rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Aakku
« : 2.05.2014 kello on 09:28 »

Halvin ratkaisu on vaan laittaa rele. Kaikissa latureissa joissa on ajonaikainen lataus on laturiin laitettu pelkkä rele ajon aikaiseen lataukseen alkuperäisesti.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Tätä kaaviota jo minäkin jotenkin ymmärrän.  :)
Kirjoittanut: mjo33400
« : 2.05.2014 kello on 09:08 »

Halvin ratkaisu on vaan laittaa rele. Kaikissa latureissa joissa on ajonaikainen lataus on laturiin laitettu pelkkä rele ajon aikaiseen lataukseen alkuperäisesti.


Kirjoittanut: putkimies
« : 2.05.2014 kello on 00:55 »

  Jos vielä palataan tuohon boosteriin, niin tässä lisätietoa sen toimintaan, lopussa on jopa kaksi videota:

 http://www.sunergysolar.com.au/ctek-d250s-dual-dc-dc-battery-charger-20a/
Kirjoittanut: mike
« : 27.04.2014 kello on 12:10 »

Niin sit toimitaan. Taidan vetää alustan kautta ja laittaa erotusreleen starttiakun viereen. Maana toimii auton runko.
Kiitokset vaan.
Kirjoittanut: putkimies
« : 27.04.2014 kello on 11:47 »

  Matkailuautossa suora johtoveto, kuten edellä esitetään, on kelpoinen. Boosteri on enemmänkin vaunukäyttöön sopiva.
 4 neliön Kaapelin alkupäänhän minä laittaisin sulakkeen 20A. Sellainen kunnollinen sulakerakenne, jossa sulakkeen päihin ei muodostu ylimenovastusta.
 Tietenkin miinus-Sähkökin jossakin kulkee. Sitä voisi tarkastella miten tuo "maapuoli" hupiakussa on kytketty. Jos menee selkeä paksumpi kaapeli auton peltirunkoon, niin se on ok.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 27.04.2014 kello on 11:24 »

Tuuossa aloituksessa jo mainitsin  ettei tarviis niitä paksuja kaapeleita vetää läpi auton keulasta perään eikä releitä laittaa. Sen takia tätä boosteria kyselin että tekeekö tällä mitään? Jotenkin vaan tuntuu aika arvokkaalta. Jos tuo toimisi parin sadan kilometrin ajolla ni se riittäis.
Tietty vielä jos siihen paneelin vielä hommais??

No, vastataan sitten kysymykseen.  :D  Et tarvitse boosteria. Vedät yhden johdon edestä taakse ja laitat siihen erotusreleen. http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=15488  Sen jälkeen systeemi elää omaa elämäänsä, eikä sinun tarvitse siitä huolehtia.
Yhtä helppoa on vetää 4 neliön kaapeli kuin 1,5 neliötäkin.
Kirjoittanut: mike
« : 27.04.2014 kello on 09:34 »

Tuuossa aloituksessa jo mainitsin  ettei tarviis niitä paksuja kaapeleita vetää läpi auton keulasta perään eikä releitä laittaa. Sen takia tätä boosteria kyselin että tekeekö tällä mitään? Jotenkin vaan tuntuu aika arvokkaalta. Jos tuo toimisi parin sadan kilometrin ajolla ni se riittäis.
Tietty vielä jos siihen paneelin vielä hommais??
Kirjoittanut: putkimies
« : 27.04.2014 kello on 08:46 »

  Eiköhän nuo asennukset on varsin ajoneuvokohtaisia. Minulla as autossa starttiakun plus navassa akunkenkä josta lähtee monta eripaksuista kaapelia. Jokainen kaapeli on varustettu sulakkeella. Jopa starttimoottorille lähtevässä kaapelissa oli sulake, tosin varsin järeä... ...mikäli asian oikein muistan. Starttiakku on ahtaassa paikassa, ei aivan viitsi kaivaa esiin, jotta voisi asian tarkistaa. :)
Kirjoittanut: Aakku
« : 27.04.2014 kello on 07:42 »

  Jos akkuja yhdistellään paksuilla kaapeleilla, ne pitää laittaa niin ettei VARMASTI eikä KOSKAAN eikä missään tilanteessa pääse kaapeli oikosulkuun. Akuista tuleva monisata-amppeereinen virta aiheuttaa nopean täystuhon.
Kertokaas, miten tuo homma on tehtaalla hoidettu...
Onkohan mullakin vedetty sormenpaksuiset kaapelit sinne takaosan hupiakkuun?

Edit: Nyt tuli mieleen, että pakkokos niitä akkuja on yhdistellä. Menee vielä starttiakkukin tyhjäksi kun puskissa fiilistelee.
Voiskos sitä laturilta vain laittaa ohuemmat johdot syöttämään virtaa hupiakulle erikseen. Joku rele vain väliin.
Onhan useissa niinkin, että verkkolaturi samalla lataa starttiakkuakin ohkasilla piuhoilla.
Kirjoittanut: putkimies
« : 27.04.2014 kello on 07:38 »

  Jos akkuja yhdistellään paksuilla kaapeleilla, ne pitää laittaa niin ettei VARMASTI eikä KOSKAAN eikä missään tilanteessa pääse kaapeli oikosulkuun. Akuista tuleva monisata-amppeereinen virta aiheuttaa nopean täystuhon.