rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Rölli
« : 12.05.2014 kello on 18:58 »

Nyt on tunkattu ja taljattu akselia, Lopputulos tälläkertaa on että ei mennyt ainakaan huonommaksi, mutta ihan takapyörien kanssa  linjaan en saanut painettua kun nike hydraulipumpun takaiskuventtiili vinoili. Jäi pari milliä enemmän aurausta eteen kuin mitä takapyörissä on. Aika paljon pitää puristaa "yli" meinasi aina palautua alkuperäiseen muotoonsa mutta hiljaa hyvä tuli nyt pitää sitten vaan tehdä lomareissut ja kattoa miten renkaiden käy. Kiitoksia kaikille neuvoista ja hyviä lomareissuja vaunuillen.
Harmi ku jäi sanomata ett vasaraa sinne ulko kurviin silloin ku jänni päällä ni pikkasen venyy ja ei palaudu nii paljo :'(
Kirjoittanut: raimom
« : 12.05.2014 kello on 14:11 »

Nyt on tunkattu ja taljattu akselia, Lopputulos tälläkertaa on että ei mennyt ainakaan huonommaksi, mutta ihan takapyörien kanssa  linjaan en saanut painettua kun nike hydraulipumpun takaiskuventtiili vinoili. Jäi pari milliä enemmän aurausta eteen kuin mitä takapyörissä on. Aika paljon pitää puristaa "yli" meinasi aina palautua alkuperäiseen muotoonsa mutta hiljaa hyvä tuli nyt pitää sitten vaan tehdä lomareissut ja kattoa miten renkaiden käy. Kiitoksia kaikille neuvoista ja hyviä lomareissuja vaunuillen.
Kirjoittanut: Lerssinen
« : 5.05.2014 kello on 19:04 »

BPW akseli notkuu ainakin mutkalle aikojen saatossa ja alkaa syödä renkaita ilman ylikuormalla ajoakin.. Mulla on tuo jarrumuuli jossa alkoi mennä kummit vähä soikolle niin piti oikoa..

Ei voi soveltaa mun oikomismetodeja matkailuvaunuun ainakaan suoraan  :D

Eli kärry nurin, liinalla laudat kärrinkumeihin kiinni ja kuormaajalla sekä liinoilla painamalla suoraan pöngäten ja mitaten laudan etäisyydet eri asennoissa..


Jöötiä kulmarautaa tueksi ja hitsasin kiinni siis siinä suoraan pöngätyssä asennossa



Päästin liinat irti ja ei hypänny yhtään punnelle takaisin.. Kärri suoraan ja toinen kantti hitsaten



Ajettu ja vedetty melkoisia kuormia sekä katsastettu kahteen otteeseen korjuun jälkeen ja tulee perässä nätisti eikä syö kummia  Thumb
Kirjoittanut: Rölli
« : 5.05.2014 kello on 19:02 »

oon yleensä tehny vaikeemman kautta, eli purkanut akselin pois ja rässillä painanu mutkan aivan akselin keskelle, telissä kannattaa merkitä suunta ennen purkamista jos on pyöreä akseli.. mutta jos ei halua purkaa koko systeemiä niin minä ottaisin kettingillä tarpeeksi isoilla tukipalasilla kiinni noin 30 senttiä keski kohdan mollemmin puolin ja vähintään kymppitonnin tunkki siihen väliin..
Älä tue systeemiä toiseen akseliin eikä vaunun runkoon saa helposti arvaamatonta vahinkoa aikaseksi.
putken vääntämiseen tarttee todella isoja voimia ja sen vuoksi kaikki voimat on kohdistettava siihen osaan mitä muokataan.. jos tarttee apua ni mahollisuuksien mukaan voin jelpata ja soittaakkin saa..
Kirjoittanut: Mazza
« : 5.05.2014 kello on 08:35 »

Vetoaisaan kiinnitetty ketju-/vaijeritalja auttanee myös oikomisessa.
Kirjoittanut: raimom
« : 5.05.2014 kello on 08:25 »

Niinpä ja vielä tunkkauksen pitää tapahtua vaunun ollessa perusasennossa ( vetokytkin koukun korkeudella ainakin noin) koska putki tekee pyöroliikettä kun aisaa nostaa/laskee. jos olisi vain kaksi kiinteästi runkoon asennettua yhdysputkea niin asia olisi ihan selvä. Mutta ei nyttenkään liene ongelmia tule.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 4.05.2014 kello on 12:55 »

Sinunhan täytyy saada vaunun pituussuuntainen veto/työntö siihen putkeen , ja vielä  takaa eteenpäin jotta saat sen etummaisen akselin aurauksen hävitettyä.
Mites Rolli4x4 tämän ratkaisisi ?
Kirjoittanut: raimom
« : 4.05.2014 kello on 11:12 »

Niinpä kyllähän siihen putkeen saa pienen vekin tehtyä ja kun vielä saa tuettua tunkin taka-akseliin niin ei se ole isokaan ongelma, vähän hitsailee u-palkkiin putkea ja tunkille talla jotta ei lommauta rakennetta. Mutta kun tuo pirun keksintö on sellainen että molemmat akseliputket on yhdistetty niveltangoilla toisiinsa ja ne tekevät pyörivää liikettä kun ajonaikana jousitus elää. eli kun etupuörä nousee ylös niin taka-akseli painuu väkisin alas. Nyt jos taivutan putkea eteenpäin niin vaunun tulee olla aikalailla siinä asennossa missä se on hinattaessa  koska putken pyöriessä muuttuu tuo auraus sitten pystykallistumaksi ei tietenkään paljon mutta teorissa kuitenkin. Olinkin jo väsäämässä noita taivutuslaitteita loppuviikosta mutta sitten hoksasin tuon akseliputken pyöröliikkeen ja vedin vähän henkeä. No homma ei kyllä voi huonommaksi enää mennä jotenka ensi viikonloppuna tunkataan akseliputkea ja aivan varmasti parempaan suuntaan homma etenee. Kiitoksia kommenteista kerron miten kävi kun homma on valmis.
Kirjoittanut: Rölli
« : 4.05.2014 kello on 09:58 »

noita liialla auraukasella olevia akseleita oli liikenteessä takavuosina, ei ollut sinänsä mitään vikaa ilmeisesti valmistus virheen vuoksi liikaa auraava. Itekki useita tuollaisia "oikasssu" rässäämällä akseli putki hieman v-malliseksi jolloin saadaan auraus kohdalleen..