rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjo33400
« : 2.10.2014 kello on 15:34 »

Juuri tämäntyyppisen kytkennän aion tehdä. Mutta mielummin rele ohjaamaan vesipumpun maata.

Muistaakseni tuossa minun jo vuosia sitten piirtämässä tunturikytkentä kuvassa olevassa releessä on kaksi vaihtokosketinta. Tosin rele ei ole halpa.
http://karavaanari.org/index.php/topic,648.msg223732.html#msg223732
Kirjoittanut: Beagle
« : 2.10.2014 kello on 13:30 »

Aikoinaan tein tunturikytkennän yhteen vaunuun: Kotelo, rele, kytkin ja pätkä johtoa- Kotelon sisälle rele johon kelalle pistorasiasta tulpalla sähkö, akun + kiertämään releen koskettimen kautta ja siihen rinnalle kytkin jolla voi ohittaa koskettimen. Jos oli puskassa kytkimen kautta sähkö päälle ja jos tolpassa niin silloin kun pistorasiaan tuli sähkö releen koskettimen kautta. Rinteessä lähtiissä pois vaunulta vain lämmöt päälle oikein ja töpseli irti tolpasta (tieten kytkin ei saanut ohittaa relettä). Aikaa tosin kohta 20v joten varmaan tänään jo parempiakin konsteja tähän ja miten lie toimisko enään uusissa vaunuissa.

Juuri tämäntyyppisen kytkennän aion tehdä. Mutta mielummin rele ohjaamaan vesipumpun maata.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 30.09.2014 kello on 06:44 »

Aikoinaan tein tunturikytkennän yhteen vaunuun: Kotelo, rele, kytkin ja pätkä johtoa- Kotelon sisälle rele johon kelalle pistorasiasta tulpalla sähkö, akun + kiertämään releen koskettimen kautta ja siihen rinnalle kytkin jolla voi ohittaa koskettimen. Jos oli puskassa kytkimen kautta sähkö päälle ja jos tolpassa niin silloin kun pistorasiaan tuli sähkö releen koskettimen kautta. Rinteessä lähtiissä pois vaunulta vain lämmöt päälle oikein ja töpseli irti tolpasta (tieten kytkin ei saanut ohittaa relettä). Aikaa tosin kohta 20v joten varmaan tänään jo parempiakin konsteja tähän ja miten lie toimisko enään uusissa vaunuissa.
Kirjoittanut: janitkon
« : 30.09.2014 kello on 00:19 »

Mulle tulee hyvä Thumb

Hieno homma, tämähän vei keskustelua eteenpäin todella hienosti.

Sorry offtopic.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 28.09.2014 kello on 17:33 »

Mulle tulee hyvä Thumb
Kirjoittanut: mjo33400
« : 28.09.2014 kello on 17:19 »

Saattaapi olla etten tiedä mut itsellä ainakin toimi. Rasia oli kyllä lämmitys tolpassa. Pois lähtiessä jätin vaan sähkö lämmityksen päälle ja katkaisin rasiasta virran. Sit teksti viestillä virta päälle ja kas auto oli lämmin kun saavuin paikalle.

Ymmärsin juttusi aivan väärin, sori. Tuossa vaan on ongelmana se, että ohjaus kuluttaa koko ajan akkua noin o,1 Ampeeria 2kw:lla ja o,o5 Ampeeria 1kw:lla.
Kirjoittanut: Beagle
« : 28.09.2014 kello on 14:15 »

Ei kai pumpullisessa patruunassa tarvii muuta tehdä kun laittaa tuo kauko ohjattu rasia väliin ja katsoa ettei tuo 12v pumppu jää päälle kun jättää vastukset päälle?

Aivan oikein. Minulla vaan ei ole 220v kiertovesipumppua. Joten tarvitaan rele kytkemään 12v pumppu päälle.
Kirjoittanut: mike
« : 28.09.2014 kello on 08:21 »

Saattaapi olla etten tiedä mut itsellä ainakin toimi. Rasia oli kyllä lämmitys tolpassa. Pois lähtiessä jätin vaan sähkö lämmityksen päälle ja katkaisin rasiasta virran. Sit teksti viestillä virta päälle ja kas auto oli lämmin kun saavuin paikalle.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 27.09.2014 kello on 22:18 »

Ei kai pumpullisessa patruunassa tarvii muuta tehdä kun laittaa tuo kauko ohjattu rasia väliin ja katsoa ettei tuo 12v pumppu jää päälle kun jättää vastukset päälle?

Et tiedä, mistä puhut.
Kirjoittanut: mike
« : 27.09.2014 kello on 21:17 »

Ei kai pumpullisessa patruunassa tarvii muuta tehdä kun laittaa tuo kauko ohjattu rasia väliin ja katsoa ettei tuo 12v pumppu jää päälle kun jättää vastukset päälle?