rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: vaanari61
« : 15.03.2015 kello on 21:26 »

Onko autosi puoli- vai täysintegroitu?


( Työautoni on vm.2014 "samaa rautaa" kuin puoli-integroitu asuntoauto keulasta.) Auton hankinta osui joulukuulle ja luovutuksessa automyyjä kehoitti käyttämään keulapeitettä saman ajan kuin talvirenkaitakin. Jäähdytysjärjestelm än puhallin voi joutua hieman töihin lämpimillä ilmoilla mutta se ei ole vaarallista, sanoi myyjä.  Eli syksyllä kun talvirenkaat alle niin "keula tukkoon" ja keväällä kesärenkaat alle "keula auki". Tämmöset oli uuden Fiat 2.3:sen "käyttöohjeet"  tässä kohdin . . .

Täytyy katella tonne 2.3:sen konehuoneen puolelle onko sinne mahdollista jälkiasentaa samanmoista huohotinputken lämmitystä millaisen voi asentaa vm.1998 2.5 TDI moottoriin . . .

Pari kuvaa tuosta 2.5 TDI koneen huohottimenputken lämmityksestä ennen eristeitä.

Termostaatin kupeesta moottorin päältä lähtee putki jäähdyttimen täyttösäiliölle jossa normaalisti virtaa kuumaa liuosta täyttösäiliölle kokoajan moottorin käydessä.

Tuo putki on jatkettu kulmaliittimellä kiertämään lenkki huohotinputken vierustaa palaten sen jälkeen täyttöastialle.

Kun moottori käy toimii lämmitinkin, ei mitään "toimii, ei toimi" sähkövastuksia . . . 






Ja jos ylläpito katsoo tämän jutun asiattomaksi kuvineen niin poistaa saa . . .
Kirjoittanut: kimi
« : 15.03.2015 kello on 21:07 »

Koska Kaarina osti tuon auton? Eikös tuo ole aika tuore hankinta? Paljonko on tullut kilometrejä ostopäivästä omassa ajossa?

Nimittäin luin tuon 88k5:n kommentit ja olen samaa mieltä hyvin monesta asiasta hänen kommenteissaan turbon akuutista rikkoutumisesta ja öljyvuodon havaitsemisesta. Kävi nyt sellainen piru mielessä, että jos tuossa moottorissa on ollut piilevänä vikaa,  jo ennen tuota reissua ja yksinkertaisesti vika eskaloitui tuolla pohjoisen reissulla.

Ei turbo kestä ilman öljyä ajoa ja vahinko taitaa jäädä omalle kontolle:


Ja kyllä se öljynpaineen merkkivalo sitten lopuksi muuttui kokonan palavaksi, mutta pitkään vain vilkahdus silloin, toinen tällöin.

t.Kaarina

Kirjoittanut: jmn
« : 15.03.2015 kello on 21:03 »

Auto on puoli-integroitu mutta tuossa edellä olevassa viestini linkissä mainitaan myös, että Bürstnerin useisiin integroituihinkin on merkkikohtainen suoja saatavissa. Ja tilauksesta sellainen voitanee tehdä mihinpä malliin vain. Suojien tarjonta näyttää olevan todellakin laajaa eri malleihin ja merkkeihin Googlen tulosten mukaan. Ilmeisesti tarvetta ja kysyntää on.
Kirjoittanut: Timontti
« : 15.03.2015 kello on 20:55 »

Itselläni tuli muutama vuosi sitten uuteen Bürstneriin jo mukana saksalainen siihen kuuluva maskisuoja / viimasuoja auto  Jyväs-Caravanista hankittaessa.

