rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: HiTec
« : 7.12.2014 kello on 18:34 »

Siis taitaa käydä loppupeleissä niin, että dieselin hinta laskee.  Thumb

Älä unohda laivojen rikkidirektiiviä, joka kieltää rikkipitoisen raskaan polttoöljyn käytön Itämerellä, Pohjanmerellä ja Englannin kanaalissa liikkuvilta aluksilta => nämä alukset siirtyvät mahd. rikittömän dieselin käyttäjiksi => dieselin kysyntä tulee pomppaamaan ja kun markkinahinnat määräytyvät kysynnän vs. tarjonnan lakien mukaan niin... :-X

http://www.fi.dsv.com/about-dsv/press/News/2014/10/Uusi-rikkidirektiivi-voimaan-1-1-2015
Lainaus
Direktiivi kattaa kaiken merirahdin Itämeren, Pohjanmeren ja Englannin kanaalin alueella (nk. SECA-alue). Alue on merkitty oheiseen karttaan.

Ratkaisuja rikkipäästöjen rajoittamiseksi

Laivayhtiöt työskentelevät nyt rajoittaakseen rikkipäästöt hyväksytylle tasolle direktiivin vaikutusalueella. Seuraavista vaihtoehdoista on keskusteltu:
- vaihto huomattavasti kalliimpaan, mutta puhtaampaan matalarikkiseen dieseliin,
- rikkipesurien asentaminen alusten piippuihin,
- alusten korvaaminen uusilla, korvaavia polttoaineita kuten nesteytettyä maakaasua LNG:tä tai metanolia käyttäviin aluksiin.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 7.12.2014 kello on 18:13 »

Minun mielestä vielä kohtuu korotus,mutta vuosi tasolla,jonkun verran :(
Kirjoittanut: Stara
« : 7.12.2014 kello on 17:37 »

Ok, tästä on hyvä jatkaa!

Pakko oli muuttaa koska olin väärässä, olin lukenut vuoden 2011 uutisen, jossa hinnankorotus oli 12 cnt. Ja sitä ei ole nyt tulossa.

Pahoittelut siitä.

Joten korjasin otsikon sen mukaisesti, joka on nyt oikea ja tapahtumassa

 Eli se korotus on vain 1.2 cnt ei 12 cnt.

Siis taitaa käydä loppupeleissä niin, että dieselin hinta laskee.  Thumb
Kirjoittanut: pamaus
« : 7.12.2014 kello on 17:19 »

Vaikea käydä tätä keskustelu, kun avaaja on muutellut viestiään??

Pakko oli muuttaa koska olin väärässä, olin lukenut vuoden 2011 uutisen, jossa hinnankorotus oli 12 cnt. Ja sitä ei ole nyt tulossa.

Pahoittelut siitä.

Joten korjasin otsikon sen mukaisesti, joka on nyt oikea ja tapahtumassa

 Eli se korotus on vain 1.2 cnt ei 12 cnt.

Siis taitaa käydä loppupeleissä niin, että dieselin hinta laskee.  Thumb
Kirjoittanut: Stara
« : 7.12.2014 kello on 16:34 »

Vaikea käydä tätä keskustelu, kun avaaja on muutellut viestiään??
Kirjoittanut: HiTec
« : 7.12.2014 kello on 15:58 »

12 cnt, lue tämän ketjun ensimmäinen viesti.

Öö... Lepo nyt vaan, sillä tuo aloituksen uutinen on päivätty jo 8.12.2011, 14:48 :D
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/verottaja+iskee++bensan+ja+dieselin+hinta+nousee+vuodenvaihteessa/a736012

Eli kyllä se on se pienempi, 1.2c korotus nyt vain dieseliin 2015 alussa tulossa, ei enempää 8)
Kirjoittanut: kimi
« : 7.12.2014 kello on 15:53 »

Täällä käydään kaksi keskustelua rinnan. Toisessa puhutaan 1,2 centin veronkorotuksesta  ja toisessa 12 centin korotuksesta. Kumpi nyt on oikein?
Kirjoittanut: pamaus
« : 7.12.2014 kello on 15:44 »

Oma veikkaus on se, että 1.1.2015 diesel on noin 10 cnt halvempaa kuin nyt tällä hetkellä halvin hinta eli varmaan dieseliä myydään 1.20 €/ltr tammikuussa.
 

Vaikka raakaöljyn hinta laskee, niin myös dollarin kurssi vahvistuu suhteessa euroon ja se samalla syö raakaöljyn laskua.

Laskeehan se dieselin hinta nyt, mutta laskeeko kuinka  paljon ?
Kirjoittanut: Fenix
« : 7.12.2014 kello on 15:25 »

Näin siis dieselistä tulee kalliimpaa, kuin bensiinistä. Olisikohan aika poistaa ns käyttövoimavero jo kokonaan, kun näitä "haittaveroja" tälleen nostellaan valtion kassan kerryttämiseksi.
Kirjoittanut: ihaa
« : 7.12.2014 kello on 11:51 »

No oudolta tuntuu kun manner euroopan puolella on tultu viimme keväästä keskimäärin 20 sentiä litra alas päin.

Tuossa saksalaisen sivuston mukaan polttoaineiden hintakehitys Saksassa 8 vuoden ajalta.



Tuo -20 s/l näyttää olevan siellä aika hyvin toteutunut.



http://www.spritmonitor.de/en/evaluation/fuelprice_trajectories.html?timerange=0