Kirjoittanut: tsahkali
« : 30.03.2015 kello on 20:06 »Minneehän ne loput 2 vaihetta oli pistetty ? Yhteen ? ?
Ei, kun kaapeli oli kummassakin päässä jaettu kolmeen osaan.... Siis yksijohtiminen kaapeli.

Kirjoittanut: tsahkali« : 30.03.2015 kello on 20:06 »Minneehän ne loput 2 vaihetta oli pistetty ? Yhteen ? ? Ei, kun kaapeli oli kummassakin päässä jaettu kolmeen osaan.... Siis yksijohtiminen kaapeli. ![]() Kirjoittanut: vaanari61« : 30.03.2015 kello on 18:46 »
Toi oli hyvä Minneehän ne loput 2 vaihetta oli pistetty ? Yhteen ? ? Nykyään kaapelit on numeroiduin mustinjohtimin, on sähköhommat tumpelommallekki helppoja, väri väriin ja loput yhteen. Eli mustat yhteen numeroista piittaamatta ja kevi keviin ![]() Kirjoittanut: harkonen« : 30.03.2015 kello on 15:42 »Vaihda hakusanaa... Kas, tämä olikin uusi sana, hienoa, johan alkoi lisää vaihtoehtoja löytyä. Tässähän tulee ihan jo valinnan vaikeus seuraavaksi...Kirjoittanut: K.E.V« : 30.03.2015 kello on 13:05 »Lähelläkin on
http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-auto/jakoblokit.html Kirjoittanut: relluttelija« : 30.03.2015 kello on 12:54 »Vaihda hakusanaa...
https://www.google.fi/search?q=jakoblokki&espv=2&biw=1680&bih=965&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=uhwZVeWeHIGvPO-kgbgN&ved=0CB0QsAQ&dpr=1 Toisiin saa sulakkeet samaan kotelonn, toisiin ei, jotkut isommille kaapeleille, toiset pienemmille. On kullitettua ja tavallista, kallista ja halpaa. Kirjoittanut: Ossi66« : 30.03.2015 kello on 12:29 »On, . . .Näppärä ja siisti kytkentä ![]() Kirjoittanut: tsahkali« : 30.03.2015 kello on 11:16 »Kuorittu paksu monisäikeinen kaapeli joka tulee akun + navalta on kuorittu ja jaettu 2.5mm2 nippuihin, joita on yhtämonta kuin sulakkeitakin sulakerasiassa. Off-Topic:Tässä ei päässyt käymään kuin sille isäntämiehelle joka entiwanhaan oli itse asentanut jonkun moottorin... Poltti sulakkeita ja oli kutsunut kaverin katsomaan. Oli kuulemma niin siististi tehty, ettei meinannut vikaa löytää. Lopulta ongelma selvisi: oli kans kaapeli jaettu kolmeksi, moottori kun oli kolmivaiheinen... ![]() Kirjoittanut: vaanari61« : 30.03.2015 kello on 05:22 »On, . . .
Kirjoittanut: Aakku« : 29.03.2015 kello on 22:49 »Kuorittu paksu monisäikeinen kaapeli joka tulee akun + navalta on kuorittu ja jaettu 2.5mm2 nippuihin, joita on yhtämonta kuin sulakkeitakin sulakerasiassa.Onko itselläsi tuollainen patentti? Kirjoittanut: vaanari61« : 29.03.2015 kello on 20:04 »Kuorittu paksu monisäikeinen kaapeli joka tulee akun + navalta on kuorittu ja jaettu 2.5mm2 nippuihin, joita on yhtämonta kuin sulakkeitakin sulakerasiassa.
Nippujen päihin on puristettu apico liittimet. Eristeetömältä osalta "piuhanippu" on ensiksi kierretty vulkanisoituvalla kumiteipillä ja sen päällä on tavallinen eristenauha. Tuolle osalle joka menee läheltä peltiä on laitettu muoviletkusta suoja päälle. Yhdensortin "jakorasia" . . . ![]() Tuohon akun ja sulakerasian väliin voi asentaa päävirtakytkimen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Virtakatkaisin/Paavirtakytkin-100-A-80512/ https://www.google.fi/search?q=p%C3%A4%C3%A4virtakytkin&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qzEYVYuZL4L9UNjfgtgJ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1536&bih=686 Lisätäämpä vielä tuohon linkki kaapelin kiinnitykseen akunkenkään/päävirtakytkimeen: http://www.vekoy.com/index.php?cPath=60_2094 |