Onko autosi puoli- vai täysintegroitu?
Kirjoittanut: jmn
« : 15.03.2015 kello on 20:49 »

Tämän ketjun alussa Kaarina kirjoitti: "Vahingon saattaa voida välttää laittamalla kovilla pakkasilla jonkun lisäsuojauksen moottorin eteen. Joihinkin malleihin on olemassa ihan tehdastekoisia suojia".
Itselläni tuli muutama vuosi sitten uuteen Bürstneriin jo mukana saksalainen siihen kuuluva maskisuoja / viimasuoja auto  Jyväs-Caravanista hankittaessa. Moottorissa on myös jäätymisen estämiseksi putken vastuslämmitys ja eristys.
Goolesta löytyy haulla maskisuoja tai viimasuoja lähes joka automerkiin ja malliin sopivia suojia. Tämä jäätymisongelma on ollut useita merkkejä koskeva asia vuosien varrella sen jälkeen kun ko. takaisinkierrätys tuli pakolliseksi. Tässä yksi esimerkkilinkki suojan hankintaan: http://www.autotarvike.fi/maskisuojat-asuntoautoihin.html
Tuolla suojalla on muitakin hyviä puolia pakkasella ajellessa. Itse olen kokenut suojat muutoinkin hyviksi ja olenpa käyttänyt niitä myös muissakin autoissa.


Kirjoittanut: jus66si
« : 15.03.2015 kello on 20:27 »

Koska Kaarina osti tuon auton? Eikös tuo ole aika tuore hankinta? Paljonko on tullut kilometrejä ostopäivästä omassa ajossa?

Nimittäin luin tuon 88k5:n kommentit ja olen samaa mieltä hyvin monesta asiasta hänen kommenteissaan turbon akuutista rikkoutumisesta ja öljyvuodon havaitsemisesta.

 Kävi nyt sellainen piru mielessä, että jos tuossa moottorissa on ollut piilevänä virhe jo ostohetkellä ja yksinkertaisesti vika eskaloitui tuolla pohjoisen reissulla. Jos auton ostosta on alle vuosi, niin kannattaa kyllä olla yhteydessä auton myyjään, jos kauppa on tehty liikkeessä. Tuon ikäisessä autossa ilmenevä noinkin radikaaliin seuraukseen johtanut vika, varsinkin jos ostopäivästä ei ole vuotta mennyt ja huollot ja katsastukset on tehty ok. on se yhteydenoton arvoinen asia myyjän suuntaan. Kuluttaja-asiamieheltä saat lisätietoja. Eihän tuon ikäisessä autossa pitäisi vielä tiivisteet pullahtaa minnekkään, jos on kerran ollut huohottimen lämmitys ja pohjalevyt jne. ok.

 Jossain on ollut piilevä virhe joka on tuon tilanteen tehnyt. Jos tuo huohottimen lämmitys on ollut rikki, se on virhe. Jos mittarin öljynpaineanturi ei ole reagoinut tarpeeksi selkeästi öljyn puuttumiseen on se virhe.  Ostohetkellä ostaja olettaa auton olevan kunnossa.





Kirjoittanut: 88k5
« : 15.03.2015 kello on 19:36 »

Ainakin aikasempina vuosina ahtimen laakeri pesiä on saanut "irto-osina" - tosin ainakin Garret on kait kiristänyt saatavuutta uudempiin, ja haluaa reklamaatioiden takia kunnostaa itse ahtimensa, Eli vanha vaihdossa.. Mulla pari Garrettia tallissa odottaa kunnostusta (traktoriin toinen menossa)  :D

Kannattaa muistaa, että öljyllä on myös voitelun lisäksi jäähdytystehtävä (laakereille). Jotkut automerkin käyttävät vielä vesijäähdytettyä laakeripesää - etupäässä bensakoneissa, joissa pakosarja lämpötila voi olla satoja asteita kuumempi mitä dieseleissä. Mutta moottorin kuormittamisessa pitää muistaa antaa ahtimen lämmetä ja vastaavasti jäähtyä jälkeen/ennen stoppia.. on olemassa paisunta-astian tapaisia coolereita, joka painaa ahtimen läpi öljyä about minuutin ajan.. RVS on yhtä hyvä suoja; http://www.rvs.fi/diagnostic/page37.html
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 15.03.2015 kello on 18:45 »

Kiitos Teukka!!

Hinnassa on mukana myös jakohihnan vaihto, mikä tekee siihen oman osansa.

