rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: hobby08
« : 9.11.2014 kello on 16:10 »

Nyt Truma taas pelaa moitteettomasti ilman ylimääräisiä tuoksuja.
 ThumbAukaisin vaihdetun puhallinmoottorin, puhdistin sen pölystä jota oli kertynyt huomattava määrä. Lisäksi putsasin kollektorin välit. Kokosin paketin ja testasin toimivuuden akusta otetulla virralla. Moottori lähti ainakin sillä systeemillä hyrisemään. Kolletori oli hiilien kohdalta kulunut noin 0.3 mm syvälle uralle, joten kannattaakohan tuota säästellä enää varaosasksi?
Kirjoittanut: hobby08
« : 5.11.2014 kello on 19:31 »

Niinhän hän mainitsi ja kerroinkin asentajalle myös tämän. Koska vikakoodi mahdollisti nämä muutkin viat, niin hän halusi kokeilla helpommin vaihdettavat ensin. Paha mennä "lääkäriä" kovin neuvomaan. Tuosta toisesta kysymästäsi asiasta en tiedä. Mitä se käytännössä vaikuttaa Lämmittimestä tuli kyllä käryä, joka arveltiin johtuvaksi uuden osan tuoksuista tai lamelleista paineilmalla puhalletusta pölystä. Pidän huomenna lämmitintä pitempään päällä, niin katson loppuuko käryt.
Kirjoittanut: hobby08
« : 5.11.2014 kello on 19:22 »

Kyllä kaikki ehyeksi todetut osat laitettiin takaisin paikoilleen. Maksoin siis vain tästä viallisesta osasta. Sopivaa piirikorttia ei löytynyt hyllystä, vaan asentaja irroitti sen myytävänä olevasta autosta, joten työaikaa siinä meni. Olin korjaamolla noin 4.5 tuntia. Asentaja piti välillä pienen ruokapaussin ja pari kertaa kävi tupakalla. Työn osuutta veloitettiin lopuksi 2.5h, jota pidin kohtuullisena. En tiedä olisiko vikaa pystynyt toteamaan muuten kuin kokeilemalla varmasti ehyitä osia? 
Kirjoittanut: mjo33400
« : 5.11.2014 kello on 18:34 »

Kiitos kaikille vihjeiden antajille. Käytin tänään kulkinettani klinikalla. Ensin vaihdettiin valintakytkin, ei tulosta. Sitten palokaasujen puhallin, ei tulosta. Seuraavaksi piirikortti, ei tulosta. Viimeiseksi jäi tuo työläin (vaan ei kallein) kiertoilmapuhaltime n moottori, joka vaati koko pannun pöydälle nostoa. Siitä vika sitten löytyi. Vanha moottori on nyt minulla. Sitä ei kai saa avattua ilman lievää väkivaltaa. Olis mukava katsoa löytyykö sieltä piikkiä tai muut silmin havaittavaa vikaa.

Eikös tahko jo aiemmin maininnut, että vika on lämminilma puhaltimessa. Miksi et kertonut sitä huoltoliikkeessä? Tahko on ammattilainen, joten kannattaa lukea tarkkaan hänen kommentit. ;) Tarkistiko huoltomies myös, että paloilmapuhaltimen takana oleva paloilman lämpötila-anturi on myös eristetty?
Kirjoittanut: vesako
« : 5.11.2014 kello on 18:07 »

onko sulla kaikki muutkin vaihdetut osat vai palauttiko ne vanhan tilalle kun ei ollut apua...
tommonen osien vaihtelu kyll kielii mun mielestä ammatti taidosta ;D

Toivotaan etteivät ainakaan laskuttanut noista
turhista töistä ja tarvikkeista.
Kirjoittanut: Rölli
« : 5.11.2014 kello on 18:03 »

Kiitos kaikille vihjeiden antajille. Käytin tänään kulkinettani klinikalla. Ensin vaihdettiin valintakytkin, ei tulosta. Sitten palokaasujen puhallin, ei tulosta. Seuraavaksi piirikortti, ei tulosta. Viimeiseksi jäi tuo työläin (vaan ei kallein) kiertoilmapuhaltime n moottori, joka vaati koko pannun pöydälle nostoa. Siitä vika sitten löytyi. Vanha moottori on nyt minulla. Sitä ei kai saa avattua ilman lievää väkivaltaa. Olis mukava katsoa löytyykö sieltä piikkiä tai muut silmin havaittavaa vikaa.
onko sulla kaikki muutkin vaihdetut osat vai palauttiko ne vanhan tilalle kun ei ollut apua...
tommonen osien vaihtelu kyll kielii mun mielestä ammatti taidosta ;D
Kirjoittanut: hobby08
« : 5.11.2014 kello on 17:24 »

Kiitos kaikille vihjeiden antajille. Käytin tänään kulkinettani klinikalla. Ensin vaihdettiin valintakytkin, ei tulosta. Sitten palokaasujen puhallin, ei tulosta. Seuraavaksi piirikortti, ei tulosta. Viimeiseksi jäi tuo työläin (vaan ei kallein) kiertoilmapuhaltime n moottori, joka vaati koko pannun pöydälle nostoa. Siitä vika sitten löytyi. Vanha moottori on nyt minulla. Sitä ei kai saa avattua ilman lievää väkivaltaa. Olis mukava katsoa löytyykö sieltä piikkiä tai muut silmin havaittavaa vikaa.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 29.10.2014 kello on 20:46 »

Lienee kiertoilma moottorissa vika (hiilipölyn aiheuttama "piikki"). Tämä on yleisin vika kuvaamassasi toiminta häiriössä.

Huh! Toivottavasti ei koskaan tule muunlaista vikaa. Tuon voinee vielä korjata, ilman että purkaa puolta takatallista!   :o   :D
Kirjoittanut: mjo33400
« : 29.10.2014 kello on 20:02 »

Lienee kiertoilma moottorissa vika (hiilipölyn aiheuttama "piikki"). Tämä on yleisin vika kuvaamassasi toiminta häiriössä. Ohjauspanelille tulee virta  (eli valot syttyy) kun itse vika on poistettu.

Piikin poistaminen ja samalla lamellien välien puhdistus, on hieman haasteellinen homma, mutta onnistuu kyllä. Toi oli minulle uusi tieto, että paneelin valot sammuu kun moinen vika on päällä. Aina oppii jotain uutta, kiitos tahko. Thumb
Kirjoittanut: tahko
« : 29.10.2014 kello on 18:41 »

Lienee kiertoilma moottorissa vika (hiilipölyn aiheuttama "piikki"). Tämä on yleisin vika kuvaamassasi toiminta häiriössä. Ohjauspanelille tulee virta  (eli valot syttyy) kun itse vika on poistettu.