rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 30.03.2015 kello on 20:06 »

Minneehän ne loput 2 vaihetta oli pistetty ?  Yhteen ? ?

Ei, kun kaapeli oli kummassakin päässä jaettu kolmeen osaan....   Siis yksijohtiminen kaapeli.   ;D
Kirjoittanut: vaanari61
« : 30.03.2015 kello on 18:46 »

Off-Topic:
Tässä ei päässyt käymään kuin sille isäntämiehelle joka entiwanhaan oli itse asentanut jonkun moottorin...  Poltti sulakkeita ja oli kutsunut kaverin katsomaan. Oli kuulemma niin siististi tehty, ettei meinannut vikaa löytää. Lopulta ongelma selvisi: oli kans kaapeli jaettu kolmeksi, moottori kun oli kolmivaiheinen...    :laugh:

Toi oli hyvä  Thumb

Minneehän ne loput 2 vaihetta oli pistetty ?  Yhteen ? ?

Nykyään kaapelit on numeroiduin mustinjohtimin, on sähköhommat tumpelommallekki helppoja, väri väriin ja loput yhteen. Eli mustat yhteen numeroista piittaamatta ja kevi keviin  ;D  ;D
Kirjoittanut: harkonen
« : 30.03.2015 kello on 15:42 »

Vaihda hakusanaa...

https://www.google.fi/search?q=jakoblokki&espv=2&biw=1680&bih=965&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=uhwZVeWeHIGvPO-kgbgN&ved=0CB0QsAQ&dpr=1

Toisiin saa sulakkeet samaan kotelonn, toisiin ei, jotkut isommille kaapeleille, toiset pienemmille. On kullitettua ja tavallista, kallista ja halpaa.

Kas, tämä olikin uusi sana, hienoa, johan alkoi lisää vaihtoehtoja löytyä. :) Tässähän tulee ihan jo valinnan vaikeus seuraavaksi...
Kirjoittanut: K.E.V
« : 30.03.2015 kello on 13:05 »

Kirjoittanut: relluttelija
« : 30.03.2015 kello on 12:54 »

Vaihda hakusanaa...

https://www.google.fi/search?q=jakoblokki&espv=2&biw=1680&bih=965&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=uhwZVeWeHIGvPO-kgbgN&ved=0CB0QsAQ&dpr=1

Toisiin saa sulakkeet samaan kotelonn, toisiin ei, jotkut isommille kaapeleille, toiset pienemmille. On kullitettua ja tavallista, kallista ja halpaa.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 30.03.2015 kello on 12:29 »

Kirjoittanut: tsahkali
« : 30.03.2015 kello on 11:16 »

Kuorittu paksu monisäikeinen kaapeli joka tulee akun + navalta on kuorittu ja jaettu 2.5mm2 nippuihin, joita on yhtämonta kuin sulakkeitakin sulakerasiassa.

Off-Topic:
Tässä ei päässyt käymään kuin sille isäntämiehelle joka entiwanhaan oli itse asentanut jonkun moottorin...  Poltti sulakkeita ja oli kutsunut kaverin katsomaan. Oli kuulemma niin siististi tehty, ettei meinannut vikaa löytää. Lopulta ongelma selvisi: oli kans kaapeli jaettu kolmeksi, moottori kun oli kolmivaiheinen...    :laugh:
Kirjoittanut: vaanari61
« : 30.03.2015 kello on 05:22 »

On,  . . .
Kirjoittanut: Aakku
« : 29.03.2015 kello on 22:49 »

Kuorittu paksu monisäikeinen kaapeli joka tulee akun + navalta on kuorittu ja jaettu 2.5mm2 nippuihin, joita on yhtämonta kuin sulakkeitakin sulakerasiassa.


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


Onko itselläsi tuollainen patentti?
Kirjoittanut: vaanari61
« : 29.03.2015 kello on 20:04 »

Kuorittu paksu monisäikeinen kaapeli joka tulee akun + navalta on kuorittu ja jaettu 2.5mm2 nippuihin, joita on yhtämonta kuin sulakkeitakin sulakerasiassa.

Nippujen päihin on puristettu apico liittimet.

Eristeetömältä osalta "piuhanippu" on ensiksi kierretty vulkanisoituvalla kumiteipillä ja sen päällä on tavallinen eristenauha.

Tuolle osalle joka menee läheltä peltiä on laitettu muoviletkusta suoja päälle.

Yhdensortin "jakorasia" . . .



Tuohon akun ja sulakerasian väliin voi asentaa päävirtakytkimen:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Virtakatkaisin/Paavirtakytkin-100-A-80512/

https://www.google.fi/search?q=p%C3%A4%C3%A4virtakytkin&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qzEYVYuZL4L9UNjfgtgJ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1536&bih=686

Lisätäämpä vielä tuohon linkki kaapelin kiinnitykseen akunkenkään/päävirtakytkimeen:

http://www.vekoy.com/index.php?cPath=60_2094