rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Dieselin vero nousee 1.2 cnt / ltr 1.1.2015 alkaen.  (Luettu 9918 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
Vs: Dieselin vero nousee 1.2 cnt / ltr 1.1.2015 alkaen.
« Vastaus #15 : 7.12.2014 kello on 17:37 »
Ok, tästä on hyvä jatkaa!

Pakko oli muuttaa koska olin väärässä, olin lukenut vuoden 2011 uutisen, jossa hinnankorotus oli 12 cnt. Ja sitä ei ole nyt tulossa.

Pahoittelut siitä.

Joten korjasin otsikon sen mukaisesti, joka on nyt oikea ja tapahtumassa

Eli se korotus on vain 1.2 cnt ei 12 cnt.

Siis taitaa käydä loppupeleissä niin, että dieselin hinta laskee.  Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #16 : 7.12.2014 kello on 18:13 »
Minun mielestä vielä kohtuu korotus,mutta vuosi tasolla,jonkun verran :(

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #17 : 7.12.2014 kello on 18:34 »
Siis taitaa käydä loppupeleissä niin, että dieselin hinta laskee.  Thumb

Älä unohda laivojen rikkidirektiiviä, joka kieltää rikkipitoisen raskaan polttoöljyn käytön Itämerellä, Pohjanmerellä ja Englannin kanaalissa liikkuvilta aluksilta => nämä alukset siirtyvät mahd. rikittömän dieselin käyttäjiksi => dieselin kysyntä tulee pomppaamaan ja kun markkinahinnat määräytyvät kysynnän vs. tarjonnan lakien mukaan niin... :-X

http://www.fi.dsv.com/about-dsv/press/News/2014/10/Uusi-rikkidirektiivi-voimaan-1-1-2015
Lainaus
Direktiivi kattaa kaiken merirahdin Itämeren, Pohjanmeren ja Englannin kanaalin alueella (nk. SECA-alue). Alue on merkitty oheiseen karttaan.

Ratkaisuja rikkipäästöjen rajoittamiseksi

Laivayhtiöt työskentelevät nyt rajoittaakseen rikkipäästöt hyväksytylle tasolle direktiivin vaikutusalueella. Seuraavista vaihtoehdoista on keskusteltu:
- vaihto huomattavasti kalliimpaan, mutta puhtaampaan matalarikkiseen dieseliin,
- rikkipesurien asentaminen alusten piippuihin,
- alusten korvaaminen uusilla, korvaavia polttoaineita kuten nesteytettyä maakaasua LNG:tä tai metanolia käyttäviin aluksiin.