kello on 08:50 »

Mitenköhän sais selville tuon releen tarkat tiedot.... ?
Oishan se kiva saada vaihdettua.

Eiköhän ensteks kannattais selvittää jännitteet. Avoimia releitä ja 12V järjestelmä, joten veikkaan 12V ohjaus- ja kytkentäjännitteitä . Sit kärkimäärä? Luultavasti enintään vaihtoreleitä, mut onko rinnakkaisilla kärjillä? Enää ei tars ku virrankeston. Vanhat tuskin kestää ainakaan yli 30A,  joten sit eiku kataloogista kattomaan mekaanisesti sopivaa. Valikoimaa pitäis kyl riittää. Tuskin noissa on mitn viive- tai hidastustoimintoja kuiteskaan. Huonolla tuurilla pinnijärjestys voi olla eri vaiks muuten menis samoihin reikiin, tuskin kuitenkaan.

Eikös niitä kytkäreistä löydy mitn osalistaa tai kommenttia releistä? Jos akuutti tarve, kolvaa tilalle johtojen päihin normi mustakoppainen  autorele.