Kilpailutusmahdolli suuden olemme jo menettäneet:veimme auton sen ensimmäisen tutkisen suorittaneen korjaamon sisarkorjaamoon jotta välttyisimme uudelta tutkimis-tonnilta.

Tosin klylä punnitsimme eri vaihtoehtoje, sen tänne kotipuoleenkin kuljettamista, mutta ongelmaksi tuli se, että sitä on vaikea siirtää (ajaen ei siis onnistu) minnekään, ja kuljetuksen hinta tuo öljyvuoto olisi lisännyt huimasti, kuljetuskaluston jälkisiivouksen muodossa, sekä siinä, että samaan kyytiin ei oltaisi voitu ottaa muuta lastia.

Ja kun se nyt on merkkikorjaamossa, on merkkikorjaamo velvoitettu hankkimaan uudet osat merkki-jälleenmyyjiltä...



Aurinkoista keävän jatkoa myös sulle!



t.Kaarina
Kiitos. No tuleepahan sitten kuntoon  :) Vaikka tuo rahan meno varmasti kyrsii.
Ei tuossa paljon tosiaan ole vaihtoehtoja kun kulkimen kuljetuskin maksaisi hinurilla hunajaa.
Noita huohotinletkujen jääymisiä sattui joskus aikoinaan tosi paljon ja paloi siinä jokunen
autokin kun öljyt pyrskähti kuumalle pakoputkelle. Hyvä ettei näin käynyt nyt.
Kirjoittanut: eura665
« : 15.03.2015 kello on 18:35 »

Kiitos Teukka!!

Hinnassa on mukana myös jakohihnan vaihto, mikä tekee siihen oman osansa.

Kilpailutusmahdolli suuden olemme jo menettäneet:veimme auton sen ensimmäisen tutkisen suorittaneen korjaamon sisarkorjaamoon jotta välttyisimme uudelta tutkimis-tonnilta.

Tosin klylä punnitsimme eri vaihtoehtoje, sen tänne kotipuoleenkin kuljettamista, mutta ongelmaksi tuli se, että sitä on vaikea siirtää (ajaen ei siis onnistu) minnekään, ja kuljetuksen hinta tuo öljyvuoto olisi lisännyt huimasti, kuljetuskaluston jälkisiivouksen muodossa, sekä siinä, että samaan kyytiin ei oltaisi voitu ottaa muuta lastia.

Ja kun se nyt on merkkikorjaamossa, on merkkikorjaamo velvoitettu hankkimaan uudet osat merkki-jälleenmyyjiltä...



Aurinkoista keävän jatkoa myös sulle!



t.Kaarina
Ikävä tapaus kaikkinensa, itse kyllä miettisen jotakin muuta vaihtoehtoa merkkiliikkeen tilalle, ei ole ollut oikein vakuuttavaa toimintaa ja jos tuon ikäiseen saa jo turboja vaihdella ei ne ainakaan huonompia ole tarvikkeena.
Kirjoittanut: kaarina
« : 15.03.2015 kello on 18:29 »

Kiitos Teukka!!

Hinnassa on mukana myös jakohihnan vaihto, mikä tekee siihen oman osansa.

Kilpailutusmahdolli suuden olemme jo menettäneet:veimme auton sen ensimmäisen tutkisen suorittaneen korjaamon sisarkorjaamoon jotta välttyisimme uudelta tutkimis-tonnilta.

Tosin klylä punnitsimme eri vaihtoehtoje, sen tänne kotipuoleenkin kuljettamista, mutta ongelmaksi tuli se, että sitä on vaikea siirtää (ajaen ei siis onnistu) minnekään, ja kuljetuksen hinta tuo öljyvuoto olisi lisännyt huimasti, kuljetuskaluston jälkisiivouksen muodossa, sekä siinä, että samaan kyytiin ei oltaisi voitu ottaa muuta lastia.

Ja kun se nyt on merkkikorjaamossa, on merkkikorjaamo velvoitettu hankkimaan uudet osat merkki-jälleenmyyjiltä...



Aurinkoista keävän jatkoa myös sulle!



t.Kaarina